نسخه آزمایشی!

شش موردی که هرگز نباید به مدیر رسانه اجتماعی بگویید!

فهرست مطالب

رسانه‌های اجتماعی فناوری تازه‌ای نیستند اما برخی از افراد هستند که هنوز درباره استفاده از آن اطلاعات زیادی ندارند و خیلی راحت سردرگم می‌شوند. این روزها محبوبیت مشاغلی همچون مدیر رسانه اجتماعی در حال افزایش است. متخصص رسانه‌های اجتماعی همانند رقاص حرفه‌ای است که از نظر دیگران کار سخت و دشواری ندارد اما واقعیت این است که  فعالیت در این رسانه‌ها آنقدر هم که فکر می‌کنید ساده نیست.

 

ایجاد پایگاهی از فالوورهای وفادار در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اگر تا به حال حرفی به مدیر رسانه اجتماعی‌تان زده‌اید که باعث ناراحتی‌اش شده است در این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به شما خواهیم گفت چه چیزهایی را نباید به مدیر رسانه اجتماعی‌تان بگویید.

شش موردی که هرگز نباید از مدیر رسانه اجتماعی بپرسید:

همین حالا می‌توانی این را پست کنی؟

 

مدیر رسانه اجتماعی بیکار نیست که هر وقت ایده‌ای به ذهن شما رسید همان لحظه عملیش کند. او یک روش استراتژیک برای خود دارد و از آن روش برای ارسال مطالبش استفاده می‌کند. چیزی که او برای پست کردن انتخاب می‌کند، روشی که برای تعامل با فالوورها دارد، چیزی که توییت می‌کند یا با دیگران به اشتراک می‌گذارد، تعداد پست‌هایی که هر روز در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کند جزو برنامه‌های منظمش است و شما نمی‌توانید هر گونه که خواستید این برنامه را عوض کنید. همه این فعالیت‌ها با قصد و هدف قبلی انجام می‌شود. با پرسیدن چنین سوالاتی به مدیر رسانه اجتماعی نشان می‌دهید اطلاعات زیادی درباره استراتژی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای فعالیت در این رسانه‌ها را ندارید.

بیشتر بخوانید:  17 کنفرانس برتر دیجیتال مارکتینگ در سال 2017

به جایش این سوال را بپرسید: تقویمت اجازه می‌دهد در عرض دو هفته این پست را منتشر کنی؟

 می‌توانی این پست را به یک پست وایرال تبدیل کنی؟

 

بیایید درباره وایرال شدن محتوا کمی با هم صحبت کنیم. حتما شما هم پست‌های زیادی را دیده‌اید که افراد تعامل بسیار خوبی با آن داشته‌اند. گاهی اوقات همین تعامل به افزایش ترافیک سایت هم منجر می‌شود. در عرض چند روز این موضوع ممکن است به روال عادی خودش بازگردد. اگر محتوای همیشه سبزی ندارید ممکن است بازگشت سرمایه‌گذاری عالی هم نداشته باشید. به همین خاطر است که مدیر رسانه‌های اجتماعی مدام تلاش می‌کند محتوای مرتبط و با کیفیت تولید کند که با اهداف کسب وکار سازگار است.

به جایش این سوال را بپرسید: چگونه می توانم موفقیت پستی را بسنجم؟

چرا در رسانه اجتماعی……….. نیستیم؟

 

اینکه به عنوان اولین برند در رسانه اجتماعی جدیدی دیده شویم بسیار جذاب است. اگر حضور در رسانه اجتماعی خاصی برای کسب وکارتان معنا دارد می‌توانید در همان روزهای اول در چنین رسانه‌ای حضور پیدا کنید. اما راز موفقیت در رسانه‌های اجتماعی این نیست که در هر شبکه‌ای حضور داشته باشید راز موفقیت شما در این است که به طور منظم محتوای با کیفیتی ایجاد کنید و با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. ایجاد حضور موفق در شبکه‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی، داشتن استراتژی و تامین منابع مورد نیاز است. سرمایه گذاری بر روی شبکه‌های اجتماعی که هیچ کمکی به کسب وکارتان نمی‌کند نه تنها هوشمندانه نیست بلکه می‌تواند زمان و هزینه‌تان را هم هدر دهد.

