نسخه آزمایشی!

چگونه مشتریان را به کمک رسانه های اجتماعی با خود همراه کنیم؟

فهرست مطالب

ممکن است برخی از صنایع تصور کنند که استفاده از رسانه های اجتماعی به کسب و کار آنها مرتبط نیست و مزیتی برای آن ها ایجاد نمی کند. با اینکه استفاده از رسانه های اجتماعی در صنایعی همچون سرگرمی، ورزش و مواد غذایی رواج دارد و دارای مزیت های بسیاری است، اما این ها تنها صنایعی نیستند که می توانند از مزایای رسانه ها و شبکه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنند. حتی صنایع قدیمی نیز می توانند با استفاده از پتانسیل های رسانه های اجتماعی، مشتریان خود را با شرکت همراه کنند.

به عنوان فراهم کننده خدمات بازاریابی دیجیتال، می دانیم که برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه می تواند کار دشواری باشد. ما باید بدانیم چگونه در شرکت ها افراد را ترغیب کنیم تا مشارکت کنند. هر کسب وکاری به بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی نیاز دارد و شرکت ما از این قاعده مستثنی نیست.

همه نکات و ترفندهایی که در این مقاله بیان خواهیم کرد برای کسب و کارهای مختلف کاربردی، و بر روی انواع کسب و کارها قابل اعمال است. به همین دلیل می توانیم از این ایده ها برای مشتریان مختلف استفاده کنیم، حتی بیزینس هایی که علاقه ندارند در حوزه رسانه های اجتماعی فعالیت کنند.

 

بر روی نیازهای مشتری تمرکز کنیم:

خب، این سوال پیش می آید که چگونه؟
می توانیم به مشتریان خود بگوییم که در اوایل سال ۲۰۱۴ شرکت IBM گزارش داد، حدود ۷۵ درصد از مشتریان از رسانه های اجتماعی در فرایند یافتن لوله کش یا سایر محصولات و خدمات استفاده کرده بودند.

علاوه بر این، می دانیم که امروزه اثر رفتار برند بر روی خرید مشتری در رسانه های اجتماعی بسیار قابل توجه است. به عنوان مثال ۴۸ درصد از مشتریان به دنبال برندهایی هستند که به کاربران در رسانه های اجتماعی پاسخ می دهند. باید توجه مشتری را به این نکته جلب کنیم که ۷۹ درصد افراد نسل جدید و ۸۴ درصد نسل های دیگر برندهایی را ترجیح می دهند که شخصیت خود را در فیس بوک به خوبی نشان می دهند.

 

علاوه بر این، ۵۱ درصد از افراد نسل جدید و ۳۵ درصد افراد نسل های دیگر به دنبال برندهایی هستند که در توییتر فعالیت می کنند. مشتریان از رسانه های اجتماعی برای به دست آوردن خدمات جدید، یافتن تخفیف ها، به روز بودن با تغییرات شرکت ها و خواندن نظرات مشتریان استفاده می کنند. به عنوان مثال لوله کش ها هم می توانند از رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:  دیجیتال مارکتینگ در شرایط کمبود بودجه

 

کسب وکارهایی که در این حوزه فعالیت دارند می توانند از رسانه های اجتماعی برای اعلام تخفیف های محدود یا خدمات سالانه استفاده نمایند. یکی از مواردی که افراد می توانند انجام دهند این است که خودشان را جای مشتری قرار دهند. از آن ها بپرسیم چگونه اطلاعاتی را درباره شرکت های جدید به دست می آورند. اگر شانس با ما همراه باشد مشتریان ما را از طریق رسانه های اجتماعی پیدا خواهند کرد. هر چقدر افراد دلیل استفاده از رسانه های اجتماعی را بیشتر درک کنند علت و چرایی حضور خود در این رسانه ها را هم بیشتر قبول خواهند داشت.

 

تعامل در رسانه های اجتماعی:

امروزه مشتریان به دنبال تعامل با شرکت ها هستند و دوست دارند خدمات بهتری دریافت کنند. به همین دلیل باید به مشتریان خود توضیح دهیم که بررسی تخفیف های آنلاین و کشف شرکت های جدید تنها دلایل علاقه افراد به حضور و فعالیت شرکت های مدنظرشان در رسانه ها و شبکه های اجتماعی نیست.

 

طبق نظر سنجی های آنلاین صورت گرفته بین ۲۳۰۰۰ مشتری مشخص شد که ۶۷ درصد از افراد از طریق رسانه های اجتماعی با شرکت مدنظر ارتباط برقرار می کنند تا از آن ها پشتیبانی بگیرند. یکی دیگر از مطالعات انجام شده نشان می دهد زمانی که شرکت ها از طریق رسانه های اجتماعی با مشتریان خود تعامل می کنند و به سوالات آن ها پاسخ می دهند، مشتریان به طور میانگین ۲۰ الی ۴۰ درصد بیشتر خرید می کنند و با آن ها زمان می گذرانند. این یک نکته کلیدی برای افراد است. به عنوان مثال مشتریان ممکن است بخواهند هزینه تعویض شیر آب را بدانند. ما می توانیم نمونه ای این از سوالات تکراری را آماده کنیم و به آن ها پاسخ دهیم و آن ها را در رسانه های اجتماعی منتشر کنیم. این کار باعث تعامل بیشتر با مشتریان و ایجاد حس وفاداری در آن ها می شود.

