نسخه آزمایشی!

نقشه راه بازاریاب دیجیتال برای داشتن یک شغل موفق

فهرست مطالب

بازاریابی دیجیتال سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد. این موضوع بدین معنی است که شما باید در این شغل حرفه ای باشید و بتوانید کار خوبی را ارائه کنید. با اینحال برخی از راهنمایی ها همچون نقشه راه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که به شما کمک می کند مسیر خود را به راحتی بیابید و بازاریابی دیجیتال، رسانه اجتماعی و طراحی گرافیک را به خوبی مدنظر داشته باشید.

هرگز یادگیری را متوقف نکنید

این موضوع برای هر کسب وکاری ضروری است و تنها برای شغل بازاریابی دیجیتال نیست. قرار گرفتن در صدر بازی به شما کمک خواهد کرد کار خود را به خوبی انجام دهید و شهرت بهتری ایجاد نمایید. افرادی که همیشه عاشق یادگیری مسائل جدید هستند و مهارت های خود را توسعه می دهند می توانند خود را با هر موقعیتی وفق دهند.

این صنعت بسیار رقابتی است و به سرعت رشد می کند. به همین خاطر باید همیشه در حال یادگیری مسائل جدید باشد. باید بدانید که کار کردن به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ یک شغل معمولی نیست که از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر در شرکت باشید. در این شرایط باید بتوانید عصر خود را در ملاقات های با مشتری بگذرانید و حتی نیمه شب نیز در دسترس باشید. دوره های آموزشی آنلاین زیادی در این زمینه وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

زمانی که هدف نهایی مهمی در سر دارید می توانید با کمی تلاش و کوشش به آن دست پیدا کنید.

تصمیم گیری صحیح و درست

شاید بتوان گفت سخت ترین تصمیمی که باید در مورد شغل خود بگیرید این است که می خواهید به عنوان فریلنسر کار کنید یا در یک شرکت تبلیغاتی یا آژانس دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار شوید. همه این ها به انتظاراتی که از خودتان دارید بستگی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  رسانه‌های اجتماعی و روانشناسی: هشت درس مهم برای بازاریابان

یکی از مهم ترین تفاوت های بین این دو گزینه در این است که اگر فریلنسر باشید آزادی بیشتری دارید. می توانید سبک منحصر به فرد خود را ایجاد کنید و زمانی که با شرکت ها کار می کنید تجربه کسب نمایید. زمانی که با یک شرکت کار می کنید باید از قوانین و دستورالعمل های موجود تبعیت کنید تا بتوانید نیاز مخاطبین هدف را برآورده کنید.

خلاقیت برای طراحان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین خاطر است که یافتن یک استودیوی طراحی گرافیک که شما را تشویق می کند و به سمت منحصر به فرد بودن سوق می دهد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با اینحال هر انتخابی که شما دارید به خودتان بستگی خواهد داشت. اگر فریلنسر باشید باید انتظار حقوق کمتری را داشته باشید و سخت کار کنید تا خود را به عنوان یک کارشناس حرفه ای دیجیتال مارکتینگ معرفی نمایید.

از سوی دیگر کار کردن برای یک شرکت بدین معنی است که حقوق بیشتری دارید اما باید از تمامی دستورات تبعیت کنید و ممکن است محدودیت هایی داشته باشید.

قبل از اینکه بخواهید در مورد مسیر بازاریابی دیجیتال خود تصمیم بگیرید باید همه مزایا و معایب را سبک و سنگین کنید.

خود را مرتبط نگه دارید

ایجاد شبکه یکی از مهم ترین بخش های ایجاد هر شغلی است. اگر می خواهید رشد کنید و مهارت های خود را توسعه دهید، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که با افراد متخصص رابطه داشته باشید. زمانی که می خواهید در این حوزه شغلی به دست آورید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید به همین خاطر باید افرادی را داشته باشید که به شما کمک کنند و توصیه های ارزشمندی در اختیارتان بگذارند.

بیشتر بخوانید:  10 تجربه بازاریابی که می‌توانید برای بهبود شبکه اجتماعی خود انجام دهید

علاوه بر این، بر اساس مطالعات انجام شده ، ارجاعات لینکداین بهترین روش برای کشف فرصت شغلی جدید است و به همین خاطر داشتن شبکه کاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما برای یافتن این شبکه کجا باید دنبال افراد بگردید؟به نظر می رسد توییتر و لینکداین بهترین گزینه برای آغاز کار بازاریابان دیجیتال است. ملاقات ها و سایر رویدادها همچون ورک شاپ ها یا کنفرانس ها نیز می توانند بهترین مکان برای یافتن این شبکه کاری باشند.

یک مربی پیدا کنید

همه ما نقش هایی داریم و به همین خاطر بهتر است فردی را پیدا کنیم که بتواند مسیر را به خوبی نشانمان دهد و در صورت نیاز توصیه هایی را در اختیارمان بگذارد.

این فرد می تواند رییس یا همکارتان باشد که احترام زیادی برایش قائل هستید. پس اگر نیاز به کمک و راهنمایی داشتید شک نکنید. هنوز همه ما می دانیم که افراد ممکن است به صورت رایگان کاری برایمان انجام ندهند. پس اگر کمکی دریافت می کنید به فکر پس دادن آن باشید.

مثلا سایت آن ها را تبلیغ کنید یا یک کمپین برایشان آغاز نمایید. می توانید تاثیرگذاران هر صنعت را مدنظر داشته باشید و آن ها را در کانال های اجتماعی مختلفی دنبال کنید. این افراد انتظارات و دیدگاه های خود را منتشر می کنند و شما می توانید از آن ها مطالب زیادی بیاموزید.

خودتان را تبلیغ کنید

هیچ روشی بهتر از نشان دادن کاری که انجام می دهید نیست. شما می توانید اینکار را با تبلیغ برند خود انجام دهید. این موضوع بدین معنی است که باید حضور پررنگی در دنیای آنلاین داشته باشید. مطمئن شوید که در همه کانال های اجتماعی به بهترین شکل حضور دارید و پروفایل خود را در رسانه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر، لینکداین و اینستاگرام ایجاد می کنید.

بیشتر بخوانید:  نظر کابران در رابطه با اسکرول کردن چیست؟

از آنجایی که وظیفه شما افزایش آگاهی از برند و دیده شدن یک شرکت است باید بتوانید از این قابلیت برای خودتان استفاده کنید/ اگر می خواهید خود را به عنوان یک متخصص نشان دهید و متمایز کنید اولین پروژه باید ایجاد برند برای خودتان باشد. آغاز شغل بازاریابی دیجیتال زیاد ساده نیست اما اگر نکات بیان شده را دنبال کنید می توانید مسیر خود را پیدا کنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.