نسخه آزمایشی!

راهنمای الگوریتم رنک برین گوگل

rankbrain chapter 1

فهرست مطالب

 

اگر در مورد سئوی سایت خود جدی هستید باید برای رنک برین، بهینه سازی هایی را انجام دهید. حتما از خود می پرسید چرا؟ خوب گوگل اخیرا اعلام کرده است که رنک برین، سومین سیگنال رتبه بندی مهم در این موتور جستجوست. این گزینه هر روز  مهم تر می شود. در راهنمای امروز قصد داریم هر چیزی که باید در مورد الگوریتم رنک برین بدانید را در ۶ فصل بیان نماییم. پس همراه ما باشید. برای رفتن به توضیحات هر بخش می توانید بر روی هر فصل کلیک کنید.

 

 

 

rankbrain chapter 1

فصل اول: توضیح بصری درباره رنک برین گوگل

رنک برین گوگل چیست؟

رنک برین الگوریتم یادگیری ماشینی است که گوگل برای مرتب کردن نتایج جستجو از آن استفاده می کند. این گزینه به گوگل اجازه می دهد کوئری های جستجو را پردازش و درک نماید.خوب، چه چیزی باعث می شود رنک برین از سایر الگوریتم های گوگل متفاوت باشد؟ قبل از رنک برین، ۱۰۰ درصد از الگوریتم های گوگل به صورت دستی کد می شد. این موضوع باعث می شد فرایند موجود چیزی شبیه شکل زیر باشد:

 

رنک برین گوگل

 

مهندسان انسانی هنوز هم بر روی سایر الگوریتم ها کار می کنند اما امروزه، رنک برین کار خود را به خوبی در پس زمینه انجام می دهد.

 

رنک برین

 

به طور خلاصه، رنک برین الگوریتم ها را خودش تغییر می دهد. بسته به کلمات کلیدی، رنک برین می تواند  اهمیت بک لینک ها ، تازه بودن محتوا، طول محتوا، اتوریتی دامنه و سایر موارد را کاهش یا افزایش دهد.

 

سپس این الگوریتم، به این موضوع نگاه می کند که جستجوکنندگان گوگل چگونه با نتایج جدید جستجو تعامل دارند. اگر کاربری، الگوریتم جدید را بهتر از الگوریتم قبلی دوست داشته باشد، آن الگوریتم باقی می ماند. در غیر اینصورت رنک برین، الگوریتم قبلی را باز می گرداند. 

 

گوگل از گروهی از مهندسان خود خواست تا بهترین صفحات را برای جستجوی ارائه شده شناسایی کنند. آن ها نیز اینکار را از رنک برین درخواست کردند. و نتیجه افزایش ۱۰% نتایج خروجی بود در مقایسه با سایر الگوریتم های گوگل که از رنک برین استفاده نکرده بودند.

 

به طور خلاصه رنک برین توانست کار خود را به خوبی انجام دهد و باقی ماند. خوب حالا که به طور مختصر می دانید رنک برین چیست و چه کاری انجام میدهد اجازه دهید نگاه عمیق تری به آن بیندازیم.

 

 

rankbrain chapter 1

فصل دوم: رنک برین چگونه کار می کند؟

 

در پاسخ به این سوال که رنک برین چگونه کار می کند باید گفت : رنک برین دو کار اصلی دارد:

  • درک کوئری های جستجو شده( کلمات کلیدی)
  • اندازه گیری و سنجش نحوه تعامل افراد با نتایج( رضایت کاربر)

در ادامه این دو موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

رنک برین چگونه متوجه می شود که شما برای چه کلمه کلیدی جستجو کرده اید؟

یکی از مشکلات گوگل در چند سال قبل:

۱۵ درصد از کلمات کلیدی که افراد در گوگل تایپ می کردند قبلا هرگز دیده نشده بود. ۱۵ درصد از آن ها زیاد دیده نشده بودند.

 

اما زمانی که شما میلیاردها جستجو را در روز پردازش می کنید به کلمات کلیدی مختلفی می رسید. قبل از رنک برین، گوگل صفحات را بررسی می کرد تا ببیند این صفحات حاوی کلمات کلیدی که فرد برای آن جستجو کرده است می باشد یا خیر.  

