نسخه آزمایشی!

چگونه با یک شرکت بازاریابی دیجیتال برای ایجاد کمپین موفق همکاری کنیم؟

فهرست مطالب

بارها کسب وکارهایی را دیده ایم که یک شرکت تبلیغاتی یا آژانس بازاریابی دیجیتال را استخدام می کنند و نمی توانند به درستی و به طور موثر با آن ها ارتباط برقرار نمایند. زمانی که مشتری بالقوه به سراغ ما می آید و می خواهد به خاطر تجربه ای که از شرکت قبلی بازاریابی داشته از خدمات ما استفاده کند، باید بتوانیم مشکلاتی که باعث شکست فعالیت های شرکت بازاریابی قبلی شده را درک کنیم و از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری نماییم.

گاهی از اوقات افراد بهترین تمرینات و فعالیت هایی که وجود دارد را دنبال نمی کنند یا کارشان را به درستی انجام نمی دهند اما مشکلی که وجود دارد در برقراری ارتباط است. کمپین های بازاریابی دیجیتال همانند تلاش های بازاریابی سنتی از همکاری بین متخصصان بازاریابی و تصمیم گیرندگان مرتبط نفع می برند. چه این همکاری برای بازاریابی موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی ، تولید محتوا یا سایر انواع بازاریابی دیجیتال باشد، برگزاری جلسات منظم می تواند فرصت خوبی برای همترازی اهداف و انتظارات فراهم کند و رضایت و خوشحالی طرفین از برگزاری این کمپین ها را دو چندان نماید.

ایجاد دستورجلسه برای ملاقات کاری :

کار خود را با دستور جلسه ساده ای آغاز کنید تا مطمئن شوید همه افراد چیزی که باید از این ملاقات انتظار داشته باشند را می دانند. برای یک کمپین جدید این موضوع ممکن است در برگیرنده صحبت کردن درباره بودجه ، مخاطبان هدف، بازه زمانی مورد نیاز برای اجرای کمپین یا سایر اهداف و نگرانی های موجود باشد.

فردی را داشته باشید تا موضوعات را از قبل شناسایی و ثبت کند. در این شرایط می توانید داده های مرتبطی آماده کنید و به دستور جلسه تان پایبند باشید. برای کمپینی که در حال اجراست دستور جلسه باید بر روی مرور موفقیت ها( همچون آمارهای مرتبط با ترافیک سایت و نرخ تبدیل) شناسایی موفقیت کمپین و بحث کردن در مورد گام های بعدی باشد. همچنین در این جلسات می توان از موضوعات گسترده تری همچون بهینه سازی نرخ تبدیل هم صحبت کرد.

بیشتر بخوانید:  آیا خرید و جذب مشتری در جمعه سیاه (Black Friday ) ارزشمند است؟

فرض کنید ترافیک سایت هدف شما در حال افزایش است حالا باید ببینید تبدیل افزایش داشته و این ترافیک به سرنخ و فروش بیشتری منجر شده است یا خیر. ممکن است به مسیرهای دیگری برای افزایش فروش از بازدیدکننده های جدید سایت برسید . مثلا می توانید از خدمات گفتگوی زنده ( چت آنلاین ) استفاده کنید تا به افراد و خریداران کمک کنید تصمیم بهتر و آگاهانه تری اتخاذ نمایند.

تنظیم اهداف منطقی و قابل سنجش:

چه تیم بازاریابی تان کارمندان خود سازمان باشد یا از فریلنسرها یا بخشی از آژانسی باشد که استخدام کرده اید، باید ذهن بازی داشته باشید و در دنیای بازاریابی دیجیتال که همیشه در حال تغییر است خود را با شرایط موجود همگام سازید. اهداف ممکن است به فاکتورهایی همچون رتبه سایت در موتورهای جستجو یا تبدیل به ازای هزینه پرداخت شده برای کمپین های بازاریابی PPC مرتبط باشد. در برخی از موارد حتی ممکن است مجبور شوید بر اساس تاریخ دستیابی به اهداف، کمپین بازاریابی خاصی را انتخاب نمایید.

