نسخه آزمایشی!

نکات جالب از آمارهای بازاریابی رسانه اجتماعی

آمارهای بازاریابی رسانه اجتماعی

فهرست مطالب

در دنیای امروزی، شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی را در زندگی ما ایفا می‌کنند. در اوایل ظهور این شبکه‌ها، هدف آن‌ها فقط ارتباط با یک دیگر بود، اما در حال حاضر تاثیر بسیار زیادی در جنبه‌های مختلف زندگی، از جمله کسب و کارها دارند و خیلی از افراد برای درآمدزایی به سراغ این رسانه‌ها می‌روند. در ادامه قصد داریم بیشتر با اهمیت این موضوع آشنا شویم و چند مورد از آمارهای بازاریابی رسانه اجتماعی را در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:  چگونه کمپین موفقی برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آغاز کنیم؟

اهمیت رسانه‌های اجتماعی در زندگی ما

این روزها کمتر کسی را پیدا می‌کنید که با شبکه‌های اجتماعی سر و کار نداشته باشد. این شبکه‌ها در جنبه‌های مختلف زندگی ما نفوذ کردند و تاثیرات زیادی دارند. البته گاهی اوقات، هدف افراد در استفاده از این پلتفرم‌ها متفاوت است، برخی برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت خود از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، برخی دیگر برای رشد و آموزش از این شبکه‌ها کمک می‌گیرند.

طبق آمارهای بازاریابی رسانه اجتماعی، گروه سوم نیز کسب و کار خود را به وسیله سوشال مدیا رشد می‌دهند، فروش خود را افزایش داده و برند خود را تقویت می‌کنند. این شبکه‌ها پتانسیل بالایی برای رشد کسب و کارها دارند و یک ابزار عالی برای افزایش فروش و برندسازی محسوب می‌شوند. به صورت کلی کاربران از انجام خدمات مشتری گرفته تا ویزیت آنلاین با پزشکان و حتی افتتاح حساب بانکی را توسط شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند. جمعیت جهان حدودا ۸ میلیارد نفر است و طبق آمار تا سال ۲۰۲۳ بیش از نیمی از مردم جهان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

همچنین، آمارهای بازاریابی رسانه اجتماعی نشان‌دهنده اهمیت بالای این شبکه‌ها در زندگی ماست‌. تا چند سال پیش، تعداد کاربران کمتری از این رسانه‌ها استفاده می‌کردند، اما در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است؛ برای اثبات این جمله می‌توان از اعداد و ارقام کمک گرفت. در سال ۲۰۱۸ در سرتاسر جهان  ۲.۵ میلیارد نفر در این رسانه‌ها عضو بودند، اما این عدد در سال ۲۰۲۳ به ۴.۹ میلیارد رسیده است.

چند حقیقت مهم درباره رسانه‌ اجتماعی

همان‌طور که اشاره کردیم رسانه اجتماعی جایگاه مهمی در زندگی ما دارند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این شبکه‌ها تنها برای قرار دادن تصاویر و ویدیوهای شخصی طراحی نشدند، بلکه نقش مهمی در جذب مشتری و فروش دارند. بیش از ۷۰ درصد مردم تحت تاثیر نظرات مثبت و منفی مردم درباره برندهای مختلف هستند. مشتریان زیادی بعد از دیدن دیدگاه‌های مثبت در مورد محصول یا برند خاصی در رسانه‌های اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و احتمال خرید آن‌ها افزایش می‌یابد.

با این وجود، اگر برندها اگر عملکرد خوبی نداشته باشند و مشتریان ناراضی در شبکه‌های اجتماعی درباره آن‌ها صحبت کنند، در روند برندسازی و فروش دچار مشکل می‌شوند. همین موضوع قدرت این رسانه‌ها را نشان می‌دهد که باعث ایجاد فضای رقابتی و بالا رفتن کیفیت محصولات و خدمات شده است. همه این موارد ثابت می‌کند صرف هزینه برای ارتباطات بازاریابی رسانه اجتماعی ضرروی است و باعث رشد کسب و کار می‌شود.