 

اما از آنجایی که این کلمات کلیدی کاملا جدید بودند، گوگل هیچ سرنخی نداشت که متوجه شود جستجوکننده واقعا این واژه را می خواهد یا به دنبال واژه دیگری است. پس حدس می زد. مثلا فرض کنید شما جستجویی را برای عبارت ” کنسول خاکستری شرکت سونی  ” انجام داده اید. گوگل به دنبال صفحاتی می گشت که  حاوی واژه های ” خاکستری ” ، ” کنسول ” ، ” سونی ” بود. 

 

بخش دوم رنک برین

 

امروزه رنک برین، چیزی که شما به دنبالش هستید را خوب درک می کند و می تواند نتایج ۱۰۰ درصد  دقیقی فراهم آورد.  خوب در این شرایط چه چیزی تغییر کرده است؟ 

 

رنک برین

 

قبلا، گوگل تلاش می کرد کلمات موجود در کوئری جستجو را با کلمات موجود در صفحه منطبق کند. امروزه رنک برین تلاش می کند چیزی که شما واقعا به دنبالش هستید را درک نماید. اینکار با انطباق کلمات کلیدی که قبلا هرگز دیده نشده اند با کلمات کلیدی که قبلا در گوگل دیده شده انجام می شود. به عنوان مثال، رنک برین گوگل ممکن است متوجه شود که بسیاری از افراد به دنبال “کنسول خاکستری توسعه یافته توسط نینتندو” هستند.

و آنها آموخته اند که افرادی که برای “کنسول خاکستری توسعه یافته توسط نینتندو” جستجو می کنند، می خواهند مجموعه ای از نتایج را در مورد کنسول های بازی ببینند.

بنابراین، هنگامی که کسی برای “کنسول خاکستری توسعه یافته توسط سونی” جستجو می کند، رنک برین نتایج مشابهی با کلید واژه ای که در حال حاضر می شناسد (“کنسول خاکستری توسعه یافته توسط نینتندو“) ارائه می کند. بنابراین نتایج کنسول ها را نشان می دهد که  در این مورد، پلی استیشن است.

 

سئو گوگل

 

 

یک مثال دیگر: در حالی که گوگل یک پست وبلاگی در مورد چگونگی استفاده از یادگیری ماشین برای به رسمیت شناختن قصد  و نیت جستجوگر را منتشر کرد:

جستجوی گوگلی

 

در آن پست یک فناوری به نام “Word2vec” را توصیف می کند که کلمات کلیدی را به مفاهیم تبدیل می نماید.

به عنوان مثال، گوگل می گوید که این تکنولوژی “می داند که پاریس و فرانسه همانند برلین و آلمان هستند ( کشور و پایتخت)”

 

حتی اگر این پست به طور خاص درباره رنک برین صحبت نمی کرد، باز هم می توان متوجه شد که رنک برین نیز از فناوری مشابهی استفاده می کند. به طور خلاصه،

رنک برین گوگل فراتر از انطباق ساده کلمات کلیدی است. این الگوریتم جستجوی شما را به مفهوم تبدیل می کند و تلاش دارد صفحاتی را بیابد که این مفاهیم را پوشش می دهند

در فصل ۳ من به شما نشان خواهیم داد که چگونه این روش راهکار تحقیق کلمه کلیدی سئو را تغییر می دهد.

بیشتر بخوانید:  معرفی سرویس جدید گوگل google optimize

 رنک برین چگونه رضایت کاربران خود را می سنجد؟

رنک برین برای درک کلمات کلیدی تلاش می کند و حتی می تواند خودش، الگوریتم ها را تغییر دهد.

اما سوال مهمی که در این مورد به ذهن خطور می کند این است: زمانی که گوگل مجموعه ای از نتایج را نشان می دهد، چگونه می تواند متوجه شود که این نتایج واقعا خوب هستند؟ خوب این الگوریتم همه چیز را بررسی می کند:

 

 

به عبارت دیگر، رنک برین مجموعه ای از نتایج را نشان می دهد که فکر می کند شما آن ها را دوست خواهید داشت. اگر تعداد زیادی از مردم یک صفحه خاص در نتایج تولید شده راضی باشند آن صفحه رتبه بالاتری کسب می کند.