به خاطر داشته باشید که شما نمی توانید منتظر رسیدن موعد مقرر بمانید و سپس به دنبال برنامه ریزی کارها بروید.اگر می خواهید کمپین بلک فرایدی برگزار کنید باید از قبل برای آن برنامه داشته باشید. بهتر است تلاش های بازاریابی خود را قبل از رسیدن موعد مقرر تهیه کنید و آن را بهینه نمایید. اینکار شما را مطمئن می سازد برای یک فعالیت بزرگ آمادگی کافی دارید.

همکاری و مشارکت نیز در این شرایط نقش کلیدی دارد. بازاریابان شما باید تغییراتی که در سازمان رخ می دهد ، کالاها و خدماتی که ارائه می شود، فروش های فصلی و تخفیف هایی که ارائه می گردد، بازخوردی که تیم فروش از خریداران دریافت می کند، اخباری که در مورد صنعت و رقبا منتشر می شود و سایر اطلاعاتی که از پیام های بازاریابی تان حمایت می کند را درک نماید.

بیشتر بخوانید:  معرفی بهترین ابزارهای ایجاد اینفوگرافیک

بسته به اندازه و نوع کمپینی که اجرا می کنید این مشارکت ها را به صورت هفتگی، دو بار در هفته ، ماهانه یا در دوره های مدنظر ترتیب دهید. بهتر است دوره این مشارکت ها بیش تر از یک ماه نباشد. افراد ممکن است به تایید شما نیاز داشته باشند تا بتوانند محتوا یا عنصری را به دست آورند. پس به این درخواست ها هم پاسخ دهید و کمک کنید کمپین به سمت جلو حرکت کند. با اینکه ممکن است نتوانید به هر ایمیلی که دریافت می کنید پاسخ دهید اما سعی کنید در عرض چند روز کاری به ایمیل های مهم پاسخ دهید

این یک متن تست می باشد

دستیابی به گزینه ها و ایده های ثانویه:

ملاقات های کاری شما ممکن است شرکت کنندگان زیادی داشته باشد. با اینکه شما باید با سهام داران مختلف همکاری داشته باشید و آن ها را از روند کار آگاه سازید اما بهتر است مطمئن شوید فردی را ملاقات می کنید که مسئول اصلی تصمیم گیری های نهایی است و می توان استراتژی ها را با او هماهنگ کرد. اگر هنوز تلاش می کنید KPI های درست و مناسبی برای کمپین خود تعیین نمایید یا اگر می خواهید بدانید متخصصان کار خود را به درستی انجام داده اند یا خیر، بهتر است به دنبال ایده های ثانویه هم باشید. همه بازاریابان در مورد بهترین تمریناتی که در این حوزه وجود دارد با هم توافق ندارند. پس هر بازخوردی که دریافت می کنید را جدی بگیرید.

به خاطر داشته باشید که بازاریابی همانطور که به دانش نیاز دارد یک هنر هم هست و با اینکه افراد متخصص و با تجربه می توانند فرضیه های آگاهانه ای در اختیارتان قرار دهند ممکن است نتوانند کل فرایند کاری را کنترل نمایند. پلتفرم هایی همچون گوگل و فیس بوک در طول زمان تغییر خواهند کرد و رقبای شما نیز در تلاش های بازاریابی شرکت خواهند نمود. پس اجرای هر کمپینی می تواند ریسک های خاص خودش را داشته باشد. به عنوان یک قانون کلی مطمئن شوید کمپین های خود را به طور هوشمندانه انتخاب می کنید و می توانید در مورد نحوه دسترسی به اهداف با دیگران بحث کنید. اگر مثبت اندیش باشید و بر روی پاداش هایی که وجود دارد تمرکز کنید قادر خواهید بود همه افراد تیم را با انگیزه نگه دارید و به آن ها کمک کنید خلاقانه فکرکنند و به کارها بپردازند.

بیشتر بخوانید:  5 دلیل اهمیت بازاریابی دیجیتال

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.