نسخه آزمایشی!

ترندهای کلیدی اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۱۷

فهرست مطالب

به عنوان مثال فرض کنید که یکی از افراد مشهور مورد علاقه تان پستی را در مورد  خرید شلوار لی منتشر کرده است و از برند خاصی تعریف می کند. روز بعد، شما نیز به سراغ همین برند می روید و سعی می کنید نمونه ای از آن را خریداری نمایید.  این نوع بازاریابی تاثیر بسیار زیادی بر روی بازاریابی برند دارد. گرایش ها نه تنها توسط افراد مشهور  دنبال می شود بلکه بوتیک ها و کسب وکارهای کوچک نیز چنین گرایش هایی را دنبال می کنند. بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار و سرشناس داری محبوبیت و قدرت، چندی است در ایران نیز رو به رشد است.

اگر فکر می کنید بازاریابی تاثیرگذار افرد سرشناس تنها در سال ۲۰۱۶ بزرگ بوده است سخت در اشتباهید.  بازاریابی اینفلوئنسری امسال نیز رشد زیادی خواهد داشت. امسال بازاریابان  باید تلاش های خود را در این نوع بازاریابی دو برابر کنند و بتوانند بودجه های خود را بر روی تاکتیک ها و استراتژی های موجود افزایش دهند.  با انواع جدید روش های بازاریابی که هر روز معرفی می شود، بازاریابی اینفلوئنسری در اوج خواهد بود. نظرسنجی که اخیرا انجام شده نشان می دهد حدود ۸۴ درصد از بازاریابان حداقل یکبار کمپین اینفلوئنسر مارکتینگرا برای سال جدید برنامه ریزی کرده اند.

بازاریابی اینفلوئنسری نوعی بازاریابی است که بر روی رهبران کلیدی هر صنعت تمرکز می کند تا بتواند پیام برند را به بخش های بزرگ تری از بازار منتقل نماید. از سوی دیگر، این نوع بازاریابی به شما کمک می کند به جای اینکه بر روی بازاریابی به عنوان یک حوزه کاری توجه داشته باشید، بر روی عناصر مرکزی در بازاریابی خود تمرکز داشته باشید .

رهبران کلیدی می تواند هر کسی باشد. بازاریابی تاثیرگذاران بر روی فناوری ها تکیه دارد و در نتیجه افرادی که در حوزه کاری خود تاثیرگذار هستند می توانند سخن شما را از طریق کانال اجتماعی شخصی خود به سایر افراد منتقل کنند.  شکی نیست که تبلیغات سنتی همانند گذشته جذابیتی برای  مشتریان ندارد . با وجود تبلیغات زیادی که به صورت چاپی،  الکترونیک و در رسانه های اجتماعی منتشر می شود، مشتریان انتخاب های متعددی پیش روی خود خواهند داشت که می توانند برخی از آن ها را بپذیرند و برخی را مسدود سازند.  بر خلاف تبلیغات سنتی، بازاریابی تاثیرگذاران ارزش خود را به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر تایید کرده است.

از آنجایی که مسدود کردن تبلیغات  محبوب تر شده و استفاده از آن اسان است، تبلیغات سنتی دیگر موثر نخواهد بود.  همین موضوع در مورد رسانه های اجتماعی و تبلیغات هزینه به ازای هر کلیک نیز دیده می شود که می توان از نمایش آن ها جلوگیری کرد.

حدود ۴۷ درصد مشتریان از مسدود کننده ها استفاده می کنند و این عدد در حال افزایش است. به همین خاطر باید مدل تبلیغاتی نیز تغییر پیدا کند.

 گرایش های بازاریابی تاثیرگذاران در سال ۲۰۱۷:

 در سال ۲۰۰۰، بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از گرایش های داغ آن زمان بود . سپس بازاریابی محتوا به میان آمد و این روزها هم بازاریابی تاثیرگذاران مورد بحث قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:  استفاده موثر از هشتک ها در بازاریابی رسانه اجتماعی

تم اصلی که در مورد بازاریابی تاثیر گذاران وجود دارد این است که  فردی را با فالوورهای خوب پیدا کنید و او را تشویق نمایید برندتان را به سایر افراد نشان دهد. این موضوع به نظر ساده می رسد. اینگونه نیست؟

بازاریابی تاثیرگذاران از این حقیقت که بیشتر مشتریان دوست دارند خود را از اشکال مختلف تبلیغات دور نگه دارند آگاه است.  به همین خاطر این نوع بازاریابی بهترین روش برای بازاریابی خدمات و محصولات بدون ازاردادن افراد خواهد بود.  در چنین شرایطی مشتریان آنلاین زیادی با رضایت وارد تعامل با شما می شوند و به بخشی از کمپین بازاریابی تاثیرگذاران تبدیل می گردند.

