نسخه آزمایشی!

بازاریابی محتوایی را چگونه باید شروع کرد ؟

فهرست مطالب

آیا شما هم کسب و کار یا استارتاپ جدیدی راه‌اندازی کردید و یا می خواهید کسب و کار قدیمی خود را با برنامه ریزی و استراتژی بازاریابی محتوایی رونق ببخشید حتما این جمله را شنیده اید که محتوا پادشاه است اما برای رسیدن به موفقیت چه اقداماتی را باید انجام دهید تا درطول سفر مشتری افزایش فروش و خدمات توسط بازاریابی محتوایی اتفاق بیفتد ؟

قبلا در مقاله ای تحت عنوان آیا بدون بازاریابی محتوایی می توان سایت را سئو کرد ؟ به این نکته نیز اشاره کردیم که بازاریابی محتوایی نقش بسیار بالا و تاثیر گذار در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دارد.

در خصوص بازاریابی محتوایی یا همان کانتنت مارکتینگ دانش و اطلاعات خودتون رو با مطالعه کتاب و مقالات در سایت های معتبر افزایش دهید.

یک نگاه اشتباهی در باور مدیران وجود دارد آن هم این است که چون شبکه های اجتماعی و وب سایت مجموعه شان هزینه ای در پی نخواهد داشت پس فرآیند تولید محتوا نیز روشی ارزان نیست و نخواهد بود. منطقی تر به قضیه نگاه کنید حتی با ترجمه و ویرایش مقالات خارجی مرتبط با کسب و کار شما نیز مشمول هزینه خواهد بود و از کپی کردن مطالب از سایتهای دیگر بپرهیزید. پرسش از شرکتها و افراد آزاد کار (فریلنسرها ) می تواند به شما در هزینه های تولید محتوا کمک کند.

گام بعدی در تولید محتوا اختصاصی وب سایت کلمات کلیدی کسب و کار خود را با ابزارهای مختلف و شناختی که از صنعت خود دارید را لیست کنید. برای این کار جستجو کلمات کلیدی درگوگل و پیشنهادهایی که گوگل به شما می دهد و همینطور بررسی رقبا می تواند راهگشا باشد.

بیشتر بخوانید:  تاثیر فالوور و ممبر فیک بر شبکه‌های اجتماعی شما

قبل از شروع تولید محتوا از کیفیت و استاندارد بودن کد نویسی و بستر سخت افزاری که همان سرویس میزبانی است مطمئن شوید. اگر تعداد بازدید کننده در سایت شما بالا برود آیا منابع شما پشتیبانی می کنند؟ چرا که همه اقدامات شما درراستای بازاریابی محتوا قرار است به فروش محصولات و خدمات بیانجامد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ یا افراد فریلنس، کدام را برای این کار باید انتخاب کرد، وقتی نیروی مستقر در شرکت وجود ندارد. طبیعتا در ابتدا بهتر است خودتان تکلیف را با خودتان مشخص کنید انتخاب بین شرکت آژانس تبلیغاتی و فریلنسر برای شروع مهم است اما نباید باعث عدم شروع کار شود. بر اساس بودجه مدنظر و نمونه کارها و توانایی های هر دو یک کدام را انتخاب کنید.

حتما تقویم تولید محتوای خود را بنویسید. چرا که مشخص شدن نوع محتوا و زمان تولید آن بعد از فرآیندهای بالا بسیار حائز اهمیت است. اگر نمی خواهید زمان زیادی را برای این کار قرار بدهید ما به شما پیشنهاد میکنیم از تقویم گوگل که با حساب کاربری شما در جیمیل هم ارتباط دارد استفاده کنید.

ابزارهای تجزیه و تحلیل مختلف از گوگل آنالتیکس،گوگل وبمستر،نقشه حرارتی سایت و… را بر روی وب سایت خود نصب کنید تا بتوانید با انالیز و بررسی مداوم، رابط کاربری UI و تجربه کاربری UX ، کیفیت محتوا و سایر شاخص های عملکرد را بهینه کنید. برای نقشه حرارتی سایت میتواندی از سایت hotjar استفاده کنید.

قبلا در یک مقاله به این موضوع اشاره کرده این که محتوا پادشاه است درست ، حالا فرض کنید که محتوای جذاب و عالی ایجاد کرده اید اما اگر نتوانید آن را در اختیار مشتریان و مخاطبان خود قرار دهید چه نفعی برایتان خواهد داشت؟

بیشتر بخوانید:  آیا کراولرها عامل اصلی رتبه بندی گوگل هستند؟

پس بکوشید تا تبلیغات و اشتراک گذاری ها در شبکه ها اجتماعی را شروع کنید و دیگران را به این مشارکت دعوت کنید. یک نویسنده خوب محتوا معمولا از کاربران دعوت به ارسال نظرات و اشتراک گذاری در شبکه های مجازی توسط ترفندهای نویسندگی و درگیر کردن مخاطبین را انجام میدهد.

بهیچ وجه بازاریابی محتوا اتفاقی زود بازده نبوده و نیست پس صبور باشید تا در طول مدت زمان که بر اساس کسب و کار و شدت رقابت رقبا می تواند این زمان متفاوت باشد به موفقیت و نتیجه برسید. اگر شما تمام قدمها را به درستی انجام داده باشید مطمئن باشید مخاطب شما در قیف فروش به درستی قرار خواهد گرفت.

در نهایت از شما می خواهیم تجربیات و روشهای مختلف تولید محتوا و تعیین استراتژی را برای ما در بخش نظرات بنویسید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.