نسخه آزمایشی!

تصمیمات گوگل در مورد توقف پاپ آپ های نفوذی موبایل ها

فهرست مطالب

گوگل با تغییرات الگوریتمی غریبه نیست. معمولا این تغییرات برای کاربران و ایجاد تجربه بهتر انجام می شود.  اگر نگاهی به تاریخچه اطلاعیه های مرتبط با محصولات گوگل بیندازید متوجه خواهید شد که قابلت استفاده (کاربردی بودن)، در مرکز اصلاحات  و تغییرات قرار گرفته است. بنابراین زمانی که گوگل در مورد سرکوب تبلیغات پاپ آپ در موبایل ها خبر داد، جای تعجب و شگفتی نیست که دلیل اصلی اینکار بهبود تجربه کاربری بود. برای بیشتر کسب وکارها، این اعلان تاثیر بسیار بزرگی محسوب می شود. افرادی که به عنوان منبع اولیه درآمد خود بر روی تبلیغات تکیه کرده اند،  بیشتر از همه تحت تاثیر این تغییر قرار خواهند گرفت و شرایط دشواری خواهند داشت. برای اینکه بتوانید خود را با این تغییر سازگار کنید قصد داریم در این مقاله همه نکاتی که باید بدانید را بیان نماییم.

در مورد نتایج جستجو در موبایل چه چیز جدیدی وجود دارد؟

در سال ۲۰۱۴ گوگل برچسب ریسپانسیو بودن را در نتایج جستجوی گوگل اضافه کرد و از افراد خواست سایت های خود را برای چنین پلتفرم هایی بهینه سازی کنند. در این شرایط، متون به کار رفته بدون زوم کردن یا اسکرول کردن افقی برای کاربران قابل خواندن بود. دو سال بعد، گوگل دریافت که ۸۵ درصد از نتایج جستجو در موبایل ها به این روش بهینه سازی شده اند. در نتیجه،  این موتور جستجو سعی کرد پا را فراتر از این موضوع بگذارد و معیار رتبه بندی جدیدی را معرفی نماید.
حالا، صفحاتی با پاپ آپ های مخصوص موبایل،  رتبه بندی خوبی در گوگل نخواهند داشت. این تغییر در ۱۰ ژانویه سال ۲۰۱۷ عملی خواهد شد.  گوگل در این باره می گوید: صفحاتی که تبلیغات پاپ آپ زیاد و نفوذی دارند تجربه بسیار ضعیفی در اختیار کاربران خود قرار می دهند و محتوای موجود به سرعت در اختیار افراد نخواهد بود. این موضوع در دستگاه های موبایلی مشکل ساز خواهد بود زیرا معمولا صفحه نمایش کوچکتری نسبت به سایر دستگاه های الکترونیکی دارند.
همه تبلیغات پاپ آپی به صورت یکسان ایجاد نشده اند بنابراین ملاحظاتی باید وجود داشته باشد تا نفوذی بودن تبلیغات مشخص گردد. برخی از این تبلیغات از لحاظ قانونی یکسان هستند بنابراین تاثیری بر روی رتبه بندی سایت نخواهند داشت. بر اساس گفته های مقامات رسمی گوگل، تبلیغات پاپ آپی که تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت شامل موارد زیر است:
•نمایش تبلیغات پاپ آپی که محتوای اصلی را می پوشاند. چه این تبلیغات بعد از ناوبری کاربر در صفحه مورد نظر  از طریق نتایج جستجو باشد یا به هنگام گشت و گذار در صفحات سایت نمایش داده شود.
• نمایش یک تبلیغات واحد و تنها که کاربر را مجبور به ترک سایت کند قبل از اینکه به محتوای اصلی دسترسی داشته باشد.
•استفاده از یک طرح کلی که  شبیه بخش بالای خط است اما محتوای اصلی به خوبی نشان داده نمی شود و تبلیغات بر این موضوع تاثیرگذار است.
 

این موضوع برای بازاریابان به چه معناست؟

بیشتر بخوانید:  ترفندهای تبلیغاتی، دگرگون‌سازی

ما را در شرکت تبلیغاتی کروشه یاری کنید تا بتوانیم در بخش دیجیتال مارکتینگ بهترین مقالات را در اختیار شما قرار دهیم.

ادامه این مقاله را در اینجا بخوانید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.