نسخه آزمایشی!

استراتژی محتوایتان مثل یک یخچال خالی است؟

فهرست مطالب

با اینکه داشتن یک استراتژی محتوایی مستحکم برای موفقیت‌ بازاریابی شرکت ها ضروری است اما گاهی از اوقات تولید منظم و مستمر محتوا با مشکل مواجه می‌شود و همین امر بازاریابان را اذیت می‌کند. گاهی اوقات چنین شرایطی آنقدر بازاریاب را آزار می‌دهد که او را به شرایطی دچار می‌کند که اسمش را سندروم یخچال خالی گذاشته‌ایم. حتما شما هم قبلا چنین حسی را تجربه کرده‌اید.

 

ساعت ۸ صبح روز یکشنبه است. برای یک کاری عجله دارید و می‌خواهید خیلی زود خانه را ترک کنید. به سراغ یخچال‌تان می‌روید تا چیزی بخورید اما به ناگاه متوجه می‌شوید که هیچ چیزی در آن ندارید. باز هم دوباره یخچال را باز می‌کنید و امید دارید چیزی از شب گذشته باقی مانده باشد و بتوانید خودتان را سیر کنید. با این امید بارها و بارها به سراغ یخچال‌تان می‌روید و دوست دارید این بار چیزی را پیدا کنید که گشنگی‌تان را برطرف کند.

 

اما چیزی در یخچال نمی‌یابید. نا امید و ناراضی به اتاق‌تان بر می‌گردید و احساس می‌کنید قرار مهم‌تان را از دست داده‌اید. نبود استراتژی محتوایی هم همین احساس را در شما ایجاد می‌کند. سایت و کانال‌های اجتماعی‌تان همانند یخچال هستند و استراتژی محتوایی همان چیزی است که به شما قدرت می‌دهد یخچال‌تان را با مطالب جذاب و تولیدکننده سرنخ پر کنید. گاهی اوقات ممکن است اصلا هوس خوردن غذایی را نداشته باشید اما باز هم با دیدن یخچال خالی خسته و ناامید شوید.

اگر سایت یا کانال‌های اجتماعی‌تان سرگرم کننده و هیجان انگیز نباشد، مشتری خسته می‌شود.

چگونه از استراتژی محتوایی که همانند سندروم یخچال خالی است جلوگیری کنیم؟

شما نباید در چرخه باطل نداشتن ایده برای تولید محتوای وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی‌تان بیفتید. به خودتان فرصت فکر کردن بدهید تا بتوانید ایده‌ها و راه‌حل‌هایی را برای عبور از این مشکلات بیابید.

بیشتر بخوانید:  تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فست فودها و رستوران ها

درباره سرنخ‌هایتان اطلاعاتی به دست آورید:

قبل از هر چیزی باید خودتان، افرادی که دور و برتان هستند و رویدادهایی که باعث می‌شوند ایده‌های محتوایی جذاب به سراغتان بیاید را شناسایی کنید. به سرنخ‌های هشداردهنده خوب گوش کنید. ایده‌های محتوایی زمانی به ذهن خطور می‌کنند که برای رسیدن به آن‌ها زمانی را اختصاص بدهید و بدان توجه داشته باشید. طراحی محتوای اصیل و با کیفیت به تصمیم شما نیاز دارد. باید برای تولید چنین محتوایی مصمم باشید. هرچقدر سریع‌تر بتوانید رخدادها را شناسایی کنید نتایج بهتری هم کسب خواهید کرد.

عادت‌های بد را با عادت‌های خوب جایگزین کنید:

ساعت سه بعدازظهر روز جمعه است. تصمیم دارید برای برگزاری تعطیلات‌تان به خانه بروید اما هنوز نمی‌دانید هفته بعد چه چیزی باید در وبلاگ‌تان منتشر کنید و چه چیزی در فیس‌بوک بنویسید. این موقعیت عادت بدی است و به کمک تکنیک‌های مدیریت زمان می‌توان آن را بهبود بخشید. مدیریت زمان بهترین دوست مدیر رسانه‌های اجتماعی است. اگر موقعیت بالا برایتان آشناست باید عادت‌های بدتان را با عادت‌های خوب جایگزین کنید. استراتژی محتوا فرآیند خلاقانه‌ای است. خلاقیت به تنفس نیاز دارد. یکی از دلایلی که بیشتر ما در چنین شرایطی ناامید یا خسته می‌شویم این است که فضای کافی برای خودمان اختصاص نداده‌ایم تا بر روی مواردی که مهم‌تر است تمرکز کنیم.

