نسخه آزمایشی!

آمارها و حقایق بازاریابی رسانه اجتماعی

فهرست مطالب

۹ مورد از آمارها و حقایق مرتبط با معیارها و اندازه گیری رسانه اجتماعی:

۱۱. زمانی که از افراد در مورد تاثیر رسانه های اجتماعی بر روی استراتژی بازاریابی شرکتشان سوال شد، ۵۹.۵ درصد از مدیران نظر منفی یا خنثی داشتند. این در حالیست که ۴۰.۵ درصد از آنها  رسانه اجتماعی را بسیار یا تا حدودی موثر دانسته اند. ۴۵ درصد از افراد قادر نبودند تاثیر رسانه اجتماعی بر روی عملکرد شرکت را بسنجند. حدود ۱۳.۲ درصد از آنها تاثیر کمی( عددی) رسانه اجتماعی را تایید کردند(MediaPost).

 لینک بخش اول 

۱۲. ۴۶ درصد از بازاریابان B2B  هنوز در مورد درآمدزایی کانال های اجتماعی برای کسب وکارهایشان مطمئن نیستند(MarketingProfs).
۱۳. با اینحال، مشتریان بیان می کنند که رسانه اجتماعی نقش بسیار بزرگی در تصمیم گیری برای خرید بازی می کند(Ad Age).
۱۴. ۶۰ درصد از بازاریابان، بازگشت سرمایه گذاری اندازه گیری شده را به عنوان یکی از سه چالش بازاریابی رسانه اجتماعی  شناسایی کرده اند. این مورد توسط چالش های دیگری همچون  استفاده از فعالیت های اجتماعی برای نتایج کسب وکار(۵۰ درصد) و  توسعه استراتژی رسانه های اجتماعی(۴۸ درصد) دنبال می شود(Simply Measured).
۱۵.ترافیک سایت و معیارهای دیگری همچون دوستان، فالوورها و لایک،  رایج ترین معیارهایی است که بازاریابان برای اندازه گیری تاثیر رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. تنها ۱۴ درصد  تا آخرین مرحله فروش به رسانه اجتماعی پایبند بوده اند(The CMO Survey).
۱۶. تعامل ( همچون لایک، اشتراک و غیره)  یک معیار بسیار مهم برای ارزیابی موفقیت بازاریابی رسانه اجتماعی  محسوب می شود. ۸۰ درصد از بازاریابان  این مورد را به عنوان مهم ترین معیار می شناسند. تعداد مخاطبان(۶۱ درصد)  و ترافیک سایت (۵۶ درصد)  نیز جزو معیارهای مهم برای اندازه گیری موفقیت بازاریابی است(Simply Measured).
۱۷. همه کسب وکارها از تعامل و تعداد مخاطبان به عنوان معیار موفقیت رسانه اجتماعی استفاده می کنند. شرکت های کوچک تا متوسط بیشتر از شرکت های بزرگ  به ترافیک سایت و سرنخ ها اولویت می دهند. شرکت های بزرگ  رضایت مشتریان و معیارهای رقابتی را مهم می دانند(Simply Measured).
۱۸.ابزارهایی که بیشتر برای اندازه گیری نتایج حاصل از بازاریابی رسانه اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد، آنالیتیکس های بومی هستند که توسط خود شبکه های اجتماعی ( فیس بوک، توییتر یا غیره) ایجاد می شود.  در این میان پلتفرم های  مدیریت رسانه اجتماعی همچون HootSuite(۶۲ درصد) و وب آنالیتیکس ( ۵۹ درصد) مورد استفاده قرار می گیرد. تنها  ۲۲ درصد از کسب وکارها از پلتفرم های اندازه گیری اختصاصی استفاده می کنند(Simply Measured).
۱۹.مطالعات و بررسی های اخیر نشان می دهد که ۴۶ درصد از افراد تصمیم گیری های خود را بر اساس غریزه انجام می دهند(CMS Wire).

۲۱ مورد از آمارها و حقایق بازاریابی رسانه اجتماعی و تبلیغات:

۲۰. انتظار می رود در پنج سال اینده سهم بودجه بازاریابی صرف شده در رسانه اجتماعی دوبرابر شود. این مقدار از ۱۱ درصد امروزی به ۲۴ درصد در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید(The CMO Survey).

