نسخه آزمایشی!

گوگل و پایان سرویس Google site search

فهرست مطالب

گوگل از آغاز ماه آپریل ۲۰۱۷ پذیرفتن مشتری های جدید برای استفاده از سرویس Google Site Search را متوقف می کند، و عملکرد تمام خدمات این سرویس را در سال ۲۰۱۸ به طور کامل پایان می دهد.
آیا می دانستید که در هر وبسایتی که مشاهده می کنید یک Search box در گوشه بالایی آن وجود دارد؟ شانس بالایی وجود دارد که این موتور جستجو از Google site search استفاده کند. این به معنای آن است که وبسایت به گوگل پول پرداخت می کند تا از عملکرد بی نظیر آن برای پیدا کردن نتایج مرتبط استفاده کند. اگر جستجوی سایت شما از Google site search استفاده می کند، ما خبرهای بدی برای شما داریم.

گوگل اعلام کرده است که این سرویس دهی محصول را متوقف خواهد کرد، و گرچه قراردادهایی که هم اکنون دارد را تکمیل می کند اما بعد از آپریل ۲۰۱۷ اجازه قرارداد جدید به کسی نخواهد داد. این به آن معنی است که تا سال ۲۰۱۸ عملکرد این محصول به طور کامل خاموش می شود، و هر کس که از سایت سرچ گوگل استفاده می کند به طور اتوماتیک به محصول Custom search Engine (CSE) متصل می شود. این محصول همان عملکرد را دارد اما حاوی تبلیغات خواهد بود.
این محصول که از تبلیغات پیشتیبانی می کند برای کسب و کارهای کوچک مناسب است، اما اگر شما یک سایت بزرگ برای یک برند جا افتاده را مدیریت می کنید، نمی خواهید که مشتری هایی که درسایت شما جستجو می کنند با تبلیغ مواجه شوند. برای یک چیز، رقبای شما برای آن کلمات کلیدی تبلیغ می کنند بنابراین خواهید دید که ترافیکی که خرید زیادی را به همراه داشت بروی سایت شما کاهش می یابد و به سایت و صفحات محصولات رقبای شما منتقل می شود.

بیشتر بخوانید:  ساختار سازمانی یک آژانس تبلیغاتی

جایگزین های مناسب برای Google site search

سوال این است که سایت های بزرگ چه باید بکنند؟ اگر قادر نیستند که در یک راه حل نیازمند سرمایه گذاری از گوگل هزینه کنند تا query یا همان درخواست های کاربران داخل سایت را مدیریت کند، باید به دنبال دیگر ارائه دهنده های سرویس باشند، اگر نمی خواهند تبلیغات نمایش داده شوند. در اینجا چند ارائه دهنده سرویس که بدون تبلیغ سرویس site search ارائه می کنند را به شما معرفی می کنیم:
Cludo – به نوعی یک بازیگر جدید در بازار است، ساده و سریع برای تنظیم و شخصی سازی.
MindBreeze – معماری ساده و مقایس پذیری آسان.
Apache Lucene – ارائه دهنده سرویس متن باز، با تنظیمات قدرتمند شخصی سازی. الگوریتم های جستجوی عالی، که توسط Twitter و Wikipedia استفاده می شود.

 

با مطالعه وبلاگ شرکت تبلیغاتی کروشه در حوزه منبع  با اخبار و مقالات به روز دانش خود را افزایش دهید.

 

منبع 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.