و اگر افراد از آن متنفر باشند؟ آنها این صفحه را رها می کنند و آن را با یک صفحه متفاوت جایگزین می نمایند. هنگامی که فرد دیگری برای این کلمه کلیدی (یا یک اصطلاح مشابه) جستجو می کند، نتایج به دست آمده را بررسی می کنند تا متوجه شوند روش جدید چگونه کار می کند.

رنک برین دقیقا به دنبال چه چیزی می گردد؟

این گزینه به دنبال نحوه تعامل شما با نتایج جستجوست. به خصوص موارد زیر را بررسی می کند

• نرخ کلیک ارگانیک (organic CTR )

• زمان سپری شده در سایت (Dwell time)

• بونس ریت ( Bounce rate )

• رفت و برگشت به صفحه نتایج جستجو Pogo-sticking

این ها به عنوان سیگنال های تجربه کاربری (سیگنال های UX) شناخته می شوند.

 

اجازه دهید مثالی را با هم مرور کنیم:

فرض کنید به هنگام بازی تنیس، عضلات پشت تان دچار آسیب شده است. در چنین شرایطی به دنبال همین واژه در گوگل می گردید. همانند بیشتر افراد بر روی نتایج اول کلیک می کنید. متاسفانه  مقدمه مقاله پر از محتوای نا امید کننده است. پس دکمه بازگشت را می زنید و نتیجه دوم را بررسی می نمایید. این نتیجه به نظر بهتر است.  اما دکمه بازگشت را می زنید و به سراغ نتیجه سوم می روید . این نتیجه دقیقا همان چیزی است که شما به دنبالش هستید.  بنابراین به جای اینکه دکمه بازگشت را بزنید، ۵ دقیقه از زمان خود را بر روی آن صفحه می گذرانید. از آنجایی که شما نتیجه مدنظر خود را دریافت کرده اید، دیگر به صفحه نتایج موجود باز نمی گردید. این رفت و برگشت به صفحه نتایج جستجو، Pogo-sticking نام دارد و چیزی است که رنک برین به آن اهمیت زیادی می دهد.

 

اگر گوگل متوجه شود که افراد به سرعت صفحه موجود را ترک می کنند و بر روی نتیجه متفاوتی کلیک می نمایند، پیامی می دهد که این صفحه ارزشمند نیست. اگر گوگل متوجه شود که افراد بر روی یک صفحه متوقف می شوند و آن را می خوانند،  کاری می کند که یافتن آن برای افراد ساده تر و آسان تر باشد.

 

rankbrain chapter 3

فصل سوم: تحقیق و پژوهش بر روی کلمات کلیدی در الگوریتم رنک برین

همانطور که مشاهده کردید، گوگل نیتی که پشت کلمه کلیدی جستجو شده وجود دارد را درک می کند. خوب حالا این موضوع بدین معناست که پژوهش سنتی بر روی کلمات کلیدی منسوخ شده است؟ خیر.

شما ممکن است فرایندی را برای پژوهش کلمات کلیدی اتخاذ کنید که رنک برین دوست است. نحوه انجام اینکار را در ادامه مشاهده می کنید:

 

کلمات کلیدی طولانی را نادیده بگیرید:

کلمات کلیدی طولانی دیگر منسوخ شده است.  سال ها قبل ایجاد صدها صفحه مختلف معنادار بود. شما می توانستید هر کدام از این صفحات را برای کلمات کلیدی مختلفی بهینه سازی کنید. به عنوان مثال فرض کنید که صفحه ای را برای بهترین ابزار پژوهش بر روی کلمات کلیدی “best keyword research tool”بهینه سازی کرده بودید. و صفحه دیگری را برای ابزارهای خوب برای پژوهش کلمات کلیدی بهینه کرده بودید. گوگل در آن سال ها، هر کدام از آن ها را برای کلمات کلیدی طولانی رتبه بندی می کرد.