بیشتر بخوانید:  آیا پوش نوتیفیکیشن ها جایگزین ایمیل مارکتینگ خواهند شد؟

۲۱. مطالعات دیگر نشان می دهد که سهم بودجه بازاریابی دیجیتال که به بازاریابی رسانه اجتماعی اختصاص داده شده است از ۹.۹ درصد  به ۲۲.۵ درصد افزایش خواهد یافت(Dazeinfo).

۲۲. درآمد حاصل از تبلیغات در رسانه اجتماعی در سال ۲۰۱۶ به ۹.۸ میلیارد دلار خواهد رسید(Link Humans).
۲۳. ۲۲ درصد از فعالیت های بازاریابی رسانه اجتماعی توسط آژانس های خارج از شرکت انجام می شود(The CMO Survey).
۲۴. توسعه استراتژی رسانه اجتماعی یک چالش رایج بین کسب وکارهای کوچک محسوب می شود. این در حالیست که تامین منابع داخلی کافی در شرکت های بزرگ(۴۷ درصد) بیشتر از کسب وکارهای کوچک تا متوسط(۳۳ درصد) است(Simply Measured).
۲۵. ۳۳ درصد از نسل هزاره رسانه اجتماعی را به عنوان یکی از کانال های ارجح خود برای برقراری ارتباط با کسب وکار معرفی می کنند.کمتر از ۵ درصد از  این افراد ۵۵ ساله و بالاتر هستند (MarketingSherpa).
۲۶. ۷۴ درصد از فروشندگانی که سهم فروش خود را تا ۱۰ درصد افزایش داده اند بیان کرده اند که درک بسیار خوبی از رسانه اجتماعی برای بدست آوردن مشتری احتمالی، پرورش روابط و  اتمام معاملات  داشته اند. این افراد ۶ برابر بیشتر از افرادی که مهارت استفاده از رسانه اجتماعی را ندارند موفق هستند(Forbes).
۲۷. ۶۴ درصد از فروشندگان حرفه ای در سال ۲۰۱۴ حداقل یک معامله را در رسانه اجتماعی به اتمام رسانده اند(Forbes).
۲۸. بیش از نیمی از بازاریابان (۵۲ درصد) رسانه اجتماعی فیس بوک را مهم ترین رسانه ای می دانند که باعث رشد کسب وکارشان شده است. لینکداین  با ۲۱ درصد جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و  توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس در جایگاه های بعدی قرار دارد(V3 Broadsuite Blog).
۲۹. ۹۶ درصد از صاحبان/ بازاریابان کسب وکارهای کوچک از بازاریابی رسانه اجتماعی استفاده می کنند . ۹۲ درصد از آنها بر این باورند که رسانه اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر روی  کسب وکارشان دارد(Social Media Examiner).
۳۰. سه هدف بسیار مهم برای برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی شامل آگاهی از برند(۷۴ درصد)، ترافیک سایت(۵۳ درصد)  و تولید سرنخ(۴۱ درصد) می باشد(Simply Measured).
۳۱. ۶۱ درصد از استارت آپ ها از رسانه اجتماعی برای بازاریابی استفاده می کنند(TNW News).
۳۲. ۴۳ درصد از بازاریابان دیجیتال بیان می کنند که رسانه اجتماعی یکی از موثرترین تاکتیک برای آنهاست اما ۴۹ درصد از این افراد استفاده از رسانه اجتماعی برای بازاریابی را بسیار دشوار می دانند(TNW News).
۳۳.رسانه اجتماعی دومین  تاکتیک بازاریابی دیجیتال موثر برای اهدافی همچون حفظ و نگهداری مشتری است. جایگاه اول به ایمیل اختصاص دارد(TNW News).

۳۴. سه ویژگی اصلی پست های مرتبط با برند در رسانه اجتماعی که برای مشتریان اهمیت دارد شامل موارد زیر است:

· برندی که محتوای جدید به اشتراک می گذارد.
· محتوا مرتبط با برند است.
· برند با فالوورهای خود تعامل دارد.

۳۵. ۵۷ درصد از مشتریان بر این باورند که بعد از دیدن دیدگاه های مثبت در رسانه های اجتماعی ، تحت تاثیر برند قرار می گیرند و سعی می کنند با آن برند وارد رابطه شوند. ۱۶ درصد از افراد نیز می گویند که تنها نظرات مثبت را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند(Direct Marketing).

