نسخه آزمایشی!

۵ نکته کلیدی ممیزی بازاریابی محتوا

فهرست مطالب

ممیزی محتوا می‌تواند دلهره‌آور باشد و این در راستای اهداف شما در بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ است  شما در حال باز کردن جعبه پاندورا هستید، اما نمی‌توانید فراموش کنید که مطالبتان نیاز به بازنویسی دارد و یا اینکه صفحاتتان از رده خارج است. با استفاده از این ۵ نکته، شما می‌توانید مطالب خود را سازنده‌تر، کنترل‌شده تر و با وحشت و ترس کمتری، بازبینی کنید تا در مسیر استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود حرکت کنید.

۱- تنظیم هدف ( استراتژی بازاریابی محتوا)

چرا شما  ممیزی محتوا انجام می‌دهید؟ هرچند هدف شما ساده است، اما ارزشمندتر این است که در ابتدا آن را برای خودتان تعریف کنید. چند ایده:

● پیدا کردن یک توضیح برای کاهش مداوم در ترافیک اصلی سایت

● بررسی علت نرخ bounce rate بالا( میزان بازدیدکنندگان از صفحه شما و جذابیت آن برای کاربران که توسط گوگل محاسبه می‌شود)

● بدانید که بهترین صفحات دارای ترافیک بالا چه ویژگی‌هایی دارند

 

۲- اول کراول گوگل، بعد حسابرسی و تجزیه و تحلیل ( بهینه سازی سایت)

از سرویس خدمات وب سایت  ScreamingFrog استفاده کنید و سپس تعداد بازدیدهای صفحات را از آنالیز گوگل استخراج‌کنید. خروجی گزارش های شما از  ScreamingFrog شامل این ستون‌ها خواهد بود.

URL

● عنوان صفحه

● شرح متا

●  H1

● تعداد کلمه

● اندازه صفحه

● لینک‌ها

● سطح

 شما یک حسابرسی تکنیکی SEO را انجام نمی‌دهید، اما داشتن این اطلاعات می‌تواند به تقسیم محتوایی یافته‌های شما کمک کرده و اگر شما به دنبال بهینه‌سازی سایت و صفحه به‌عنوان بخشی از حسابرسی هستید، به شما کمک می‌کند تا بدانید که چه کلمات کلیدی در عنوان صفحه و H1 استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  بازاریابی دیجیتالی و تغییر در صنعت مد و پوشاک

 

۳- همیشه قالب محتوا خود را شخصی‌سازی کنید (رابط کاربری و تجربه کاربری)

تعداد زیادی قالب‌های آنلاین وجود دارد که می‌تواند به‌عنوان یک نقطه شروع عالی خدمات‌رسانی کند. بااین‌حال، دو تجارت، مانند هم نیستند و اهداف شما خاص نام تجاری یا همان برند شما خواهد بود. ممیزی شما باید این مسائل را منعکس کنند

آیا چک لیست های خاص برای انجام ممیزی وجود دارد؟ مثلاً:

ارتباط محتوایی

برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی،SearchMetrics عوامل مؤثر در لیست ارتباط محتوایی را به‌عنوان یک عامل مؤثر در رتبه‌بندی موردمطالعه قرارداد. از خود بپرسید: آیا واقعاً مطالب من در مورد آنچه باید باشد هست؟

تازگی محتوا

خرده ‌فروشی لباس ASOS هنوز هم در مورد بهار و تابستان ۲۰۱۶ دریکی از گروه ‌بندی محصولات خود سخن می‌گوید. این کار به فروش لطمه خواهد زد.اما اگر شما بر اساس قوانین مالی و حقوقی کار می‌کنید، اطلاعات قدیمی می‌تواند به ‌طورجدی کاهش اعتماد مشتریانتان را باعث شود.

صداقت در نام تجاری(برند)

اگر در سایت شما بیشتر از یک نفر به‌عنوان تولیدکننده محتوا فعالیت می‌کند و به‌خصوص اگر شما برون‌سپاری انجام می‌دهید، باید از خود بپرسید: این واقعاً ما هستیم؟

شما معیارها را اکثر در قالب‌های ممیزی پیدا می‌کنید، اما چک‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانند برای برند شما حیاتی باشند. در ادامه چند که درگذشته اضافه‌شده است را به شما یادآور می‌شوم:

بخش مشتریان هدف

برای برندهایی که به‌راحتی می‌توانید کاربران را دسته‌بندی کنند دسته‌بندی محتوا  بر اساس بخش بندی مشتریان هدف می‌تواند باعث اطمینان شما نسبت به ایجاد محتوای مناسب برای هر گروه شده و شما همچنین یاد خواهید گرفت که چرا یک گروه به‌طور قابل‌توجهی بهتر از دیگر گروه‌ها بوده است. که همان ممیزی محتوا و ایجاد شفافیت در بازاریابی محتوا است.

