نسخه آزمایشی!

نکاتی برای سازماندهی بهتر جلسات طوفان فکری – ۰۲

فهرست مطالب

[ بخش دوم ] ———- بخش اول

۲. تحریک خلاقیت:
بسیاری از جلسات طوفان فکری از شرکت کنندگان درخواست می کنند بلافاصله بعد از تعیین مشکلات ، راه حل هایی برای آن پیدا کنند. از محرک های افکار برای کمک به شرکت کنندگان استفاده کنید تا بتوانند به روشی منحصر به فرد در مورد مشکلات دست یابند. از توصیه های زیر نیز می توانید استفاده کنید:

•روانشناسی: با استفاده از یادداشت های ذهنی استفان اندرسون، لیستی از مفاهیم روانشناسی ایجاد کنید تا بتوانید به شرکت کنندگان خود در مورد نحوه به کارگیری روانشناسی در حل مشکل کمک کنید.

•دیدگاه: به شرکت کنندگان خود اجازه دهید مشکل را از دیدگاه های متعدد در نظر بگیرند. به عنوان مثال شرکت کنندگان می توانند مشکل را از دید کاربران نهایی یا گروه ها ببینند یا اینکه از دیدگاه های خارجی استفاده نمایند.
•جهان موازی: لیستی از جهان موازی ایجاد کنید تا به شرکت کنندگان کمک کند مقایسه ، شباهت ها و تفاوت های بین مشکل و جهان خارج از دامنه داده شده را تصور کنند. به عنوان مثال، راه حل هایی را به تصویر بکشید که از مد، تلویزیون، فضا و صنعت مسافرت الهام گرفته اند.
•نکات برجسته از تحقیق و استراتژی: آمارها، نقل قول ها و یافته های کلیدی حاصل از مطالعات و تحقیقات مختلف را انتخاب کنید تا به شرکت کنندگان کمک کند، ورودی هایی که ممکن است در یک مشکل خاص به کار رود را مورد توجه قرار دهد.

۳. فکر کردن و بیان ایده به صورت جداگانه:
هر شرکت کننده ای که در جلسات طوفان فکری شرکت می کند باید شانس مشابه و برابری با سایر افراد برای بیان ایده ها و افکارش داشته باشد. به جای اینکه از شرکت کنندگان خود بخواهید ایده های خود را بلافاصله بیان کنند، به آنها اجازه دهید در یک مدت زمان معین فکر کنند و ایده های خود را پرورش دهند. اینکار به شما اجازه می دهد عقاید همه افراد را جمع آوری کنید و ایده های بیشتری را در یک زمان معین به دست آورید. یک روش برای اینکه اطمینان حاصل کنید مجموعه ای از ایده های مختلف را جمع آوری کرده اید این است که گروه متنوعی از افراد را به جلسات طوفان فکری خود دعوت نمایید. در حالیکه این جلسات نباید شامل هر فردی باشد اما خود را محدود به تیم طراحی نکنید. شما می توانید ایده های خوبی از توسعه دهندگان، مدیران محصول، کارکنان بخش خدمات رسانی به مشتری و سایر افراد به دست آورید. برای هر کدام از شرکت کنندگان، دفترچه یادداشت یا کارت یادداشتی فراهم کنید و از آنها بخواهید یک ایده بر روی هر کاغذ یادداشت کنند. سعی کنید در یک بازه زمانی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ای ، ایده های متنوع و متعددی ایجاد کنید. زمان دقیقی که انتخاب می کنید به پیچیده بودن مشکل شما بستگی دارد. هر یادداشت ممکن است یک کلمه، عبارت یا نقاشی داشته باشد تا به شرکت کنندگان کمک کند ایده های خود را با آن بیان کنند. از شرکت کنندگان خود بخواهید در این مرحله ایده های خود را بیش از حد تجزیه و تحلیل نکنند و تا جایی که می توانند ایده های شخصی و فردی تولید نمایند. به آنها توضیح دهید که حتی یک ایده نیمه کاره می تواند به حل مشکل تیم کمک کند.

بیشتر بخوانید:  برند بوک (BRAND BOOK) یا کتابچه برند چیست؟

ادامه دارد …

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.