۳۶. هنوز هم ۳۴ درصد از کسب وکارهای کوچک حضوری در رسانه های اجتماعی ندارند.۳۶ درصد از این افراد هرگز به دیدگاه ها و نظرات افراد در محیط آنلاین پاسخ نمی دهند(Direct Marketing).
۳۷. در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام برترین رسانه اجتماعی برای سرمایه گذاری و تبلیغات است.در این میان فیس بوک(۶۱ درصد)، پینترست(۴۱ درصد)، اسنپ چت( ۳۶ درصد) و آمازون (۳۴ درصد)  در جایگاه های بعدی قرار دارند(MediaPost).
۳۸.سایت Tumblr ۲۳۰ میلیون کاربر  فعال در ماه دارد و هر روز ۱۲۰۰۰۰ کاربر جدید به آن افزوده می شود(Infini Datum).
۳۹. هنوز سایت Tumblr یکی از  شبکه های اجتماعی است که کمتر توسط تبلیغ کنندگان و بازاریابان مورد استفاده قرار گرفته است. از ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ تنها ۱۵۰ مورد بازاریابی گزارش شده است(Our Social Times).
۴۰.دو مورد  از مهم ترین کاربردهای توییتر و فیس بوک توسط روزنامه نگاران، بازاریابی و ترویج داستان  های خود و نیز ساخت روابط پایدار است. ۷۸ درصد از افراد توییتر را برای بازاریابی مورد استفاده قرار می دهند و  ۷۴ درصد از فیس بوک استفاده می کنند.
۶۲ درصد از افراد نیز از توییتر برای ساخت روابط بهره مند می شوند(MediaPost).

۷ مورد از آمارها و حقایق موجود درباره  کاربرد رسانه اجتماعی در شرکت ها و مدیران:

۴۱. از میان ۱۰۰ برند برتر جهانی،  سایت یوتیوب یکی از بهترین شبکه های اجتماعی است.  کل ۱۰۰ شرکت برتر  حداقل یک کانال در یوتیوب دارندو توییتر دومین شبکه اجتماعی مهم است ( ۹۸ درصد). موارد دیگر به ترتیب شامل  سایت فیس بوک با ۹۶ درصد، اینستاگرام (۸۵ درصد) ،گوگل پلاس(۷۸ درصد) و پینترست (۶۷ درصد) است(Dazeinfo).
۴۲. ار میان ۱۰۰ برند برتر جهانی، ۴۲ مورد  از مدیران اجرایی و بلندپایه دارای اکانت توییتر هستند اما تنها ۳۱  نفر از این افراد اکانت های فعالی دارندو  جای شگفتی است که تنها ۶ برند ( اپل،GE ،HP ، کوکا کولا، SAP و IBM)  دارای اکانت اجتماعی با ۱۰۰۰۰ فالوور هستند(MarketingLand).
۴۳. در میان برندهای برتر جهان که مدیران آنها اکانت توییتر ندارند شرکت هایی همچون گوگل، تویوتا، مرسدس بنز، دیزنی ،Gillette،H&M،Nike، پپسی و IKEA به چشم می خورد(MarketingLand).
۴۴. از میان ۵۰ شرکتی که در لیست ۵۰۰ موردی Forbes وجود دارد، ۴۰ مورد از آنها  حضور فعال در رسانه های اجتماعی دارند . این مقدار در سال ۲۰۱۰ تنها ۱۰ مورد بود(MarketWatch).
۴۵. ۵۴ درصد از مدیران شرکت های برتر در ویدئوهای شرکت حضور داشته اند(MarketWatch).
۴۶.  در سال ۲۰۱۵ ،تنها ۲۷ درصد از مدیران اجرایی سطح C شرکت های برتر در رسانه های اجتماعی شرکت داشته اند. این مقدار در سال ۲۰۱۲ تنها ۲۰ درصد بوده است(iMedia Connection).
۴۷. هنوز هم ۸۴ درصد از مدیران و معاونان آن ها  از رسانه اجتماعی برای کمک به اتخاذ تصمیمات مناسب در مورد خرید استفاده می کنند.
آیا از مقالات شرکت تبلیغاتی کروشه راضی هستید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع

بیشتر بخوانید:  چگونه می توان بازگشت سرمایه بزرگ از طرح اینفلوئنسر مارکتینگ خود دریافت کرد؟

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.