آمارهای تبلیغاتی شبکه های اجتماعی

طبق آمارهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۳، هزینه تبلیغات در رسانه‌های مختلف به ۲۲۶.۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.طبق تخمین‌ها، هزینه های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی با نرخ سالانه ۱۱.۲۴٪ رشد می‌کند که تا سال ۲۰۲۷ به عدد ۳۸۴.۹۰ میلیارد دلار خواهد رسید. ایالت متحده از نظر هزینه‌های تبلیغاتی در سراسر جهان، بیشترین درآمد را در سال ۲۰۲۳ دارد.

آمارهای تبلیغاتی شبکه های اجتماعی

بررسی آمارهای بازاریابی رسانه اجتماعی

تا به اینجا، با اهمیت بالای شبکه‌های اجتماعی آشنا شدیم و فهمیدیم که این روزها نقش مهمی در زندگی شخصی و شغلی ما ایفا می‌کند، همچنین با آمار تبلیغات جهانی سوشال مدیا آشنا شدیم؛ در ادامه قصد داریم چند آمار جالب درباره‌ی رسانه‌های اجتماعی در اختیار شما قرار دهیم:

۱: تا ژوئن ۲۰۲۳، حدودا ۴.۹ میلیارد کاربر در رسانه‌های مختلف اجتماعی در جهان فعالیت می‌کنند که طبق پیش‌بینی‌ها، این تعداد تا سال ۲۰۲۷ به ۵.۸۵ میلیارد خواهد رسید.

۲: بزرگترین پلتفرم رسانه اجتماعی فیسبوک است و حدود ۲.۹۵۸ میلیارد کاربر دارد.

۳: طبق بررسی‌ها، تا سال ۲۰۲۳ آسیای شرقی بیشترین کاربران رسانه‌های اجتماعی را دارد که حدود ۲۶ درصد از کل کاربران جهان است.

۴: ۵.۲۷ میلیارد کاربر تلفن همراه در جهان وجود دارد که ۸۵ درصد آن‌ها رسانه‌های اجتماعی دارند.

۵: طبق آمارهای بازاریابی رسانه اجتماعی، چین بیشترین کاربر را در جهان دارد و هند و ایالت متحده رتبه‌های دوم و سوم را دارند.

۶: به طور میانگین افراد در سراسر جهان روزانه ۲ ساعت و ۳۵ دقیقه از انواع شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

۷: تیک‌تاک سریع‌ترین رشد شبکه اجتماعی را دارد و در دو سال گذشته تنها در ایالت متحده، تعداد کاربران آن ۱۰۵ درصد رشد کرده است.

۸: نیمی از کاربران رسانه اجتماعی حدود ۵ اکانت در شبکه‌های مختلف دارند.

۹: مادرانی که کودکان زیر پنج سال دارند، بیشتر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

۱۰: سهم کلی بودجه بازاریابی رسانه اجتماعی از ۲۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

۱۱: ۹۰ درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال از رسانه‌های اجتماعی استفاده می کنند

۱۲: ۹۲ درصد از افرادی که از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند، تاثیر این پلتفرم‌ها را بسیار مهم شمردند.

۱۳: تا سال ۲۰۲۳، کاربران جهانی رسانه‌های اجتماعی ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد زنان هستند.

۱۴: در ایالت متحده حدودا ۷۶ درصد از زنان و ۷۲ درصد از مردان یک اکانت رسانه اجتماعی دارند.

۱۵: در بریتانیا، ۸۰ درصد از مردان و ۸۴ درصد از زنان در رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

۱۶:  ۵۳.۸ درصد از کاربران اسنپ چت زنان هستند.

۱۷: کاربران اینستاگرام از نظر تقسیم جنسیتی تقریبا برابرند: ۴۹.۳٪ کاربر زن و ۵۰.۷٪ کاربر مرد.

