نسخه آزمایشی!

۷ ترفند نوشتن عنوان مقاله برای افزایش ترافیک سایت

فهرست مطالب

حتما با خودتان می پرسید که تگ عنوان در سئوی مدرن و امروزی تاثیری دارد یا خیر. زمانی که صحبت از نرخ کلیک به میان می آید پاسخ به این سوال مثبت خواهد بود. در این مقاله قصد داریم ۷ روشی که به کمک آن می توانید تگ عنوان را بهینه سازی کنید و از همین طریق ترافیک و رتبه بندی سایت را افزایش دهید بیان نماییم.

 حتما از خودتان می پرسید آیا تگ عنوان هنوز در سئوی امروزی جایگاه و اهمیت قبلی خود را دارد؟  ما مطالعات زیادی را در گذشته انجام داده ایم. این مطالعات در سال های اخیر نتایج متفاوتی در حوزه های مختلف سئو داشته است.  در برخی از این مطالعات مشاهده کردیم افرادی که تگ عنوان خود را بهینه سازی می کنند می توانند افزایش قابل ملاحظه ای  در رتبه بندی خود داشته باشند. جنبه دیگری از تگ عنوان که اغلب توسط افراد نادیده گرفته می شود نرخ کلیکی است که از طریق آن به دست می اید. با بهینه سازی تگ عنوان می توان ترافیک را تا حد زیادی افزایش داد.

تحت شرایط خاص، ترافیکی که از طریق کلیک افزایش پیدا کرده است می تواند رتبه بندی شما را نیز افزایش دهد. در چنین شرایطی می توانید از یک مزیت دوگانه بهره مند شوید.  به همین خاطر امروز می خواهیم در مورد همین موضوع صحبت کنیم.

با تغییر چیزی که بازدیدکننده برای اولین بار در صفحه نتایج جستجو مشاهده می کند می توانید  رتبه بندی و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

نکته مهمی که باید مدنظر داشته باشید این است که همه موارد بیان شده نیاز به تجربه و آزمون دارد. همه ترفندهایی که در ادامه بیان می کنیم برای سئوی سایت شما کارساز و مفید نخواهد بود. سئو بر پایه بهترین تمرینات بنا می شود اما موفقیت واقعی زمانی حاصل می شود که همه چیز را تجربه کنید و موارد متعددی را امتحان نمایید. به همین خاطر بهتر است  برخی از این موارد را امتحان کنید و ببینید چه تاثیری بر روی سئوی سایت شما دارد.

۱. استفاده از اعداد در عنوان مقاله

 اعداد می توانند تاثیر زیادی در تگ عنوان داشته باشند. به عنوان مثال عنوانی همچون” ۵ نشانه بیماری قلبی” یا” چگونه بیمه خودرو می تواند ۲۲ درصد در هزینه های شما صرفه جویی کند؟” ممکن است مفید باشد.

تعصب شناختی- نمونه های متمایز:  زمانی که چنین مواردی را در صفحه نتایج جستجو مشاهده می کنید؛  تمایل بیشتری به کلیک بر روی ان خواهید داشت. این عناوین معمولا نرخ کلیک بالاتری دریافت می کنند. مغز ما به گونه ای آموزش دیده است که معمولا موارد متمایز و خاص را شناسایی می کند. زمانی که نتایج جستجو را اسکن می کنید اطلاعات زیادی پیدا خواهید کرد. در این شرایط مغز شما تلاش خواهد کرد نتیجه ای  را پیدا کند که متمایز و خاص است.  اعداد معمولا خاص و متمایز هستند. بنابراین در برخی از شرایط خاص، می توانید به کمک اعداد در تگ عنوان، نرخ کلیک بالاتری به دست بیاورید.

بیشتر بخوانید:  تغییر در بازاریابی دیجیتال لازم است؟

۲. استفاده از تاریخ در عنوان مقالات

معمولا عناوینی همچون” بهترین بازیگران سال ۲۰۱۷″ یا حتی موارد خاص تر همچون “برترین بازیگران در سپتامبر ۲۰۱۷ ” می تواند مفید باشد. به یافتن تاریخ در پژوهش کلمات کلیدی فکر کنید.  نکته کلیدی در این پژوهش این است که به هنگام استفاده از ابزارهایی همچون Keyword Explorer یا semrush  باید به سال های قبل نگاهی بیندازید.  بنابراین اگر بخواهید به دنبال موضوعات امسال بگردید؛ داده های کافی پیدا نخواهید کرد.   بنابراین تلاش می کنید جستجوی خود را برای سال قبل انجام دهید.

