نسخه آزمایشی!

درک و بررسی الگوریتم های اینستاگرام

فهرست مطالب

زمانی که اینستاگرام الگوریتم فید جدید را جایگزین سیستم فید زمانی نمود که از محبوبیت بالایی برخوردار بود، نارضایتی کاربران این اپلیکیشن پر طرفدار را در پی داشت. سطح این نارضایتی و نا امیدی کاربران به راحتی از درخواست های آنان قابل تخمین زدن بود.

این سطح نارضایتی به اندازه ای بود که در عرض ۲۴ ساعت ۷۰۰۰۰ امضا برای این تغییر جمع آوری شد. افراد از این تغییر عصبانی بودند و در عین حال در مورد اتفاقاتی که در حال روی دادن بود کنجکاو بودند. کاربران در مورد اصول و پایه الگوریتم به کار رفته مشکوک بودند. بالاخره اینستاگرام سکوت خود را شکست و به سوالات کاربران پاسخ داد.

در ادامه مقاله سه فاکتور کلیدی آورده شده است که نشان می دهند افراد چه مواردی را در فیدهای خود مشاهده خواهند کرد. به علاوه نکاتی نیز وجود دارد که باعث می شود کسب و کارها به کمک آن ها سطح تعاملات خود را با مخاطبین افزایش داده و بهبود ببخشند.

تمایل و علاقه:

فاکتور تمایل و علاقه باعث تمایز بین پست های اینستاگرام متعدد می شود. از آن جایی که الگوریتم باید از میان پست های مختلف، پست های مفید را انتخاب کند بر روی اطلاعاتی که از طرف ما جمع آوری کرده است تکیه می کند. این داده ها اساسا نحوه تعامل و واکنش ما با پست های مشابه در گذشته را بررسی می کند.

 

اگر در گذشته موضوع مشابهی را لایک کرده باشیم این الگوریتم تلاش می کند چنین پست هایی را در فید ما به نمایش بگذارد. این فاکتور در اصل در مورد تعامل با مخاطب است.

 

نکته مهم : اگر می خواهیم پست های ما توسط افراد بیشتری مشاهده شود باید آن ها را تعاملی و جذاب طراحی کنیم. برای این کار می توانیم با استفاده از رنگ های مناسب و جذاب و استفاده از کپشن های درست، کاربران بسیاری را به خود جذب کنیم. همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، هر چقدر افراد بیشتری پست هایمان را لایک کنند، ما هم بیشتر دیده می شویم.

 

مقاله پیشنهادی ما به شما برای مطالعه بیشتر : ترندهای سوشیال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸

تاخر یا تازگی:

یکی از مواردی که توسط اینستاگرام مشخص شده این است که سیستم فید، دقیقا ترتیب زمانی را برعکس نمی کند. با اینکه شما ممکن است نتوانید پست ها را کاملا بر اساس زمانی که آپلود شده اند ببینید اما تازگی فاکتوری است که نقش مهمی در دیده شدن پست ها دارد. پست های تازه تر هنوز هم بیشتر از سایر پست ها دیده می شوند.

نکته مهم: این بخش نیازمند تست و بررسی است. فعالیتی که یک کسب وکار می خواهد در بستر اینستاگرام انجام دهد ممکن است برای کسب وکار دیگر مفید نباشد و حتی گاهی ممکن است موجب وارد شدن ضرر و زیان به کسب و کار شود.

ابتدا باید بررسی کنیم پست هایمان در چه زمان هایی بیشترین بازدید و تعامل را دارند سپس می توانیم بر اساس زمان های تعیین شده بهترین زمان را انتخاب کنیم و پست های خود را در اینستاگرام بارگذاری کنیم.

بیشتر بخوانید:  تفاوت وایرفریم، پروتوتایپ، موکاپ در چیست؟

دوستی و ارتباط با فالوورها :

ممکن است این موضوع عجیب بنظر برسد اما اینستاگرام در تلاش است تا رابطه ما را با افرادی که ما را فالو کرده اند را بیابد. به احتمال زیاد اکثر ما پست های دوستان خود را بیشتر از سایر افراد مشاهده و پیگیری می کنیم، زیرا بهترین دوست مان نیز نسبت به بقیه فالوئرها، بیشتر پست های ما را لایک می کند و آن ها را به اشتراک می گذارد. در این شرایط، برنامه اینستاگرام نزدیکی ما با افرادی که قرار است پست هایمان را به آن ها نشان دهد را قضاوت می کند.

نکته مهم: کسب و کارها می توانند با تبدیل صفحه اینستاگرام خود به یک صفحه بیزینسی، از خدمات قسمت Instagram Insights برای برای دیدن نوع پست هایی که توسط افراد لایک شده است استفاده کنند. بر اساس این اطلاعات می توانیم برنامه بارگذاری پست های خود را به شیوه ای تغییر دهیم که بتوانیم لایک بیشتری را دریافت کنیم.