 

امروزه رنک برین به خوبی می داند که این کلمات یکسان هستند و برای هر دو نتیجه یکسانی را نمایش می دهد. به طور خلاصه، بهینه سازی برای کلمات کلیدی طولانی دیگر معنایی ندارد. خوب به جای اینکار چه می توان کرد؟

کلمات کلیدی با طول متوسط را بهینه سازی کنید

به جای کلمات کلیدی طولانی، توصیه می کنیم محتوای خود را برای کلماتی بهینه سازی کنید که طول متوسطی دارند. این ها حجم جستجوی بیشتری نسبت به کلمات کلیدی طولانی دارند اما زیاد رقابتی نیستند.

به عنوان مثال در ادامه مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع رژیم سرخپوشان “Paleo Diet” را مشاهده می کنید.

 

 

این واژه ها کلمات کلیدی با طول متوسط هستند. زمانی که صفحه خود را برای این صفحات بهینه سازی می کنید رنک برین به طور خودکار شما را برای آن واژه و صدها واژه مشابه رتبه بندی می کند. به طور خلاصه توصیه می کنیم صفحه خود را برای یک کلمه کلیدی واحد بهینه سازی کنید. در نهایت رنک برین صفحه شما را برای کلیدواژه های مختلف مرتبط رتبه بندی می کند.

 

 

 

rankbrain chapter 3

فصل چهارم: چگونه عناوین و تگ توضیحات را برای CTR بهینه سازی کنیم؟

 

همانطور که در فصل اول مشاهده کردید، CTR طبیعی یکی از سیگنال های رتبه بندی کلیدی در رنک برین است. سوال اینجاست که چگونه می توان افراد را به کلیک بر روی نتایج ترغیب کرد

تگ عنوان خود را با احساس بنویسید

شکی نیست که عناوین احساسی کلیک بیشتری دریافت می کنند. این همان چیزی است که کپی رایترها سال ها در حال انجامش هستند. در سال های اخیر این ایده توسط داده های موجود پشتیبانی شده است. در حقیقت، CoSchedule دریافته است که ارتباط واضحی بین سرتیترهای احساسی و اشتراک اجتماعی وجود دارد. به  عنوان زیر توجه کنید:

بیشتر بخوانید:  گرایش های بازاریابی دیجیتال در سال 2016

نکات مفید: چگونه کارهای بیشتری انجام دهیم؟

این عنوان زیاد بد نیست. اما  نمی تواند افراد را به کلیک وادار کند. می توانید عنوان بالا را به یک منبع پرقدرت تبدیل کنید:

باید بدانیم که چگونه می توانید این عنوان را به یک نیروی عاطفی تبدیل کنید (در حالی که آن را برای سئو هم بهینه نگاه دارید )

۱۷ نکته برای انجام کارها و بهره وری بیشتر

این را هم مد نظر داشته باشید که همیشه امکان احساسی کردن عنوان وجود ندارد ولی تا میتوانید بر روی بهینه کردن عنوان زمان بگذارید. با مطالعه این کتاب ” نوشتن عنوان جذاب ” برای شما راحت تر خواهد بود.

به انتهای عناوین خود پرانتز و براکت را اضافه کنید

 

 

این گزینه یکی  از ترفندهای جالب برای CTR است. البته برای زبان فارسی این را هنوز به صورت کامل و دقیق بررسی نکرده ایم. ولی سایت Hubspot در مطالعه ای ۳.۳ میلیون سرتیتر را تجزیه و تحلیل کرده بودند. آن ها دریافته بودند که  عنوان با براکت، ۳۳ درصد بهتر از عناوین بدون براکت عمل می کند. در حقیقت، این تاکتیک برای عنوان نویسی بسیار خوب کار می کند.  

نمونه ای از براکت ها و پارانتزهایی که می توان در عناوین استفاده کرد را در ادامه مشاهده می کنید:

(۲۰۱۸)
[ اینفوگرافیک ]
( داده های جدید )
[ گزارش ]
( مطالعه موردی)
( نکات تایید شده )

می توانید از این عناوین ایده بگیرید.

