نسخه آزمایشی!

چگونه رزومه عالی برای کارشناس دیجیتال مارکتینگ بنویسیم؟

فهرست مطالب

اگر می خواهید در حوزه بازاریابی دیجیتال به عنوان مدیر یا مشاور دیجیتال مارکتینگ کار کنید باید بدانید چگونه می توانید خودتان را بازاریابی و معرفی نمایید. نوشتن رزومه برای جایگاه شغلی بازاریابی دیجیتال در برگیرنده بررسی نکات شخصی است که انجام آن برای برخی از افراد دشوار است.

با این همه، شما هم همانند سایر افراد به دنبال این هستید که خودتان را فرد متخصصی معرفی نمایید اما بیش از حد نباید اغراق کنید. اگر نتوانید به درستی خودتان را بازاریابی کنید چگونه می توانید انتظار داشته باشید سایر افراد شما را به عنوان یک بازاریاب قبول کنند؟ قبل از اینکه رزومه خود را ارسال کنید به نکاتی که در این مقاله بیان خواهیم کرد خوب فکر کنید تا بتوانید رزومه عالی و ایده آلی برای این جایگاه شغلی بنویسید.

هدف خود را بیابید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید چه کسی رزومه شما را مطالعه خواهد کرد و چه چیزی دوست دارد ببیند. سپس بر روی ایجاد یک پیام خوب که این افراد را هدف قرار می دهد کار کنید و از کلمات کلیدی که نیاز دارید استفاده کنید و مهارت ها و تجارب خود را برجسته نمایید. رزومه ای بسازید که افراد واقعا به دنبال آن هستند.

رزومه خود را کوتاه بنویسید

کارفرمایان دوست ندارند زمان زیادی را برای مطالعه رزومه های طولانی صرف کنند. آن ها می خواهند به سرعت اطلاعات موجود در آن را اسکن نمایند و موارد اصلی را مورد بررسی قرار دهند. اگر در نوشتن رزومه یک صفحه ای به کمک نیاز داشتید می توانید از نمونه های آنلاینی که وجود دارد به عنوان راهنما استفاده کنید. مطمئن شوید که به دنبال نمونه های مرتبط با بازاریابی دیجیتال می گردید و می توانید رزومه ای ایجاد کنید که به کسب شغل رویایی تان کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  از 10 تجربه بازاریابی که می‌توانید برای بهبود شبکه اجتماعی خود انجام دهید-02

گزاره های ارزشی خود را تعریف کنید:

خوب شما باید بدانید چه چیزی شما را از سایر افرادی که برای موقعیت مشابه درخواست داده اند متمایز می کند. بر روی مهارت ها و استعدادهای منحصر به فرد خود تمرکز کنید. به خاطر داشته باشید که شرکت های بزرگ و کوچک ممکن است به دنبال مهارت های متفاوتی باشند پس باید رزومه را بر اساس نیاز شرکت تهیه کنید.

نتایج خود در تلاش های بازاریابی دیجیتال را نشان دهید

بر روی دستاوردهای خود در حوزه بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید. سعی کنید از به کار بردن اعداد رند خودداری نمایید. این ها به نظر عالی هستند اما به عنوان مثال اگر از ۳۹ درصد به جای ۴۰ درصد استفاده کنید منطقی تر و قابل اعتمادتر به نظر خواهید رسید. استفاده از اعداد رند کارفرما را سردرگم می کند.

لینکی به کارهای خود فراهم کنید

برای اینکه کارفرما بتواند از سوابق و کارهای قبلی شما آگاهی پیدا کند بهتر است لینکی در رزومه بگنجانید تا فرد بتواند بر روی آن کلیک نماید.

به عنوان مثال اگر یک پست وبلاگی در مورد یک موضوع نوشته اید که عملکرد خوبی نسبت به سایر موضوعات داشته است مطمئن شوید که این پست را در رزومه خود برجسته می کنید.

به گواهینامه ها و جوایزی که گرفته اید هم اشاره نمایید

اگر برای کار خود جایزه یا گواهینامه ای دریافت کرده اید مطمئن شوید که اطلاعات خود را در رزومه قرار می دهید. به عنوان مثال رزومه شما در صورت وجود گواهینامه های حرفه ای در حوزه کاری، جوایز و سایر موارد ظاهر حرفه ای تری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  چرا باید بازاریابی محتوایی را شخصی سازی کنید

شخصیت خود را نشان دهید

با اینکه رزومه باید حرفه ای باشد اما این موضوع بدین معنی نیست که کلا در مورد کسب وکار صحبت کنید. شما باید شخصیت خود را هم به نمایش بگذارید. به وبلاگ؛ صفحه رسانه اجتماعی و سایر مواردی که شرکت مدنظر دارد نگاهی بیندازید تا ببینید آن ها از چه چیزی استفاده می کنند. از همان تن در رزومه استفاده نمایید. رزومه خود را حرفه ای نگه دارید اما اطمینان حاصل کنید که می توانید صدای خود را هم به آن اضافه کنید.

خوب بعد از اینکه رزومه خود را آماده کردید می توانید به سراغ کارهای دیگر بروید. حالا زمان آن فرا رسیده است که شرکت های تبلیغاتی برتر ایران و آژانس های دیجیتال مارکتینگ را برای ارسال این رزومه پیدا کنید.

بهتر است زمان خود را صرف پژوهش بر روی شرکت های متعدد کنید و ببینید کدام یک از آن ها به دنبال فرد حرفه ای در حوزه بازاریابی دیجیتال هستند و می توانند شما را در این جایگاه شغلی استخدام کنند. در دنیای آنلاین گشت و گذار کنید و سایت های متعددی را مورد بررسی قرار دهید. می توانید از بسترهای یافتن شغل نیز استفاده کنید. بعد از اینکه تحقیق و پژوهش خود را انجام دادید و فهمیدید چه شرکت هایی به دنبال مهارت هایتان هستند می توانید رزومه را برایشان ارسال کنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.