نسخه آزمایشی!

۷ نوع اینفلوئنسرها و چرایی اهمیت آنها در دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید معنای واقعی عبارت اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار را بدانید؟ چه چیزی باعث می شود یک فرد، تاثیرگذار باشد؟  تعداد فالورهای شبکه های اجتماعی؟ موهای زیبا؟ وجود ثروت زیاد؟ این ها می توانند صفات خوبی باشند اما واقعیت این است که چنین ویژگی هایی نمی تواند به تنهایی یک فرد را به عنوان تاثیرگذار معرفی کند.

زمانی که صحبت از تاثیر گذار بودن به میان می آید، اینفلوئنسر یا تاثیرگذار فردی خواهد بود که می تواند بر روی تصمیم گیری های ما تاثیر بگذارد. این فرد برای  سایرین قابل اعتماد است و می تواند آن ها را وادار کند تفکر متفاوتی داشته باشند.

خوب اجازه دهید مقاله خود را با یک مثال دنبال کنیم. دوست شما تازه بچه دار شده و به دنبال خرید یک تویوتای امن است. او گزارش نوشته شده توسط یک فرد تاثیرگذار را می خواند  و بر اساس نظر او خرید می کند.

به یک مثال دیگر توجه کنید: اولین باری است که  می خواهید گزارش نتایج روابط عمومی خود را به مدیر ارائه دهید. در این شرایط تلاش می کنید بهترین تمرینات را بر اساس گفته های متخصص روابط عمومی اتخاذ کنید و بر اساس نظر او عمل نمایید. در بیشتر موارد، اکثر ماها حتی نمی دانیم به دنبال کمک برای فرایند تصمیم گیری خود هستیم. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم انواع مختلف تاثیرگذاران که نقش مهمی در دنیای روابط عمومی دارند را با هم کاوش کنیم.

 سلبریتی ها

 چه سلبریتی ها را دوست داشته باشیم یا دوست نداشته باشیم، این افراد نقش مهمی در زندگی ما دارند زیرا از لحاظ فرهنگی،  نشانه جذابیت و جدید بودن هستند. این افراد رایج ترین و البته واضح ترین نوع از تاثیرگذاران هستند و بیشتر توسط رسانه های مختلف معرفی می شوند. جلب توجه این افراد در بیشتر موارد دشوار است.

بیشتر بخوانید:  ترفندهای تبلیغاتی، خیال‌آفرینی (خطای حسی)

ژورنالیست ها

گروه دومِ اینفلوئنسرها ، ژورنالیست ها هستند.  این افراد ما را از اخبار موجود در جهان آگاه می سازند و به همین خاطر نقش مهمی در دید افراد نسبت به جهان دارند. این افراد به همراه آنالیست ها، جزو گروه غیر متعصب ها محسوب می شوند و می توانند شهرت و اعتبار خوبی در میان افراد به دست آورند.

 آنالیست ها

با اینکه ژورنالیست ها ما را از اخبار جهان مطلع می سازند  اما کار آنالیست ها ارزیابی و معنادار کردن چنین شرایطی است. یک ژورنالیست داستان سرایی می کند اما آنالیست در مورد تاثیرات یک رخداد صحبت می کند. این فرد بسیار تاثیرگذار و مهم است زیرا همه ما برای درک  مواردی که از رسانه های مختلف می شنویم به یک فرد متخصص نیاز داریم. برای اینکه بتوانید از این افراد به درستی استفاده کنید باید تفاوت بین شان را خوب درک نمایید.

 رهبران فکری

 بیشتر رهبران فکری از سخنرانی کردن و نوشتن مقالات تا مشاوره دادن به شرکت های مختلف، از رویکرد چندکانالی به هنگام اشتراک ایده های خود استفاده می کنند. هر فردی از گزارشگر گرفته تا برندها به دنبال این نوع تاثیرگذاران هستند تا بتوانند دیدگاهشان را در مورد مشکلات و مسائل موجود به دست آورند.  برندها هر روز در به کارگیری این نوع از تاثیرگذاران ماهرتر و خلاق تر می شوند. به عنوان مثال شرکت یودمی از اینفلوئنسرهایی همچون Guy Kawasaki و Gary Vaynerchuk دعوت کرده برخی از دوره های آموزشی شان را هدایت کنند. برخی از برندها حتی از مکالمات و گفتگوهای  این افراد در شرکت خود استفاده می کنند.