 

از اعداد استفاده کنید ( تنها در پست های فهرست دار از اعداد استفاده نکنید(

داده های حاصل از منابع مختلف نشان می دهد استفاده از اعداد می تواند  نرخ کلیک را بهبود ببخشد.

شما می توانید از اعداد در عناوین خود استفاده کنید حتی اگر محتوایتان پست فهرست دار نباشد. به عنوان مثال  من این مطالعه موردی را منتشر کرده ام. همانطور که می بینید دو عدد در عنوان وجود دارد.

 

 

از کلمات قدرتی در تگ عنوان استفاده کنید

 کلمات قدرتی واژه های هستند که سرشار از احساسات قدرتمندند. استفاده از این کلمات می تواند تیتر و عنوان شما متمایز کند و باعث جذب کلیک بیشتری گردد. به طور مثال کلماتی چون موثر، احمقانه، مطالعه موردی، نمونه ها، تایید شده و …

فراموش نکنید که باید تگ توضیحات Description  را برای نرخ کلیک بهینه سازی کنید

بله ممکن است این تگ به طور مستقیم کمکی به سئو نکند اما بهینه سازی آن برای افزایش نرخ کلیک بسیار مهم است. در ادامه نحوه ایجاد تگ توضیحات که می تواند نتایج عالی دریافت کند را مشاهده می کنید:

۱. این تگ را به صورت احساسی بنویسید

همانند تگ عنوان، باید این تگ را به گونه ای بنویسید که بتواند احساسات شما را منتقل کند.

۲.  بگویید که چرا افراد باید بر روی نتیجه شما کلیک کنند:

محتوای شما جامع است؟ بر اساس پژوهش های انجام شده نوشتید؟ سرگرم کننده است؟ همه این ها را در تگ خود بیاورید.

۳. از کلمات  و عباراتی که در تبلیغات پولی ادوردز استفاده می شود بهره ببرید:

به عنوان مثال زمانی که برای عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ جستجو می کنید عباراتی نظیر مشاور دیجیتال مارکتینگ یا کمپین دیجیتال مارکتینگ را در  نتایج گوگل ادورز مشاهده می کنید:

پس می توانید از این عبارت یا مشابه آن مثل مشاور تبلیغاتی در متا توضیحات خود استفاده کنید.

۴. کلمات کلیدی هدف را در آن بگنجانید

گوگل این کلمه را متمایز می کند و همین امر به متمایز شدن نتیجه شما می انجامد.

 

rankbrain chapter 3

فصل پنجم: چگونه محتوای خود را برای ضریب بازگشت و زمان سپری شده در سایت بهبود ببخشید؟

 

خوب حالا که از نکات بیان شده برای افزایش نرخ کلیک استفاده می کنید می توانید افراد بیشتری را برای کلیک بر روی نتایج خود ترغیب کنید.  حالا باید به گوگل نشان دهید که کاربران از نتایجی که در اختیارشان می گذارید راضی هستند. بهترین روش برای انجام این کار چیست؟

بهبود زمان سپری شده در سایت

واقعا گوگل از این زمان استفاده می کند؟ بله

زمان ماندن در سایت، زمانی است که جستجوکننده بعد از کلیک بر روی نتیجه، در سایت می ماند. واضح است که هر چقدر این مدت زمان طولانی تر باشد بهتر است. این موضوع به گوگل می گوید که افراد نتایج شما را دوست دارند.  

اگر فردی بعد از دو ثانیه سایت شما را ترک کند این موضوع به گوگل نشان می دهد که محتوای شما ارزشمند نیست.  در حقیقت، کارمندان گوگل اخیرا بیان کرده اند که این شرکت  100 درصد بر روی سیگنال های خارجی سایت تکیه می کند. اگرچه گوگل هنوز از بک لینک ها استفاده می کند اما کارمندان چنین گفته اند:

 

 

زمانی که ما داده های مختلف را بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که ارتباطی بین بانس ریت پایین و رتبه بندی بالاتر وجود دارد.