قانون ۹۰ دقیقه:

  • کارهای مهم روز بعدی را عصر روز قبل انتخاب کنید
  • گوشی‌تان را در حالت سکوت قرار دهید، پنجره‌های رایانه‌تان را ببندید و پیام صوتی را روی do-not-disturb بگذارید
  • روز کاریتان را با۹۰دقیقه‌ تمرکز بر روی آن کار مهم آغاز کنید.
  • سعی کنید این برنامه را حداقل برای ۲۱ روز دنبال کنید و به آن متعهد باشید.
بیشتر بخوانید:  تاثیر تبلیغات در جذب مخاطب

معمولا در طول ۹۰ دقیقه کارهای زیادی می‌توان انجام داد و از خروجی و نتیجه کار راضی‌تر بود.

پیاده‌روی کنید:

گاهی اوقات فکر می‌کنیم استراحت کردن مانع از پیشرفت‌مان می‌شود و خودمان را به خاطر چنین موضوعی سرزنش می‌کنیم. در برخی از شرایط انجام یک حرکت فیزیکی برای ۲۰ دقیقه نه تنها الگوی خستگی‌تان را رفع می‌کند بلکه به شما کمک می‌کند با روحیه بهتری به سر کارتان برگردید.

از جلسات طوفان فکری استفاده کنید:

هیچ وقت قدرت جمع را نادیده نگیرید. گاهی اوقات ممکن است مدیر شرکت وظیفه تولید محتوا را به یک نفر سپرده باشد. در برخی از موارد چنین رویکردی جوابگو است اما همیشه هم چنین نیست. برای اینکه بتوانید محتوای با کیفیت و منظمی را تولید کنید که به درد مخاطبان‌تان می‌خورد باید از جلسات طوفان فکری بهره ببرید. وقتی راه حل خلاقانه‌ای به ذهن‌تان نمی‌رسد به راه حل جمعی نیاز خواهید داشت. سعی کنید مواقعی که باید کنار هم قرار بگیرید را شناسایی کنید. این جلسات را به تعویق نیندازید چون در نهایت چیزی که عایدتان می‌شود یک یخچال خالی است.

حداقل یک بار در هفته از کارمندان ماهر و با تجربه‌تان بخواهید با شما در تولید ایده‌های محتوایی همکاری داشته باشند. با این کار خودتان را برای یک موفقیت بزرگ آماده می‌کنید. ایده‌هایی که در این جلسات جمع‌آوری می‌شود بسیار بزرگ‌تر از ایده‌های فردی خواهد بود.

خودتان را برای مقاومت آماده کنید:

مقاومت در برابر تغییر چیزی است که در نهاد انسان تعبیه شده است. همه ما به گونه‌ای خلق شده‌ایم که به دنبال خوشی هستیم و دوست داریم از درد دوری کنیم. وقتی با چالشی مواجه می‌شویم خیلی زود به ناحیه امن‌مان باز می‌گردیم اما این ناحیه امن شما را از خلاقیت دور می‌کند. واقعیت این است که ایجاد تغییر حتی در کوچک‌ترین مقیاسش هم می‌تواند چالش برانگیز باشد. خودتان را برای چنین موانعی آماده کنید. وقتی احساس می‌کنید به عادت‌های گذشته‌تان بازگشته‌اید، ببینید چه چیزی باعث به وجود آمدن چنین شرایطی شده است.

بیشتر بخوانید:  چهار اشتباه بزرگی که برندهای ایرانی در اینستاگرام انجام میدهند!

به کمک برنامه نوشته شده برای استراتژی محتوایی خودتان را از شر مشکلات این چنینی رها کنید:

شکی نیست که داشتن برنامه نوشته شده برای استراتژی محتوایی و رسانه‌های اجتماعی، نتایج شما را بیشتر از قبل بهبود می‌بخشد. بازاریابان موفق کارهای زیر را انجام می‌دهند:

  • استراتژی بازاریابی محتوایی‌شان را مستند می‌کنند
  • می‌دانند موفقیت در دنیای بازاریابی محتوایی برایشان چه شکلی است.
  • محتوای متمایزی ایجاد می‌کنند.

تلاشی که برای ایجاد استراتژی محتوایی و رسانه اجتماعی‌تان صرف می‌کنید به موفقیت‌تان منجر می‌شود. سعی کنید در این مسیر ناامید یا خسته نشوید. از یخچالی که خالی است عبور کنید و به کمک استراتژی‌های مدون با چالش‌های موجود مبارزه کنید و به خودتان انرژی ببخشید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.