در آغاز سال ۲۰۱۷، مشتریان زیادی بر روی رسانه های اجتماعی تکیه کرده اند و به هنگام خرید محصول، خوردن غذا در رستوران یا حتی بازدید از یک مکان به نظرات دیگران اهمیت می دهند.  سال هاست که همه چیز به نفع بازاریابی تاثیرگذاران تغییر کرده است.

در سال ۲۰۱۵، Lord & Taylor که یک فروشگاه مشهور با ۵۰ فالوور در اینستاگرام بود از آن ها خواست پستی را  منتشر کنند که در آن لباس های خاصی از این فروشگاه را پوشیده اند.  این افراد پاداش ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلاری دریافت می کردند.  در نهایت این کمپین توانست در اینستاگرام ۱۱.۴ میلیون کاربر به دست آورد. این لباس خاص در عرض چند روز به فروش رسید.

 Adweek پیش بینی کرده است که بازاریابی تاثیر گذاران یکی از گرایش های برجسته و غالب در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.  در ادامه برخی از گرایش های برتر در این حوزه را  که به سال ۲۰۱۷ مرتبط است با هم مرور می کنیم:

تاثیرگذاران یا افراد مشهور؟؟

شما باید فردی را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید که باهوش، شوخ طبع و دوست داشتنی است. سایر فالوورها ممکن است فردی را به خاطر شناختی که از او دارند دنبال کنند. در حقیقت بیشتر افراد  ممکن است این فرد و تخصص هایش را بشناسند یا اصلا از این موضوع اطلاعی نداشته باشند. اگر فرد مورد علاقه شما فرد مشهوری باشد یا نباشد او را به خوبی می شناسید؟ برخی از افراد سعی می کنند افراد مشهور را بدون شناخت کافی دنبال نمایند.

تفاوت بزرگی که بین تاثیرگذاران و افراد مشهور وجود دارد قضاوت کردن در مورد سطح تعاملی است که با فالوورهای خود دارند. یک فرد مشهور و شناخته شده حتی قبل از اینکه وارد رسانه های اجتماعی شود باز هم مشهور است. این در حالیست که یک تاثیر گذار به خاطر خودش مورد احترام قرار می گیرد. هر دوی این افراد می توانند شما و برندتان را به سمت فالوورهای خوبی هدایت کنند.

بیشتر بخوانید:  5 اشتباه کپی رایترها مراقب باشید مرتکب نشوید

 محتوای برند پیشرفت خوبی خواهد داشت:

محتوای برندها افزایش خوبی خواهد داشت.یکی از شگفتی ها این است که ایا تمایل مشتریان به تبلیغات تلویزیونی کاهش پیدا می کند یا خیر. افراد به تماشای تبلیغات تلویزیونی بلند و خسته کننده عادت کرده اند. بر اساس تحقیقاتی که Max Polisar انجام داده است، نشان دادن نمایش های عالی تنها چیزی است که افراد می خواهند. برای آن ها مهم نیست  که یک نمایش چقدر بلند است. تنها چیزی که برای افراد اهمیت دارد مرتبط بودن و جذابیت آن است. این موضوع به معنای بیان داستان جذاب و ارزشمند برای مشتریان است.

محلی بودن اینفلوئنسرها افزایش پیدا خواهد کرد

زمانی که صحبت از بازاریابی تاثیرگذاران به میان می اید، محلی بودن نامی است که وارد بازی می شود. یکی از پلتفرم های مشهور در حوزه بازاریابی تاثیر گذاران پیش بینی می کند که بازاریابی تاثیر گذاران به همین جا ختم نمی شود و دسترسی به آن در سال های آتی افزایش پیدا می کند.  اشتباه نکنید. این نوع بازاریابی هنوز هم یکی از روش های محبوب برای ترویج آنلاین برند و محصولات است.  با بیش از ۶۰ درصد کسب وکارهای آنلاینی که از  این نوع بازاریابی استفاده می کنند،

بازاریابی تاثیرگذاران تنها در حال حرکت در یک جهت خاص است. به همین خاطر بازاریابان در حال حاضر به خوبی می دانند که محلی بودن یکی از فاکتورهای اصلی است که می تواند در سال جدید سهم آن ها را از بازار افزایش دهد. تا اواخر سال ۲۰۱۷، این درصد تا ۷۵ افزایش خواهد یافت.