تکرار استفاده از اینستاگرام:

اینستاگرام می تواند تکرار کاربرد یا همان استفاده از اینستاگرام را مانیتور نماید. اگر ما عادت داشته باشیم که ۵ الی ۶ بار در روز فید خود را بررسی کنیم به احتمال زیاد پست های اخیر را مشاهده خواهیم کرد.

تعداد افرادی که یک نفر فالو می کند. این موضوع بسیار ساده است. اگر ما افراد انگشت شماری را در اینستاگرام دنبال کنیم، این الگوریتم اطلاعات زیادی در مورد ما به دست نمی آورد و نمی تواند به راحتی ما را قضاوت کند

و به همین خاطر نمی تواند نوع پستی که دوست داریم یا ارتباطی که با دیگران داریم را شناسایی کند. به همین خاطر آپدیت ها را تنها از افرادی که در فهرست فالووشدگان هستند دریافت می کنیم. از سوی دیگر اگر افراد زیادی را فالو کنیم این برنامه می تواند داده های زیاد و مناسبی را از ما جمع آوری کند و موارد بهتری را پیشنهاد نماید.

مقاله پیشنهادی ما به شما برای مطالعه بیشتر : ۱۵ قابلیت مخفی در اینستاگرام که همه افراد باید بدانند

تعداد ساعت هایی که به صورت آنلاین سپری می کنیم

این فاکتور نشان دهنده ساعت های فعال یک فرد بر روی رسانه های اجتماعی است. اگر برای مدت زمان کوتاهی فعال باشیم این الگوریتم همین مقدار داده را ثبت می کند. دفعه بعد که آنلاین شویم، اینستاگرام پست ها را اولویت بندی می کند و مواردی را نشان می دهد که از اهمیت بیشتری برخوردارند.

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، تفسیرهای متعددی در مورد تمرینات اینستاگرام و کارهایی که انجام می دهد وجود دارد. در ادامه برخی از تصورات رایج نادرست را که در مورد این تئوری های محبوب ارائه شده است را با هم مرور می کنیم.

شادوبن اینستاگرام (Shadowban ) ما را محدود و تحریم میکند

شایعات موجود نشان می دهد استفاده گسترده و تکراری از هشتگ ها می تواند اکانت اینستاگرامی ما را مسدود سازد. موضوع بدتر این است که فرد تحریم شده از این موضوع اطلاع نخواهد داشت زیرا هیچ نوتفیکیشنی ارسال نمی شود. با این حال در طول کنفرانس های متعددی که این رسانه اجتماعی برگزار کرده مشخص شده است که افراد می توانند هر پستی را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید:  15 تاکتیک ضروری افزایش تعامل در رسانه های اجتماعی

باید بدانید که استفاده درست و صحیح از هشتگ ها هنوز هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. توصیه می شود در پست ها از هشتگ هایی استفاده شود که به پست مرتبط است.

مقاله پیشنهادی ما به شما برای مطالعه بیشتر : بیش از حد از هشتک استفاده نکنید

تکرر ارسال پست باعث کاهش رتبه اکانت می شود

برخی از افراد بر این باور بودند که تکرار ارسال و انتشار پست ها می تواند رتبه اکانت را کاهش دهد. این فرضیه نیز اشتباه است. وضعیت یک اکانت هیچ ارتباطی با تعداد پست هایی که در یک بازه زمانی معین منتشر می کند ندارد. اما الزاما چنین نیست که فردی که چندین پست را در یک زمان واحد به روزرسانی می کند وضعیتش به همان ترتیب مشخص شود.

به نظر می رسد پست های منتشر شده تحت تاثیر سایر فیدها قرار می گیرند. با تعبیه کردن چندین تصویر در یک پست یا با اضافه کردن آن ها به استوری می توان از بروز چنین مشکلی پیشگیری کرد.

فایل های ویدئویی در اینستاگرام رتبه بالاتری کسب می کنند

این نکته از فاکتورهای ذکر شده در بخش های قبلی نشئت می گیرد. برخی از افراد بر این باورند بودند که ارسال ویدئو می تواند جایگاه محتوا را افزایش دهد. با این حال چنین تصوری درست نیست. این موضوع به مخاطبی که هدف قرار می دهیم بستگی دارد و باید بر اساس تست تعیین شود. به عنوان مثال اگر بازدیدکنندگان محتوای ویدئویی را دوست دارند بهتر است از این نوع محتوا استفاده کنیم.

استفاده از استوری ها، بومرنگ ها و فایل های ویدئویی لایو در اینستاگرام می تواند جایگاه محتوا را بهبود ببخشد

این نکته نیز مربوط به نکات قبلی است. باز هم چنین شرایطی به کاربرانی بستگی دارد که می خواهیم مورد هدف قرار دهیم. اگر آن ها ترجیح بدهند بومرنگ ها را مشاهده نمایند، پست این موارد می تواند تعامل مخاطب با محتوا را افزایش دهد.

