نسخه آزمایشی!

تاثیر تبلیغات در جذب مخاطب

فهرست مطالب

تبلیغات اغلب به اشتباه با مفاهیمی همچون بازاریابی ، روابط عمومی یا فعالیت های پیشبرد فروش ، معادل قلمداد می شود. ساده ترین تعریف این است که تبلیغات به معنای درج و نصب اطلاعات ( شرکت یا محصول آن ) در ازای پرداخت مبلغ معینی ، باهدف تاثیرگذاری بر رفتار خرید مصرف کنندگان با ارائه شیوه مختلف پیاده سازی تبلیغات بسیار گسترده و گاه نامحدود است.

به عنوان مثال استفاده از روزنامه ها، رادیو و تلویزیون، کتابجه های راهنمای خریداران در زمره نمونه های تبلیغاتی به شمار می آید. به علاوه تبلیغات اینترنتی با استفاده از انواع شیوه ها نظیر: بنر، یالینک و … امروزه در حال گسترش است.

قبل از طراحی یک مبارزه ی تبلیغاتی، مهم ترین امر درک مزیت ها و محدودیت های این شیوه ی بازاریابی است.

تبلیغات می تواند :

• مشتریان فعلی و بالقوه ، کاربردها و منافع محصول یا خدمات را یادآوری کند.

• هویت منحصر به فرد شما را تثبیت کند و پایدار سازد.

• شهرت واعتبار شما ارتقا دهد.

• مشتریان فعلی را برای خرید بیشتر از محصولات و خدمات شما ترغیب کند.

• مشتریان جدید را شیفته کسب و کار شما نماید.

• با افزایش تدریجی سطح فروش، سود نهایی کسب و کار شما را افزایش دهد.

• جایگاه کسب وکار شما را نزد مشتریان، سرمایه گذاران و سایر ذینفعان ارتقا دهد.

مقاله مرتبط: شرکت تبلیغاتی چیست؟

با وجود این تبلیغات نمی تواند:

• موج عظیمی از مشتریان پرو پا قرص را به یکباره برای کسب و کار شما خلق کند.

• به ناگهان سطح فروش شرکت شما را با رشد شدید روبه رو کند.

بیشتر بخوانید:  34 اطلاعات آماری مفید در برنامه استراتژی رسانه های اجتماعی

• مشکلاتی همچون نقدینگی یا سود آوری شما را حل کند.

• کاستی ها را در برنامه ی خدمات برای مشتریان جبران کند.

• کالاها یاخدمات کم ارزش یا نا مطلوب را به فروش رساند.

مزیت ها و محدودیت ها

تبلیغات نسبت به سایر شیوه های بازاریابی از دو مزیت منحصر به فرد بهره مند است:

نخست آن که در استفاده از تکنیک های تبلیغاتی ، کنترل کاملا” در اختیار شما ست. برخلاف روابط عمومی ، شما می توانید به دقت ، زمان ، مکان و تعداد پیام هایی را که برای مخاطبان می فرستید، ویژگی های ظاهری و سایر جزئیات مرتبط با آن ها را خود در دست داشته باشید. به علاوه، می توانید مخاطبان هدف خود را انتخاب کرده و با توجه به شاخص های جغرافیایی برنامه ی مشخصی را برای تاثیر گذاری بر آنها دنبال کنید.

دومین ویژگی منحصر به فرد تبلیغات این است که شما با استفاده از این ابزار می توانید ثابت قدم بمانید و با ارائه ی تصویری از شرکت و انتقال پیام خود برای مشتریان در بلند مدت و مکررا”، سطح آگاهی و اعتماد آن ها را افزایش دهید و به این ترتیب ، مشتریان به تدریج تحت تاثیر فعالیت های تبلیغاتی ، شما را خواهند شناخت و در صورتی که برنامه مدونی را دنبال کنید ، به سرعت و سهولت، بسته بندی ، عناصر نام و نشان تجاری و پیام های تبلیغاتی شما را از رقبا متمایز خواهند کرد .

مقاله ای که در رابطه با تبلیغات میتواند شما را یاری دهد ⁣کمپین تبلیغاتی چیست؟ است.

بیشتر بخوانید:  15 تاکتیک ضروری افزایش تعامل در رسانه های اجتماعی

این مزیت ها کافی به نظر می رسند ، اما تبلیغات نیز مانند سایر شیوه های بازاریابی ،معایب و محدودیت های خاص خود را دارد. اول آن که : اجرای صحیح مبارزات تبلیغاتی نیازمند برنامه ریزی منسجم ودقیق است؛ در صورتی که این برنامه ریزی ها به درستی صورت گیرد و از قبل تمام جزئیات در نظر گرفته شده باشد، تبلیغات می تواند شیوه ای اثر بخش و به صرفه اقتصادی شناخته شود.

به عنوان مثال، اگر برنامه ی بلند مدتی را برای درج پیام تبلیغاتی خود در روزنامه یا مجلات دنبال کنید ، هزینه درج آگهی ، کم تر از شرایطی است که تنها برای دفعات معدودی آگهی می دهید . به همین ترتیب ، با طراحی و چاپ چندین پیام تبلیغاتی به طور همزمان، هزینه های شما کاهش می یابد، دوم این که : تبلیغات نیازمند صرف زمان و حضور مستمر است.

اثر بخشی فعالیت تبلیغاتی شما به تدریج و در دراز مدت افزایش می یابد، زیرا مصرف کنندگان همیشه پیام های شما را مشاهده نمی کنند. به همین جهت باید به طور مستمر برای مشتریان فعلی وبالقوه ی خود مزیت محصولات و خدمات خود را یاد آور شوید. تاثیر بلند مدت تبلیغات، افزایش سطح شناسایی محصول و نام و نشانی تجاری شماست و این امر به تدریج می تواند منجر به سودآوری آژانس تبلیغاتی شما شود.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.