نسخه آزمایشی!

چرا فالوورهای شما در اینستاگرام رشد نمی کنند؟

فهرست مطالب

اینستاگرام به سرعت در حال رشد است و کاربران زیادی در این شبکه اجتماعی حضور پیدا می­کنند اما ممکن است توسعه فالوورها در این رسانه کار دشواری باشد. بیشتر کاربران اینستاگرام تمایل اندکی برای فالو کردن افراد دارند. توسعه فالوورها می­تواند کار دشوای باشد و به صرف زمان زیادی نیاز داشته باشد. زمانی که رشد مخاطبین چنین نرخ اندکی دارد سوالاتی به ذهن­تان خطور خواهد کرد که بهتر است به آنها پاسخ دهید.

در این مقاله قصد داریم به دلایل شکست در رشد مخاطبین اینستاگرام بپردازیم و ببینیم چرا نمی­توانیم افراد را در صفحه خود به تعامل واداریم.

شما با مخاطبین خود تعاملی ندارید

اگر به کامنت­ها پاسخ ندهید، فالوورهایتان نیز با شما تعاملی نخواهند داشت. همانطور که می­دانید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و اجتماعی بودن به معنای ارتباط دو طرفه است. با اینکه تمرکز اصلی اینستاگرام نشان دادن استوری­های بصری است اما هنوز هم یک شبکه اجتماعی است. اگر زمان و انرژی خود را تنها برای ارسال پست صرف کنید قادر نخواهید بود فالوورهای زیادی به دست آورید.

چه کاری باید انجام دهید؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. در زیر پست­های پاسخگو باشید. با تعامل با افراد از طریق محتوای موجود می­توانید پیامی را به افراد و الگوریتم اینستاگرام بدهید که شما فعال هستید و دوست دارید با افراد بحث کنید. اگر کامنت­های شما تعاملی باشد قادر خواهید بود افراد زیادی را به خود جذب کنید. باید به دنبال آغاز بحث باشید و از بیان کامنت­های مبهم خودداری کنید. همیشه موضوع را بسط دهید و کامنت­های معنادار ارسال نمایید.

در کار خود ثابت قدم نیستید

ارسال مرتبط و منظم پست باعث می­شود نتایج تعاملی­تری داشته باشید و فالوورهای بیشتری کسب کنید. اگرچه ارسال مکرر پست زمان زیادی را از شما می­گیرد اما نتایج بهتری خواهد داشت. سعی کنید برای ارسال پست زمان­بندی داشته باشید و ثبات و پایداری خود را حفظ کنید. برخی از اکانت­های اینستاگرام بر این باورند که می­توانند پست اندکی ارسال کنند و در عین حال تعامل و فالوورهای بیشتری داشته باشند. این یک منطق نادرست است. زمانی که به تعداد فالوورهای زیادی دست پیدا می­کنید باید زمان بیشتری برای حفظ و تولید محتوا صرف کنید. ثبات و پایداری نکته کلیدی برای موفقیت در اینستاگرام است. شما باید بتوانید ظاهر کلی فید خود را حفظ کنید. ببینید محتوایی که ارسال می­کنید به سایر محتواها مرتبط است یا خیر.

خواندن این مقاله را از دست ندهید : ۱۵ قابلیت مخفی در اینستاگرام که همه افراد باید بدانند

چه کاری باید در این شرایط انجام دهید؟

زمان­بندی مناسبی برای ایجاد و ارسال محتوا داشته باشید. با اختصاص زمان برای تولید تقویم محتوا، می­توانید استراتژی مناسبی برای چیزی که پست می­کنید، زمانی که پست می­کنید و ظاهر فید خود داشته باشید. باید اطمینان داشته باشید که محتوای شما قالب بصری یکنواختی دارد و به موضوعات مرتبطی پایبند هستید. این موضوع بدین معنی نیست که از ارسال پست­های جذاب خودداری کنید. شما می­توانید هر از چندگاهی بازدیدکننده­های خود را شگفت­زده کنید اما در این کار زیاده­روی نکنید.

بیشتر بخوانید:  4 اشتباه نابودگر اساسی در موفقیت آژانس تبلیغاتی

با سایر اکانت­ها تعاملی ندارید

اگر می­خواهید افراد نام شما را بشناسند و با صفحه­تان آشنا شوند، باید به سراغ سایر اکانت­های اینستاگرام در پیچ خود بروید. این کار می­تواند تعامل شما با سایر افراد را تسهیل نماید و باعث ایجاد ارتباطات پایداری شود. از زندگی کردن در حباب، پرهیز کنید. بهترین روش برای توسعه اکانت­تان این است که ارتباط خود با سایر افراد را توسعه دهید.

