نسخه آزمایشی!

افسانه اول: تبلیغات دیجیتال برای بازاریابان B2C کارایی بهتری دارد

فهرست مطالب

“واقعیت این است که تبلیغات دیجیتال برای بازاریابان B2B به اندازه بازاریابان B2C اهمیت دارد. حدود ۷۱ درصد از محققان B2B کار خود را با جستجوی آنلاین انجام می‌دهند. همین امر باعث می‌شود این افراد هم مخاطب تبلیغات دیجیتال باشند. بازاریابان در این شرایط چه باید بکنند؟ شما به عنوان یک بازاریاب باید مخاطبانی که در دنیای آنلاین حضور دارند را هدف قرار دهید. مثلا اگر دوست دارید به مخاطبینی دست پیدا کنید که بیشتر از موبایلشان استفاده می‌کنند باید تبلیغات نمایشی‌تان را در پلتفرم‌های موبایلی به نمایش بگذارید.”

در حوزه B2C به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطب و حوزه‌ی وسیع‌تر مشتریان بالقوه، امکان بیشتری برای استفاده از پتانسیل تبلیغات دیجیتال وجود دارد و به همین خاطر ابزارهای دنیای دیجیتال هم بیشتر در دسترس بازاریابان B2C قرار گرفته است.

 

اما نکته مهم این است که تبلیغات دیجیتال برای شرکت‌های B2B هم می‌تواند اثرگذار باشد مشروط به اینکه تبلیغات به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده انجام گیرد. امروزه تبلیغات در دنیای مجازی و دیجیتال فرصتی‌ست که همه‌ی کسب و کارها به اقتضای نیاز خود از آن بهره می‌برند. پس در قدم اول مخاطبان و مشتریان بالقوه خود را به درستی شناسایی کرده و متناسب با ابزارهای اثرگذار محصول و یا خدمات خود را به شرکت‌های مورد نظر معرفی کنید.

 

شاید استفاده از بازاریابی سنتی مانند تبلیغ در تلویزیون، رادیو، روزنامه و … هنوز هم مخاطب عمومی بالایی داشته باشد اما همچنان هزینه‌های بالا و عدم بازخورد سریع از ویژگی‌های منفی این سبک از تبلیغات به حساب می‌آید.

براین اساس بازاریابان B2B هم به بازاریابی دیجیتال روی آورده اند. طبق آمارها در سال ۲۰۱۷ اثربخش‌ترین کانال‌ها در فضای مجازی برای بازاریابی B2B به ترتیب شامل ایمیل با ۷۸%، وبسایت با ۴۸%، شبکه‌های اجتماعی با ۳۹%، بلاگ‌ها با ۳۰%، موتورهای جستجو با ۲۴% و موبایل با ۱۳% اثربخشی داشته‌اند. پیش‌بینی می‌شود بازاریابی دیجیتالی در بخش B2B نیز از ایمیل مارکتینگ به سمت موبایل‌ها، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها رهنمون شود.

بیشتر بخوانید:  تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فست فودها و رستوران ها

 

باب دیرسلی، مدیر عامل شرکت The B2B Marketing Labs معتقد است در دنیای بازاریابیB2B، شبکه‌های اجتماعی لینکدین و توییتر تاثیر بسیار زیادی در افزایش ترافیک سایت دارند. در بازاریابیB2B، مردم در اولین قدم خدمات و محصولات را به صورت آنلاین ارزیابی کرده و سپس برای خرید آن‌ها اقدام می‌کنند. پس اولین جایی که برای ارزیابی محصولات و خدمات یک در نظر می‌گیرند، وب‌سایت آن شرکت است. بنابراین، هرچه ترافیک بیشتری وارد وب‌سایت شما شود، مطمئناً شانس فروش محصولات‌تان نیز بیشتر می‌شود. بنابراین فضای مجازی به ویژه وبسایت و شبکه‌های اجتماعی تأثیر بالایی بر میزان فروش دارد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.