نسخه آزمایشی!

دیجیتال مارکترها مراقب باشید این اشتباهات را انجام ندهید

فهرست مطالب

از قدرت بازاریابی دیجیتال در عرض چند سال گذشته به عنوان کمپین های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش و آگاهی از برند و سایر اهداف بازاریابی توسط کسب و کارها استفاده شده است. در گذشته شما می توانستید از تبلیغات فضای باز یا همان بیلبوردها و استرابوردها و آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی و سایر عناصر چاپی برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید. با اینحال گسترش رسانه های اجتماعی، فضای تبلیغاتی را نیز تغییر داد. این روزها افراد می توانند برای نشان دادن برند خود از رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام و توییتر نیز استفاده کنند.

زمان تغییر کرده است و حالا بازاریابی دیجیتال می تواند سنگ بنای هر کمپین تبلیغاتی خلاقانه باشد و با بودجه اندک نیز به خوبی اجرا شود. با اینحال ممکن است در این حوزه نیز اشتباهاتی روی دهد و تمرکز بر روی مواردی باشد که ارزش زیادی برای کسب وکار ندارد. در این مقاله سعی می کنیم برخی از اشتباهات رایجی که در بازاریابی دیجیتال وجود دارد را بیان کنیم.

تنها دیجیتالی فکر می کنید

ممکن است در جلساتی حضور داشته باشید که افراد سوالات زیر را از شما می پرسند:

در دنیای رسانه های اجتماعی چه کاری باید انجام دهیم؟

برنامه ما برای گرفتن لایک و فالور بیشتر در رسانه های اجتماعی چیست؟

در این شرایط ایده هایی که توصیه می شود در فضای دیجیتال ریشه خواهند داشت. ممکن است چنین طرز فکری همیشه کارساز و موثر نباشد.

برخی از کمپین های بازاریابی دیجیتال موفق در چند سال اخیر از رسانه های سنتی نیز استفاده کرده اند. اگر چنین موضوعی به درستی اجرا شود می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. بازاریابی دیجیتال به گونه ای تکامل یافته است که می تواند مسیری قانونی برای هر نوع توزیع محتوایی باشد و تنها حوزه رسانه های اجتماعی مدنظر نخواهد بود.

خوب حالا یک سوال مهم به ذهن خطور می کند.

بیشتر بخوانید:  نقش ارزیابی و تجزیه و تحلیل منظم در بازاریابی

چگونه می توان هزینه های خود را برای ایجاد کمپین های دیجیتال صرف کرد؟

اصلا تعادلی بین رسانه های سنتی و دیجیتال وجود خواهد داشت؟

باید به رسانه های غیررایگان، ساخت سایت و پست های ترویجی و محتوای اصیل یا آژانس دیجیتال یا حتی مشاور دیجیتال مارکتینگ بسنده کرد؟

یا اینکه می توان چیزی ایجاد کرد که نگاه همه افراد را به خود جلب کند و بر روی رسانه های اجتماعی به محتوای تولید شده توسط کاربر منجر گردد؟ یک تعادل خوب می تواند هزاران بازدید برایتان ایجاد کند. به آن فکر کنید

تنها بر روی پلتفرم های اجتماعی برای انجام همه کارها تکیه می کنید:

هوارد گوسیج در یکی از نوشته های خود چنین می گوید:

هیچ کس تبلیغات شما را مطالعه نمی کند. افراد تنها چیزی را می خوانند که به آن علاقه داشته باشند. شاید این علاقه در برخی از افراد تبلیغات باشد.

این سخن در روزهایی که از پست مستقیم، روزنامه یا مجله برای تبلیغ استفاده می شد بیان شده است اما این روزها هم می تواند در برخی از شرایط صادق باشد.

در حقیقت به خاطر ماهیت پلتفرم های اجتماعی، کلمات از قدرت بیشتری در تبلیغات بهره مند شده اند. این روزها افراد با پیام های زیادی در سرتاسر رسانه های اجتماعی درگیر هستند. شما نمی توانید به سادگی محتوایی را بر روی تلگرام ، توییتر، پینترست ، اینستاگرام یا سایر شبکه ها و رسانه های محبوب قرار دهید و منتظر جلب توجه افراد باشید.

شما در دریای پرتلاطم و مواجی زندگی می کنید که باید خود را در آن نشان دهید. پیام شما تنها به این محیط شلوغ اضافه می شود.

سوال مهم این است که چگونه می توانید صدای خود را به گوش مخاطب برسانید و تبلیغات خود را در میان هزاران تبلیغ به افراد نشان دهید؟

این روزها پیام های تبلیغاتی زیادی بر روی گوشی های هوشمند ارسال می شود اما ما تنها با چند مورد از آن ها تعامل داریم.

