نسخه آزمایشی!

جذابترین نوآوری های حوزه بازاریابی محتوا

فهرست مطالب

یک بازاریاب خوب در حوزه محتوا همیشه در حال تجربه کردن خواهد بود و به دنبال گرایش های داغی می گردد که می تواند او را در میان سایر رقبا متمایز سازد. به همین خاطر این افراد همیشه تلاش می کنند محتوای متنی، صوتی و تصویری جذابی برای برند خود تولید و منتشر کنند. یکی از بهترین روش ها برای انجام اینکار، این است که ببینید سایر برندها و شرکت های معتبر چه کاری انجام می دهند.
در این مقاله قصد داریم چهار برندی را معرفی کنیم که تفکرات خلاقانه ای در حوزه تولید محتوای خود داشته اند. برخی از مواردی که در این لیست بیان می شود فناوری های کاملا جدید هستند و برخی نیز تنها به روزرسانی نسخه های قدیمی محسوب می شوند. در هر دو صورت، می توانید از ایده های موجود در این لیست برای برند خودتان استفاده کنید. پس همراه ما باشید.
۱. سایت Denny’s: زیاد جدی نباشید
یکی از نمونه های باورنکردنی از برندها که واقعا محتوای سرگرم کننده ای تولید می کند، Denny’s است. وبلاگ Tumbler این سایت پر از محتوای جذاب و سرگرم کننده ای است که در جهت منافع برند تولید می شود. اینکار به صاحبان سایت کمک می کند صدای خود را به صورت مستمر به گوش مشتریان برسانند. محتوایی که در این سایت منتشر می شود عجیب و غریب است اما بیشتر مخاطبان آن را سرگرم کننده می دانند و در مورد اشتراک گذاری آن با سایر افراد شک نمی کنند. هیچ چیزی بهتر از خواندن محتوای سرگرم کننده نیست.
خوب شما چگونه می توانید از این خلاقیت به نفع خود استفاده کنید: حتما سایت Denny’s احساسات مخاطبان خود را می شناسد و محتوایی را ایجاد می کند که در پلتفرم هایی همچون Tumbler و اینستاگرام قابل اشتراک گذاری است. مطمئن شوید که محتوای شما با مخاطب و پلتفرمی که قرار است در آن به اشتراک گذاشته شود، منطبق است.

۲. سایت Rolex: به روزرسانی عناصر کلاسیک
Rolex یکی از برندهایی است که می تواند قرن ها بدون تغییر به کار خود ادامه دهد زیرا تصاویر آن قابل اعتماد هستند و محدودیت زمانی ندارند. این کار باعث می شود یک چالش منحصر به فرد ایجاد گردد. چگونه می توان یک استراتژی بازاریابی محتوای ابداعی و تازه برای یک برند کلاسیک ایجاد کرد؟ یکی از روش هایی که برند Rolex به کار می رود تولید تصاویر زیبا برای محصولاتی است که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید:  22 مورد از آمارها و حقایق وسوسه انگیز در مورد بازاریابی محتوا

محتوایی که این برند منتشر می کند بسیار جذاب و منحصر به فرد است. عکاسی، فایل های ویدئویی و کارهای ویراستاری همیشه مینیمالیستی بوده است و آنها همیشه دوست داشته اند به سبک زندگی حرفه ای پایبند باشند. محتوایی که این برند تولید می کند کیفیت خوبی دارد و می تواند نیاز مشتریان را برطرف سازد.

شما چگونه می توانید از خلاقیت برند رولکس به نفع خود استفاده کنید؟ یکی از درس هایی که می توان از این برند گرفت این است که باید کیفیت مطالب و محتوای خود را برتر از کمیت آن بدانید. انجام اینکار در قلمرو رسانه های اجتماعی ممکن است کمی دشوار باشد زیرا شما مجبور هستید به صورت مداوم پست های جدید منتشر کنید. اما به خاطر داشته باشید که کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است.

۳. برند Nike : ایجاد خدمات رسانی به مشتریان در رسانه های اجتماعی
اگر به دنبال یک مدل بی عیب و نقص از حضور در رسانه های اجتماعی هستید باید نگاهی به صفحه اصلی Nike بیندازید. اکانت توییتر این برند نمونه بسیار عالی از تعامل مثبت شرکت با مشتریان است. اگر توییت های آنان را دنبال کنید متوجه می شوید که پاسخگویی سریعی به سوالات افراد در ان وجود دارد. داشتن یک اکانت جداگانه برای سرویس خدمات رسانی به مشتریان در رسانه های اجتماعی، باعث شده است که مشتریان به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند و جواب پرسش های خود را بگیرند.

توجه به این نکته بسیار مهم است که شرکتی با چنین مقیاس بزرگی توانسته است به سرعت با مشتریان خود تعامل داشته باشد و پاسخ های مفیدی در اختیار آنها قرار دهد. زبانی که شرکت Nike برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود برگزیده است صمیمی و دوستانه است و همین امر باعث می شود مشتریان به راحتی با آن تعامل داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  17 مورد از بهترین ابزارهای پژوهش کلمات کلیدی برای سئو

چگونه می توان از خلاقیت نایک استفاده کرد؟ داشتن یک اکانت جداگانه برای خدمات رسانی به مشتریان بهترین مدل برای کسب وکار شماست. زمانی که می خواهید با مشتریان خود تعامل داشته باشید از زبانی استفاده کنید که شرکت نایک از آن بهره مند شده است. برخوردی دوستانه می تواند تاثیر زیادی بر روی اعتبار و هویت برند شما داشته باشد. آنها تعاملی، سرگرم کننده و کارساز هستند.

۴. Random House: ارائه الهام بی پایان
همانطور که می دانید راندوم هاوس یکی از انتشاراتی های بزرگ دنیا محسوب می شود . این شرکت به خوبی مشتریان خود را می شناسد. این شرکت محتوای خود را به گونه ای طراحی کرده است که می تواند الهام بخش اعضای تیم و سایر خوانندگان سایت باشد. با اشتراک گذاری طیف وسیعی از محتواهای متعدد، مخاطبان، خود را در میان یک فرایند خلاقانه می بینند که شرکت به خوبی آن را ایجاد کرده است.

چگونه می توان از خلاقیت شرکت راندوم هاوس استفاده کرد؟ محتوایی را ایجاد و منتشر کنید که بتواند به طور واقعی با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند. راندوم هاوس سعی کرده است با استفاده ار محتوای موجود، مخاطبانش را ترغیب کند. به عنوان مثال یکی از محتواهایی که در این سایت منتشر شده است به موضوع زنان قدرتمند پرداخته است.

چهار برند بعدی را در اینجا مشاهده کنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.