در غیر این صورت انجام این کار تنها تعامل را به طور کلی کاهش می دهد. همین موضوع برای استوری ها و ویدئوهای زنده اینستاگرام نیز صدق می کند. کسب و کارها باید محتوای ارسالی را بر اساس نیازهای فالوورهای خود انتخاب کنند.

 

فید زمانی ممکن است دوباره باز گردد

شایعه ای وجود داشت که بیان می کرد سیستم الگوریتم ها ممکن است توسط فید زمانی مدنظر و دلخواه جایگزین شود. با این حال چنین شایعه ای توسط اینستاگرام رد شد. آن ها به وضوح بیان کردند که چنین شرایطی ایجاد نخواهد شد.

اکانت های تایید شده و مرتبط با کسب وکار رتبه بالاتری خواهد داشت

بر اساس گفته های متخصصان، همه اکانت ها به صورت یکسان رتبه بندی می شوند. هیچ اکانتی بر اکانت دیگر برتری یا اولویت ندارد. با این حال اکانت های مربوط به کسب وکار نسبت به کاربران معمولی به قابلیت های بیشتری دسترسی خواهند داشت. به همین خاطر اگر برای استفاده از آنالیتیکس ها بهتر است اکانت معمولی خود را به اکانت کسب وکار تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید:  فریم ورک یک بازاریابی اینفلوئنسری

سوالی که هنوز به قوت خود باقی است این است: چه کار کنیم که الگوریتم اینستاگرام به نفع ما کار کند؟ با رمزگشایی از کارکرد این برنامه و بیان همه راز و رمزهایی که در این باره وجود دارد می توان نحوه افزایش تعامل اکانت با کاربران را درک کرد. موارد زیر نکاتی را نشان می دهد که دنبال کردن آن ها می تواند مفید باشد.

تعامل(اینگیجمنت) کاربران در اینستاگرام یک نکته کلیدی است

این گزینه یکی از مواردی است که جای بحث فراوان دارد. همیشه باید مخاطبی که هدف قرار می دهیم را بشناسیم. باید بدانیم که همه افراد به محتواهای یکسانی پاسخ نمی دهند. به همین خاطر درک تعامل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اگر کاربر با فیدی روبرو شود که علاقه ای به آن ندارد، به طور مثبت با آن تعامل نخواهد داشت و همین امر رتبه محتوای ما را کاهش می دهد. بهتر است از Instagram Insights برای ایجاد پرسونای مخاطبان استفاده کنیم و ببینیم چه پستی برای آن ها مناسب تر است. اینکار ما را مطمئن می سازد که مخاطب هدف قرار داده شده محتوای مناسبی را دریافت می کند و آن را می بیند.

با فالوورهای خود تعامل داشته باشید

فالوورها دوست دارند بدانند که واکنش ها، تحسین ها یا کامنت های آن ها نادیده گرفته نمی شود. بهتر است فردی را برای مدیریت کانال های اجتماعی خود استخدام کنیم تا بتواند با افراد تعامل داشته باشد و به آن ها پاسخ گوید. هرگز دست از تلاش بر نداریم.

مقاله پیشنهادی ما به شما برای مطالعه بیشتر : تعداد فالورها در شبکه های اجتماعی چقدر مهم است؟

کپشن ها باید باعث تعامل بیشتر شود

استفاده از کپشن ها بر روی پست باید جذاب، خلاقانه و از همه مهم تر تعاملی باشد. این موارد باید مکالمات سالمی را بر انگیزد. یکی از روش ها این است که از مخاطب بخواهیم تجربه خود را بیان کند و در بخش کامنت ها بحث نماید. تاکید بر روی اینکه چه محصول شگفت انگیزی داریم زیاد کارساز نخواهد بود. به جای این کارها بهتر است بر روی جذب مخاطب تمرکز کنیم.

پست باید به طور دقیق محتوای خود را توضیح دهد

اینجا دقیقا همان جایی است که هشتگ ها به میان می آیند. ما باید از هشتگ هایی استفاده کنیم که به محتوای مان مرتبط است و می تواند محتوای موجود را توصیف کند. استفاده از تگ های بی فایده تنها باعث سردرگمی کاربر می شود.

به فالوورهای خود بگوییم نوتیفیکیشن هایشان را روشن کنند

اینستاگرام این قابلیت را دارد و افراد می توانند نوتیفیکیشن را برای اکانت های محبوبشان روشن نمایند. در چنین شرایطی با ارسال پست فالوئر با خبر می شود. در این روش فالوئر می تواند مطمئن شود به روزرسانی های ما را از دست نخواهد داد.

کسب وکارها به شیوه مودبانه می توانند از فالوورهایشان خواهش کنند این نوتفیکیشن ها را فعال سازند. اما اینکار باید با احتیاط انجام شود.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.