نسخه آزمایشی!

۱۰ اشتباه آژانس های دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

در این مقاله به ۱۰ اشتباهی که در عرضه خدمات دیجیتال مارکتینگ آژانس های دیجیتال مارکتینگ با آن دست و پنجه نرم میکنند.

اگر شما برای ارائه خدمات دیجیتال به مشتریان خود مشتاق هستید این مقاله بر اساس تجربیات صاحبان آژانس ها، متخصصان بازاریابی دیجیتال و گروه ها و کانال تلگرام دیجیتال مارکتینگ تهیه و تدوین شده است

امیدواریم بتوانیم با انتشار این اشتباهات و راه کارهای پیشنهادی مجموعه خود و مشتریان را از تحمیل هزینه ها و اتلاف وقت جلوگیری کنید.

 

اشتباه ۱: بدون داشتن برنامه تمامی خدمات دیجیتال را برای مشتریان خود ارائه می کنند:

 داشتن برنامه برای خدمات بازاریابی دیجیتالی گسترده و جدید برای تمرکز داشتن بر روی خدماتی که ارائه می کنید مهم است.  معمولا بیشتر شرکت های دیجیتال مارکتینگ بیان می کنند که  هر کاری را برای مشتریان خود انجام می دهند اما اگر اینکار بدون برنامه انجام شود می تواند بسیار آسیب رسان باشد.

 خدمات را به صورت مرحله ای ایجاد کنید:

 با گذشت زمان و کسب مهارت ها و تجربه های مورد نیاز، می توانید خدمات خود را نیز توسعه دهید. اما سعی کنید این خدمات را به صورت مرحله ای و گام به گام بسازید. حتما می پرسید چرا؟  اگر به قول خودمان آچار فرانسه هستید و می توانید همه خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهید مشکلی بابت ارائه همه خدمات در یک زمان واحد نخواهید داشت اما اگر چنین نیست باید  مهارت های مورد نیاز را یاد بگیرید یا افرادی را برای اینکار استخدام کنید.

 لازم نیست زیاد تخصصی باشید:

 بیشتر افراد بر این باورند که داشتن تخصص زیاد  لازم و اجباری است اما من فکر می کنم چنین موضوعی صحت ندارد. این طرز فکر بسیار سخت گیرانه است.  می توانید به یک حوزه کاری  یا خدمات گسترده پایبند باشید اما  داشتن خدمات مرتبط نیز عالی است. به عنوان مثال فرض کنید که به عنوان طراح وب سایت کار خود را آغاز می کنید و آژانسی را برای آن می سازید اما بعدا می توانید مدیریت ترافیک سایت و خدمات بهینه سازی نرخ تبدیل را نیز به خدمات خود اضافه کنید. این ها با هم کار می کنند و کمتر از ارائه خدمات تبلیغ در رسانه های اجتماعی تصادفی هستند  ( ممکن است تبلیغ در رسانه های اجتماعی ربطی به شما و کسب وکارتان نداشته باشد).

 اشتباه ۲: مدل “ما همیشه می توانیم همه چیز را برونسپاری کنیم” را اتخاذ می کنند

به خاطر داشته باشید که در خدمات دیجیتال مارکتینگ برونسپاری کردن همیشه مرز و محدودیتی خواهد داشت.  به همین خاطر باید درک درستی از  کار شرکای خارج از شرکت داشته باشید. آیا آن ها می توانند در بازه زمانی واقعی  کار را تحویل دهند؟ آیا بازه زمانی منطقی را برای اتمام پروژه پیشنهاد می کنند؟ در پروپوزال خود مواد مهمی را  نادیده گرفته اند؟ داشتن درجه ای از دانش برای برونسپاری بسیار مهم است. به همین خاطر باید بتوانید هزینه های پیشنهادی آن ها را بررسی کنید و بر اساس نیاز مشتری تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید:  26 استراتژی بازاریابی برای توسعه کسب وکار در سال 2019

 دانستن پیشنهاد ارزشمند شریک کاری:

بدون اینکه درک درستی از ارزشمند بودن پیشنهاد افراد داشته باشید نمی توانید آن ها را قبول کنید.  اگر پروژه در موعد مقرر تحویل داده نشود رابطه شما با مشتری کلا خراب می شود و بودجه موجود از دست می رود.  حتی اگر می خواهید پروژه را برونسپاری کنید باز هم باید زمانی را برای مدیریت آن اختصاص دهید. البته این موضوع بدین معنا نیست که نباید از مترجمان، فریلنسرها یا سایر افراد در پروژه های خود استفاده کنید. این موضوع اغلب می تواند یک روش مفید برای ایجاد خدمات سایت و کاهش اختلال به هنگامی باشد که اعضای تیم شرکت را ترک می کنند.

