نسخه آزمایشی!

چرا شرکت سیسکو در حال استخدام بیش از ۲۰۰ بازاریاب محتواست؟

فهرست مطالب

ماه نوامبر گذشته، شرکت سیسکو همه جهان را با خبری عجیب شگفت زده کرد. بیش از ۱۰۰ نفر از بازاریابان جهانی و ارتباطات شرکتی اخراج شدند. این حرکت به عنوان یک تثبیت سازمانی تحت مدیریت جدید در نظر گرفته شد اما در واقع اینکار با یک هدف استراتژیک انجام شد. شرکت سیسکو در حال تمرکز دوباره بر روی بازاریابی از طریق محتوا بود.کاترینا نیل سرپرست بخش تولید محتوا در شرکت سیسکو در این باره چنین می گوید:

در دسامبر سال ۲۰۱۵ ، کارن به ما اعلام کرد که باید از یک مدل بازاریابی محتوای یکپارچه پیروی کنیم. دید و بینش او این است که یک رهبر در ارتباطات بازاریابی شخصی زمان واقعی باشد. حتما از خود می پرسید این موضوع به چه معناست؟ در واقعیت، این موضوع به این معناست که ما ۲۰۰ نفر از افراد خود را در نوامبر از دست دادیم و در حال حاضر نیز تصمیم به استخدام ۲۰۰ نفر از متخصصان بازاریابی محتوا از سراسر جهان داریم.
این استخدام عظیم نتیجه تغییر در استراتژی بازاریابی محتواست که این غول فناوری تصمیم به انجام آن گرفته است. در حال حاضر این شرکت تمام تلاش و سرمایه گذاری خود را صرف تولید محتوای مناسب برای سایت خود کرده است. برخی از پست هایی که توسط آنالیزور شرکت سیسکو یعنی مارک لری نوشته شد، بارها و بارها به اشتراک گذاشته شده است. به طور کلی، محتوای سیسکو میلیون ها بار در گذشته به اشتراک گذاشته شده است. در حال حاضر واکر و تیم سیسکو دوست دارند عملیات تولید محتوای این شرکت را به طور کلی تغییر دهند. یک تیم مخصوص در حال جستجوی افراد متخصص برای این شرکت هستند و سیسکو در حال حاضر به دنبال استخدام سردبیران مدیریت در انگلستان، آلمان، فرانسه و آمریکاست. نیل در این باره می گوید: همه افراد می توانند خود را برای این شغل آماده کنند. کارن یکی از اولین افرادی بود که به طور کامل در مورد مسیر استراتژیک تولید محتوا با سایر افراد مذاکره کرد. از آنجایی که سفر خریداران بیشتر از قبل به حالت دیجیتال تبدیل شده است، بازاریابی نیز در حال تبدیل شدن به بخش جدایی ناپذیر این سفر است.
چالش های استخدام:
هر کسی که تا به حال قصد استخدام یک فرد متخصص برای بازاریابی محتوا را داشته است به خوبی می داند که پیدا کردن فرد مناسب با مهارت ویراستاری و بازاریابی بسیار دشوار است. زمانی که شما مسئول استخدام صدها نفر هستید، این چالش به مراتب دشوارتر می شود. نیل در این باره می گوید: بهترین نقطه جایی بود که افراد همدردی و همدلی خوبی در این موضوع با ما داشتند. اولین نامزد کسی بود که پس زمینه PR سنتی داشت. نامزد بعدی ویراستاری بود که بلافاصله با نیل صحبت کرد. این زن خواندن و مطالعه کردن را بسیار دوست داشت و دارای شخصیت بسیار جالبی بود. اصلا شبیه یک فرد بازاریاب نبود. پس چگونه می توان به چنین فردی اعتماد کرد؟
برای نیل یافتن فردی با مهارت های ویراستاری قوی و مهارت های بازاریابی بسیار ضروری و حیاتی است. به عنوان بخشی از فرآیند انتقال، سیسکو در حال کار با King Content( آژانس بازاریابی محتوا) برای توسعه استراتژی محتوای خود و پر کردن خلا موجود در فرآیند تولید محتوای فعلی است. از آنجایی که سیسکو افراد زیادی را برای این شغل استخدام می کند، امیدوار است که بتواند این مسئولیت را به افرادی بسپارد که بیشتر محلی هستند. نیل در این باره می گوید: ما قراداد شش ماهه با این افراد خواهیم داشت و می توانیم از این افراد برای منتشر کردن صدای خود در بازار استفاده کنیم.
سیسکو برای منتشر کردن این اهداف از دو تاکتیک جالب استفاده می کند. اولا ، دوست دارد متخصصانی را در این حوزه در شرکت خود داشته باشد. دوما نیل دوست دارد نویسندگان و ویراستارانی را پیدا کند که صدای متمایزی داشته باشند. واشر مسئول این کار شده است. واشر یکی از افراد جالبی است که در کنفرانس های بازاریابی شرکت می کند و سیسکو نیز از استعداد و توانایی او برای تولید ویدئوهای جالب استفاده می کند. نمونه دیگری که نیل به آن اشاره می کند جیسون میلر است . جیسون میلر مدیر گروه تولید محتوای جهانی در لینکداین است. جیسون علی رغم کار در شرکت های فناوری بزرگی همچون لینکداین و مارکتو ، همیشه به دنبال یافتن روشی بهتر برای نشان دادن استعدادهای خویش است. نیل می گوید: ما سعی می کنیم این استعدادها را پرورش دهیم و افرادی را بیابیم که دارای صدای طبیعی هستند. این تنها چیزی است که دوست داریم تجربه کنیم.

بیشتر بخوانید:  10 ترفند و قابلیت کاربردی استوری اینستاگرام

ادامه دارد…

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.