چه کاری باید انجام دهید؟

ارتباط قوی و موثری با اینفلوئنسرها و اکانت­های دیگر داشته باشید و سعی کنید شبکه خود را توسعه دهید. هر چقدر ارتباط شما با سایر افراد بیشتر باشد احتمال دیده شدنتان نیز بیشتر می­شود.

شما از استوری ها و قابلیت­های دیگر اینستاگرام به درستی استفاده نمی­کنید.

استفاده از تصاویر در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد اما اگر استوری یا ویدئویی نداشته باشید فرصت­های زیادی را از دست خواهید داد. توسعه محتوا به سایر عناصر موجود و استفاده از انواع دیگر محتوا می­تواند پروفایل شما را جذاب­تر سازد و قرار گرفتن­تان در معرض روش­های جدید را توسعه دهد.

چه کاری باید انجام دهید؟

استوری­هایی را با هشتگ و نشانگر موقعیت ارسال کنید تا احتمال دیده شدنتان افزایش یابد. شما می­توانید از لایو اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن رویدادها و به روزرسانی­ها استفاده کنید. اگر محتوای شما با ویدئوهای کوتاه همخوانی دارد باید از آن­ها استفاده کنید. سعی کنید از گیف­ها، سینماگراف­ها یا بومرنگ­ها بهره ببرید. استفاده از فرمت­های مختلف به شما کمک می­کند صفحه جذاب­تری داشته باشید.

 

 

محتوای خسته کننده­ای دارید

به من اعتماد کنید. داشتن محتوای خسته کننده باعث دور شدن افراد از صفحه­ی شما می­شود. زمانی که با یک پلتفرم آشنا می­شوید سعی می­کنید حرکات و فعالیت­های امن و محتاطانه­ای در آن داشته باشید اما مشکل اینجاست که در چنین شرایطی جذاب بودن را فراموش می­کنید. در محتوای خود ریسک پذیر باشید و شخصیت خود را نشان دهید.

چه کاری باید انجام دهید؟

همیشه ارزش آفرین باشید. یک سلفی ساده بدون کپشن نمی­تواند به شما کمک کند. داستان خود را بگویید. هر چیزی را نمی­توانید بر روی اکانت اینستای خود منتشر کنید. به کیفیت فکر کنید و مطمئن شوید همه چیز را به درستی منتشر می­کنید. از خودتان بپرسید چه چیزی باعث جذاب شدن پست­های من می شود؟ چه چیزی باعث منحصر به فرد شدن آن می­گردد؟ چگونه می­توانم خود را متمایز کنم؟

بیشتر بخوانید:  دوره دیجیتال مارکتینگ گوگل؛ مفید یا بی فایده؟

خودتان نیستید

واقعی و منطقی و قابل اعتماد بودن یکی از مسائل مهمی است که در هر پلتفرم اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد اما این موضوع در اینستاگرام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. افراد دوست دارند اکانت­های واقعی را دنبال کنند. به همین خاطر است که اینفلوئنسرها در چنین پلتفرم­هایی از محبوبیت زیادی برخوردارند. آن ها همیشه خودشان هستند.

چه کاری باید انجام دهیم؟

واقعی باشید. پست­هایی که ارسال می­کنید و لحن کپشن­هایی که می­نویسید را ارزیابی نمایید. از ارسال تصاویر و عکس­هایی که خیلی پردازش شده و غیر واقعی هستند خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که کپشن­های شما همیشه نشان­دهنده صدایتان است و نباید همانند صدای ربات باشند.

همیشه سعی کنید واقعی باشید و مطمئن شوید که فالوورهایتان به شما اعتقاد دارند و باورتان می­کنند. یکی از بهترین روش­ها برای رسیدن به چنین هدفی، استفاده از محتوای مربوط به پشت صحنه فعالیت­ها یا حتی محتوایی است که خود به خود تولید می­شود.

بیش از حد تبلیغ می کنید

تبلیغ بیش از حد باعث آزار و اذیت فالوورها می­شود. به همین خاطر است که مسدودکننده­های تبلیغات طراحی شده­اند. مشتریان دوست ندارند بیش از حد محتوای تبلیغاتی ببینند و به همین خاطر چنین محتوایی را مسدود می­کنند. اگر زیاد به فکر فروش باشید مخاطبان­تان دیگر به فکر تماشای ویدئوها یا خواندن محتوایتان نخواهند بود.

