نسخه آزمایشی!

بازاریابی دیجیتالی و تغییر در صنعت مد و پوشاک

فهرست مطالب

دنیای مد از مجرای آنلاین با طوفان برندینگ و دیجیتال مارکتینگ ، آخرین استفاده از تکنولوژی را به کار گرفته است و این یکی از آخرین ترندهای صنعت مد ۲۰۱۷ است. واحدهای بزرگ مد مثل Topshop، Burberry و Alexander McQueen شیوه استفاده از live streaming را با درک کردن ایده روش دیجیتال در رویدادهای مد ۲۰۱۷۷ به نمایش گذاشتند. با این وجود، همچنان این مسئله را در ذهن داشته باشید که هدف نهایی جذب مخاطبشان به گردآوری آن ها نزدیکتر است.

واضح است که مردم در مورد اینکه چگونه پیشرفت های فناوری و اینترنت اشیا تغییرات زیادی در جهان به وجود آورده است، بحث می کنند، برای مثال صنعت حمل و نقل و سلامت، که حتی در کشو ما ایران نیز تب بسیار داغی شروع شده و بعضا تا شکایت و نامه نگاری های قانونی و اعتراض راننده های تاکسی نیز پیشرفت کرده است. اما به نظر می رسد که کمتر در مورد اینکه چگونه صنعت پوشاک و مد Fashion به شدت تاثیر پذیرفته است، مطلبی بیان نکرده است. شیوه ای که خرید این روزها انجام می شود با شیوه ۱۰ سال قبل تفاوت کرده است. مصرف کنندگان شیوه جدیدی برای استفاده و خرید محصولات مد و برند های مختلف به وجود آورده اند که انطباق با خطر کانال های جدید را قبول نکرده اند و آن ها را به نوعی از صحنه خارج کرده اند.


خرید اینترنتی پوشاک، بله یا خیر؟

در یک زمان مشخص، مصرف کنندگان اعتقاد داشتند که پوشاک را بدون لمس کردن و تن کردن آن چیزی که خواهند پوشید، نباید خریداری کنند.
براساس آمارها، این مسئله دیگر مطرح نیست. فروش آنلاین پوشاک مد بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ به میزان ۱۸۵% افزایش یافته است، و پیش بینی می شود که میزان فروش به اندازه ۴۱% تا سال ۲۰۱۷ افزایش داشته باشد. در ایران نیز توسط digistyle و شیکسون و سایر برندها چند وقتی است این اتفاق افتاده است و فرهنگ مصرف کننده پوشاک تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید:  تاثیر رسانه های اجتماعی در بازاریابی B2B

همانطور که توسط IMRG اعلام شده است، فروش لباس آنلاین به میزان ۱۴% در سال ۲۰۱۵ نسبت به ۷% در سال ۲۰۱۴ گسترش یافته است.
می توان گفت که صنعت مد و فروش اینترنتی توسط دیجیتال مارکتینگ با یکدیگر در حال همکاری هستند.

۵۴% مصرف کنندگان جهانی می گویند در نظر دارند با برندهایی که نمی توانند به صورت مستقیم محصولات مختلف پوشاک را به آن ها عرضه کنند، قطع رابطه کنند.

یکی از فاکتورهای اصلی طراحی برندها جستجو در محتوای قابل خرید است. خرده فروش ها از محتوای نشر شده توسط برندها، مجلات آنلاین و کانال های بازاریابی آنلاین به منظور درگیر کردن بیشتر خواننده، سود می برند. برندها فروش بیشتری با تمرکز بروی کانال های آنلاین بازاریابی بدست آورده اند. کانال هایی مثل اینستاگرام و Pinterestt و در ایران تلگرام نیز بزرگترین کمک برای خرده فروش های پوشاک است، که وابستگی زیادی به بخش بصری محصولات خود دارند.

“دوره، افراد، و خلاقیت تغییر کرده است، در نتیجه در سطح جهان، و به طور ویژه بازارهای دیجیتال، برای سرپا ماندن با سرعت زیادی تغییر کرده اند، که مصرف کنندگان خود را آگاه کنند تا از وب و شبکه های آنلاین برای تصمیم گیری خود در سطح چشم انداز جهانی، بهره ببرند.”

Julian Mitchel مدیر عامل بخش دیجیتال Annexe

پلتفورهای تبلیغاتی آنلاین

پلتفورم های جدید تبلیغات دیجیتال (برای مثال Polyvore) که یک برند جدید مد را با بهره بردن از حرص و طمع برای خرید پوشاک ایجاد کرده است، تضمین داده است که توسط موتورهای جستجوی به خوبی دیده شود.
Polyvore یک شیوه جدید برای جستجو و خرید چیزهایی است که مردم در صنعت مد، زیبایی و دکوراسیون خانه دوست دارند. این شیوه یک رد کردن مدل سنتی تجارت الکترونیک با دادن این امکان به هرکسی در هر مکانی است تا این قابلیت را داشته باشد که ترندهای روز خود را شکل دهد. کاری که انجام داده است ساده کردن خرید آنلاین با جمع کردن تمام فروشگاه ها در یک محیط کاملا ساده و آسان است.

بیشتر بخوانید:  پادشاه و ملکه دیجیتال مارکتینگ را بشناسید

وبلاگ نویسان Bloggers

به دلیل وجود YouTube، تا زمانی که برندها فعالیت پایداری در کانال های خود انجام می دهد، افراد وبلاگ نویس در زمینه fashion به هر شکلی رقابت جدی خواهند داشت – از بازدید ویدیو و تعداد دنبال کنندگان. این نوع از وبلاگ نویسان به رشد بالایی دست یافته اند و به همین دلیل تاثیر آن ها بروی مخاطبان بسیار بالا است.
در اینجا نگاهی داریم به برترین وبلاگ نویسان fashion در YouTube

“تاثیرگذارترین افراد Fashion در YouTube، به طور فردی، دنبال کنندگان بیشتری نسبت به برترین برندهای Fashion در تمام کانال ها دارند.”

این یک سوال به وجود می آورد – آیا این مسئله برای برندها نیاز بیشتری به وجود نمی آورد که سرمایه گذاری سنگینی بروی YouTube داشته باشند، تا اینکه هزینه زیادی برای ایجاد کردن یک کمپین تبلیغاتی کنند یا برای آن ها مناسب است که بروی یک وبلاگ نویس تاثیرگذار Fashion سرمایه گذاری کنند؟

و در نهایت سوال آخر این نیست که آیا برندهای صنعت مد و لباس از فرصت های بازاریابی دیجیتالی بهره ببرند یا خیر، سوال این است که چگونه باید این کار را انجام دهند؟

اگر در راستای افزایش فروش اینترنتی کسب و کار خود نیاز به مشاوره شرکت دیجیتال مارکتینگ دارید از طریق فرم مشاوره بازاریابی دیجیتالی با ما در ارتباط باشید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.