نسخه آزمایشی!

۱۰ استراتژی بازاریابی اینفلوئنسرها برای موفقیت در کمپین ها که باید بدانید

فهرست مطالب

از سال ۲۰۱۵ تا به امروز، جستجوی عبارت بازاریابی تاثیرگذاران یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است. سال ۲۰۱۸ قطعا سال اینفلوئنسرها خواهد بود. در دنیایی که مشتریان دیگر به محتوای بازاریابی سنتی پاسخ نمی دهند استفاده از بازاریابی اینفلوئنسرها می تواند بسیار مفید باشد.

محتوای طبیعی اینفلوئنسرها به شما کمک می کند پیام برند خود را بهتر از قبل به گوش مشتریان برسانید. به عنوان مثال بررسی محصولات توسط اینفلوئنسرها را در نظر بگیرید. ۶۷ درصد از بازاریابان چنین محتوایی را در تحت تاثیر قرار دادن تصمیم گیری مشتریان برای خرید، موثر دانسته اند.

چنین آمار و ارقام هایی نباید شما را شگفت زده کند. ۶۰ درصد از مشتریان بر این باورند که مرور و بررسی های انجام شده در وبلاگ ها و پست های رسانه اجتماعی به هنگام خرید برایشان مفید بوده است. به همین خاطر است که سرمایه گذاری بر روی بازاریابی اینفلوئنسرها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می تواند مزایای زیادی برای رشد برند شما داشته باشد.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Collective bias، ۳۰% از مشتریان به احتمال زیاد توصیه محصولاتی که از اینفلوئنسرهای غیر سلبریتی به دست می آورند را قبول می کنند. این موضوع بدین خاطر است که آن ها چنین اینفلوئنسرهایی را قابل اعتمادتر از سلبریتی هایی می دانند که برندی را همیشه تحسین می کنند.

عقاید و اعتقادات آن ها بسیار قابل اعتماد است و همین امر باعث تشویق افراد برای خرید می شود.

چگونه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را راه اندازی کنیم؟

یک کمپین موفق بازاریابی اینفلوئنسرها چیزی نیست که به همین سادگی همه چیز را به طور تصادفی کنار هم قرار دهید و انتظار داشته باشید نتیجه دلخواه را به دست آورید. قطعا شما نمی توانید بدون برنامه ریزی قبلی وارد دنیای بازاریابی اینفلوئنسرها شوید.

بیشتر بخوانید:  10 آمار اینستاگرام برای برنامه ریزی استراتژی های سال 2018

بازاریابی اینفلوئنسرها مراحل ضروری دارد که به شما کمک می کند در مورد اهداف کمپین تصمیم گیری کنید و افراد مناسبی را برای کار کردن بیابید. پیدا کردن یک اینفلوئنسرها مناسب یکی از گام های مهم در این فرایند است و البته می تواند بسیار دشوار باشد.

زمانی که می خواهید بهترین اینفلوئنسر را برای اجرای کمپین خود پیدا کنید باید موارد متعددی را مدنظر داشته باشید. باید حوزه فعالیت آن ها ، مخاطبان، نرخ تعامل، موقعیت حضور در رسانه های اجتماعی و سایر موارد را بررسی کنید. اما این ها تنها فاکتورهایی که باعث ایجاد تفاوت می شوند نیستند.

استراتژی واقعی بازاریابی اینفلوئنسرها که شما برای اجرا انتخاب می کنید نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. روش های زیادی برای تعیین این استراتژی وجود دارد. هر تاکتیکی برای کمک به رسیدن به اهداف خاص بازار طراحی می شود.

به عنوان مثال اگر شما به دنبال بهبود فروش یا نرخ تبدیل خود هستید اثبات اجتماعی یکی از روش هایی است که می توانید به کار ببرید. اگر می خواهید فالورهای خود در شبکه اجتماعی را بهبود ببخشید و نرخ تعامل را بیشتر کنید پس بهتر است تخفیف بدهید یا محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان جذاب است. رسانه اجتماعی به شما کمک خواهد کرد محتوایی ناب برای مخاطبان خود تولید کنید.

