نسخه آزمایشی!

۳۰ هشتگ در پست‌های اینستاگرام: بله یا خیر؟

فهرست مطالب

اگر به شبکه اجتماعی اینستاگرام علاقه‌مند باشید حتما می‌دانید هشتگ‌ها نقش مهمی در آن بازی می‌کنند. استفاده درست از هشتگ‌ها به افراد کمک می‌کند پست ها و مطالبشان را به راحتی در معرض دید مخاطبان قرار دهند. مخاطبان نیز از این هشتگ‌ها برای یافتن مطالب دلخواه‌شان استفاده می‌کنند. اما مشکل اینجاست که بیشتر افراد به درستی نحوه استفاده از هشتگ‌ها را نمی‌دانند و همین امر باعث سردرگمی‌شان می‌شود. با این حال هشتگ یک ابزار بازاریابی مهم محسوب می‌شود و نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد. ما قبلا از ۱ تا ۱۰ هشتگ در اینستاگرام استفاده کردیم تا ببینیم کدام یک عملکرد بهتری برای مخاطبان دارد. 

در تست انجام شده دریافتیم که ۸ هشتگ می‌تواند لایک بیشتری دریافت کند. اما بیشتر از ۱۰ هشتگ را بررسی نکردیم چون به نظر تعداد زیادی می‌رسید. با این حال اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد در پست‌هایتان بیش از سی هشتگ را به کار ببرید. به همین خاطر تصمیم گرفتیم این موضوع را هم مورد تست و بررسی قرار دهیم. اجازه دهید ببینیم این تست و نتایج، ما را به کجا هدایت می‌کند.

 

دیگران در مورد هشتگ‌های سی تایی در اینستاگرام چه می‌گویند؟

 

لوئیس مایرز بر این باور است که افراد در پست‌هایشان از هر چند هشتگ که دوست داشتند می‌توانند استفاده کنند. او در این باره چنین می‌گوید: من طرفدار پر و پا قرص استفاده از هشتگ‌های سی تایی هستم. فکر می‌کنید افراد این موضوع را اسپم می‌دانند؟ اصلا مهم نیست. نرخ تعامل من که چیز دیگری را نشان می‌دهد.

 

ادواردو مورالز هم توصیه می‌کند از سی هشتگ بر روی پست‌های اینستاگرامی استفاده شود. او هم در این باره می‌گوید: اگر می‌خواهید از اینستاگرام به عنوان پلتفرمی برای رشد کسب وکارتان استفاده کنید باید از هر سی هشتگی که این رسانه اجتماعی در اختیارتان قرار داده در پست‌هایتان بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:  تصمیمات گوگل در مورد توقف پاپ آپ های نفوذی موبایل ها

 

سایت Business2Community هم یکی از طرفداران پر و پا قرص استفاده از سی هشتگ در پست‌های اینستاگرامی است. این سایت در مورد کاربرد هشتگ‌ها می‌نویسد: مطالعات نشان می‌دهد هر چقدر هشتگ بیشتری به کار ببرید، نرخ تعامل بیشتری خواهید داشت و ارتباط بیشتری هم می‌توانید از مخاطبان پست‌هایتان داشته باشید. به همین خاطر ما توصیه می‌کنیم کاربران از حداکثر هشتگ مجاز یعنی سی عدد به خوبی استفاده کنند.

 

خوب همانطور که می‌بینید خیلی‌ها طرفدار هشتگ‌های سی تایی هستند. اما واقعیت این است که برای بررسی مفید بودن این تعداد از هشتگ‌ها باید بررسی‌های بیشتری انجام شود. همه چیز با یک تست جامع و کامل مشخص خواهد شد.

فرضیه:

خوب بر اساس پژوهش‌های قبلی که در مورد هشتگ‌های اینستاگرام داشتیم و نظریه‌هایی که از متخصصان این حوزه دریافت نمودیم می‌توانیم به این حدسیات برسیم:

فرضیه ما برای تست این است:

استفاده از سی هشتگ در پست‌های اینستاگرامی ما را به لایک‌های بیشتری می‌رساند.

تست هشتگ‌های اینستاگرام:

ما از سه اکانت اینستاگرامی برای تست این موضوع استفاده کردیم تا ببینیم چه نتایجی عایدمان می‌شود.

