نسخه آزمایشی!

پیش بینی متخصصین در مورد اینستاگرام برای سال ۲۰۱۹

فهرست مطالب

خیلی از ماها دوست داریم بدانیم در سال جدید چه اتفاقاتی برای شبکه های اجتماعی رخ می دهد. اینستاگرام نیز از این قاعده مستنثی نیست. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله پیش بینی اینفلوئنسرها ، استراتژیست ها و متخصصین درباره آینده اینستاگرام در سال جدید را با هم مرور کنیم.

پیشنهاد میکنیم ۱۰ ترفند کاربردی و قابلیت مهم استوری اینستاگرام را در این مقاله به صورت فیلم آموزشی ترفندهای اینستاگرام که توسط تیم تولید محتوا آژانس تبلیغاتی کروشه تهیه شده است را مشاهده کنید

پیش بینی اول:  در سال جدید، اینستاگرام بیشتر از قبل بر روی IGTV سرمایه گذاری خواهد کرد

IGTV که به عنوان اولین پلتفرم ویدئویی مستقل اینستاگرام شروع به کار کرد ، تغییرات بزرگی در این شبکه اجتماعی ایجاد نمود. متاسفانه علی رغم تلاش های اینستاگرام برای ارائه یک کانال کاملا جدید برای نمایش محصولات و خدمات کسب وکارها، کاربران هنوز به خوبی نتوانسته اند خود را با چنین تغییری وفق دهند.

اما در سال جدید همه چیز تغییر خواهد کرد. متخصصان مختلف پیش بینی کرده اند که اینستاگرام برای سال جدید بیش تر از قبل بر روی این پلتفرم ویدئویی سرمایه گذاری خواهد کرد و قابلیت ها و عملکردهای بیشتر و جدیدتری برای افزایش محبوبیت آن معرفی خواهد نمود.

 

زمانی که استوری های اینستاگرام با استوری های اسنپ چت مورد مقایسه قرار می گرفت را به خاطر دارید؟ شاید هنوز صحبت کردن در مورد IGTV و حساب کردن بر روی آن هم بسیار زود باشد. با اینکه تعامل کاربران با این پلتفرم ویدئویی بسیار نا امید کننده است اما به نظر می رسد  اینستاگرام قصد دارد قابلیت ها و عملکردهای این پلتفرم ویدئویی را بهبود ببخشد  و دیده شدن محتوای IGTV را بهتر کند.

به همین خاطر برندهای مختلفی در آینده بودجه زیادی صرف دیده شدن در این پلتفرم ویدئویی خواهند کرد. یکی از متخصصان حوزه بازاریابی اینستاگرام به نام الیس دارما در این باره چنین می گوید: اینستاگرام در سال بعد تغییرات بزرگی در IGTV ایجاد خواهد کرد.  این تغییرات با ایجاد نوار جستجو در صفحه اکسپلور به وجود خواهد آمد که برای کلیدواژه های موجود در عناوین و توضیحات  فایل های ویدئویی بهینه سازی شده است.

دارما همچنین پیش بینی می کند که قابلیت های جدیدی در اینستاگرام معرفی خواهد شد و همین امر اشتراک افراد در کانال IGTV را ساده تر و آسان تر خواهد نمود. در چنین شرایطی تولید کنندگان محتوا می توانند به فکر ارسال تازه ترین محتوای خود بر روی IGTV باشند.

مت ناوارا به عنوان مشاور بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه های اجتماعی بر این باور است که فیس بوک باید قابلیت جستجوی ضعیف در محتوای IGTV را هدف قرار دهد. او اضافه می کند که: گزینه های درآمدزایی محدود برای تولید کنندگان محتوا بر روی IGTV در مقایسه با سایر پلتفرم های ویدئویی بیشتر به چشم می خورد. به همین خاطر اینستاگرام در سال جدید باید بیشتر از قبل بر روی این قابلیت ها کار کند.

 

 پیش بینی دوم: آنالیتیکس اینستاگرام  بیشتر از قبل قوی تر خواهد شد.

 اندازه گیری و سنجش آنالیتیکس های اینستاگرام همیشه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. اما از آنجایی که اینستاگرام بیشتر از قبل بر روی کسب وکارها تمرکز دارد، نیاز بهبود قدرت آنالیتیکی آن بیشتر از قبل احساس می شود.  این ابزار تجزیه و تحلیلی باید بیشتر بر روی حفظ فالورها، فروش و سایر موارد تمرکز نماید.

 در سال ۲۰۱۸ با تست بتای آنالیتیکس اینستاگرام شاهد این موضوع بودیم. اما بر اساس گفته های برخی از متخصصان، سال جدید سال سرمایه گذاری اینستاگرام بر روی آنالیتیکس ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  28 معیار تجزیه و تحلیل موفقیت در اینستاگرام

Marly Kos یکی از مدیران توسعه کسب وکار در  Casetify در این باره چنین می گوید: با  سرمایه گذاری بیشتر فیس بوک بر روی ابزارهای انالیتیکی، انتظار داریم بینش های جدید و داده های گسترده تری در اختیار کسب وکارها قرار گیرد.  کسب و کارهای کوچک و بزرگ در این شرایط بهتر می توانند عملکرد محتوای خود را بسنجند و تاثیر آن بر روی اهداف کلی بازاریابی را شناسایی و ارزیابی کنند.  

