نسخه آزمایشی!

چاپ افست بهتر است یا چاپ دیجیتال بهتر است

فهرست مطالب

مزایا و معایب چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست

هر پروژه طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور،طراحی ست اداری و …. متفاوت با دیگری است. وقتی که  پروژه به مرحله  تصمیم گیری نهایی در رابطه با انتخاب روند چاپ می‌رسد طراحان باید کیفیت، حجم و بودجه و زمانبندی مورد نظرشان را مورد توجه قرار دهند. دو فرم اصلی چاپ افست، چاپ دیجیتال است که هر دو مزایا و معایب خودشان را دارند. شما قبل از اینکه تصمیم نهایی خودتان را بگیرید جوانب مثبت و منفی سفارش دهنده را در مقابل چیزی که از کار چاپی می‌خواهند بگیرید. ارزیابی کنید و یک تصمیم آگاهانه بگیرید.

مزایا و معایب چاپ دیجیتال

مزایای چاپ دیجیتال (جوانب مثبت)

چاپ دیجیتال فوق العاده سریع است که باعث می‌شود برای کارت های ID و پروژه هایی با فرصت کم، ایده آل باشد. چاپ افست به دلیل نیاز به راه اندازی و اقدامات قبل از چاپ بسیار کند است. بنابراین شما باید ضرب العجل زمانی خودتان را به دقت مورد نظر قرار دهید. اگر فرصت شما کم است و زمان شما در حال تمام شدن است چاپ دیجیتال می تواند بهترین انتخاب شما باشد و همیشه یک ارائه دهنده خدمات قابل اطمینان مانند ID دیجیتال را انتخاب کنید .

وقتی که نحوه چاپ پروژه خودتان را انتخاب می کنید ، نگرانی های مربوط به بودجه به شدت مهم هستند. اگر یک کار چاپی با حجم کم دارید چاپ دیجیتال بسیار مقرون به صرفه تر از چاپ افست قدیمی خواهد بود.

اگر نیاز دارید به سرعت یک چاپ کوتاه انجام دهید باید برای تطبیق با فرصتی که دارید از چاپگر دیجیتال استفاده کنید و هزینه ها را کاهش دهید.

یکی از مزایای کلیدی چاپگر دیجیتال  دقت کار چاپی است که انجام می دهد. نمونه های بسیار دقیق و مفصل می تواند باعث شود که کار چاپی شما سریع و مقرون به صرفه باشد و شما را قادر می سازد یک نمونه از کاری که دقیقا در نسخه نهایی چاپ می کنید را در دست خودتان داشته باشید .

بیشتر بخوانید:  من یک آگهی را دیده‌ام که نه دو برابر، نه سه برابر بلکه نوزده و نیم برابر دیگری موجب فروش شد !!!

یکی دیگر از توانایی های بزرگ چاپ دیجیتال این است که به سادگی می تواند متن , تصاویر و رنگ های پروژه طراحی را در طول روند چاپ سفارشی کند بدون اینکه بطور قابل توجهی زمان چاپ را کندتر نماید. اگر نیاز دارید که قسمت های مختلف نسخه چاپی را مثلا برای کمپین های بازاریابی آنلاین مختلف سفارشی سازی کنید دستگاه های چاپگر با داده های متغیر بهترین گزینه از نظر سرعت و قیمت گذاری هستند .

مزایای چاپ دیجیتال (جوانب منفی)

معایب منفی چاپ دیجیتال چیست؟ خب با اینکه چاپگرهای دیجیتال بطور دائم در حال پیشرفت هستند آنها هنوز نمی توانند بطور کامل کیفیت رنگ ها و انعطاف پذیری محض دستگاه های چاپ افست را تطابق دهند که طیف گسترده تری از کاغذ , جوهر و گزینه های پایانی را ارائه می دهد و از سیستم تطبیق Pantone و جوهرها برای ارائه رنگ های بی نظیر دقیق استفاده می کند . ماشین های چاپ افست در فرآیند چاپ از چهار رنگ استفاده می کنند و از فرآیند تطبیق رنگ برای شبیه سازی رنگ ها استفاده می کنند که می تواند با چاپگرهای دیجیتال رقابت کند.

یکی دیگر از ضعف های چاپگر دیجیتال این است که جوهر چاپگر دیجیتال کاملا جذب کاغذ چاپ نمی شود . این موضوع بدین معنی است که ترک هایی می تواند در رنگ های نزدیک حاشیه ظاهر شود که در نشریه نهایی مشکل ساز خواهد بود. این مسئله در چاپ افست مشکلی ایجاد نمی کند.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید ،چاپ افست قدیمی می تواند نسبت به چاپ دیجیتال برای حجم بالای چاپ مقرون به صرفه تر باشد زیرا قیمت واحد کاهش پیدا می کند. با توجه به کیفیت برتر چاپ افست قدیمی این چاپگر نسبت به چاپگر دیجیتال انتخاب بهتری برای کارهای چاپی با حجم بالا است.