بیشتر بخوانید:  جستجوی صوتی بازاریابی دیجیتال را تغییر خواهد داد

 

علاوه بر خدمات رسانی به مشتریان، می توانیم به افراد توضیح دهیم که چگونه می توانند از رسانه های اجتماعی و ترندهای شبکه های اجتماعی برای ایجاد و اشتراک گذاری محتوای مرتبط برای رسیدن به مخاطبین و بهبود تعامل استفاده کنند. به عنوان مثال لوله کش ها فرصت های بیشتری برای به اشتراک گذاشتن ترفندها و نکات خود دارند. آن ها می توانند به مشتریان خود بگویند که با تعمیر یک نشتی آب می توانند در هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

به مشتریان توضیح دهیم که چگونه به آن ها کمک خواهیم کرد:

بعد از اینکه مشتریان فهمیدند فعالیت در رسانه های اجتماعی و استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای کسب وکارشان چقدر اهمیت دارد، باید نحوه کمک کردن به آن ها را توضیح دهیم. به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ به آن ها بگوییم که به عنوان متخصص بازاریابی رسانه های اجتماعی کارهای زیر را برایشان انجام خواهیم داد:
• توسعه حضور در سایت ها و رسانه های اجتماعی مرتبط
• بهبود تجربه مشتری و حفظ آن ها
• کسب مشتریان جدید
• ایجاد محتوایی با ارزش که مخاطبان از آن نفع ببرند
باید اعتماد مشتری جدید را به دست آوریم تا بتوانیم آن ها را به برقراری ارتباط و امضا قرارداد ترغیب نماییم. با اشتراک تجربه های گذشته، موفقیت ها و نظرات مشتریان راضی می توانیم اینکار را به راحتی انجام دهیم. اگر با هیچ لوله کشی در حال حاضر کار نکرده ایم از نمونه های مشابه در صنایع دیگر بهره ببریم.

 

مشتریان را وارد فرآیند کنیم:

خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان دقیقا به مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم دست یافت؟ بازاریابی رسانه های اجتماعی و فرآیند آن را می توان به شش مرحله تقسیم بندی نمود:

 

تنظیم و بهینه سازی رسانه های اجتماعی:

به عنوان شرکت تبلیغاتی یا آژانس دیجیتال مارکتینگ به مشتریان خود کمک کنیم که اگر در حال حاضر اکانتی در رسانه های اجتماعی ندارند یکی برای خود ایجاد نمایند. همچنین اکانت فعلی آن ها را بررسی کنیم تا مطمئن شویم اکانت آن ها مشکلی ندارد. به عنوان مثال هر پروفایل باید خدمات و ساعات کاری یکسانی را نشان دهد. بعد این اکانت را برای جستجو بهینه سازی کنیم.

بیشتر بخوانید:  راز نوشتن پست‌های لینکداینی که به اقدام منجر می‌شوند

 

منابع و گزارش دهی:

به مشتریان خود نشان دهیم که منظور از گزارش دهی چیست و چه تاثیری دارد. ما به عنوان یک شرکت فعال و متخصص در زمینه بازاریابی دیجیتال باید به آن ها کمک کنیم تا به آنالیتیکس رسانه های اجتماعی خود دسترسی داشته باشند تا بتوانند معیارهای اصلی همچون اینگیجمنت ها، لایک ها، اشتراک ها، دنبال کنندگان، بازدید ها و دسترسی ها را مشاهده نمایند. این کار به مشتریان کمک می کند در مورد جایی که هستند و کاری که می کنند اطلاعات خوبی به دست آورند.

 

مدیریت انتشار پست ها و توزیع آن در رسانه های اجتماعی:

باید به مشتریان خود کمک کنیم برای انتشار محتوای جدید در رسانه های اجتماعی زمانبندی کنند. در چه ساعاتی از شبانه روز افراد تعامل بیشتری را با این کسب و کار دارند؟ بهترین و ایده آل ترین زمان ها برای ارسال پست ها کدام است؟ به مشتریان توضیح دهیم که کار ما برای کمک به آن ها برای ایجاد محتوای مناسب و انتشار آن در زمان مناسب و برای مخاطبین درست است.

 

تبلیغات در فیس بوک:

مشتریان را راهنمایی کنیم تا به افرادی دسترسی داشته باشند که احتمال تبدیل شدنشان به مشتری زیاد است. تبلیغات فیس بوکی به ما کمک می کند جمعیت هدف را بهتر تعریف کنیم و به افراد مناسبی دست یابیم.

 

تعامل با مشتریان و اشتراک گذاری:

ما باید به آن ها بگوییم و راهنمایی شان کنیم که با تنظیم و راه اندازی قابلیت خدمات رسانی به مشتریان و با ایجاد فرصت هایی برای کامنت گذاشتن و اشتراک پست ها می توانند تعامل بهتری با افراد داشته باشند. آن ها می توانند گزینه های اشتراک در رسانه های اجتماعی را به سایت ها و وبلاگ های خود اضافه نمایند. در ابتدا ممکن است برای صحبت کردن با مشتری درباره رسانه های اجتماعی شک داشته باشیم. با این حال هر چقدر تعامل با افراد بیشتر باشد موفقیت ما هم بیشتر می شود. به زودی می توانیم مشتریان را ترغیب کنیم از رسانه های اجتماعی برای رسیدن به خواسته های خود استفاده کنند.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.