چه کاری باید انجام دهیم؟

شما می­توانید از اینستاگرام برای فروش یا بازاریابی استفاده کنید. به همین خاطر است که تبلیغ کنندگان از این امکان برای بهبود شرایط فروش خود استفاده می­کنند اما زیاده­روی و افراط نکنید. کمتر تبلیغ کنید و کاری کنید محتوای شما در فیدتان طبیعی باشد. به دنبال متقاعد کردن افراد برای خرید محصولات نباشید. بلکه افراد را آگاه کنید و اطلاعات ارزشمندی در اختیارشان قرار دهید.

پروفایل خود را بهینه سازی نکرده­اید

بیشتر افراد زمانی که تنظیم اکانت خود را تمام کردند، دیگر آن را نادیده می­گیرند و به دنبال ارسال پست می­روند. اما این کار می­تواند تاثیر بدی بر روی بازدیدکننده­هایی داشته باشد که برای اولین بار از اکانت شما بازدید می­کنند. افراد با یک مرور اجمالی بر پروفایل، تصمیم می­گیرند اکانت شما را دنبال کنند یا نکنند. عناصری همچون تصویر بیو و لینکی که در اینستاگرام قرار می­دهید بخش مهمی از صفحه­تان را تشکیل می­دهند. اگر کاربری این عناصر را دوست نداشته باشد یا نتواند با آن تعامل کند، دیگر به سراغ­تان نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید:  نقش دیجیتال مارکتینگ در موفقیت استارتاپ ها

چه کاری باید انجام دهیم؟

مدیریت شما باید منحصر به فرد و مختص خودتان باشد اما باید کاری کنید که افراد به راحتی شما را به خاطر داشته باشند. انجام این کار همیشه ساده و آسان نیست اما با کمی تلاش می­توانید برند خود را متمایز کنید. تصویر پروفایل­تان باید چهره یا لوگوی برند را به طور واضح نمایش دهد. اطمینان حاصل کنید که اندازه تصاویر را بررسی می­کنید. بیوی پروفایل نیز باید واضح و مستقیم نوشته شود. آن را به اندازه کافی جذاب سازید و از کلمات و عبارات خوبی استفاده نمایید. خسته کننده نباشید. بیوی شما باید بتواند توجه افراد را به خود جلب کند.

اکانت شما تمرکز کافی ندارد

حفظ هویت آنلاین و واضح کردن این هویت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این کار به مخاطبین شما کمک می­کند بدانند چه کسی هستید و چه کاری در برندتان انجام می­دهید. افراد بدین خاطر شما را دنبال می­کنند که انتظار خاصی از فیدتان دارند و به همین خاطر باید بر روی چیزی که مخاطبان انتظار دارند تمرکز کنید.

چه کاری باید انجام دهید؟

مطمئن شوید که برای پست­های خود جهت خاصی را تعیین کرده­اید. دید واضحی در مورد مطالب خود داشته باشید و بدانید در اینستاگرام چه می­کنید. شما باید مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. با انجام این کار، می توانید پست­های هدفمندی ایجاد کنید و افراد را به دنبال کردن آن تشویق نمایید.

به شکل نادرست فالوور یا شرکت­کننده خریداری می­کنید

این کار هیچ فایده­ای برایتان نخواهد داشت و تنها هویت شما در اینستاگرام را زیر سوال می­برد. بله، افزایش تعداد فالوورها می­تواند تعامل را بیشتر کند و این موضوع در کوتاه مدت یک برگ برنده برایتان خواهد بود اما رشد واقعی مزایای دیگری دارد. اینستاگرام ربات­ها را شناسایی می­کند و این امر می­تواند برای اکانت­تان بسیار خطرناک باشد.

چه کاری باید انجام دهیم؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. فالوور خریداری نکنید. این کار نه تنها اکانت اینستاگرام­تان را خراب می­کند بلکه بیشتر افراد اپلیکیشن­هایی دارند که اکانت­های فیک را شناسایی می­کند. همچنین مطمئن شوید که محتوای نامناسب یا کامنت­های نامناسب ارسال نمی­کنید. اگر افراد شما را به خاطر رفتار بد گزارش کنند، کارت قرمز می­گیرید.

همانطور که مشاهده کردید دلایل بسیار زیادی برای رشد نکردن اکانت در اینستاگرام وجود دارد. اگر به جای مواردی که بیان کردیم بر روی راه حل­ها تمرکز کنید می­توانید در بازه زمانی کوتاه، فالوورهای بیشتری کسب نمایید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.