۳.عنوان کوتاه مقالات یا عنوان بلند ؟

این گزینه یکی از بحث برانگیزترین موارد در حوزه تگ عنوان است.  زمانی که سئوی سایت خود را بررسی می کنید دو چیز پیدا خواهید کرد. در این شرایط ممکن است تگ عنوانی را پیدا کنید که بسیار کوتاه است. در مقابل تگ عنوان هایی وجود دارد که ممکن است بسیار طولانی باشد و کلیدواژه های بسیار زیادی در آن به کار رفته باشد. به خاطر داشته باشید که اگر تگ عنوان بسیار کوتاه باشد اسکن کردن آن نیز دشوار خواهد بود. در این شرایط بازدیدکننده واقعا نمی داند موضوع شما درباره چه چیزی است. تگ عنوان خود را به صورت منطقی کوتاه کنید.

  • مطالعه Etsy: اخیرا Etsy مطالعه ای را انجام داده است. این سایت ها صدها و شاید هزاران آدرس  و تگ عنوان کوتاه شده آن ها را مورد بررسی قرار داده است. معمولا تگ عنوان طولانی بیشتر  دیده می شود. آن ها زمانی که تگ عنوان را به صورت منطقی کوتاه کردند، افزایش قابل توجهی در رتبه بندی مشاهده کردند.
  • ·۵۰ الی ۶۰ کاراکتر: معمولا طول تگ عنوان یکی از مواردی است که باید با تمرین و ازمون به دست اید. در بیشتر موارد، طول بهینه برای تگ عنوان حدود ۵۰ الی ۶۰ کاراکتر است.
  • · استفاده از کلیدواژه های برتر: زمانی که  می خواهید تگ عنوان خود را کوتاه کنید به کلیدواژه هایی که قرار است در آن قرار گیرد نیز بیندیشید. اینجا دقیقا همان جایی است که باید از پژوهش کلمات کلیدی استفاده کنید و ببینید چه کلمات کلیدی توسط بازدید کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد.
بیشتر بخوانید:  ⁣شکست سنگین کودتاچیان تانک سوار از فیسبوک

بنابراین من اگر به کنسول جستجوی  گوگل یا گوگل آنالیتیکس بروم  متوجه خواهم شد که افراد به دنبال واژه هایی همچون آژانس دیجیتال مارکتینگ، مشاوره تبلیغاتی و بازاریابی، کانون تبلیغاتی، آژانس بازاریابی دیجیتال یا طراحی سایت می گردند. بنابراین می توانم از این واژه ها در تگ عنوان خود استفاده کنم. استفاده از چنین کلمات کلیدی می تواند رتبه بندی سایت را نیز افزایش دهد.

۴. مترادف ها و متغیرها

 در برخی از شرایط مترادف ها و متغیرها می تواند کمک زیادی به شما بکند. اما باید بدانید که جستجوگنندگان چگونه فکر می کنند. در برخی از شرایط ممکن است جستجوکنندگان همان رفتاری که شما انتظار دارید را از خود نشان ندهند.

فرض کنید پژوهش کلمات کلیدی خود را انجام داده اید و به این نتیجه رسیده اید که کلمه کلیدی برتر شما ” تاکسی های ارزان ” است. حالا می خواهید تگ عنوان خود را برای تاکسی های ارزان بهینه سازی کنید. ممکن است افراد این واژه را به شیوه متفاوتی مورد جستجو قرار دهند. آن ها ممکن است به دنبال واژه هایی همچون ” تاکسی مقرون به صرفه ” ، ” سرویس ارزان ” یا سایر موارد این چنینی باشند. در چنین شرایطی باید بتوانید مترادف ها و متغیرهایی که در تگ عنوان قرار می گیرد را پیدا کنید.   مثلا در مورد کلیدواژه تاکسی ارزان قیمت می توان تگ عنوان این چنینی داشت:

 تاکسی ارزان و مقرون به صرفه، سرویس سریع، سواری ارزان برای شما.

این تگ عنوان حدود ۵۰ الی ۶۰ کاراکتر دارد و در آن از متغیرهای مختلف استفاده شده است.

