نسخه آزمایشی!

چگونه کمپین موفقی برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آغاز کنیم؟

فهرست مطالب

 

برخی از برندها و کسب وکارها هستند که فکر می‌کنند کار کردن بر روی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بسیار ساده است. اما همیشه اینگونه نیست. بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی دشوارتر از آن چیزی است که همه بتوانند به راحتی در آن موفق شوند و بدرخشند. البته نباید این حرف‌ها شما را از تلاش‌های بازاریابی‌تان باز دارد. در عوض باید کمپینی بسازید و اجرا کنید که بتواند کارکرد خوبی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشد. چنین کمپین‌هایی باید به صورت استراتژیک طراحی شده و برای کمک به ارتباط با کاربران جدید، ایجاد ارتباط داخل پلتفرم و جذب فروش طولانی‌مدت ایجاد شده باشند. با اینکه ایجاد کمپین‌های عالی به زمان نیاز دارد اما در این مقاله سعی می‌کنیم ۱۰ مرحله را با هم مرور کنیم که همه می‌توانند با دنبال کردن این مراحل، کمپین موفقی برای بازاریابی رسانه اجتماعی‌شان آغاز کنند.

 

بر روی رقبای خود تحقیق کنید:

تحقیق بر روی رقبا یکی از گام‌های ضروری است که بیشتر بازاریابان به هنگام کار بر روی رسانه‌های اجتماعی فراموشش می‌کنند اما شما این مرحله را از دست ندهید. به کمک پژوهش و تحقیق می‌توانید بفهمید چه مواردی برای رقبایتان کارساز بوده است. سپس می‌توانید از بینش ارزشمندی که به دست آورده‌اید برای بهبود کمپین‌های خود بهره ببرید.

 

به عنوان مثال می‌توانید بفهمید که رقبا چگونه موضوع خاصی را پوشش می‌دهند و از چه محتوایی بهره می‌برند. آیا آموزش‌ها را به اشتراک می‌گذارند؟ جلسات پرسش و پاسخ زیادی دارند؟ چه پست‌هایی بهترین و بیشترین نتیجه را برایشان داشته است؟ شما می‌توانید ببینید آن‌ها چه زمان‌هایی را برای ارسال پست انتخاب کرده‌اند، چند وقت به چند وقت محتوا تولید می‌کنند و حتی از چه تن صدایی استفاده می‌کنند. بررسی استراتژی‌های رقبا در رسانه‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهد استراتژی قدرتمندتری برای برند خود بسازید و خودتان را متمایز کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید به صورت دستی تحقیق کنید یا اینکه از ابزارهای مرتبط برای تفسیر داده‌ها بهره ببرید.

 

استراتژی‌تان را بنویسید:

قبل از اینکه کاری بکنید باید استراتژی مستحکمی برای کمپین‌هایتان داشته باشید. استراتژی می‌تواند پیچیده باشد اما آن را به موارد اصولی تقسیم کنید.

  • در ابتدا ببینید هدفتان از راه‌اندازی کمپین چیست. مثلا می‌خواهید جامعه‌ای در دنیای آنلاین ایجاد کنید؟ به دنبال جذب سرنخ بیشتر به سمت سایت‌تان هستید؟ می‌خواهید به ترویج و تبلیغ وبلاگتان بپردازید؟
  • در گام بعدی باید معیارهایی که می‌خواهید بررسی کنید را انتخاب کنید. فرض کنید می‌خواهید سرنخ بیشتری به سمت سایت جذب کنید. در چنین شرایطی باید تعداد کاربرانی که به صورت مستقیم با شما تماس گرفته‌اند یا بر روی لینکی که معرفی کرده‌اید کلیک کرده‌اند تمرکز کنید.
  • در گام بعدی پیام‌ها و محتوایتان را به گونه‌ای پیرامون هدف تعریف شده‌تان بنویسید که برای مخاطب جذاب باشد.
بیشتر بخوانید:  شرکت های SaaS و بازاریابی تاثیرگذار

یک پیام را به کمک اشکال مختلف محتوا، تبلیغ کنید:

شما باید پیام‌هایی که می‌خواهید به گوش مخاطب برسانید را در گام قبلی نهایی کرده باشید. حالا در این گام، از فرمت‌های مختلف برای ارائه پیام استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال می‌توانید از اینفوگرافیک‌ها، ویدئوها، پست‌های وبلاگی استفاده کنید و ببینید چه گزینه‌ای بهترین کارکرد را برایتان دارد. مثلا می‌توانید یک محصول را به کمک انواع مختلف رسانه تبلیغ کنید. حالا ببینید مخاطب شما به کدام یک از این رسانه‌ها پاسخ می‌دهد و از فرمت‌های متنوع برای کار با او استفاده کنید. این کار کانال شما را جذاب و تعاملی می‌سازد.

تعادلی بین محتوای تبلیغی و غیر تبلیغی داشته باشید:

تعادل نکته کلیدی در بحث ماست چون الگوریتم‌های جدیدی برای رسانه‌های اجتماعی ایجاد شده است. اگر بیش از حد محتوای تبلیغی روی رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید مخاطبان اذیت می‌شوند و دست از دنبال کردنتان برمی‌دارند.

 

در مقابل اگر بخواهید فقط محتوای غیر تبلیغی بر روی رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید نتیجه‌ای که همیشه دنبالش بودید را کسب نخواهید کرد. پس از منابع خارجی محتوایی به فیدتان اضافه کنید (محتوایی که توسط شما نوشته نشده است). مثلا یک منبع رسانه‌ای معتبر در صنعت‌تان پیدا کنید و برخی از محتواهایش را دوباره پست کنید. به کمک این روش مخاطب محتوا را می‌بیند و می‌توانید ارتباطی با متخصصان صنعت‌تان هم ایجاد کنید.

