نسخه آزمایشی!

چگونه استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی بنویسیم ؟

فهرست مطالب

استراتژی بازاریابی رسانه های  اجتماعی چیست؟

به عبارت  بسیار ساده، یک  استراتژی بازاریابی رسانه  اجتماعی ، مجموعه ای  از همه تاکتیک ها و فعالیت هایی است  که  برای پیاده سازی و اجرای یک کسب و کار با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام می گیرد. یک استراتژی ایده آل رسانه اجتماعی  برای بازاریابی  باید از روش های مختلف، از جمله تقویم بازاریابی اجتماعی، ممیزی مشخصات اجتماعی، برنامه های ایجاد محتوا، پیام و ایجاد هدف برای بازاریابی رسانه های اجتماعی،  برای اطمینان از گرفتن حداکثری بازدهی و بازگشت سرمایه صورت گرفته، باشد.

در ادامه ما  شما را برای تدوین یک بازاریابی رسانه های اجتماعی  راهبردی برنده راهنمایی می کنیم.

تعیین اهداف رسانه های اجتماعی

تعیین اهداف، بخش جدایی ناپذیر از حصول اطمینان از نتیجه موثر برای برنامه بازاریابی  رسانه های اجتماعی شماست.نداشتن هدف مانند رانندگی بدون برنامه است، این هرگز نمی تواند به عنوان استراتژی بازاریابی هوشمند  رسانه های اجتماعی  محسوب می شود.  البته اهداف در هر بار  ارزیابی فعالیتها اصلاح خواهد شد.

اهداف شما می تواند معیار ساده  ای، مانند تنظیم افزایشی تعداد لایک ها، اشتراک گذاری یا توییت دوباره مطالب  در  فیس بوک   یا معیارهای قویتر مانند ترافیک برگشتی  وب سایت ، واکنش مصرف کننده و میزان  تولید با به روز رسانی رسانه های اجتماعی باشد. البته، همیشه توصیه می شود که  هدفتان را برنامه های پیچیده قرار دهید، اما به هر حال  خود می دانید!

و همیشه به یاد داشته باشید که اهداف باید به عنوان مثال SMART ، خاص، قابل اندازه گیری، قابل دسترسی، مرتبط و محدود به زمان باشد.

ممیزی های رسانه های اجتماعی

ممیزی رسانه های اجتماعی افراد را  قادر به درک بهتر دموگرافی وابسته به نمایه های اجتماعی موجود  و تطبیق آنها با مشخصات مخاطبان مورد نظر برای نام تجاری  می سازد.

بیشتر بخوانید:  5 دلیل برای استفاده از بازاریابی دیجیتال

همچنین، ارتباط با بازاریابی موتور جستجو، اجازه دهید  که اکانت های شما توسط SEO بهینه سازی شود  و همه آنها باید اطلاعات کاملی در  ارتباط با اطلاعات تماس با شما و وب سایت  را دارا باشند. اطلاعات غیر مرتبط باید حذف شده و  از حسابهای جعلی و تقلبی که  به نام شما انجام می شود، باید فورا گزارش تهیه شود.

الهام رسانه های اجتماعی

بزرگترین دلیل برای فعال بودن در شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی این  است که مشتریان شما همواره در آنجا حضور دارند. از طرف دیگر، این بدان معنی است که رقبای  شما فعال هستند. به جای دلسرد شدن، شما باید آنرا یک نشانه مثبت بدانید.، دانستن اینکه در حال حاضر مجموعه ای از اطلاعات در شبکه های اجتماعی  درباره علاقه یا عدم علاقه مخاطبان به محصولات و خدمات شما وجود دارد.تحقیقات کاملی  در مورد آنچه  که مخاطبانتان دوست دارند و آنچه بیشتر دوست دارند و انجام دهید و از آن اطلاعات برای به روز رسانی استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی خود استفاده کنید. این کمک می کند تا بهترین تعامل  ممکن را از رسانه های اجتماعی بدست آورید.

هنوز هم سردر گم هستید؟ به دنبال  متخصصان صنعت  بروید و روند  پیشرفت آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید  و ببینید که چگونه به طرفداران و پیروان خود به بهترین شکل  پاسخ می دهند.

 

همیشه یک تقویم محتوا داشته باشید

 هیچ استراتژی بازاریابی رسانه  اجتماعی بدون یک برنامه ایجاد و بازاریابی محتوایی کامل نیست. مطمئن شوید که برنامه فعالیت  اجتماعی شما  نه تنها شامل ایجاد محتوا بلکه گزینش و انتشار آن است.

بیشتر بخوانید:  نقش دیجیتال مارکتینگ در موفقیت استارتاپ ها

 ارسال مطالب ،  بدون داشتن یک تقویم محتوا مانند رفتن  به غواصی بدون  لوازم و وسایل لازم، بی معنی است. بازاریابی محتوا بسیار استراتژیک است، و شما همیشه باید این را  به خاطر بسپارید.

 یک تقویم محتوا در بازاریابی اجتماعی چیست؟ خوب، یک تقویم است که اساسا  به شما کمک می کند تا بدانید که پستها کی و چرا ارسال شده اند. این چارچوب لازم برای شما به منظور ایجاد اعتماد در طرفدارانتان  و همچنین دستیابی به طرفداران بیشتر تا جایی که امکان دارد است .زمان بندی نیز از اهمیت زیادی  در تقویم برخوردار است.اگر شما فروش لباس نوزاد را انجام می دهید، قرار دادن پست در  ساعت ۱ بامداد  بی نتیجه خواهد  بود .

آزمایش و ارزیابی استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی

هیچ استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی بدون این مراحل کامل نیست  و شما همیشه باید  ۳ سوال  زیر را بپرسید تا بدانید کجا ایستاده اید؟

۱- اینکه یک چیز (نه دو، سه و یا چند  چیز دیگر)  را من امروز امتحان  خواهم کرد؟

۲- چه استانداردی بهترین اندازه گیری را از موفقیت طرح من منعکس خواهد کرد؟

۳- آیا من  اطلاعات کافی و دقیقی دارم که  کاربران با کدام یک از محتوا ها یا به عبارتی دیگر قلابها با ما مشارکت و همکاری کرده اند؟

جهان اجتماعی جهان بزرگی  است و  اطلاعات بهترین مکان برای  بررسی با استفاده از ابزار تحلیلی هستند که به آسانی در دسترس هستند. برخی از بهترین ابزارهای  تحلیلی ، با یک نسخه رایگان و یا آزمایشی به شما اجازه می دهد قبل از اینکه تصمیم به خرید این ابزارها بگیرید استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی خود را بیازمایید. سعی کنید ابزاری را خریداری کنید که امکان پیگیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  مراقب باشید تبلیغات برندها شما را فریب ندهند

بیشتر کسب و کارهای  کوچک (و حتی کسب و کارهای بزرگ!) تمایل به مشاهده پلت فرم رسانه های اجتماعی – (یکی از محبوب ترین ابزار بازاریابی دیجیتال)  صرفا  بعنوان محلی برای قرار دادن یک پست به طور منظم  دارند. آنها این کار را  بر اساس این باور انجام می دهند که پست  =  بازاریابی رسانه های اجتماعی. اما حقیقت فراتر از این است. بازاریابی رسانه های اجتماعی در حال حرکت به سمت  ساخت یک پایگاه اجتماعی قوی و وفادار برای طرفداران بالفطره  است و بهتر است اینکار از  طریق یک استراتژی و یک شرکت دیجیتال مارکتینگ برنامه ریزی شود و برای بازاریابی رسانه اجتماعی انجام شود.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.