نسخه آزمایشی!

دانستنیهای قبل از طراحی سایت

فهرست مطالب

۶.چه نوع وبسایتی را دوست دارید و چرا؟

این سوال ممکن است مربوط به سوال بالایی باشد اما اگر به دنبال طراحی حرفه ای و هوشمندانه هستید، مطمئن شوید که این سوال را از مشتریان خود می پرسید.  شما یک طراح هستید و به خوبی می دانید چه نوع سایتی بهتر خواهد بود. با اینحال واقعیت این است که همیشه باید مصالحه ای میان شما و مشتریانتان وجود داشته باشد. به همین خاطر، بهتر است ایده مشتریان خود را قبل از شروع طراحی بدانید.  فراموش نکنید از آنها در مورد سایت هایی که دوست ندارند نیز سوال کنید. در این صورت حداقل می دانید که چه چیزهایی را نباید در طراحی خود قرار دهید.

در روزهای گذشته مقاله ای با عنوان ۵ سوالی که قبل از طراحی سایت باید از مشتریان خود بپرسید؟ بخش اول این مقاله است که این مقاله را تکمیل میکند.

۷. مشتریان شما دقیقا چه کسانی هستند و نیازهای آنان چیست؟

اغلب زمانی که با کسب وکارهای کوچک کار می کنید، بیشتر مشتریان شما درک صحیح و دقیقی از مشتریان خود ندارند و برخی از آنها حتی بیان می کنند که قرار است همه افراد را هدف قرار دهند. بعضی از اوقات پاسخ های آنان به این سوال، شما را شگفت زده خواهد کرد. شما به عنوان یک طراح باید بدانید مشتریان این کسب وکارها چه کسانی هستند، چه نیازهایی دارند و مشکلات آنها چیست.

تنها در این شرایط است که می توانید با وضوح کامل کار کنید و ارتباط خوب و سریعی با بازدیدکنندگان سایت داشته باشید. در طراحی خود، دردها و رنج های مشتریان را بیان کنید، به آنها قول بدهید و برای قول خود دلیل محکمی ارائه کنید. بنابراین به خاطر داشته باشید که به هنگام طراحی باید سعی کنید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

بیشتر بخوانید:  تغییر بازاریابی آموزشگاه ها با ظهور دیجیتال مارکتینگ

• درد

• قول

• اثبات

به شما پیشنهاد می کنم زمان بیشتری روی این موضوع بگذارید زیرا در بیشتر موارد طراحی شما تنها توسط سن، جنس و موقعیت افراد تحت تاثیر قرار نمی گیرد بلکه دردها، رنج ها، ترس ها و مشکلات افراد نیز در این فرایند دخیل است. با استفاده از این گزینه ها می توانید ایده های جالبی برای طراحی پیدا کنید. هر کسی در کسب وکار خود سعی می کند به نحوی مشکلی را حل کند. به عنوان یک طراح این وظیفه شماست که این موارد را به خوبی انتقال دهید.

۸. دوست دارید سایتتان چه قابلیت‌ها  و ویژگی هایی داشته باشد؟

در بیشتر موارد مشتریان زمانی که سایتی را در اینترنت می بینند و از آن خوششان می اید به فکر طراحی سایت برای شرکت خود می افتند. آنها فکر می کنند که این قابلیت ها باید در هر سایتی وجود داشته باشد. به عنوان مثال ایا مشتریان شما ویژگی ها و قابلیت های زیر را دوست دارند؟

• کارت خرید

• اجرای رسانه های اجتماعی

• جمع آوری ایمیل و قابلیت بازاریابی از طریق ایمیل

• پاسخگویی خودکار برای پرورش سرنخ ها

• وبلاگ یا فید خبری

• گالری تصاویر

• ویدئوها

• بنرهای کناری در سایت

• سایت واکنش گرا

• سایت موبایل دوست

• وبلاگ یا صفحه خبری

• توانایی ارسال دیدگاه در وبلاگ

• فرم تماس سریع

• فرم رزرو

سعی کنید خواسته مشتریان خود را به صورت دقیق بررسی کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید. مشتریان همیشه قادر نیستند چیزی که در سر دارند را به خوبی توضیح دهند، بنابراین اگر می توانید نمونه هایی را به آنها نشان دهید حتما اینکار را انجام دهید. به تحقیقات شرکت کروشه اعتماد کنید. این موضوع در طول فرآیند طراحی حتما رخ خواهد داد. پس قبل از وقوع، جلوی آن را تا جایی که می توانید بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