 

همیشه محتوای ترند و منحصر به فرد منتشر کنید:

این گزینه ممکن است کمی برایتان عجیب باشد. یک محتوا چگونه می‌تواند هم ترند و هم منحصر به فرد باشد؟ اما این بهترین استراتژی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. موضوعات ترند یا استراتژی‌های ترند را بیابید و نوشته منحصر به فردتان را به آن اضافه کنید. به عنوان مثال اگر بازاریابان متعددی درباره اینکه Facebook Zero چگونه می‌تواند به دسترسی مخاطبان آسیب وارد کند مطلب نوشته‌اند شما باید فردی باشید که نوشته‌تان منحصر به فرد باشد و به کسب وکارها کمک کند برای برقراری ارتباط بهتر با مشتری همه تلاششان را بکنند. شما، کسب وکارتان و محصولاتی که دارید منحصر به فردند پس محتوای بی‌ارزش تولید نکنید.

بیشتر بخوانید:  4 مدل ساختاردهی تیم دیجیتال مارکتینگ

از نرم‌افزارهای زمان‌بندی برای بهینه‌سازی برنامه‌های روتین‌تان استفاده کنید:

شما نمی‌توانید سرسری پست‌های اجتماعی‌تان را تهیه کنید و هر طور که دوست داشتید و هر زمانی که دلتان خواست آن‌ها را در اکانت‌تان منتشر نمایید.

در عوض به فکر بهینه‌سازی کمپین‌تان باشید و کارهای روزمره‌تان را به کمک نرم‌افزارهای زمان‌بندی که این فرآیند را تسریع می‌کنند بهبود ببخشید. حتی از قبل می‌توانید تقویمی برای رسانه‌های اجتماعی‌تان تولید کنید، پست‌ها را زمان‌بندی نمایید تا در یک زمان و تاریخ خاص منتشر شوند. این رویکرد به طور قابل توجهی زمانی که روی پلتفرم‌های مختلف برای آپلود و نوشتن محتوا صرف می‌کنید را کاهش می‌دهد. در چنین شرایطی می‌توانید زمان بیشتری برای تمرکز بر روی تولید یا خلق محتوای عالی و تعامل با کاربران داشته باشید.

 

از ابزارهای Social listening استفاده کنید و با مخاطبان خود تعامل داشته باشید:

ابزارهای Social listening بسیار قدرتمندند. این ابزارها به شما اجازه می‌دهند ببینید افراد درباره برندتان چه می‌گویند. این موضوع برای مقاصد مختلف بسیار مفید خواهد بود. برای اینکه تاثیر کمپین‌هایتان را بسنجید و ببینید افراد درباره‌تان چه می‌گویند از ابزارهایSocial listening بهره ببرید. باید سوالاتی که افراد درباره محصولات، برند و صنعت‌تان می‌پرسند را به طور ویژه بررسی کنید. این سوالات ایده‌های عالی برای تولید محتوا هستند.

 

برای هر کمپین، هشتگ‌های منحصر به فردی بسازید:

همه ما خیلی خوب می‌دانیم که هشتگ‌ها ابزارهای بسیار قدرتمندی در اینستاگرام و توییتر هستند. این‌ها به جذب تعامل و مشارکت کمک می‌کنند و مهم‌تر از همه پیگیری نتایج هر کمپین را ساده‌تر می‌سازند.

با ایجاد هشتگ‌های برند و منحصر به فرد می‌توانید تعامل و محتوای تولید شده توسط کاربران را پیگیری کنید حتی اگر کاربر یادش رفته باشد برند را به طور مستقیم در پستش تگ کند. هشتگ‌های مرتبط با برند نباید جایگزین هشتگ‌های رایجی شوند که مخاطبان از آن بهره می‌برند. برای اینکه دسترسی و قابلیت پیگیری را افزایش دهید از هر دوی این هشتگ‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  جستجوی صوتی در صدر دستور کار دیجیتال در سال 2017

 

از لایو هم بهره ببرید:

استیریمینگ لایو ترند بسیار جذابی در رسانه‌های اجتماعی است و اگر از این گزینه به نفع خود استفاده نکنید فرصت‌های بزرگی که پیش رویتان هست را از دست می‌دهید. در فیس‌بوک و اینستاگرام درباره موضوعاتی که به کمپین‌های اجتماعی‌تان مرتبط است لایو ارسال کنید. برای افزایش تعامل، جلسات پرسش و پاسخ را راه بیندازید و به سوالاتی که مشتریان از شما پرسیده‌اند پاسخ دهید. بعد از تمام شدن لایو، می‌توانید آن را ذخیره کنید و همانند ویدئوی معمولی بر روی پلتفرم‌تان منتشر نمایید.

 

عملکردتان را تجزیه و تحلیل کنید:

فقط به این خاطر که کمپین‌تان به پایان رسیده نمی‌توانید دست از کار بر دارید. به طور مرتب موفقیت کمپین‌هایتان را با پیشرفت کار بسنجید و آن را بارها و بارها ارزیابی نمایید. می‌توانید به کمک این آنالیزها دید ارزشمندی درباره چیزی که برایتان موثر بوده و چیزی که موثر نبوده به دست آورید. به کمک این آنالیز می‌توانید بهترین محتوای کمپین‌تان را شناسایی کنید. سپس از آن برای هدف‌گیری مجدد بهره ببرید، نتایج‌تان را چند برابر کنید و کار را به پیش ببرید.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.