 ژورنالیست های برند

 شغل ژورنالیست برند تولید اخبار خاص با یک موضوع یا اخبار مرتبط با یک صنعت خاص است. نمونه خوبی از این نوع موارد، گزارش مروری First Round است. این سایت یک انتشاراتی آنلاین است که موضوعات جذاب برای بنیانگذاران استارت آپ ها را جمع آوری و تولید می کند. از دیدگاه معنایی، تفاوتی بین ژورنالیست برند و بازاریابی محتوا وجود دارد. بازاریابی محتوا بیشتر به سمت تغذیه  و گرفتن مشتری احتمالی تمرکز دارد . این در حالیست که ژورنالیست برند به دنبال ایجاد اعتماد و رهبری فکری است. ژورنالیست های برند تاثیرگذاران بسیار مهمی هستند هر چند اغلب خودشان این موضوع را قبول ندارند. اما نوشته هایشان می تواند در یک صنعت و نیچ مارکت خاص بسیار تاثیرگذار باشد. برقراری ارتباط با این افراد می تواند به همکاری و مشارکت یا  سایر فرصت های مشارکتی منجر شود. حتما از خود می پرسید چرا؟ دلیلش ساده است. ژورنالیست های برند اغلب در شرکت کار می کنند و می توانند با سایر دپارتمان های موجود همکاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  افسانه بیست و یکم: متن و خلاقیت در تبلیغات می‌تواند بیشترین تاثیر را بر روی عملکرد آن داشته باشد.

بلاگر ها

از بلاگرها سبک زندگی که در مورد محصولات مدنظر خود می نویسند تا صاحبان کسب وکارهایی که در حوزه کاری خود پست هایی منتشر می کنند، وبلاگ نویسان ناحیه خود را دارند و می توانند فالوورهای زیادی جمع آوری کنند. این تاثیرگذاران در پلتفرم خود مواردی را منتشر می کنند و اغلب توسط برندهایی مورد استفاده قرار می گیرند که آن ها را یک گزینه خوب برای معرفی خود می دانند.

وبلاگ نویسان نیز از اهمیت زیادی برخوردارند زیرا ترندهای موجود را در سطح فرهنگی دیکته می کنند. بهترین مزیت دسترسی به یک وبلاگ نویس، یافتن فردی است که در حال حاضر تمایل خاصی به حوزه کاری شما دارد.

به عنوان مثال اگر فروشگاه آنلاین کفش دارید بهتر است از بلاگر حوزه فشن استفاده کنید. این گروه از تاثیرگذاران را به عنوان ستاره های یوتیوبی و اینستاگرامی نیز می توان در نظر گرفت. بیشتر پلتفرم های رسانه های اجتماعی می توانند مکان خوبی برای این افراد باشند. این افراد قدرت آموزش را درک کرده اند. اگر برند شما به دنبال کار با این تاثیرگذاران است، به دنبال فردی باشید که در مورد شما حرف می زند و اطلاعات خوبی در حوزه کاریتان دارد.

هدایت کننده احساسات

این گروه از نفوذگران نیز جز ستارگان یوتیوب هستند و به طور مثال از مهربانی به حیوانات در اینستاگرام زیاد سخن میگویند. بسیاری از “احساسات” مخصوص پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای چیزی بسیار مشخص، از طرح های کمدی و چگونگی آموزش، شناخته شده اند. این نفوذگران قدرت “آموزش و پرورش” را درک می کنند، اما تمایل دارند ما را در یک سطح بی اهمیت تر نسبت به برخی دیگر که در بالا ذکر شده اند تحت تأثیر قرار دهند. باز هم، اگر شما یک به عنوان یک برند در کمپین دیجیتال مارکتینگ به دنبال کار با یکی از این نفوذگران هستید، با آژانس تبلیغاتی کروشهدر ارتباط باشید

بیشتر بخوانید:  بهترین ابزارهای پژوهش کلمات کلیدی برای سئو

شما یک اینفلوئنسر هستید؟

ممکن است خودتان را یک تاثیرگذار ندانید اما اگر متخصص روابط عمومی هستید که به خواندن مقالات این چنینی علاقه نشان می دهد می توانید خود را به عنوان یک تاثیرگذار رشد دهید.  زمانی که به طور موثر ایده داستانی را به یک ژورنالیست ارائه می کنید به شکل گیری  فضای رسانه ای کمک می کنید. ارائه ایده یک داستان برای شرکت های تازه کار بسیار دشوار است اما می تواند بسیار موثر باشد.

زمان خود را صرف تعامل با تاثیرگذارانی کنید که با برند شما همتراز هستند. کار این افراد را دنبال کنید و به آن ها بگویید که به حوزه کاریشان علاقه مندید. زمانی که با آن ها وارد ارتباط شدید می توانید به نقطه ای برسید که قادرید اعتمادشان را جلب کنید.

انواع مختلف و نقطه نظرات خود را در وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ کروشه بنویسید

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.