بیشتر بخوانید:  8 استراتژی جالب برای بیش فروشی( upselling ) - بخش دوم

مزایا و معایب چاپ افست

جوانب مثبت چاپ افست

مزایای چاپ افست قدیمی روشن است . چاپ افست قدیمی هنوز به عنوان بهترین نوع کیفیت چاپ برای طراحان گرافیک در دسترس است خصوصا وقتی که کیفیت تصویر مورد نظر باشد . تکنولوژی تا جایی پیشرفت کرده است که اتصال سیستم کامپیوتر به صفحه , دقت و کیفیت عالی ارائه می دهد .

همانطور که قبلا نیز ذکر شد چاپ افست قدیمی گزینه های بسیار بیشتری را برای انتخاب اصول چاپی ارائه می دهد . بسیاری از پروژه های طراحی گرافیک نیازمند انواع کاغذها و اندازه های غیرمعمول آنها , جوهرهای خاص و تکمیلی هستند. اگر این موارد برای پروژه شما نیز مهم است باید از چاپگر افست قدیمی استفاده کنید . وقتی که چاپ افست قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد،اثرات خاصی مانند جلاهای موضعی از نظر کیفیت خیلی بهتر هستند.

وقتی که کنترل کامل و دقت رنگ بالاتری مورد نیاز است ،ترکیبی از سیستم تطبیقی پنتون و جوهر پنتون چاپگرهای افست قدیمی را تبدیل به بهترین انتخاب می کند. فرآیند  چهار رنگی که برای چاپگرهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد نمی تواند با چاپگرهای افست قدیمی رقابت کند بنابراین در صورت زیاد بودن تعداد رنگ ها بهتر است از چاپگرهای افست قدیمی استفاده شود.

اگر پروژه طراحی گرافیکی شما حجم بالایی دارد , چاپ افست قدیمی نه فقط مقرون به صرفه تر است بلکه می تواند سریعتر هم باشد . بیشتر هزینه ها و زمان لازم برای چاپ افست قدیمی مربوط به آماده سازی و تنظیم دستگاه چاپ است . با اینحال اگر شما کار چاپی با حجم بالا داشته باشید هزینه های واحد بطور قابل توجهی کاهش می یابد زیرا هنگامیکه تنظیم کامل می شود واحدهای اضافی برای چاپ نسبتا ارزان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  رنگ مورد علاقه زنان و مردان در طراحی

جوانب منفی چاپ افست

معایب چاپ افست قدیمی چیست؟ در این دستگاه ها شخصی و سفارشی سازی کارهای چاپی در طول چاپ بسیار دشوار است زیرا چاپگر از قبل تنظیم می شود. این امر می تواند کمی وقت گیر باشد بویژه وقتی که با چاپگر دیجیتال مقایسه می گردد که بهترین گزینه برای کارهای چاپی است که نیازمند مقدار زیادی سفارشی سازی در چارچوب زمانی کوتاه مدت است .

چاپگرهای قدیمی همچنین برای کارهای چاپی با حجم پایین هزینه بالاتری نسبت به چاپ دیجیتال دارند. به دلیل اینکه تنظیم چاپگر قدیمی حداکثر برای یک کار صورت می گیرد که قیمت کار واحد برای چاپ های کوتاهتر را افزایش می دهد . چاپگرهای دیجیتال هنوز به عنوان بهترین گزینه برای کارهای چاپی کوتاه سریع و کم هزینه هستند.

خلاصه

انتخاب شما در رابطه با فرآیند چاپ تجاری بستگی به کیفیت و حجم مورد نیاز و بودجه و برنامه ریزی زمانی دارد. بطور دقیق هر آنچه را نیاز دارید قبل از پیروی از دستورالعمل های بالا لیست کنید و تصمیم نهایی خودتان را بگیرید . به یاد داشته باشید که چاپگرهای تجاری برای کمک اینجا هستند بنابراین همیشه برای مشاوره بیشتر در مورد پروژه خودتان با آژانس تبلیغاتی کروشه تماس برقرار کنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
2 پاسخ
  1. چاپ افست اغلب برای کارهای برای تیراز بالا و چاپ دیجیتال اغلب برای کارهای با تیراز پایین و سریع کاربرد دارد. اینکه از کدام نوع چاپ در چه زمانی استفاده کنیم در مقاله بالا توضیح کاملی در موردش دادید . ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.