بیشتر بخوانید:  Be a Follower

شما نمی توانید برای بهبود شرایط کسب وکارتان تنها بر روی پلتفرم های اجتماعی تکیه کنید. چیزی که ارسال می کنید مهم تر از مکان یا تعداد ارسال این هاست. خود را متمایز کنید. اگر چیزی برای گفتن ندارید به این دنیای شلوغ نپیوندید.

به تنهایی کار می کنید:

به تنهایی کار کردن اشتباه بزرگی است. آژانس های دیجیتال مارکتینگ، مشاوران بازاریابی دیجیتال یا آژانس های تبلیغاتی و بازاریابی و نیز دپارتمان های بازاریابی که در داخل سازمان ها قرار دارند بخش بندی شده اند. این ماهیت کسب وکار است و نمی توان از آن اجتناب کرد. با اینحال، روشی که این دپارتمان ها بر اساس آن فعالیت می کنند و با هم تعامل دارند می تواند تاثیر مثبت و منفی بر روی کمپین های بازاریابی داشته باشد.

زمانی که کمپین دیجیتال جدیدی ایجاد می کنید با سایر دپارتمان ها نیز صحبت کنید. دپارتمان رسانه چه برنامه ای برای این کمپین دارد؟ از عناصر چاپی و کمپین های فضای باز استفاده شده است؟

با تعامل می توانید نتایج نهایی بهتری داشته باشید. شاید روابط عمومی در حال برنامه ریزی روشی است که به کمک آن می توان تاثیر خوبی بر روی اشتراک گذاری مطالب در رسانه های اجتماعی به دست آورد . اگر در همان مراحل اولیه کار با سایر تیم ها همکاری و مشارکت کنید می توانید بازگشت سرمایه گذاری خوبی به دست آورید.

بدون علت خوب از اپلیکیشن های جدید استفاده می کنید:

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که برندها با اپلیکیشن های جدید انجام می دهند استفاده از آن ها بدون تحقیق و بررسی است. زمانی که نرم افزار vine برای اولین بار شروع به کار کرد محتوای برند شده وحشتناکی در آن ایجاد شد. آن ها این نرم افزار را نمی شناختند و نمی داستند چگونه باید خود را در آن نشان دهند.

بیشتر بخوانید:  افسانه نوزدهم: تبلیغات باید به طیف وسیعی از مخاطبان مرتبط باشد.

این روزها برندها از آخرین اپلیکیشن ها استفاده می کنند. برخی از آن ها در استفاده از چنین نرم افزارهایی موفق بوده اند اما برخی از آن ها نتواسته اند خود را به خوبی نشان دهند زیرا نمی دانستند چرا این نرم افزار به برندشان مرتبط است و چگونه می توانند از آن برای رسیدن به مشتریان استفاده کنند. همانند یادگیری یک زبان جدید، قبل از اینکه بتوانید خود را با آن وفق دهید و بدانید چه اتفاقی قرار است بیفتد، زمانی را برای خود اختصاص دهید و در مورد نرم افزار تحقیق کنید.

زمان زیادی را بر روی فناوری سپری می کنید:

مشتریان یا شرکت شما فهمیده اند که حوزه دیجیتال را نمی توان نادیده گرفت. با اینحال، اگرچه هزینه هایی در حوزه دیجیتال صرف می شود اما نمی توان کل بودجه را به فناوری و رسانه ها اختصاص داد. در این شرایط بودجه کافی برای استفاده از سایر منابع را نخواهید داشت.

شما نمی توانید از کارآموزان دیجیتال مارکتینگ بدون تجربه و بدون دستمزد برای ارسال و انتشار پست ها در تلگرام یا اینستاگرام استفاده کنید. شما نمی توانید از کارشناسان خود بخواهید کانال های متعددی را مدیریت کند و ۱۸ ساعت از روز خود را صرف چنین مواردی نماید. شما نمی توانید سیستم هایی که به تعامل انسان ها نیاز دارند خودکارسازی کنید.

زمانی که برندها از پاسخگویی خودکار بر روی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ممکن است نتایج عجیب و غیر عادی ایجاد شود. در چنین شرایطی بر روی افراد با استعداد، استراتژی ها و زمان سرمایه گذاری کنید. در این وضعیت می توانید موفقیت بیشتر و درآمد بیشتری داشته باشید و برای کارهای آینده هزینه بیشتری خرج کنید.

شما هم اشتباهاتی که تا کنون به آن برخورد کرده اید را در بخش نظرات وبلاگ دیجیتال مارکتینگ کانون تبلیغاتی کروشه برای ما بنویسید

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.