  • @Agorapulse اکانت اینستاگرام شرکت با بیش از ۵۰۰۰ فالور
  • @Scottayres اکانت شخصی اینستاگرام با بیش از ۷۰۰۰ فالور
  • @Spacewalkctx اکانت کسب وکار محلی با بیش از ۳۰۰۰ فالور

در این تست سعی کردیم از داده‌هایی که از بررسی‌های قبلی به دست آورده بودیم هم استفاده کنیم. برای مقایسه داده‌هایی که از هشتگ‌های سی تایی به دست آوردیم از دو مورد مختلف استفاده کردیم:

  • پست یک مطلب جدید بر روی اکانت @Agorapulse به کمک ۷ هشتگ (این اکانت در تست قبلی مورد استفاده قرار نگرفته بود)
  • · مقایسه داده‌های تست‌های قبلی برای تعداد برتر هشتگ‌ها در مورد اکانت‌های @scottayres و @spacewalkctx
بیشتر بخوانید:  34 اطلاعات آماری مفید در برنامه استراتژی رسانه های اجتماعی

نمونه پست‌هایی که سی هشتگ در آنها به کار رفته است را در ادامه مشاهده می‌کنید:

داده‌های به دست آمده:

خوب حالا به بخش مهم ماجرا رسیدیم. باید داده‌هایی که داریم را مورد بررسی قرار دهیم. برای این کار سعی می‌کنیم نتایج را طبقه‌بندی کنیم و فعلا بر روی لایک‌ها تمرکز نماییم. اصلا مهم نیست چند نفر پست ما را دیده‌اند. در حال حاضر تعداد لایک‌ها برایمان مهم است. به نتایج هشتگ‌های سی تایی خوب توجه کنید:

 

 

  • @Agorapulse: 80.33 لایک
  • @Scottayres: 67.68 لایک
  • @Spacewalkctx: 33.92 لایک

خوب حالا باید ببینیم چگونه می‌توانیم نتایج این تست را با نتایج تست قبلی مقایسه کنیم:

  • @Agorapulse با ۹ هشتگ : ۴۱ لایک
  • @Scottayres با ۸ هشتگ : ۲۵ لایک
  • @Spacewalkctx با ۱۰ هشتگ : ۱۳ لایک

تفاوت کاملا آشکار است. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که تعداد فالوورهای هر سه اکانت در حال حاضر با تعداد اکانت‌هایشان در تست قبلی متفاوت است. همین امر نتیجه‌گیری را کمی دشوار می‌سازد. برای نتیجه‌گیری بهتر، سعی کردیم به‌روزرسانی‌های جدیدی در اکانت @agorapulse با هفت هشتگ منتشر کنیم. نتایج را می‌بینید:

  • @Agorapulse تست جدید با ۷ هشتگ : ۵۶ لایک

افزایش قابل توجهی در تعداد لایک‌ها دیده می‌شود اما این مقدار باز هم کمتر از تعداد لایک‌های سی هشتگ است.

 

 

 

نتیجه‌گیری علمی در مورد هشتگ‌های سی تایی:

همانطور که از نتایج این تست بر می‌آید، استفاده از سی هشتگ بر روی پست‌های اینستاگرام لایک‌های بیشتری برای کاربران خواهد داشت. مقایسه دو تست نشان می‌دهد هشتگ ۳۰ تایی ۱۳۵ درصد لایک بیشتری به طور میانگین دارد. در اکانت@agorapulse به همراه داده‌های جدید، هشتگ‌های سی تایی بیش از ۴۳ درصد لایک بیشتری ایجاد کرده است. این موضوع نشان می‌دهد استفاده از حداکثر هشتگ مجاز اینستاگرامی، به لایک‌های بیشتری منجر می‌شود. با این تست ساده فرضیه ما تایید می‌شود.

بیشتر بخوانید:  چگونه می توان یک ویراستار عالی استخدام کرد؟

بهتر است هشتگ‌ها را در خود پست قرار دهید و آن‌ها را در کامنت‌ها پنهان ننمایید. این کار به شما کمک می‌کند لایک‌های بیشتری دریافت کنید.

نتایج بررسی داده‌های موجود نشان می‌دهد سی هشتگ در پست‌های اصلی لایک و دسترسی بیشتری نسبت به هشتگ‌های پنهان شده در کامنت‌ها ایجاد می‌کند. پس دفعه بعد که خواستید برای پست‌های خود هشتگ بنویسید آن را داخل مطلب بگنجانید. یکی از نتایج جالبی که در این بررسی‌ها به دست آمد بحث ریچ مخاطبان بود.

  • ۳۰ هشتگ : ۴۳۶ ریچ
  • ۷ هشتگ : ۴۵۰ ریچ

خوب همانطور که می‌بینید هشتگ کمتر با دسترسی بیشتر همراه است اما تعداد لایک‌ها هم به مراتب کاهش پیدا می‌کند. به خاطر داشته باشید که هر چقدر افراد بیشتری از طریق هشتگ شما را پیدا کنند تعداد لایک‌ها یا کامنت‌ها هم بیشتر می‌شود. خیلی‌ها از طریق جستجوی هشتگ‌ها به اکانت‌تان دسترسی پیدا می‌کنند و اصلا فالوور اکانت‌تان نیستند. سعی کنید تا جایی که می‌توانید از هشتگ‌های مرتبط بیشتری در پست‌هایتان استفاده کنید تا دیده شدنتان در نتایج جستجو هم بیشتر باشد. حالا می‌توان با اعتماد کامل نتیجه گرفت که استفاده از سی هشتگ در اینستاگرام به تعامل بیشتر منجر می‌شود. اما همانطور که قبلا هم گفتیم باید از هشتگ‌هایی که به محتوا مرتبط است استفاده کنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.