نسخه آزمایشی!

۲۲ مورد از آمارها و حقایق وسوسه انگیز در مورد بازاریابی محتوا

فهرست مطالب

با وجود تمایل جهانی به بازاریابی محتوا( ۹۳ درصد از بازاریابان B2B از بازاریابی محتوا استفاده می کنند و بازاریابان B2C نیز به این موضوع علاقه مند شده اند)، تعداد محتوایی که توسط برندها تولید می شود در حال رشد و افزایش است. اما ظرفیت خریدارانی که محتوای تولید شده را مصرف می کنند تغییری نکرده است و همین امر باعث شده است کیفیت محتوا بیشتر از قبل مهم باشد. بزرگترین چالشی که پیش روی بازاریابان محتوا قرار دارد تولید محتوای زیاد نیست بلکه ایجاد و تولید محتوای مرتبط، با ترکیبی از فرمت های مناسب است که بتواند در یک سطح احساسی و عاطفی با خریدار ارتباط برقرار کند. همانطور که اشاره کردیم، بازاریابی محتوا در حال رشد خواهد بود. از آنجایی که بازاریابی محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است( در حال حاضر خریداران دو سوم از خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دهند) و در میان افراد بسیار محبوب شده است( ۹۹ درصد از خریداران B2B معتقدند که محتوای آنلاین تاثیر متوسط تا زیادی بر روی فرآیند خرید و انتخاب آنها داشته است)، استفاده از بازاریابی محتوا تا سال ۲۰۱۹ دوبرابر خواهد شد. در این مقاله قصد داریم ۲۲ مورد از آمارها و حقایق وسوسه کننده در مورد بازاریابی محتوا را با هم مرور کنیم:

 کلماتی که امروز به کار می رود اینده را ترسیم خواهد کرد. در تصمیم گیری های خرید B2B ، هنوز هم متن جایگاه ویژه ای دارد. ۸۰ درصد از تصمیم گیرندگان خرید بر این باورند که به دست آوردن اطلاعات در مورد فروشنده از طریق مقالات متعددی که وجود دارد بسیار جالب است. ۸۵ درصد از این افراد نیز محتوای متنی را بر محتوای ویدئویی ترجیح می دهند. هنوز هم ۴۲ درصد از جستجو کنندگان B2B از دستگاه های موبایلی استفاده می کنند. اهمیت محتوای بصری و ویدئویی نیز در حال رشد و افزایش است. ویدئو بسیار ضروری است. یکی از محبوب ترین نوع محتوایی که توسط برندها تولید می شود ویدئوست. ۶۷ درصد از افراد دوست دارند ویدئوهای ارائه دهنده دستورالعمل های خاص را مشاهده کنند. ۳۴ درصد از افراد نیز ویدئوهای مرتبط با محصول و حاوی اطلاعات مفید را می بینند. ویدئوی محصولات یکی از محبوب ترین محتوایی است که توسط بازاریابان B2B مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:  جذابترین نوآوری های حوزه بازاریابی محتوا

از آنجایی که محبوبیت ویدئوهای آنلاین در حال افزایش است؛ به نظر می رسد ۸۰ درصد از کل ترافیک اینترنت تا سال ۲۰۱۹ به این نوع محتوا اختصاص یابد. شما نمی توانید مواردی که اندازه گیری صحیحی نداشته است را مدیریت کنید. هنوز هم ارتباط معناداری بین محتوای مورد نیاز خریدار و چیزی که بازاریابان ارائه می دهند وجود ندارد. ۷۵ درصد از رهبران جهانی معتقدند که برای جستجو وپژوهش در مورد ایده های تجاری پیچیده به محتوا روی آورده اند. هنوز هم بیش از ۹۰ درصد از بازاریابان، محتوای خود را به طور مستقیم به محصول یا خدماتی که ارائه می شود مربوط می دانند. حدود سه چهارم از این افراد ، موفقیت بازاریابی محتوا را بر اساس تعداد سرنخ هایی که تولید شده است می سنجند. این موضوع باعث می شود بازاریابان انواع مختلفی از محتوا را تولید کنند که خریداران کمتر به آن نیاز دارند. برای اینکه بینش عمیق تری در مورد این موضوع به دست آورید بهتر است آمار و ارقام زیر را به دقت مطالعه کنید.

