نسخه آزمایشی!

بهترین حامیان احتمالی برند کارمندان هستند

فهرست مطالب

اگر از شما خواسته شود بهترین استراتژی های بازاریابی خود را بیان کنید آیا حمایت کارمندان در این لیست قرار می گیرد؟ همانطور که می دانید کارمندان شما یکی از با ارزش ترین دارایی های بازاریابی هستند و اگر آنها را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود در نظر نگیرید فرصت باورنکردنی را برای افزایش درآمد از دست خواهید داد. پژوهشگران اخیرا شرکت هایی با برنامه های حمایت کارمندان را مورد بررسی قرار داده اند. نتایج حاصل از این مطالعات به صورت زیر است:

• ۱ درصد افزایش در قابل مشاهده بودن برند در بازار

• ۶۵ درصد بهبود شناخته شدن برند در میان رقبای دیگر

• ۷ درصد وفاداری به برند بهتر

چرا؟ خوب پاسخ به این سوال بسیار ساده است. اعتماد برای هر کسب وکاری ضروری است. مشتریان دوست دارند بیشتر به گفته های کارمندان اعتماد کنند تا سخنانی که توسط مدیر عامل شرکت زده می شود. مشتریانی که تعامل و ارتباط معنی دار با کارمندان شرکت داشته اند ، رابطه احساسی عمیق تر و سطح اعتماد بیشتری ایجاد کرده اند. تاثیر این تعاملات بر روی تجربه مشتری می تواند منجر به تولید سرنخ بیشتر، وفاداری و بازاریابی دهان به دهان شود. ایجاد گروهی از کارمندان حامی به نظر کار دشواری می رسد اما اینکار را می توان به سادگی به چند مرحله قابل مدیریت تقسیم کرد.

شناسایی وتشخیص:

شناسایی کارمندانی که بیشتر از سایر افراد با شرکت شما تعامل دارند و از آن حمایت می کنند کار اسانی است اما اگر نتوانستید اینکار را به سادگی انجام دهید به دنبال رفتارهای زیر در کارمندان خود باشید:
• اعتقاد به ارزش ها، اعتقادات و اهداف شرکت
• علاقه برای ساخت روابط بهتر و نیز اسان کردن کارها برای تیم خود و افرادی که در شرکت تبلیغاتی هستند.
• احترام گذاشتن به همکاران
• تمایل و اشتیاق برای کمک کردن
• به روز بودن در مورد اخبار و اتفاقاتی که در صنعت شما رخ می دهد.
با مدیران و سایر افراد اجرایی صحبت کنید تا متوجه شوید چه کارمندانی این رفتارها را از خود بروز می دهند. اگر هنوز هم در شناسایی و تشخیص کارمندان حامی خود مشکل دارید، بررسی ها و نظرسنجی هایی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:  استفاده از ابزار جدید تغییر آدرس در گوگل وبمستر

آموزش :
قرار دادن برند در دستان کارمندان می تواند کمی نگران کننده باشد. برای کمتر کردن خطر از دست دادن کنترل تصویر برند، بهتر است کارمندان خود را به درستی آموزش دهید و به آنها بگویید برند شما دقیقا چیست و چه کاری انجام می دهد. شما می توانید اینکار را با تعریف برند برای کارمندان انجام دهید.

مطمئن شوید که پیام های بنیادی و اساسی در مورد برند شما و موقعیت آن در تمامی ارتباطات( همچون خبرنامه های کارمندان، سخنرانی ها و جلسات) گنجانده می شود. مطمئن شوید که منابع برند برای کارمندان در دسترس است. به عنوان مثال اطلاعات در مورد استانداردهای هویتی شرکت، راهنمای برند و باورهای شرکت باید برای کارمندان به خوبی توضیح داده شود.

فراهم کردن ابزارها:
بعد از اینکه کارمندان، برند شما را به خوبی تشخیص دادند، باید بتوانید روش های مختلفی را در اختیارشان قرار دهید تا از شرکت شما حمایت کنند. اگر آنها از طریق رسانه های اجتماعی کار می کنند، محتوای با ارزشی در اختیار آنها قرار دهید. هر چیزی که بتواند در شبکه های اجتماعی همچون توییتر متمایز باشد و به جایگاه شرکت و تعامل مشتریان احتمالی کمک کند مفید خواهد بود.

کارمندان خوب خود را تشویق کنید به صورت داوطلبانه در جامعه و رویدادهای خاص حضور داشته باشند تا در معرض دید افراد قرار گیرند. شما می توانید میزبان یک رویداد باشید و از کسب وکارهای محلی نیز دعوت کنید. سپس چند تن از کارمندان خود را به همراه تیم بازاریابی برای مکالمه و گفتگو ارسال کنید یا حتی کارمندان نمونه را برای ایراد سخنرانی به دانشگاه ها بفرستید.

بیشتر بخوانید:  فروش موفق در 7 ثانیه

حمایت غیر فعال با استفاده از چاپ کردن لوگوی شرکت بر روی ایتم هایی همچون تی شرت،بطری های آب، کوله پشتی و سایر موارد به وجود می آید. شما می توانید این ایتم ها را در اختیار کارمندان خود قرار دهید تا همیشه همراه خود داشته باشند. هر زمانی که یکی از کارمندان تی شرت حاوی لوگوی شرکت را می پوشد، با رفتار خود از برند شما حمایت می کند.

شناختن:
اصلا مهم نیست هدف شما از به دست اوردن حمایت کارمندان چیست، چیزی که بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد شناخت دقیق کارمندانی است که باعث ایجاد سرزندگی و شادابی در برند می شوند. اینکار نه تنها آنها را تشویق می کند کار خود را به خوبی انجام دهند بلکه کارمندان دیگر را نیز به تعامل و ارتباطات وا می دارد. شما می توانید حامیان خود را در طول جلسات، سخنرانی ها، ایمیل ها و خبرنامه های شرکت تشخیص دهید.

اگر احساس می کنیداین افراد ارزش زیادی برای شما دارند می توانید از زحماتشان تشکر کنیدو هدیه ای برایشان در نظر بگیرید.کارمندان با انگیزه و تعاملی که شرکت شما را به خوبی می شناسند می توانند مشتریان شاد و خوشحالی ایجاد کنند. با حمایت از این کارمندان و مجهز کردن آنها، می توانید حامیان فعالی ایجاد کنید که از برند شما به خوبی پشتیبانی می کنند. نتیجه این تعامل برای برند شما بسیار عالی خواهد بود.
مقالات ما را در بخش دیجیتال مارکتینگ نیز میتوانید مطالعه کنید.

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.