نسخه آزمایشی!

۱۱ موردی که باید در مورد تجربه کاربری UX بدانید – ۰۲

فهرست مطالب

در بخش اول این مقاله به ۵ مورد تجربه کاربری اشاره کردیم که در این مقاله به ادامه مطالب میپردازیم.

۶. انتخاب های بسیار به معنای طراحی UX خوب نیست:
هر مسیری که برای طراحی خود انتخاب می کنید به خود شما بستگی دارد اما تلاش نکنید سایت یا اپلیکیشن خود را با قابلیت های بسیار و انتخاب های متعدد پر کنید. وجود انتخاب های متعدد در زندگی چیز خوبی است اما اگر انتخاب های زیادی در اختیار کاربر خود قرار دهید سردرگم می شود و همین امر باعث ناراحتی آنها خواهد شد. تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان می دهد که کاربران زمانی که انتخاب زیادی نداشته باشند تمایل بیشتری برای خرید خواهند داشت. این موضوع باعث افزایش رضایت کاربران از سایت شما می شود. بنابراین اگر سایت خود را با موارد متعدد پر کنید رضایت آنها را از دست خواهید داد. از به کار بردن قابلیت های متعدد خودداری کنیدو طراحی ساده ای داشته باشید.

۷. توجه کردن به جزییات می تواند یک تجربه کاربری خوب فراهم اورد:اضافه کردن جزییات ریز اغلب می تواند تاثیر بزرگی بر روی تجربه کاربری داشته باشد. شما باید بدانید فرایند در چه مقطعی به خاطر سردرگم شدن کاربر یا نارضایتی متوقف شده است. وجود پیام خطای آموزنده یا چند کلمه ای که کاربر را مطمئن می سازد، تفاوت زیادی در طراحی شما ایجاد خواهد کرد. بهترین نمونه در این مورد سایت BestBuy.com است. این سایت به مشتری این اجازه را می دهد که بدون ثبت نام خرید خود را تکمیل کند. همین تغییر کوچک باعث شده است که آنها ۳۰۰ میلیون دلار بیشتر از سال قبل درامد داشته باشند. سایت ClickTale نیز داستان دیگری دارد. این سایت با تغییر ورودی شماره تلفن به عنوان یک گزینه اختیاری باعث شده است که ۴۰ تا ۸۰ درصد نرخ تبدیل بیشتر داشته باشد. جزییات اندک می تواند در بیشتر موارد نادیده گرفته شود. طراحی شما باید این موضوع را مد نظر قرار دهد و آن را به خوبی رفع نماید.

بیشتر بخوانید:  افسانه دوم: همه تبدیل‌ها، تبدیل‌های خوب و کارسازی هستند

۸.قابلیت وصول(دسترسی مناسب) اساس و بنیان تجربه کاربری است:
بیشتر مدیران شرکت ها بر این باورند که فراهم آوردن دسترسی به رسانه های دیجیتال بسیار پر هزینه ، دشوار و غیر ضروری است. اما اگر کاربر بتواند از هر نوع دستگاهی به سایت شما دسترسی داشته باشد تجربه خوبی خواهد داشت. پس این گزینه یکی از موارد ضروری برای طراحی است. فرض کنید یک خرده فروش، مشتری خود را به خاطر اینکه با خودروی شخصی خود نیامده است بیرون کند. این مشتری به فروشگاه دیگری می رود و از آنها خرید می کند. به نظر شما در این شرایط خرده فروش چقدر از درآمد خود را از دست داده است؟ با ظهور گوشی های هوشمند و استفاده کاربران از آن، تعداد کاربرانی که از موبایل برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند نیز افزایش یافته است. تجارت الکترونیک در موبایل نیز در حال رشد است. به همین خاطر باید مطمئن شوید که کسب وکار شما آغوش خود را برای این کاربران باز کرده است و می تواند در این دستگاه ها قابل وصول باشد. برای دستیابی به این هدف لازم نیست عملکرد بیشتر یا محتوای تکراری به سایت خود اضافه کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید درک نیازهای کاربران با مهارت ها یا دستگاه های مختلف قبل از طراحی رابط کاربری و محتواست. هزینه طراحی چنین سایت واکنش گرایی زیاد بالا نخواهد بود. اگر سایت خود را در حال حاضر تنها برای کاربران دسکتاپی ایجاد کرده اید، به تلاش و هزینه اضافی نیاز خواهید داشت اما مطمئن باشید که در طولانی مدت مزایای زیادی کسب خواهید کرد. پس شک نکنید.