بیشتر بخوانید:  5 ترند که آژانس های بازاریابی دیجیتال باید خود را برای سال 2018 آماده کنند

۴- پیدا کردن پوشش‌ها و یافته های کیفی ( طراحی گرافیکی)

spreadsheet حسابرسی محتوا، برای سازمان‌دهی داده‌های کمی بسیار خوب است. در حال حاضر نمودارهای موجود، می‌توانند به شما در ارائه گزارش به مدیریت کمک کنند.

اما شما در حال حسابرسی محتوا هستید، درواقع به دنبال پیدا کردن چیزهایی هستید که با مقیاس ۵ نقطه تناسب ندارد- برای مثال، اختلاف در اندازه فونت و یا موضوع طرح‌بندی صفحه. شما ممکن است متوجه شوید که چندین صفحه بسیار مشابه هستند و ترکیب کردن آن‌ها می‌تواند یک صفحه قوی‌تر ایجاد کند.

من دوست دارم از DevTools کروم برای پیشنهاد‌ها بصری استفاده کنم – با یک درک پایه‌ای از HTML و CSS، شما می‌توانید برای دیدن یک پیش‌نمایش زنده از تغییرات پیشنهادی خودتان، کدها را مشاهده کنید.

همه این مسائل و یافتن ها، پیشنهاد‌ها و نظراتی که به spreadsheet شما تعلق ندارند – را در قسمت کلمات توضیحی قرار دهید. اگر نگران انحراف از مسیر اصلی هستید یادداشت برداشته و بعداً دوباره مرور کنید. هنگامی‌که حسابرسی تکمیل شد، شما باید این موارد را داشته باشید:

● داده‌های کمی بلافاصله عملی شوند (به‌عنوان‌مثال “۳۷٪ از صفحات نیاز به دانش تخصصی برای درک دارند، درحالی‌که مخاطبان هدف ما افرادی هستند دنبال موضوعات جدید هستند بنابراین ما نیاز به داشتن اصطلاحات مخصوص این صنف هستیم)

● فهرستی از نقاط مربوط به ارائه گزارش تجربه کاربر و ارائه محتوا

● خلاصه‌ای از یافته‌های کلیدی از هر دو

۵- استفاده از یک نمونه به نمایندگی از همه ( جامعه آماری)

من به‌تازگی یک ممیزی محتوا برای سایت امور مالی با بیش از ۱۸۰۰۰ صفحه را به پایان رسانده‌ام. ازآنجاکه محتوای سایت آن‌ها عمدتاً درباره موضوع سازمانی خودشان بود، من چند هفته با تمرکز تنها بر بخش پس‌انداز که حدود ۲۰۰ صفحه بود را انجام دادم.

بیشتر بخوانید:  مراحل آماده سازی محتوا برای دستگاه موبایل

بسیاری از یافته‌ها در سایر حوزه‌ها در سایت قابل‌طرح بود. به‌عنوان‌مثال، صفحات سطح بالا اغلب بیش‌ازحد بهینه‌سازی شد. صفحه هدف قرار دادن کلمات کلیدی (به‌عنوان‌مثال ” پس‌انداز خود را به کودکان خود اختصاص دهید ” ) تمایلی به برقراری یک تماس قوی برای عمل ندارند و گویی سفر کاربران در همان نقطه به پایان می‌رسد.

هنگامی‌که محتوای سایت به‌صورت کامل ممیزی شدند، باید نتایج این ممیزی برای بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرند. اگر شما پیشرفت‌هایی داشته‌اید، باید آن را در ممیزی منعکس کنید زیرا درنهایت در رتبه‌بندی شما تأثیر دارد.

 

منبع : مجله دیجیتال مارکتینگ  ترجمه شده توسط تیم محتوا آژانس تبلیغاتی کروشه

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

کاربرد cta چیست؟
اگر به وب‌گردی علاقه دارید، در وب سایت‌های مختلف گزینه‌هایی نظیر اطلاعات بیشتر، مشاهده قیمت، افزودن به سبد خرید و موارد مشابه دیگر را دیده‌اید؛ احتمالا برایتان جالب باشد که به این موارد Cta می‌گویند و به منظور تعامل کاربر...
رپورتاژ آگهی چیست؟ از کجا رپورتاژآگهی بخرم؟
رپورتاژ، گزارشی بی¬طرفانه از محصولات و خدمات برندهای گوناگون است که برای انتقال پیام به مخاطب در رسانه¬ها منتشر می¬شود. (رسانه می¬تواند برنامه تلویزیونی و یا یک وب سایت باشد) مدیران رسانه در ازای انتشار گزارش مبلغی را از شرکت¬ها...
بلاگ کروشه18 بهمن
روابط عمومی که اغلب در فضاهای حرفه‌ای به PR معروف است ۶۳٪ ارزش اکثر شرکت‌های امروزی را تشکیل می‌دهد. روابط عمومی یکی از جنبه‌های کلیدی کسب و کار شما است. اگر از مدیران کسب و کارها بپرسید که چگونه روابط...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.