۱۸: امارات متحده عربی در نفوذ رسانه‌های اجتماعی با ۱۰۶.۱ درصد در رتبه اول قرار دارد.

میانگین تعداد حساب‌ها در جهان

طبق آماری که Backlinko ارائه داده میانگین تعداد حساب‌های رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ به ۸.۵ رسیده است. این تحقیقات در ۴۶ کشور انجام شده که نشان می‌دهد بیشترین کاربران بین ۱۶ تا ۶۴ سال سن دارند و کاربران ژاپنی فقط با  ۳.۸ حساب‌ در رسانه‌های اجتماعی کمترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند. در حالی که هندی‌ها به ازای هر کاربر ۱۱.۵ حساب‌ در رسانه‌های اجتماعی دارند.

بررسی آمارهای بازاریابی رسانه اجتماعی

کشور چین با داشتن ۱.۰۲ میلیارد کاربر، بیشترین کاربران رسانه‌های اجتماعی را دارد. طبق پیش بینی‌ها تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی چین تا سال ۲۰۲۷ به عدد ۱.۲۱ میلیارد برسد. در این رده‌بندی، هند با ۷۵۵.۴۷ میلیون کاربر دومین جایگاه را دارد.ایالات متحده و اندونزی نیز به ترتیب با ۳۰۲.۲۵ و ۲۱۷.۵۳ میلیون کاربر در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

آمار رسانه‌‌های اجتماعی در ایران

در بخش‌های قبلی با آمار جهانی آشنا شدیم، در این بخش به سراغ آمارهای بازاریابی رسانه اجتماعی در ایران می‌رویم. طبق گزارش جهانی در سال ۲۰۲۳، محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران پینترست، اینستاگرام، لینکدین، یوتوب و توییتر هستند و بیشترین ترافیک ورودی را دارند. این آمار نشان می‌دهد از  جمعیت ۸۹ میلیون نفری ایران، حدود ۴۸ میلیون نفر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند. به عبارت بهتر، ۵۴ درصد جمعیت ایران در شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری دارند. البته باید خاطر نشان کرد حدودا ۷۰ میلیون نفر از جمعیت ایران از اینترنت استفاده می‌کنند که  ۷۵ درصد کاربر موبایل و ۲۳ درصد کاربر لپتاپ و کامپیوتر هستند.

همان‌طور که اشاره کردیم، ترافیک اینترنت در رسانه‌های اجتماعی پینترست، اینستاگرام، یوتوب و توییتر در ایران بیشتر از سایر رسانه‌ها است. پینترست با داشتن ۲۶.۲۳ درصد از ترافیک، اینستاگرام ۲۶.۲۰ درصد و یوتوب ۶.۶۹ درصد در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

بیشتر بخوانید:  روش‌های بودجه بندی و محاسبه هزینه‌ی آژانس‌های بازاریابی

نتیجه‌گیری آمار رسانه های اجتماعی

در این مطلب به بررسی آمارهای بازاریابی رسانه‌ اجتماعی در ایران و جهان پرداختیم و با نکات جالبی آشنا شدیم. در پایان بهتر است به این موارد نیز اشاره کنیم که آمار جدید نشان می‌دهد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی تنها مختص جوانان نیست و آمار فعالیت نسل‌های قدیمی‌تر نیز هر روز در حال افزایش است. در حال حاضر افراد بالای ۵۰ سال، رتبه اول بیشترین رشد کاربران در توییتر را دارند. طبق داده‌های اخیر، تقریبا بیش از ۶۰ درصد از جمعیت جهان حداقل یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی دارند.

همچنین در سال گذشته، حدود ۱۹۰ میلیون کاربر جدید به سوشال مدیا اضافه شده که نرخ رشد سالانه آن حدود ۴.۲ درصد است. دلیل این رشد و افزایش محبوبیت رسانه‌های اجتماعی با استفاده گسترده‌تر از تلفن همراه رابطه مستقیم دارد و بدون شک، در سال‌های بعد این آمار رشد قابل توجهی خواهد داشت.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.