 

 

چگونه می توان بانس ریت bounce rate را کاهش داد و زمان ماندن در سایت را بیشتر نمود؟

خوب حالا زمان آن فرا رسیده که چند استراتژی موجود را که می تواند باعث افزایش زمان ماندن در سایت شود با هم مرور کنیم

۱.  محتوای خود را به سمت بالای خط تا ببرید

 

زمانی که فردی در گوگل بر روی نتیجه شما کلیک می کند می خواهد بلافاصله به پاسخ سوال خود برسد.  به عبارت دیگر کاربر دوست ندارد برای خواندن محتوا اسکرول کند. به همین خاطر توصیه می شود هر چیزی که کاربر را به خط زیر تا سوق می دهد را پاک کنید:

اینکار باعث جذب نظر مخاطب می شود.

 

 

۲. از مقدمه کوتاهی استفاده کنید( حداکثر ۵ الی ۱۰ جمله)

باور بکنید یا نه بیشتر افراد زمان خود را صرف نوشتن مقدمه های طولانی می کنند. بعد از تست فراوان من به این نتیجه رسیدم که مقدمه کوتاه تر بهتر کار می کند. چرا؟ زمانی که فردی برای موضوعی در گوگل جستجو می کند، در حال حاضر اطلاعاتی در مورد آن موضوع دارد پس لازم نیست مقدمه طولانی برایش بنویسید. در عوض باید از مقدمه برای نشان دادن محتوایی که قرار است عرضه کنید استفاده نمایید:

بیشتر بخوانید:  ارزیابی اثربخشی تبلیغات

 

 

 به طور مثال وقتی فردی برای سئوی کلاه سفید جستجو می کند و این مقدمه را می خواند با خود می گوید جای درستی را انتخاب کرده ام.

 

۳. محتوای طولانی و با جزییات دقیق بنویسید

من روش های زیادی را امتحان کرده ام و با اطمینان می توانم به شما بگویم که:

محتوای طولانی= زمان ماندن در سایت طولانی

 

خوب قطعا خواندن محتوای ۲۰۰۰ کلمه ای بیشتر از خواندن محتوای ۴۰۰ کلمه ای زمان می برد. اما این تنها بخشی از معادله است. دلیل دیگری که برای استفاده از محتوای طولانی وجود دارد این است که این نوع محتوا می تواند به کوئری کاربر به طور کامل پاسخ دهد.  

به عنوان مثال فرض کنید برای عبارت how to run a marathon جستجویی را در گوگل انجام می دهید.  اولی نتیجه ای که بر روی آن کلیک می کنید یک پست ۳۰۰ کلمه ای است.  این  مقاله ممکن است به سوال شما پاسخ دهد اما برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله دیگری نیاز خواهید داشت. به همین خاطر روی دکمه بازگشت کلیک می کنید و به نتایج گوگل بر می گردید. در این بخش، ممکن است یک راهنمای کامل بیابید که همه چیز را دقیقا پوشش می دهد. 

 

 

حالا یک فنجان قهوه برای خود آماده می کنید و مقاله را از ابتدا تا انتها مطالعه می نمایید. این موضوع باعث افزایش زمان ماندن در سایت می شود. محتوای طولانی کارکرد بهتری دارد.

 

۴.  محتوای خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید:

 اجازه دهید این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. همه ما می دانیم که مطالعه یک مقاله ۲۰۰۰ کلمه ای دشوار است.  اگر این مقاله تنها با کلمات پشت سر هم نوشته شده باشد مطالعه آن دشوارتر خواهد بود. خوشبختانه روش ساده ای برای حل این مشکل وجود دارد و آن هم استفاده از زیرتیترهاست. زیرتیترها می توانند محتوای شما را به بخش های قابل مطالعه تقسیم کنند. این موضوع خوانایی را بهبود می بخشد و زمان ماندن در سایت را بهتر می کند.

 

 

 نکته: از به کار بردن زیرتیترهای خسته کننده پرهیز کنید.  در عوض زیرتیترهای احساسی برای کاربران خود بنویسید.

 

 

rankbrain chapter 3

فصل ششم: پاداش بهینه سازی رنک برین استراتژی ها و مطالعات موردی

 

در این فصل سعی می کنیم استراتژی های سریعی که می توان از آن برای بهینه سازی سایت برای رنک برین استفاده کرد را بیان کنیم.

