نسخه آزمایشی!

۵ گام برای آغاز کمپین های بازاریابی دیجیتال چابک

فهرست مطالب

بازاریابی دیجیتال چابک (Agile Digital Marketing)

حالا باید بدانید تمرکز بر روی بازاریابی چابک چگونه می تواند تلاش های بازاریابی شما را از سایر موارد متمایز کند. به عنوان یک بازاریاب شما ممکن است با فرایندهای سنتی بازاریابی آشنا باشید. در این شرایط تیم کاری شما برنامه های ماهانه، چهار ماهه و سالانه را برای آغاز یک سری فعالیت های بازاریابی ایجاد می کند.

با اینکه چنین رویکردی ساده و اسان است اما بررسی بازار در بازه های زمانی ۱۲ ماهه یا حتی شش ماهه می تواند کمی دشوار باشد. آنهم در این شرایط اقتصادی که حتی نمی توان یک ماهه نیز بررسی کرد. در نتیجه ، نبود پیش بینی درست می تواند جریان کاری تان را نابود سازد.

فرایندهای آبشاری این چنینی قطعا مزایای خاص خود را دارند. به عنوان مثال این فرایندها می توانند جزییات برنامه ها را در اختیار شما قرار دهند، بازه زمانی توسعه یافته ای داشته باشند و به تخصیص وظایف کمک کنند اما شما به عنوان یک فرد حرفه ای در دنیای بازاریابی باید از رویکرد چابک استفاده کنید. در بازاریابی چابک تیم شما در لحظه کار می کند و کمپین های کوتاه تری را تنظیم و بهینه سازی می نماید تا شرایط فعلی بازار را منعکس نماید. علاوه بر این، کمپین های با ارزش باید بالاترین اولویت را در فهرست شما داشته باشد.

زمانی که صحبت از اجرای کسب وکارها در دنیای پویای امروز به میان می آید چابکی یک موضوع مهم خواهد بود. به عنوان مثال Toys R Us به کمک بازاریابی چابک توانسته است خود را در بازار امروز نگه دارد.

برخی از شرکت ها چنین موضوعی را نادیده می گیرند و در نهایت با مشکلات زیادی روبرو می شوند. اگر شما نیز جزو این دسته از شرکت ها هستید و می ترسید که در مسیر خود با چنین مشکلاتی روبرو شوید بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا ببینیم چگونه می توانیم به کمک بازاریابی چابک تلاش های بازاریابی خود را بهبود ببخشیم.

بیشتر بخوانید:  نقش محتوا در ایجاد سبک زندگی برندها

مسیر چابک بودن:

علی رغم جذابیتی که بازاریابی چابک دارد، باید ببینید این فرایند اصلا برای شرکت شما مناسب هست یا خیر. زمانی که این موضوع را در نظر می گیرید، به سوالات زیر پاسخ دهید:

شما بیش از سه عضو در تیم خود دارید؟ چارچوب های بازاریابی چابک در تیم های بزرگ نتایج بهتری خواهد داشت.

تیم شما به عنوان یک تیم واحد بر روی اهداف مشترک کار می کند یا هر کدام از افراد پروژه ها و اولویت های خود را دنبال می کنند؟

اگر شرکت تان جزو دسته دوم است سعی کنید از رویکرد ابشاری استفاده کنید. بازاریابی چابک در تیم هایی مفید و موثر است که مهارت های موجود بر روی تولید یک هدف مشترک تمرکز یافته باشد.

صاحب پروژه در اختیار تیم هست؟

اگر فردی که قرار است با او کار کنید و پاسخ سوال هایتان را از او دریافت نمایید در دسترس نیست بهتر است بازاریابی چابک را فراموش کنید. بازاریابی چابک در این شرایط تاثیر کمتری خواهد داشت.

تیم شما برای تکمیل پروژه به فرایندها و جریان های کاری دقیقی نیاز دارد یا می تواند خود را با سرعت با ایده های جدیدی که ظهور می کند هماهنگ سازد؟

چابک بودن به معنای بهره وری و کارایی است/ به همین خاطر پایبند بودن به فرایندهای قدیمی می توانید خلاقیت و نوآوری شما را کمتر کند.

دوست دارید زمان زیادی بر روی پروژه صرف کنید یا باید بلافاصله به سراغ پروژه های بعدی خود بروید؟

چابک بودن نیازمند انطباق و بررسی است. اگر نمی توانید زمانی را برای ارزیابی منظم کارها و بهبود آن ها اختصاص دهید قطعا نمی توانید از رویکرد بازاریابی چابک استفاده کنید.