به جایش این سوال را بپرسید: جمعیت هدف این رسانه اجتماعی با مخاطب هدف ما همتراز است؟

بیشتر بخوانید:  نمایش ایموجی در تیتر تبلیغات ادوردز گوگل

باید کاری کنی این سلبریتی برند ما را در رسانه اجتماعی تحسین کند:

 

همانطور که می‌دانید اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی فالورهای تعاملی و خاص خودشان را دارند. به همین خاطر استفاده از حضور آنها در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مزیت بزرگی برای برندتان باشد. با این حال اینفلوئنسرها تنها سلبریتی‌ها نیستند. افراد زیادی هستند که می‌توانند در نقش یک اینفلوئنسر ظاهر شوند. به عنوان مثال متخصصان صنعت و تولیدکنندگان محتوا یا حتی کارآفرینان محلی هم می‌توانند در زمره اینفلوئنسرها قرار گیرند. به همین خاطر است که یافتن اینفلوئنسر مناسب به معنای داشتن لایک یا فالوور زیاد در اکانت این افراد نیست. شما باید ببینید اینفلوئنسری که انتخاب می‌کنید به حوزه کاریتان مربوط هست یا خیر.

یک تحسین ساده و سریع از طرف این افراد برایتان کارساز و مفید نخواهد بود و باید برای این موضوع پولی هم پرداخت کنید. بهترین کار این است که برای ورود به حوزه بازاریابی اینفلوئنسرها از قبل برنامه داشته باشید و مناسب‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

به جایش این سوال را بپرسید: برای ورود به بازاریابی اینفلوئنسرها بودجه کافی در اختیار داریم؟

می‌توانم از مهارت‌هایت در اکانت شخصی‌ام استفاده کنم؟

 

خیلی‌ها فکر می کنند اجرای اکانت شخصی در رسانه‌های اجتماعی با مدیریت اکانت برند یکی است. اما واقعیت چنین نیست. افراد اغلب نمی‌دانند که مدیریت اکانت‌های مرتبط با کسب وکار نیازمند مجموعه متفاوتی از مهارت‌هاست. بازاریاب رسانه اجتماعی مهارت‌های زیادی دارد . او می‌تواند نویسنده باشد، استراتژیست محتوا یا تحلیلگر باشد. اکانت شما در رسانه اجتماعی شاید از بیرون برای افراد یک موضوع سرگرم کننده باشد اما برای شرکتتان یک موضوع بسیار جدی است. تیم رسانه اجتماعی کمپین‌های مختلفی اجرا می کند، تست A/B می‌گیرد و بازگشت سرمایه‌گذاری را گزارش می‌دهد. به همین خاطر است که شما نمی‌توانید از این افراد برای مدیریت اکانت‌های شخصی‌تان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  احساس کاربران در صفحات وب چگونه است؟

به جایش این سوال را بپرسید: دوره مبتدی برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی سراغ داری؟

اجازه می‌دهی یک پست سرگرم کننده برای …….. ارسال کنیم؟

 

همه بازاریابان حوزه رسانه اجتماعی به دنبال یک موضوع هستند. آن‌ها می‌خواهند کارفرمایشان بداند که ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی نیازمند یک تصمیم‌گیری استراتژیک است. شما نمی‌توانید هر طور که دوست داشتید رفتار کنید و هر چیزی که به نظرتان خوب بود را ارسال نمایید. ارسال بدون هدف و بدون نیت پست در رسانه‌های اجتماعی فقط برند را بی‌ارزش نشان می‌دهد و فالوورها را اذیت می‌کند. باید به مدیر رسانه اجتماعی اعتماد کنید تا بتواند موضوعات تعاملی برایتان انتخاب کند. او را مجبور به کاری نکنید.

به جایش این کار را بکنید: چیزی به او نگویید. فراموش نکنید که در تعطیلات برای کارمندانتان دونات یا شیرینی‌های خوشمزه بگیرید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.