نسخه آزمایشی!

چرا مردم دیجیتال مارکتینگ را دوست دارند؟

فهرست مطالب

مارکتینگ یک راه طولانی را از سالیان پیش طی کرده است و هم اکنون حضور در فضای دیجیتال مارکتینگ بیش از هر زمان دیگری جذابیت پیدا کرده است.

بیان کردن این مسئله قدری خود بزرگ بینی است ” ما عاشق دیجیتال مارکتنیگ هستیم” ؟ اینگونه به نظر نمی رسد که بگوییم بازاریاب ها در سراسر جهان هم اکنون پی برده اند به اینکه کار کردن در مارکتینگ تا چه اندازه می تواند لذت بخش باشد؟ به این دلیل شما ممکن است بیشتر از این صحبت ها بشنوید: مارکتینگ دیگر مشابه آن چیزی که در ۱۰ یا ۱۵ سال پیش بوده است، نیست.

امروزه مارکتینگ یک صنعت است که نه تنها پاداش آن خلاقیت است، بلکه همچنین به شدت به ورودی و راهنمایی های تحلیلی وابسته است؛ کسانی که می دانند چطور با دیگران ارتباط برقرار کنند، و کسانی که همیشه در نقاط عطف فناوری تاثیرگذار حضور دارند. در اینجا ۶ دلیل اینکه چرا امروزه بازاریاب ها بسیار خوشحالند و مشارکت بیشتری در زمینه رو به رشد دارند را برای شما بیان می کنیم:

۱ – نوآوری جذاب است

مارکتینگ همیشه یک انضباط (discipline) و نظم خلاقانه داشته است، اما دیجیتال مارکتینگ بازی را به یک نوآوری می رساند. خلاقیت به خلق کردن چیزی جدید اشاره دارد، اما نوآوری به طور کامل به معنی رساندن چیزی به عرصه است که نه تنها قواعد بازی را تغییر می دهد، بلکه یگانگی به وجود می آورد که به سرعت می تواند یک کسب و کار را از دیگران جدا کند. کسانی که نوآوری می کنند این افتخار را دارند که قوانین را تغییر دهند و معنای خلق کردن را از نو بنویسند.

بیشتر بخوانید:  8 ابزار فوق العاده برای بهبود بازاریابی در اینستاگرام

۲ – مارکتینگ داستان سرایی است

استیون اسپیلبرگ(کارگردان مشهور سینما، خالق فیلم جنگ ستارگان) اعلام کرده است که شغلش بهترین شغل دنیاست زیرا به سادگی قصه ها را راویت می کند. به یک عنوان، این روزها دیجیتال مارکتینگ حرفه ای قادر است همین کار را انجام بدهد – به جز اینکه آن شخص نیاز ندارد که بازیگر استخدام کند و با دیوانگی و هزینه گران ساخت فیلم کنار بیاید. مدیران معاصر مارکتینگ به شکلی خلاقانه می توانند محصولات، فرآیندها، و مردم را به صف کنند و یک قصه دلخواه برای آن ها بگویند. و تاریخ ثابت کرده است زمان و تکرار این داستان ها می تواند شکوفه های بالغی را در کمپین های مارکتینگ برویاند که قادر است کسب و کار شما را جا بیاندازد.

۳ – ردیابی بهتر است

به روزهای مارکتینگ چاپی باز گردید، شما واقعا قادر نبودید یک بازگشت سرمایه (ROI) دقیق را برای یک کمپین خاص اندازه گیری کنید – تاثیرات خارجی بسیار زیادی همیشه در بازی و تغییر رویکرد خرید مردم نقش ایفا کرده است. اما امروزه بازاریاب ها به تعداد بی پایانی از ابزارهای تحلیلی و ردیابی دست یافته اند که می توانند به سرعت اطلاعات مهم از جریان داده های بسیار پیچیده را استخراج کنند. یک حرکت ساده، داده ی مارکتینگ این روزها به راحتی به دست می آید، و این به آن معناست که بازاریاب ها می توانند با سرعت و دقت بیشتری نسبت به قبل تغییرات را به وجود آورند.