چارچوب چابک بودن مزایای زیادی برای شما فراهم می کند اما باز هم به فعالیت و کار زیادی نیاز خواهد داشت. یکی از بزرگ ترین چالش هایی که با آن روبرو خواهید بود نبود بررسی کارهای قبلی و بهبود آن هاست. از آن جایی که بازاریابان بر روی پروژه های متعدد کار می کنند تجزیه و تحلیل کارها قبل از آغاز کمپین بعدی کمی دشوار خواهد بود. خوشبختانه شما می توانید چنین مشکلاتی را به راحتی برطرف کنید.

بیشتر بخوانید:  گوگل و پایان سرویس Google site search

۵ گام برای آغاز کمپین های بازاریابی دیجیتال چابک:

خوب حالا اگر در استفاده از بازاریابی چابک مصمم هستید و فکر می کنید برای تیم شما مناسب است باید گام هایی را برای اجرای آن مدنظر داشته باشید:

کارمندان خود را بشناسید:

حالا شما اولین گام را به سمت انطباق و اتخاذ فرایند چابک برداشته اید و تمایل خود را به آن نشان داده اید. سعی کنید بر روی موضوع پژوهش هایی انجام دهید و ببینید سازمان هایی که در حوزه بازاریابی چابک موفق بوده اند چه کارهایی انجام داده اند. افرادی که در اجرای این رویکرد دچار مشکل هستند می توانند مدرک مستر Scrum را دریافت نمایند تا مطمئن شوند همه چیز به درستی اجرا می شود.

از سهام داران خود بپرسید:

از اعضای تیم خود سوال کنید و ببینید دوست دارند چه نوع چارچوبی را اجرا نمایند. برای چابک بودن، تیم شما باید به خوبی سازماندهی شده باشد. ببینید در چه حوزه ای می خواهید چابک باشید. ملاقات های گروهی یا جلسه ها را بر اساس نیاز خود با همکاران زمانبندی کنید. یادداشت بردارید و نواحی که باید بهبود ببخشید را بیابید. اگر بدانید چه چیزهایی در شرکت نیاز به بهبود دارد تیم موثرتری خواهید داشت.

از ابزارها کمک بگیرید:

ابزارهای مدیریت پروژه را برای پیگیری پیشرفت تیم خود به کار ببرید. می توانید از ترلو یا جیرا به عنوان گزینه های موجود استفاده کنید.

در سوی دیگر می توانید مسیر ساده تری را انتخاب کنید و تنها از یادداشت های رنگی بر روی وایت برد بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که مدیریت پروژه به معنای تبدیل پروژه های بزرگ تر به وظایف کوچک تر است. بعد از اینکه وظایف را تعیین کردید ببینید تیم باید چگونه سازماندهی شود و ارتباطات چگونه باید برقرار گردد.

بیشتر بخوانید:  ده قانون بازاریابی در شبکه های اجتماعی

همیشه مسئولیت پذیر باشید:

برای تخصیص وظایف، بحث در مورد کارها، بررسی موانع موجود و ارزیابی نتایج بهتر است ملاقات های منظمی با همکاران خود داشته باشید. همین بررسی های ۱۵ دقیقه ای یا حتی چند ساعتی می تواند کارهای شما را بهتر جلو ببرد. هم شما و هم تیمتان باید مسئولیت پذیر باشید و هیچ کدام از ملاقات ها را از دست ندهید. توانایی شما برای کارکرد منسجم به همکاری و مشارکتی که دارید بستگی خواهد داشت.

اشکالات را اصلاح کنید و خود را با شراط جدید وفق دهید:

جریان کاری که در فاز انتقال طراحی می کنید نباید سال بعد یا ماه های بعدی نیز یکسان باشد. سعی کنید به طور مداوم چارچوب خود را اصلاح کنید تا بتوانید مواردی که باعث هدر رفتن زمان و منابع می شود را حذف نمایید. برای انجام اینکار مطمئن شوید که قابلیت ابداع و نواوری را دارید و تیم خود را برای ایجاد کمپین های با ارزش مجهز کرده اید.

مهم نیست در چه صنعتی کار می کنید. موفقیت در کسب وکار نیازمند رویکرد تفکر از پیش است و باید به ابداع و تغییرات اولویت بالاتری داده شود. اگر این توضیحات با استراتژی فعلی بازاریابی تان منطبق نیست، حالا زمان تکامل فرا رسیده است. بازاریابی دیجیتال چابک می تواند بهترین راه حل برایتان باشد.

برای دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ و نگهداشت شبکه های اجتماعی و مدیریت کمپین های آنلاین می توانید از طریق فرم مشاوره دیجیتال مارکتینگ در وب سایت آژانس تبلیغاتی کروشه اقدام کنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.