بیشتر بخوانید:  15 راهکار افزایش تعامل با فالوورها در شبکه های اجتماعی

۹. تست قابلیت استفاده برای موفقیت UX بسیار مهم است:
زمانی که قابلیت استفاده بودن سایت خود را حدس می زنید و از انجام تست خودداری می کنید ، خطر زیادی را به جان می خرید. بیشتر مدیران بر این باورند که متخصصان مختلفی را استخدام کرده اند بنابراین نیازی به انجام چنین تست هایی نیست و خودشان همه چیز را به خوبی می دانند. قبلا به این موضوع اشاره کردیم اما شنیدن دوباره آن خالی از لطف نیست. شما کاربر نیستید و نمی توانید خود را جای کاربران سایت قرار دهید. ممکن است به خودتان و کارمندان شرکت خود اعتماد کافی داشته باشید اما چیزی که در این میان اهمیت دارد تجربه کاربری و رضایت آنهاست. یک استراتژی UX خوب هرگز تست قابلیت استفاده را نادیده نمی گیرد. نباید فراموش کنید که تعداد زیادی از کاربران علاقه ای به فناوری و مباحث موجود در آن ندارند و تنها به دنبال محتوای با کیفیت در سایت شما هستند. تست قابلیت استفاده باعث می شود کاربران خارجی از سایت شما استفاده کنند و نقاط ضعف آن را تشخیص دهند. آنها قابل درک بودن سایت، تعامل آن با کاربر، راحتی گشت و گذار ، ناوبری ساده و خلاق را مورد بررسی قرار می دهند. شما باید طراحی خود را در مراحل اولیه مورد بررسی قرار دهید. هر چقدر وجود یک خطا را در مراحل اولیه تشخیص دهید رفع آن راحت تر و کم هزینه تر خواهد بود و کاربران نیز احساس رضایت بیشتری خواهند داشت. راه اندازی و مدیریت تست قابلیت استفاده بسیار ساده و اسان است. شما می توانید این فرایند را در بازه زمانی پروژه خود بگنجانید. مزایایی که از این تست به دست می اید بسیار قابل ملاحظه است.

۱۰. شما ممکن است به یک تیم UX نیاز داشته باشید:
در برخی از موارد می توانید یک متخصص UX استخدام کنید و کل کار را به او بسپارید. واقعیت این است که UX در برگیرنده دستورالعمل ها و راهنمایی های مختلفی است و اجرای آن توسط یک فرد بسیار دشوار خواهد بود. یک فرد ممکن است همه مهارت های لازم برای اجرای موفقیت آمیز یک کمپین UX را نداشته باشد. به همین خاطر بهتر است خود را برای استخدام یک تیم طراحی آماده کنید.

بیشتر بخوانید:  توصیه 19 متخصص بازاریابی دیجیتال برای موفقیت در دنیای دیجیتال

۱۱. بهینه سازی نرخ تبدیل به معنای تست قابلیت استفاده نیست:
زمانی که در حال تست و بررسی نرخ تبدیل خود هستید باید دو روش متفاوت برای اینکار در نظر بگیرید. تست A/B و تست قابلیت استفاده بودن سایت. این دو مورد با هم یکسان نیستند و درک تفاوت های موجود بین آنها بسیار مهم است. فرض کنید دو طراحی متفاوت برای صفحه خود دارید و باید بدانید کدام صفحه نرخ تبدیل بالاتری دارد. شما ممکن است از تست A/B استفاده کنید تا بتوانید دو نسخه مختلف را با هم مقایسه نمایید. همانطور که می دانید تست A/B به منظور بررسی تاثیر تغییرات انجام شده بر روی نرخ تبدیل یک صفحه است. تست A/B یک تست کمی است. در مقابل، تست قابلیت استفاده بیشتر بر روی چرایی ماجرا تمرکز دارد. این تست به سوال هایی همچون” ایا بازدیدکنندگان تمامی مراحل فرآیند را تکمیل کردند” یا “چه چیزی باعث ناراحتی کاربران در سایت شده است” تمرکز دارد. این تست بیشتر در مورد راحتی و سادگی کاربرد سایت است و بینش مهمی را در مورد معیارهای عملکرد کاربری فراهم می کند. این گزینه بسیار ضروری است. اصلا مهم نیست طراحی صفحه شما چقدر عالی و جذاب است. اگر کاربر نتواند فرم call to action شما را پر کند چنین طراحی جذابی ،هیچ ارزشی نخواهد داشت.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.