هشت مورد از آمارهایی که به کاربرد بازاریابی محتوا وگرایش های موجود در آن مرتبط است:

۱. ۶۷ درصد از مسیر خریداران B2B به صورت دیجیتال انجام می شود و ۹ نفر از ۱۰ خریداری که وجود دارد معتقدند که محتوای آنلاین تاثیر متوسط تا زیادی بر روی فرایند تصمیم گیری آنها داشته است(Lenati).

۲. ۸۰ درصد از تصمیم گیرندگان کسب وکارها ترجیح می دهند اطلاعات مرتبط با شرکت را از طریق محتوا و مقالاتی که وجود دارد به دست آورند. (Stratabeat)

۳. درامدهای جهانی از طریق بازاریابی محتوا ( درآمد تولید شده توسط افرادی که خدمات بازاریابی محتوا را فراهم می کنند) در طول نیمه اول سال ۲۰۱۵ حدود ۱۴.۴ درصد رشد داشته است و انتظار می رود در عرض ۵ سال گذشته رشد دوبرابری داشته باشد. درآمد حاصل از بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴۴.۸۱ میلیارد دلار بوده و این عدد تا سال ۲۰۱۹ به ۳۱۳.۴۲ میلیارد دلار خواهد رسید(MediaPost).

۴. محتوایی که بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کلمه قرار دارد بیشتر از سایر محتواها در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، حتی اگر ناشران در حال تولید محتوای کوتاه باشند. (ClickZ).

۵.دو مورد از محبوب ترین نوع محتوایی که توسط برندها برای مشتریان/ خریداران تولید می شود تصویر(۲۲ درصد) و ویدئو(۱۵ درصد ) است. کتاب های الکترونیکی و وایت پیپرها(مقالات گزارشی) نسبت به محتواهای دیگر کمتر مورد توجه افراد قرار می گیرند( هر کدام ۳ درصد).

۶. در مورد محتوای رسانه های اجتماعی که توسط بازاریابان کسب وکارهای کوچک تولید می شود ، وبلاگ نویسی و موارد بصری حدود ۷۰ و ۷۱ درصد را به خود اختصاص داده است. تنها ۱۰ درصد از این بازاریابان از پادکست ها استفاده می کنند(Social Media Examiner).

۷.رسانه های محتوای دیجیتال سنتی هنوز هم برای به رسیدن به رهبران کسب وکارهای جهانی بهترین مورد هستند. ۸۵ درصد از افراد مقالات مبتنی بر متن را برای کمک به تصمیم گیری خرید ترجیح می دهند. (MarketingSherpa)

۸. حدود ۴۲ درصد از جستجوکنندگان B2B از دستگاه های موبایلی استفاده می کنند(Branding Bricks).

هفت مورد از آمارهایی که در مورد بازاریابی محتوای بصری و ویدئویی وجود دارد:

۹. ۷۳ درصد از بازاریابان B2B از ویدئو در بازاریابی محتوای خود استفاده می کنند(Content Marketer).

۱۰. ویدئوهای مرتبط با محصولات و فایل های پاورپوینت دو مورد از محبوب ترین نوع محتوایی است که توسط بازاریابان فناوری در معرفی محصولات و مراحل رشد آن مورد استفاده قرار می گیرد(MarketingProfs).

