نسخه آزمایشی!

نگاهی به خودزنی اخیر بیمیتو – بخش دوم

فهرست مطالب

✅ دامی که هم «رییسی» در آن افتاد هم «بیمیتو»

– در نگاه به ویدیو‌های وقیحانه‌ای که با استفاده از اینفلوئنسر مارکتر‌ها از «بیمیتو» دیده‌ایم یک سوال اساسی وجود دارد و آن، این که چه می‌شود برندی که آن همه هزینه بیلبورد می‌دهد به قصد مطرح شدن در قامت یک بیزنس استارت‌آپی جدی وارد می‌شود ناگاه چنین تغییر رویه می‌دهد و تشخیص می‌دهد که با چنین محتوای سخیفی خودش را به بازار عرضه کند؟ چه اتفاقی در اتاق فکر مارکتینگ «بیمیتو» افتاده که موجب شده آن‌ها این شیوه را برای تبلیغات خودشان موثرتر ببینند و حتی مدیریت آن را مجاب کرده که با این سبک در بازار نقش ایفا کند؟

– به نظر می‌رسد که پاسخ به این سوال را باید در همان بیلبورد‌های یاد شده پیدا کرد، بیمیتو بیلبورد‌هایی را در سطح شهر به نمایش گذاشت بیلبورد‌هایی نه چندان جذاب از نظر طراحی اما همان چند نقطه جای خالی در طرح‌ها کافی بود تا دست‌مایه شوخی‌های کاربران رسانه‌های اجتماعی شود و از اساس همان طنازی‌های کاربران بود که موجب دیده شدن بیلبورد‌های بیمیتو- نه در فضای شهری بلکه در فضای رسانه‌های اجتماعی و نه با حفظ اصالت بلکه با تغییراتی کاربران رسانه‌های اجتماعی در آن‌ها داده بودند – شد!

– به نظر می‌رسد آن چه که ما امروز در قالب ویدیو‌های وقیح بیمیتو می‌بینیم ثمره فریبی است که رسانه‌های اجتماعی با وایرال کردن شوخی با بیلبورد‌های یاد شده به اتاق فکر مارکتینگ بیمیتو دادند فارغ از آن که آن شوخی‌ها همه از طرف کاربران رسانه‌های اجتماعی و بدون دخالت بیمیتو وایرال شد ولی ویدیو‌های وقیح جنسیت‌زده امروز با دخالت مستقیم بیمیتو و به سفارش آن‌ها در حال پخش شدن است و همان قدر که آن طرح‌های ساده دیده شدند و بر چهره بسیاری لبخند نشاندند و بیمیتو را در ذهن ما حک کردند این ویدیو‌ها در حال زشت کردن و سیاه کردن این نشان تجاری در اذهان کاربران رسانه‌های اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید:  تفاوت وایرفریم، پروتوتایپ، موکاپ در چیست؟

✅ بیمیتو در یک مثال عیان به دامی افتاد که شاید بسیاری تا به امروز به آن افتاده باشند حتی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته شاهد بودیم که یکی از کاندیدا‌های انتخابات نیز به این دام افتاد و آن دام فریب رسانه‌های اجتماعی در تعداد، میزان، نوع مخاطب و تاثیرگذاری آن است. نشناختن مخاطب و مشتری برای برند‌ها و یا هدف قرار دادن یک قشری از مخاطب و مشتری بدون در نظر گرفتن نتایجی که در قشر مخاطبان و مشتری‌های غیرهدف می‌گذارد بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌تواند رخ دهد. درست مانند فردی که فکر می‌کرد با حمایت تتلو از خود به ریاست جمهوری نزدیک می‌شود اما با این کار طرفداران تاثیرگذارش را هم از دست داد!

به قلم آقای مانی اکبرپوری عزیز از گروه اصل مطلب

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.