پژوهش یکی از مسائل کلیدی است:

 بازاریابی تاثیر گذاران نیازمند تحقیق و پژوهش های زیادی است. برای افرادی که در این حوزه تازه کار و مبتدی هستند، فاز شناسایی کمپین وجود دارد.  اگرچه کارآفرینان دوست دارند کنترل کاملی بر روی کمپین داشته باشند اما این موضوع همیشه امکان پذیر نیست. کیفیت محتوای خود را بررسی کنید و استراتژی هایی را برای تعامل مشتریان به کار ببندید. قبل از اینکه بخواهید کمپین بازاریابی تاثیر گذاران را به طور کامل به جلو ببرید بهتر است برخی از جوانب آن را تجربه کنید و اقدامات احتیاطی را مدنظر داشته باشید.  همانند بازاریابان باهوش، تمرکز دقیق و واضحی بر روی اهداف خود داشته باشید، به طور مستمر کار خود را ادامه دهید و مطمئن شوید که  در محدوده بودجه خود حرکت می کنید.

اهمیت تاثیرگذاران میکرو را نادیده نگیرید. اگر کمپین شما قصد دارد مجموعه خاصی از مخاطبان را هدف قرار دهد  تاثیرگذاران میکرو از اهمیت خاصی برخوردار خواهند بود. این نوع تاثیر گذاران برای بازاریابانی که دوست دارند کمپینشان موقعیت محور باشد سودمند خواهند بود.  بازاریابی تاثیر گذاران یک ابزار قدرتمند است. برندها می توانند خود را در معرض طیف وسیعی از مخاطبان قرار دهند  و همین امر به آن ها اجازه می دهد محصولات خود را به صورت غیر مستقیم ترویج کنند. زمانی که با تاثیر گذاران کار می کنید، می توانید اعتماد و اطمینان را در مورد برند خود ایجاد کنید زیرا بیشتر این افراد در حال حاضر فالوورهای وفاداری دارند . زمانی که از این نوع بازاریابی استفاده می کنید، اطمینان حاصل نمایید که در رویکرد خود صادق هستید و همین انتظار را از مدیر کمپین خود دارید.

تنها زمانی بازاریابی تاثیرگذاران می تواند تمامی اهداف و نیازهای موجود را برآورده کند که هر دو طرف با صداقت و راستی با هم تعامل داشته باشند.

شکی نیست که بازاریابی تاثیر گذاران در حال حاضر طرفداران زیادی دارد و می تواند بازاریابی جهانی را تغییر دهد. اگر چه در نهایت زمان زیادی برای رسیدن به آن وجود خواهد داشت اما نشانه های اولیه بیان کننده  موفقیت اجتناب ناپذیر و پایدار در دنیای تجارت آنلاین است.

بیشتر بخوانید:  اصول اسمارت طراحی لوگو

 هنوز متقاعد نشدید؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یک معامله واقعی است. این نوع بازاریابی توانسته است  مزایای زیادی نسبت به تبلیغات معمولی و سنتی به دست آورد. چند ثانیه به این موضوع فکر کنید. آخرین باری که بدون نگاه کردن به گوشی همراه خود جلوی تلویزیون نشسته و تبلیغات آن را تماشا کرده اید کی بوده است؟ با اینکه منتظر می نشینید تا تبلیغات تلویزیونی تمام شود و بتوانید نمایش محبوب خود را دوباره ببینید، اما گوشی تان را بر می دارید و به فیس بوک، اینستاگرام یا سایر رسانه های اجتماعی می روید و بدون اینکه خودتان بدانید تبلیغات را تماشا می کنید.

تاثیرگذاران محبوب شما، محصولات و خدمات برندها را ترویج می کنند و در عین حال  صدا و داستان منحصر به فرد خود را دارند. به طور کلی، بازاریابی تاثیرگذاران چیزی است که برندها یا کسب وکارها باید کار خود را با آن آغاز کنند تا بتوانند به موفقیتی که امسال در ذهن دارند دست یابند.  این نوع بازاریابی نه تنها برای برندها مفید است بلکه برای خود تاثیرگذاران نیز مفید و سودمند خواهد بود. برندها فرصت این را دارند که پیام برندشان را به گوش مخاطبان برسانند.  در عین حال این تاثیر باید خلاقانه باشد و بتواند دیده شدن برند را بهبود ببخشد. این تنها آغاز راه است. بازاریابی تاثیرگذاران به سرعت در سال ۲۰۱۷ رشد خواهد کرد. پس بهتر است استراتژی خود را برنامه ریزی کنید و شبکه ای از تاثیرگذاران را بسازید.

 

برای برنامه ریزی یک پلن بازاریابی اینفلوئنسر می توانید فرم مشاوره شرکت دیجیتال مارکتینگ کروشه را تکمیل نمائید

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.