نسخه آزمایشی!

نقش تیم خلاق در تبلیغات

فهرست مطالب

تیم خلاق در آژانس‌های تبلیغاتی در راستای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برای شرکت‌هایی که کارشان را به این آژانس‌ها داده‌اند، کار می‌کند. برخی از شرکت‌های بزرگ دپارتمان‌های بازاریابی و تبلیغات خودشان را دارند و به همین خاطر می‌توانند از قدرت تیم خلاق خودشان بهره ببرند. این افراد در اصل متن تبلیغات و آثار هنری که برای رسانه‌های مختلف همچون تلویزیون، رادیو، اینترنت، مجله و تبلیغات روزنامه نیاز است را ایجاد می‌کنند. آن‌ها همچنین کمپین‌های پست مستقیم را هم توسعه می‌دهند که معمولا دربرگیرنده نامه‌های فروش، بروشورها و فرم‌های سفارش است. یک تیم خلاق شامل کارمندانی با عناوین شغلی مختلف است. توصیف شغلی این کارمندان متفاوت است اما همه آنها اهداف یکسانی را دنبال می‌کنند.

اعضای تیم:

تیم خلاق از اعضای کلیدی متعددی تشکیل شده است. یکی از این اعضا مدیر خلاق است و سایر اعضا در برگیرنده کپی رایتر، ویراستار، طراح گرافیک و برنامه نویس وب است. به طور خلاصه تیم خلاق گروهی از افراد است که ایده‌های تبلیغاتی را به دست می‌آورند و این ایده‌ها را اجرایی می‌کنند. عناوین شغلی آنها در سازمان‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. در برخی از آژانس‌ها خط تعریف تیم خلاق زیاد واضح نیست و مدیر حسابداری یا مدیران اجرایی هم در این فعالیت‌ها شرکت می‌کنند.

آژانس‌های کوچک‌تر اغلب اعضای کمتری در تیم خلاقشان دارند و وظایفشان با هم همپوشانی دارد.

به عنوان مثال مدیر تبلیغات ممکن است مدیر خلاق و طراح گرافیک هم باشد. مدیر خلاق تیم خلاق را اهنمایی می‌کند. کپی رایتر هم می‌تواند متن‌های تبلیغاتی جذابی بنویسد. ویراستار به شما کمک می‌کند دقت تبلیغات‌تان را شناسایی کنید و مطمئن شوید تبلیغ درستی به نمایش می‌گذارید. هنرمندان یا طراحان گرافیکی آثار هنری،تصاویر و سایر جنبه‌های بصری تبلیغات را ایجاد می‌کنند. برنامه‌نویسان وب سعی می‌کنند این موارد خلاق را بر روی اینترنت به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید:  گرایش های بازاریابی دیجیتال در سال 2016

اهداف:

هدف اصلی تیم خلاق ایجاد تمایل در میان افراد برای خرید محصول یا خدمات مدنظر است. این موضوع ارتباط مثبتی بین مقدار تبلیغات شرکت یا سازمان و تاثیر آن بر روی مشتریان دارد. علاوه بر این گاهی اوقات حجم بالای تبلیغات ممکن است به فروش یا درآمد بیشتری منجر شود. سایر اهداف تیم خلاق در سازمان‌های کوچک یا آژانس‌های تبلیغاتی ایجاد آگاهی از برند است. آگاهی از برند به درصد افرادی گفته می‌شود که با برند خاصی آشنا هستند و از وجودش آگاهند. به عنوان مثال یک شرکت الکترونیکی کوچک ممکن است بخواهد برای محصولات با کیفیتش در بازار و در میان افراد شناخته شود.

فرآیند:

تیم خلاق معمولا زمانی که در حال اجرای کارهایش است از فرآیند خاصی تبعیت می‌کند. آژانس تبلیغاتی معمولا پروپوزالی را برای مشتری می‌نویسد و در آن وظایف کلیدی و هزینه‌های مربوطه را نشان می‌دهد.

زمانی که مشتری با پروپوزال مربوطه موافقت کرد کار آغاز می‌شود. تولید تبلیغات ادامه می‌یابد. اولین گام در فرآیند تولید، ایجاد یک مفهوم است. این مفهوم بنیان و اساس ایده تبلیغاتی است. کپی رایتر شروع به نوشتن متن تبلیغاتی می‌کند و هنرمند و طراح گرافیکی کارهای هنری لازم را روی آن انجام می‌دهد.در نهایت ویراستار تبلیغ را بررسی می‌کند تا خطاهای موجود را بیابد و متن نهایی را ارائه می‌کند. مدیر تبلیغ هم اطمینان حاصل می‌کند که پیام و محتوای تبلیغ با استراتژی کلی بازاریابی همخوانی و سازگاری دارد.

ملاحظات:

اعضای تیم خلاق اغلب تبلیغات‌شان را قبل از اجرای آن در مقیاس وسیع تست می‌کنند. این تست به شرکت‌های کوچک کمک می‌کند از موثر بودن تبلیغاتشان مطمئن شوند. به عنوان مثال یک شرکت کوچک منطقه‌ای ممکن است از میان ۱۰ بازار موجود تنها در دو بازار تبلیغش را اجرا کند. آنها تعداد سرنخ‌ها و فروش ایجاد شده با تبلیغ را پیگیری می‌کنند و تصمیم‌گیری می‌نمایند. شرکت ممکن است بخش خاصی از تبلیغ همچون متن یا فراخوان اقدام به عمل را بررسی نماید. به خاطر سپاری تبلیغ نشان می‌دهد مشتری تبلیغ را به خاطر سپرده است یا خیر. به خاطر سپاری شعار درصد افرادی که کلمات یا عبارات تبلیغ را به خاطر داشته‌اند نشان می‌دهد. تیم خلاق ممکن است از فوکوس گروپ استفاده کند یا برای شناسایی بازخورد مشتریان نظرسنجی تلفنی برگزار نماید. فوکوس گروپ اغلب پشت آینه یک طرفه انجام می‌شود و مدیر به نظرات مشتریان گوش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  7 اشتباه مهلک در کمپین دیجیتال مارکتینگ

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.