 از استعدادهای داخل شرکت استفاده کنید

قبل از اینکه چنین کاری را انجام دهید باید مطمئن شوید که در حال حاضر مهارت های مورد نیاز برای انجام پروژه ها را در داخل شرکت خود دارید. زمانی که آژانس هایی با اندازه منطقی، مهارت های تیم خود را بررسی می کنند و تجارب گذشته را مرور می نمایند شگفت زده می شوند. در برخی از موارد ممکن است متوجه شوند، طراحی که در تیم حضور دارد می تواند مهارت توسعه فرانت اند را نیز داشته باشد.   در چنین شرایطی می توان از مهارت های طراح برای سایت های کوچک، ایجاد بنر یا ایمیل استفاده کرد.

 اشتباه ۳: نمی دانند خدمات مختلف بازاریابی دیجیتال را چگونه قیمت گذاری کنند

 این موضوع می تواند برای شرکت ها بسیار دردسرساز باشد.  شرکت ها گزینه های مختلفی برای قیمت گذاری خدمات خود دارند.  این قیمت ها بر مبنای زمان یا ارزش مشخص می شود.  اینکه بدانید چه نرخی را بر روی خدمات خود اعمال کنید  و یک پروژه معمولی چه هزینه ای دارد، شما را مطمئن می سازد که   بودجه کمتری نسبت به بودجه واقعی بیان نمی کنید.

 مدیریت بودجه ها و هزینه ها:

بزودی مقاله ای در این باره در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ کروشه منتشر خواهیم کرد که به همراه آن نیز قالب بودجه بندی نیز وجود دارد.

 درک تمامی نیازهای مشتریان:

 هر مدلی که در شرکت خود به کار می برید باید مطمئن شوید که تمامی عناصر فعالیت هایی که  برای مشتری انجام می دهید را به درستی درک کرده و به کار گرفته اید.

 اشتباه ۴:منویی از خدمات را ارائه می کنند بدون اینکه  گزاره های ارزشی واضحی داشته باشند

 می خواهید خدمات سئو را نیز در اختیار مشتریان خود قرار دهید؟ دوست دارید بازاریابی رسانه های اجتماعی را نیز در لیست خدماتتان داشته باشید؟   هزاران شرکت در بازار وجود دارد که همین خدمات را در اختیار  مشتریان قرار می دهند؟ چرا مشتری شما را انتخاب می کند؟ در مورد  گزاره های ارزشی که برای مشتری فراهم می کنید خوب فکر کنید.  هر فردی که این خدمات را دریافت می کند باید به خوبی بازاریابی شود. داشتن حوزه کاری تخصصی در خدماتی که ارائه می کنید به شما کمک می کند منابع را به سمت ترویج گزاره های ارزشی  و نیز خدمات انتخاب شده هدایت کنید.

بیشتر بخوانید:  استفاده از مفاهیم در طراحی سایت

 اشتباه ۵: فکر می کنند می توانند رسانه های اجتماعی را به عنوان یک برد آسان ارائه کنند

به خاطر داشته باشید که در مورد توسعه استراتژی های رسانه اجتماعی، مدیریت این رسانه  ها و تولید محتوا برای آن هیچ چیز اسانی وجود ندارد.  معمولا آژانس های بازاریابی از افراد خلاق و باهوشی تشکیل می شوند اما  استفاده از ابزارهای مختلف  نمی تواند تضمینی  برای بازگشت سرمایه گذاری مشتریان باشد.

به کمک رسانه های اجتماعی به مشتریان خود خدمت کنید:

 ارائه خدمات در مورد رسانه های اجتماعی می تواند حرکت بزرگی برای کسب وکار شما باشد اما نباید اولین دلیل ارائه چنین خدماتی، درآمدزایی از آن باشد. از موقعیت خدمت رسانی به مشتریان کار خود را آغاز کنید. اگر برای مدت زمانی اکانت داشته اید  می توانید بازار ، خدمات و محصولات مورد نیاز و برنامه های بازاریابی را بهتر از هر فرد دیگری درک کنید.  قرار گرفتن شما در موقعیت قوی و مستحکم به آن ها کمک می کند اینده برند و کسب وکار خود را به کمک این خدمات بهبود ببخشند.

افراد مناسبی را برای کارهای خود اختصاص دهید:

برای اینکه بتوانید به درستی به مشتریان خود خدمت کنید، مدیر رسانه های اجتماعی را استخدام نمایید که مهارت های ارتباطی خوبی دارد و خلاق وکنجکاو است.

 اشتباه ۶: به دنبال پول هستند

کار کردن بر روی هر نوع بازاریابی دیجیتال( با داشتن مهارت و گزاره ارزشی یا بدون آن) تله ای است که بیشتر شرکت ها در آن گیر می افتند.  اگرچه ارائه پیشنهادات مختلف اغوا کننده است اما اینکار می تواند مهارت هایی که در آن قوی هستید را نابود کند.