بیشتر بخوانید:  تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا در چیست؟

۹. چگونه نتایج خود را ثبت خواهید کرد؟

دو سوال دیگری که در این مرحله باید بپرسید عبارت است از : چگونه موفقیت خود را اندازه گیری خواهید کرد؟ موفقیت از نظر شما چگونه است؟

در نهایت مشتریان شروع به استفاده کردن از سایت جدید خود خواهند کرد و در این میان باید موفقیت خود را ارزیابی کنند. به همین خاطر قبل از شروع کار، این موضوع را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال مشتری شما ممکن است نتایج زیر را ثبت کند:

• تعداد پرس و جوهایی که دریافت می کنند

• تعداد ثبت نام هایی که برای موارد رایگان سایت صورت می گیرد.

• تعداد ثبت نام هایی که برای کتاب های الکترونیکی رایگان انجام می شود.

• تعداد کاربران انجمن

• تعداد فروش

• اندازه متوسط سفارشات مشتریان

• ترافیک سایت

• سطح فعالیت کاربران در وبلاگ

• تعداد فالوورهای رسانه های اجتماعی( توییتر، فیس بوک)

اگر سایت جدید بتواند نتایج مورد نظر خود را دریافت کند و شما نیز بتوانید این موفقیت ها را با استفاده از اعداد به مشتریان خود نشان دهید مطمئن باشید که در کارهای بعدی نیز به شما مراجعه خواهند کرد.

۱۰. ایا راهنمایی برای سبک و طراحی سایت خود دارید؟

مشتریان شما ممکن است در حال حاضر موارد آفلاین و آنلاینی برای کسب وکار خود داشته باشند. لوگوها، بروشورها ، وب سایت های قدیمی، پوسترها و بنرهای موجود در وب برخی از مواردی است که باید در دست داشته باشید. متاسفانه بیشتر مشتریان این موارد را تا زمانی که از آنها نخواهید، ارسال نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید:  4 نوع اسکرول خلاق در طراحی سایت

زمانی که همه چیز را دریافت کردید، از آنها بپرسید که این موارد چقدر برایشان مهم است؟ شما چقدر باید به موارد قدیمی پایبند باشید. از مشتریان خود در مورد سبک راهنما سوال کنید. از آنها بپرسید که سبک راهنمایی دارند یا خیر. بیشتر شرکت ها این سبک راهنما را ندارند اما اگر یکی از مشتریان این راهنما را داشته باشد باید کار خود را بر اساس آن توصیف کنید.

یک سوال مهم: از چه زمانی باید کار را شروع کنید؟

به یاد داشته باشید که شما فقط یک طراح نیستید . زمانی که وارد ارتباط با مشتری خود می شوید، یک فروشنده نیز هستید. بعد از تمامی سوال هایی که در بالا به آن اشاره کردیم باید یک سوال مهم از مشتری خود بپرسید:

چه زمانی باید کار را شروع کنیم؟ آیا زمانی برای آغاز کار مد نظر دارید؟

نتیجه گیری:

سوالاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم  به این منظور است که بتوانید مشتری  و نیازهای او را به صورت دقیق بشناسید.

به عنوان یک طراح ، داشتن مهارت طراحی و هنر کافی نیست . شما باید مهارت های بازاریابی را نیز داشته باشید.  بنابراین به دو دلیل زیر باید بتوانید همه کارها را به درستی انجام دهید:

۱. دوست دارید مشتری، پروژه دیگری را نیز به شما ارجاع دهد: اگر دوست دارید پروژه های بعدی را نیز داشته باشید باید کار خود را به درستی انجام دهید.

۲. می خواهید از بروز اختلافات جلوگیری کنید: اگر کار خود را به درستی انجام نداده باشید به هنگام بروز خطا و مشکل قادر نخواهید بود از کار خود دفاع کنید.

مقالات بیشتر را در بخش دیجیتال مارکتینگ بخوانید.

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.