۴ – مارکتینگ دو طرفه

پیش از گسترش شبکه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، و بازاریابی محتوایی، بیشتر کمپین های تبلیغاتی یک جهته بودند. در اصل، بازاریاب ها یک کمپین را ایجاد می کردند، آن را برای ارسال از طریق تلویزیون، چاپ یا رادیو آماده می کردند، و سپس می نشستند و امیدوار بودند که مصرف کنندگان آن طور که آن ها ترجیح می دهند، عکس العمل نشان دهند. ولی امروزه، شیوه های خلاقه گفتگو و ارتباط دو طرفه با بازدیدکنندگان مقصد ایجاد می کنند – به این معنی که بازخوردها و اطلاعات مختلف و فراوانی می تواند در زمان بسیار کوتاهی براساس جستجوها و مشتریان به دست بیاید. بازاریاب ها می توانند با بازدیدکنندگان شوخی کنند و با آن ها ارتباط برقرار کنند، و به شکلی فعال می توانند هواداران وفادار را برای پیوستن به حرکت های جالب و ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر برای کمک به ارتقا برند، ترقیب کنند. این شرایط این روزها در دنیای مارکتینگ بسیار گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید:  گزارش بازاریابی محتوا کسب و کارها در سال 2016

۵ – مارکتینگ به افراد بیشتری دست یافته است

اگر شما نقشی بزرگ در مارکتینگ تا سال ۲۰۰۸ داشتید، کسب و کارهای کمی استطاعت یک تبلیغ تلویزیونی گران قیمت ۳۰ ثانیه ای که قرار بود در شبکه ملی پخش شود را داشتند. ولی تنها چند سال قبل، یک استارتاپ کوچک به نام Facebook شروع به کار کرد، و برای همیشه دیدگاه ما در مورد مارکتینگ را تغییر داد. با بیش از ۱.۷۹ میلیارد کاربر فعال، یک کمپین جذاب با بودجه کم، پتانسیل دریافت شدن توسط ده ها میلیون انسان را داشت، برای میزان بسیار بسیار کمتری از آن چیزی که شما توقع داشتید برای یک فعالیت مشابه از طریق کانال های سنتی مارکتینگ پرداخت کنید. مارکتینگ برای افرادی که چیزی برای گفتن دارند بسیار دست یافتنی است – نه برای کسانی که استطاعت گفتن آن را دارند.

۶ – تغییرات ثابت جذاب است

Marketing Aficionado یک گروه نادر و اندیشمند هستند، و حوزه دیجیتال مارکتینگ فعلی به آنها بستگی دارد. قوانین تغییر کرده اند، ترجیحات و علایق عوض شده اند،  و بازدیدکنندگان تنها یک یا دو گام از انتشار یک پلتفورم جدید شبکه اجتماعی فاصله دارند، بخشی از فناوری، یا وهم اجتماعی که می تواند چیزی که به معنی ساخت یک برند جا افتاده است را مجددا تعریف کند. به دلیل کنجکاو بودن طبیعی مردم، بازاریاب ها امروزه دوس دارند صنعت به صورت متوالی از خودش تعاریف جدیدی ارائه دهد.

زندگی دیجیتال مارکتینگ

بازاریاب ها دیجیتال مارکینگ را دوس دارند و این شور و هیجان به برندهایی گسترش می یابد که نسخه امروز مارکتینگ بخش مرکزی راه اندازی یک کسب و کار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیجیتال مارکتینگ و اینکه چگونه استراتژی ها و تاکتیک های مناسب را برای یک کمپین مارکتینگ انتخاب کنید که به کسب و کار شما کمک کند و رونق ببخشد، فرم مشاوره دیجیتال مارکتینگ  شرکت تبلیغاتی کروشه را تکمیل نمائید.

بیشتر بخوانید:  چگونه می توان بازگشت سرمایه بزرگ از طرح اینفلوئنسر مارکتینگ خود دریافت کرد؟

 

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.