برخی از استراتژی های موجود برای بازاریابی اینفلوئنسرها برای شرکت های B2C کارساز هستند. این در حالیست که برخی از این استراتژی ها برای شرکت های B2B مفید خواهند بود. قبل از اینکه بخواهید کمپین خود را اجرا کنید باید همه این موارد را مدنظر داشته باشید. در زیر استراتژی های موثر بازاریابی اینفلوئنسرها را به شما نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:  5 ترفند بازاریابی دیجیتال برای رشد استارت آپ ها

۱۰ استراتژی موثر بازاریابی اینفلوئنسرها که باید بدانید:

آیا می دانستید که توییت یک اینفلوئنسرها به همراه توییت برند می تواند فروش را تا ۵.۲ برابر افزایش دهد؟

این گزینه یکی از روش های سریع برای کسب مشتریان به صورت آنلاین است.

با اینحال اگر به دنبال کسب نتایج عالی از کمپین خود هستید باید برنامه ریزی موثری داشته باشید. برای اینکه به نتایج دلخواه خود برسید ۱۰ استراتژی زیر را برای بازاریابی اینفلوئنسرها در نظر داشته باشید:

۱.همراه کردن پست اینفلوئنسرها با کد تخفیف اختصاصی می تواند تمایل مشتری به خرید را افزایش دهد.
۲.پست های وبلاگی مرتبط با برند:

پست های وبلاگی نه تنها می توانند آموزنده باشند بلکه می توانند فروش و آگاهی از برند را افزایش دهند. همچنین این پست ها عمر طولانی تری دارند.

۳.منشن های مرتبط با برند:

منشن های مرتبط با برند که به طور گسترده ارائه می شود می تواند هوشیاری و آگاهی از برند را به خوبی افزایش دهد. به عنوان مثال شرکت مایکروسافت به کمک ۳۰ پست اینستاگرامی که آن را منشن کرده بودند به ۹۱ میلیون نفر دست پیدا کرد.

۴.تخفیف ها:

تخفیف ها یا رقابت های موجود مخاطبان شما را ترغیب می کند بیشتر با محتوای موجود تعامل داشته باشند.

۵. برنامه مشارکت/ سفیر طولانی مدت:

یک اینفلوئنسر می تواند در طولانی مدت سفیر برند خاصی باشد. به عنوان مثال سلنا گومز سفیر شرکت COACH است و در ایران به طور مثال علیرضا جهانبخش سفیر شامپو کلیر است.

۶. رویدادها ( ایونت ها )

پوشش رسانه ای و پست اینفلوئنسرها در مورد یک رویداد می تواند آگاهی از برند را افزایش دهد. رویدادها همچنین به کمک افزایش شبکه اینفلوئنسرها با افراد می توانند ارتباط اینفلوئنسرها را بهبود ببخشند.

بیشتر بخوانید:  تاثیر تبلیغات در جذب مخاطب
۷. عهده دار شدن takeover

اینفلوئنسر می تواند برای یک بازه زمانی خاص به اکانت رسانه اجتماعی برند دسترسی یابد و خودش به ارسال پست بپردازد. اینکار در افزایش تعامل و ایجاد فالور بیشتر بسیار مفید و عالی خواهد بود.

۸.پست مهمان:

برندها می توانند در وبلاگ اینفلوئنسرها به طور مهمان پست ارسال کنند. همین امر باعث افزایش دیده شدن آن ها می شود. برایان هریس از شرکت videofruit بعد از پست مهمان ترافیک قابل توجهی در سایت خود تجربه نمود. و یا ما در کروشه از پست های میهمان جناب اقای محمود بشاش و مانی اکبر پوری استفاده کرده ایم.

۹.محصولات رایگان:

یک جایگزین عالی برای بازاریابی اینفلوئنسر پولی، ارائه محصول رایگان به این افراد در ازای ترویج و تبلیغ برند است.

۱۰.به چالش کشیدن اینفلوئنسرها:

رقابت بین اینفلوئنسرها می تواند دیده شدن و تعامل برند را افزایش دهد. معیارهای برنده شدن برای اینفلوئنسرها می تواند بر اساس اشتراک های رسانه اجتماعی یا ترافیک تولید شده در سایت برند باشد. prAna از وبلاگ نویسان خواست برای هفت روز از شلوار یکسانی استفاده کنند و تجربیات خود را با هشتگ ۷daystretch به اشتراک بگذارند.

اگر می خواهیدکمپین بازاریابی اینفلوئنسر موثری داشته باشید استراتژی های ذکر شده را به کار ببندید. و یا با مشاورین دیجیتال مارکتینگ آژانس تبلیغاتی کروشه از طریق فرم درخواست مشاوره در ارتباط باشید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.