نسخه آزمایشی!

استفاده از مفاهیم در طراحی سایت

weddingweb

فهرست مطالب

در طراحی گرافیکی، استفاده از یک مفهوم در طول طراحی بسیار مفید است. یک مفهوم، ایده ای است که وبسایت خود را بر اساس آن ایجاد می کنید. این مفاهیم سایت شما را به یک داستان تبدیل می کند. همانطور که می دانید، افراد داستان را بسیار دوست دارند. استفاده از مفاهیم در سایر حوزه های تخصصی نیز بسیار مهم است. استیون پرسفیلد در این باره می نویسد:

“هر کار هنری، بر روی یک مفهوم بنا شده است. یک رژیم غذایی باید مفهومی داشته باشد. حمله به یک کشور خارجی باید بر اساس مفاهیم باشد. یک سالاد نیز باید برای خود مفهوم داشته باشد.”
البته من در مورد مثال های آخر مطمئن نیستم اما داشتن مفهوم در بیشتر موارد بسیار مهم است. مفهوم همانند یک آهنربا عمل می کند. این گزینه به عناصر موجود در صفحه فرمان می دهد. تایپوگرافی، رنگ ، استایل و متن موجود در نوشته، همه و همه جذب این آهنربا می شوند و کاری را انجام می دهند که آهنربا به آنها بگوید. این آهنربا باعث می شود تمامی عناصر موجود با هم و در کنار هم کار کنند تا به مقاصد بزرگتری دست یابند. مثلا طرح عروسی را در نظر بگیرید. زمانی که عروس طرحی را برای عروسی خود انتخاب می کند ایده های بسیار زیادی پیش رویش قرار خواهد گرفت. دعوت از مهمانان، کیک، مکان عروسی، لباس، غذا و عکاسی همه به همراه یکدیگر کار می کنند تا مراسم خوبی ایجاد شود. اگر طرحی که توسط عروس انتخاب می شود وینتیج باشد، سایر موارد موجود در مراسم نیز طرح قدیمی به خود خواهند گرفت. این همان مفهومی است که صحبتش را کردیم. طراحی سایت نیز اینگونه است. شما از تایپوگرافی برای نشان دادن متن خود استفاده می کنید. به جای کیک عروسی، از رنگ ها بهره مند می شوید. به تصویر زیر نگاه کنید.

بیشتر بخوانید:  نقش دیجیتال مارکتینگ در موفقیت استارتاپ ها

weddingweb

 

بهترین کلمه ای که می تواند این سایت را توصیف کند واژه دست ساز است. تمامی عناصر موجود در این سایت عبارتند از:
•کشوی چوبی
•ماشین تحریر
•سرمقاله صمیمی و عکاسی از سبک زندگی
•کارت های مرتبط با دستور غذا
•محصولاتی که در یک سطح بافت دار عکاسی شده اند.

هر کدام از این آیتم ها از ایده محصولات دست ساز پشتیبانی و حمایت می کنند. این عناصر حتما بعد از تصمیم گیری در مورد مفهوم انتخاب شده اند. اگر طراحی سایت خود را بدون ایجاد مفهوم مناسب ، انجام دهید در انتهای کار به ایده و انگیزه بیشتری نیاز خواهید داشت زیرا هرگز یک مفهوم مناسب انتخاب نکرده اید. سعی کنید از همان ابتدای کار، استفاده از مفاهیم را آغاز کنید . در این صورت در زمان خود نیز صرفه جویی خواهید کرد.

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.