افزایش آگاهی از برند. بهبود نرخ کلیک

قبلا به شما نشان دادیم که استفاده از اعداد، احساسات و کلمات قدرتی می تواند نرخ کلیک را بهبود ببخشد. اما استفاده از این موارد باعث افزایش آگاهی از برند هم خواهد شد.  اگر فردی برند شما را بشناسد، به احتمال زیاد بر روی نتایج شما در موتورهای جستجو کلیک خواهد کرد. داده های حاصل از مطالعه سایت Wordstream نشان می دهد که آگاهی از برند می تواند نرخ کلیک را تا ۳۴ درصد افزایش دهد.  شما باید کاری کنید که افراد برندتان را بیشتر از قبل بشناسند. خوب حالا سوال اینجاست که آگاهی از برند را می توان افزایش داد؟

۱.  قبل از هر کاری، تبلیغات در شبکه های اجتماعی را امتحان کنید:

حتی اگر افراد بر روی تبلیغ شما کلیک نکنند و به مشتری تبدیل نشوند، این نوع تبلیغ می تواند برندتان را جلوی چشم افراد قرار دهد. زمانی که این افراد در موتورهای جستجو به دنبال یافتن نیازهای خود هستند نام شما را خواهند دید و به احتمال زیاد روی سایتتان کلیک خواهند کرد.

 

۲.  خبرنامه ایمیلی ارزشمند ایجاد کنید:

 هیچ چیزی هماند ارسال محتوای ارزشمند به ایمیل افراد نمی تواند آگاهی از برند را افزایش دهد. در حقیقت، اینکار باعث بیشتر شدن مشتریان هم می شود.

 

۳. در نهایت Content Blitz را امتحان کنید:

Content Blitz روشی است که در آن محتوای زیادی در یک بازه زمانی کوتاه منتشر می شود.  این روش قدرتمندتر از انتشار دوره ای مطالب  است.

 

فرصت صفر را به فرصت ارزشمندی تبدیل کنید

 صفحه ای بر روی سایت خود دارید که به خوبی کار نمی کند و انتظارات شما را برآورده نمی سازد؟  اگر چنین است، خبر خوبی برایتان داریم. اگر به عقب برگردید و آن صفحه را برای رنک برین بهینه سازی کنید می توانید رتبه خود را افزایش دهید.

 

 از کلمات کلیدی LSI برای پر کردن خلا محتوایی استفاده کنید

 کلمات کلیدی LSI عبارات و کلماتی هستند که  به موضوع اصلی سایتتان مربوط اند.

چرا این کلمات کلیدی مهم هستند؟ این کلمات به رنک برین اجازه می دهند موضوع سایت شما را به خوبی درک کند. مثلا فرض کنید که راهنمایی را برای لینک بیلدینگ می نویسید.

 کلمات کلیدی LSI ممکن است شبیه موارد زیر باشد:

  • بک لینک ها
  • اتوریتی دامنه
  • رسیدن به مشتری از طریق ایمیل
  • انکرتکست

زمانی که رنک برین می بیند محتوای شما حاوی این کلمات است مطمئن می شود که موضوع مدنظر در مورد لینک بیلدینگ است.  شما می توانید این کلمات کلیدی را به کمک ابزار Watson Natural Language Understanding به دست اورید. این ابزار محتوایی که شما می دهید را تجزیه و تحلیل می کند.

زمانی که چنین کلمات کلیدی را در محتوای خود قرار می دهید به رنک برین می گویید که محتوای جامع و کاملی دارید.

 حالا نوبت شماست:

خوب حالا که این راهنما را مطالعه کردید می توانید در مورد به کارگیری الگوریتم رنک برین و بهینه سازی سایت برای این الگوریتم تصمیم گیری کنید.

 

منبع:  این مقاله توسط تیم تولید محتوا کانون تبلیغاتی کروشه به فارسی ترجمه و منتشر شده است نظرات خود را برای ما در بخش نظرات قرار دهید همچنین می توانید مقالات مد نظر خود را هم به صورت لینک برای ما ارسال کنید .

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.