بیشتر بخوانید:  6 گرایش طراحی وب در سال 2016 که باید بدانید

۱۱. ۶۷ درصد از مشتریان دوست دارند ویدئوهای آموزشی را تماشا کنند. همین امر باعث شده است که این نوع محتوا یکی از محبوب ترین محتواهایی باشد که توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. ۳۴ درصد از افراد نیز دوست دارند ویدئوهای مرتبط با محصولات و حاوی اطلاعات مفید را تماشا کنند(Marketing Think).

۱۲. هر دقیقه، کاربران یوتیوب ۳۰۰ ساعت ویدئوی جدید را آپلود می کنند(DR4WARD).

۱۳. تا سال ۲۰۱۷، محتوای ویدئویی حدود ۶۹ درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص خواهد داد(Forbes).

۱۴. ۷۹ درصد از ترافیک اینترنت تا سال ۲۰۱۸ محتوای ویدئویی خواهد بود(MarketingProfs).

۱۵. تا سال ۲۰۱۹، بیش از ۵۰ درصد از جمعیت جهان آنلاین خواهند بود و ۸۰ درصد از ترافیک اینترنت به فایل های ویدئویی اختصاص خواهد یافت(V3 Broadsuite Blog).

هفت مورد از آمارها و حقایقی که در مورد چالش های بازاریابی محتوا وجود دارد:

۱۶. ۳۸ درصد از بازاریابان دیجیتال معتقدند بازاریابی محتوا یکی از موثرترین تاکتیک هاست اما ۴۲ درصد آن را دشوارترین روش می دانند.

۱۷. برندها حدود ۲۵ تا ۴۳ درصد از بودجه بازاریابی خود را بر روی محتوا صرف می کنند. تنها ۲۳ درصد از افراد معتقدند که در حال تولید اطلاعات مناسب برای مخاطبان خود هستند و این اطلاعات را به شیوه درست به دست مخاطبان مناسب می رسانند(Business2Community).

۱۸. ۹۳ درصد از بازاریابان برند قصد دارند بودجه خود برای بازاریابی محتوا را افزایش دهند یا در همین مقدار نگه دارند. هنوز هم علی رغم سرمایه گذاری های سنگین بر روی تولید محتوا، کمتر از یک سوم از این افراد معتقدند که هدف تولید محتوا در سازمان به درستی درک شده است(MarketingSherpa).

۱۹. بر اساس یافته های IDC، بیش از ۴۰ درصد عناصر و مواد بازاریابی توسط تیم فروش مورد استفاده قرار نمی گیرد(e-Strategy Trends).

۲۰. ارتباط معنادری بین خواست خریداران محتوا و محتوایی که ایجاد می شود وجود ندارد. ۷۵ درصد از رهبران کسب وکارهای جهانی، برای پژوهش و جستجوی ایده های تجاری پیچیده به محتوا روی آورده اند. ۹۳ درصد از بازاریابان محتوای خود را به طور مستقیم به محصول یا خدمات مربوط می دانند(MarketingSherpa).

بیشتر بخوانید:  99 نقل قول انگیزشی اینفلوئنسر مارکتینگ [بخش سوم ]

۲۱. ۸۵ درصد از بازاریابان معتقدند که هدف اصلی و اولیه برای ایجاد محتوا ، ساخت آگاهی از برند و تصویر ذهنی مثبت از شرکت است.هنوز هم ۷۰ درصد از افراد موثر بودن محتوای خود را بر اساس سرنخ های تولید شده، اندازه گیری می کنند. با ارزیابی موفقیت بازاریابی محتوا از طریق تولید سرنخ، برندها نوع دقیق و یکسانی از محتوای فروش محور را تولید می کنند که رهبران کسب وکارها از آن متنفرند(MarketingSherpa).

۲۲. تنها ۳۰ درصد از بازاریابان B2B معتقدند که شرکت هایشان در بازاریابی محتوا موفق بوده است. با اینحال شرکت هایی که گزارش هایشان واضح و روشن بوده است نرخ کارایی بالاتری داشتند(۵۵ درصد).

بهترین مقالات را از کانون تبلیغاتی کروشه بخواهید.

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.