  • استفاده از ابزارهای مرتبط با کلمات کلیدی/ SERP: شما می توانید با نگاه کردن به صفحه نتایج جستجو، این مترادف ها را به خوبی پیدا کنید. کلیدواژه خود را در گوگل وارد کنید و ببینید در نتایج جستجو چه چیزی برجسته شده است. اینکار متغیرهایی که افراد به دنبالش هستند را در اختیار شما قرار می دهد. ابزارهای مرتبط با کلمات کلیدی همچون کیورد اکسپلورر یا SEMrush یا هر چیزی که خودتان انتخاب می کنید می تواند مفید باشد. کنسول جستجوی گوگل یک منبع عالی برای کسب اطلاعات در مورد مترادف ها و متغیرهاست.

۵. فراخوانی برای اقدام ( CTA )

ممکن است در حال حاضر کلمات call to action را در پژوهش کلمات کلیدی خود نداشته باشید اما باید بدانید که چنین مواردی به افراد کمک می کند بر روی عنوان شما در نتایج جستجو کلیک کنند. این ها افعال نشانگر عمل هستند.

  • افعال نشانگر عمل: خرید کردن، پیدا کردن، دانلود کردن، جستجو، گوش دادن، نگاه  کردن، یاد گرفتن و دسترسی داشتن. زمانی که از این افعال و کلمات استفاده می کنید جذابیت بیشتری به عنوان خود می بخشید زیرا چنین مواردی نشان می دهد کاربر می تواند فراتر از کلمات کلیدی، کاری را انجام دهد. زمانی که کاربر چنین کلمات و افعالی را در تگ عنوان شما مشاهده می کند با خود می گوید: وای می توانم چیزی را از طریق این سایت دانلود کنم. این کار توجه او را جذب می کند و می تواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد.
بیشتر بخوانید:  شرکت های SaaS و بازاریابی تاثیرگذار

۶. کلمات کلیدی برتر ارجاع دهنده

 این کلمات کلیدی اغلب نادیده گرفته می شوند اما مفاهیم پیشرفته ای دارند.  اغلب ما صفحات خود را برای مجموعه ای از کلمات کلیدی بهینه سازی می کنیم اما ترافیکی که به سمت سایت می آید از طریق مجموعه دیگری از کلمات کلیدی است.

چیزی که قدرت بیشتری دارد این است که افراد کلمات خود را در جعبه جستجو تایپ کنند و دقیقا همان کلماتی که به دنبالش هستند را در تگ عنوان مشاهده کنند. این موضوع باعث افزایش نرخ کلیک شما می شود. به عنوان مثال فرض کنید در گوگل آنالیتیکس نگاهی به Followerwonk داشته باشیم. بعد از بررسی متوجه می شویم که کلمه کلیدی برتر ارجاع دهنده در کنسول جستجوی گوگل ، جستجوی توییتر، جستجوی بیوگرافی توییتر و  آنالیتیکس توییتر بوده است.  این ها همان کلماتی هستند که افراد درست قبل از کلیک بر روی فهرست Followerwonk در گوگل، به دنبالش هستند. بنابراین به کمک این اطلاعات، می توانیم تگ عنوانی به صورت  زیر بنویسیم:

جستجوی بیوگرافی های توییتر با Followerwonk، ابزار آنالیتیکی توییتر.

این یک تگ عنوان خوب  محسوب می شود.  به همین خاطر زمانی که می خواهید صفحات خود را بهینه سازی کنید نه تنها باید برای ترافیکی که قصد دارید به دست اورید بهینه سازی های خود را انجام دهید بلکه بهتر است برای ترافیکی که در حال حاضر دریافت می کنید نیز این بهینه سازی را انجام دهید.

۷. در عنوان مقالات از کاربران سوال بپرسید

 سوال یکی ابزارهای عالی است که می توان در تگ عنوان به کار برد. این ها مواردی همچون پروانه ها به کجا مهاجرت می کنند؟ هستند.  ممکن است کلیدواژه شما مهاجرت پروانه ها باشد. سوال پرسیدن می تواند کنجکاوی کاربر را تحریک کند و آن ها را به کلیک بر روی عنوان تشویق نماید.  در برخی از موارد با پرسیدن سوال می توانید از اسنیپت های برجسته نیز استفاده کنید.  استفاده از سوال بهترین روش برای افزایش ترافیک سایت است. 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.