 یاد بگیرید نه بگویید:

 مشتریان برای پشتیبانی از محصولات و خدمات خود به وبلاگ، استراتژی تولید محتوا نیاز دارند؟

ممکن است این فعالیت ها در ناحیه کاری شما باشد. اینکار نیازمند راه حل تجاری چند زبانی است که با سیستم آن ها یکپارچه شده است؟ ممکن است در این شرایط نتوانید به نیازهای مشتری پاسخ بگویید و پاسخ مثبت بدون فکر کردن به عواقب آن می تواند خطراتی را برای رابطه شما در پی داشته باشد. بهتر است به شراکت خود فکر کنید یا مشتری را به یک متخصص تولید محتوا ارجاع دهید.  اگر رکورد پیگیری شده ای در مورد مهندسی نرم افزار/ راه حل های فنی پیچیده ندارید پس پذیرش چنین پروژه هایی بودجه و زمان را هدر می دهد.  بهتر است با مشتریان جدید بحث کنید و در مورد کارهایی که واقعا می توانید برایشان انجام دهید خوب فکر کنید. اگر لازم بود نه بگویید.

بیشتر بخوانید:  نوآوری های حوزه بازاریابی محتوا کدامند؟

اشتباه ۷: عملکرد خدمات رسانی به مشتریان ندارند

 ممکن است آژانسی باشید که در زمینه های مختلف تخصص و تبحر دارد. اما زمانی که پیشنهادات خود را توسعه می دهید یا سعی می کنید مشتریان بیشتری جذب نمایید باید به فکر افرادی باشید که در خدمات رسانی به مشتریان و حسابداری عالی هستند.

 عملکرد مدیریت حساب:

اجازه ندهید این تصمیم گیری زیاد طولانی شود. این موضوع بدین خاطر است که مشتریان به دنبال تجارب عالی هستند.

 اشتباه ۸: عملکرد مدیریت پروژه ندارند

اگرچه مدیران پروژه مجموعه مهارت های مرتبط را دارند اما از متصدیان حساب متمایزند.  زمانی که می خواهید  کارهای تولیدی خلاقانه انجام دهید، به دنبال کارهای پیچیده دیجیتال هستید یا سایت شما چندین سرمایه گذار دارد باید از یک مدیر پروژه اختصاصی کمک بگیرید.  انتظار نداشته باشید یک حسابدار ساده این وظیفه را بر عهده بگیرد.

 دو دنیای متفاوت:

  •  متصدیان حساب باید سیار باشند و در استراتژی ها، برنامه ریزی ها، فرآیندهای خلاقانه و ایجاد ملاقات های بازاریابی داخل یا خارج سایت فعالیت نمایند.
  • در مقابل، مدیران پروژه معمولا در دفتر شرکت حضور دارند و بر روی  منابع پروژه، تیم داخلی یا شرکای خارجی تمرکز می کنند.

اشتباه ۹: معتقدند متخصص محصول یا پلتفرم بودن باعث موفقیت می شود

 من نمی گویم نباید در حوزه ایجاد سیستم های مدیریت محتوا یا پلتفرم های دیگر کار کنید. فعالیت در این زمینه ها می تواند  گام بزرگی برای شرکت شما باشد. اما باز هم به این موضوع فکر کنید. مزایا و معایب زیادی در مورد ارائه کردن خدمات این چنینی وجود دارد. مشترک شدن در یک محصول به معنای درآمد فوری برای شرکت شما نیست. باید این  موضوع را مدنظر داشته باشید که ارتباط شراکتی برای شما و موقعیتتان خوب است یا خیر.

پلتفرم ها تنها ابزارهایی هستند که به حل مشکلات مشتریان کمک می کنند یا فرصت های بازار را شناسایی می نمایند.  برای اینکه مطمئن شوید یک پلتفرم موفق است باید استراتژی تجاری و بازاریابی داشته باشید و خلاقانه فکر کنید.

از توسعه دهندگان خود سوال بپرسید:

 اگر توسعه دهنده شما بر روی فریم ورک خاصی که بر روی آن مهارت دارد کار می کند ببینید این گزینه بهترین مورد برای ارائه به بازار است یا خیر.

اشتباه ۱۰: خدمات جدید را بدون برنامه ریزی ارائه می کنند

این موضوع در برگیرنده فروش خدمات جدید به مشتریان فعلی یا ارائه آن به مشتریان احتمالی است. در هر دو مورد شما به یک برنامه دقیق نیاز دارید.   برای گزینه اول به راهنمای رشد اکانت ما نگاهی بیندازید. برای گزینه دوم، پروپوزال هایی را ایجاد کنید.

اشتباه دیگران کانون های تبلیغاتی،شرکتهای تبلیغاتی،اژانس دیجیتال مارکتینگ را در بخش نظرات برای ما بنویسید

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.