به عنوان یک برند همه ما به دنبال کسب بینش برای جذب فروش بیشتر، افزایش آگاهی از برند و افزایش تعامل با مشتریان خود هستیم. به خصوص زمانی که معیارهای دقیق تری در مورد نرخ تعامل پست های فروشگاهی، محتوای ویدئویی، استوری های اینستاگرام و تبلیغات آن داشته باشیم بهتر می توانیم در مورد تغییرات مورد نیاز تصمیم گیری کنیم.

تیلور لورن رییس بخش بازاریابی در Later بر این باور است که اینستاگرام در سال جدید گزینه های آنالیتیکی پیشرفته تری توسعه خواهد داد. زمانی که چنین اتفاقی روی دهد کسب وکارها بهتر از قبل می توانند معیارهای خود را پیگیری و تفسیر نمایند.  با تغییر و تکامل پلتفرم های اجتماعی به عنوان کانال خرید و فروش، حالا کسب وکارها نیاز به گزارش هایی دارند که بتواند بازگشت سرمایه گذاریشان را تعیین کند.

شما باید دقیقا بدانید چه ترافیکی از طرف اینستاگرام دریافت کرده اید و این ترافیک چگونه به فروش منجر شده است. پس حالا زمان بهبود مهارت های گزارش دهی در این پلتفرم های اجتماعی فرا رسیده است.

 

 پیش بینی سوم: استوری های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ تعاملی تر خواهد شد

در سال ۲۰۱۸ شاهد  افزایش قابلیت های جدید و بزرگ در استوری های اینستاگرام بودیم. این قابلیت های جدید شامل ابزارهای خلاقانه، فونت ها، استیکرها و ابزارهای مختلف برای کسب وکارها بود. خوب حالا سوال اینجاست که در سال ۲۰۱۹ برای استوری های اینستاگرام چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بر اساس پیش بینی متخصصین مختلف، بزرگ ترین تغییر در سال جدید تعاملی تر شدن استوری ها خواهد بود.

جسیکا گوزیک رییس بخش بازاریابی اجتماعی اوبرلو بر این باور است که فیس بوک و یوتیوب نسخه های خود را برای استوری هایشان در سال ۲۰۱۸ توسعه دادند. حالا نوبت اینستاگرام است که بتواند استوری هایش را تعاملی تر سازد. امیدواریم این شبکه اجتماعی قابلیت های جدیدی را ایجاد کند و به کمک آن استوری ها را تعاملی تر سازد.

به عنوان مثال به کمک ارائه قابلیت ارسال سوال با پاسخ های چند گزینه ای و توانایی ارسال دیدگاه عمومی بر روی استوری ها.

 

نتایج کلیدی از تجزیه و تحلیل ۱۵،۰۰۰ استوری اینستاگرام از ۲۰۰ برند برتر جهان را در اینجا بخوانید

 

Loic Jeanjean رییس رشد کسب وکار در Fastory.io دیدگاه مشابهی در این زمینه دارد. به نظر او هیچ چیزی به اندازه تعامل از طریق استوری ها در سال ۲۰۱۹ مهم و با ارزش نخواهد بود. او در این باره می گوید:  زمانی که با بازاریابان صحبت می کنم، به این نتیجه می رسم که آن ها هم عاشق تعامل بیشتر با مخاطبان هستند و دوست دارند اینکار را از طریق استوری های خود انجام دهند. به همین خاطر به دنبال یافتن روش های بهتری در تبدیل مخاطبان و فالورها به خریدار و مشتری می روند.

با آغاز تبلیغات قابل اجرای فیس بوک که یک ابزار تعاملی جدید است می توان به اینده استوری های اینستاگرام هم امیدوار بود. برندها به کمک این ابزارها می توانند تجربیات مخاطبان خود را تبدیل به بازی کنند.  به نظر می رسد سایر روش های بازی سازی هم راهی به استوری های اینستاگرام خواهند یافت.

بیشتر بخوانید:  نقش محتوا در ایجاد سبک زندگی برندها

 

پیش بینی چهارم:  اعتبار بسیار مهم تر از قبل خواهد بود.

 از آنجایی که تعداد کاربران اینستاگرام افزایش یافته و این کاربران بیشتر از قبل از این رسانه اجتماعی برای جستجوی کسب وکارها و محصولات استفاده می کنند باید پروفایل شما برای فروش، جذب فالور و افزایش آگاهی از برند بهینه سازی شود. یکی از بهترین روش ها برای انجام اینکار ایجاد، زیبایی منسجم در اینستاگرام است. در سال ۲۰۱۸، برندها سعی کردند ظاهر فیدهای اینستاگرامی خود را بهتر کنند.

گرچه این روند در سال جدید افت نخواهد کرد اما برخی از متخصصان بر این باورند که کسب وکارها از فیدهای عالی دور خواهند شد و به فکر گزینه معتبرتری خواهند بود. سوفی گری به عنوان اینفلوئنسر رسانه اجتماعی و بنیانگذار DiveThru در این باره چنین می گوید: فکر می کنم سال جدید از فیدهای گردآوری شده عالی دور خواهد شد و به دنبال ایجاد اعتبار بیشتر خواهد رفت. من سال ۲۰۱۹ را به عنوان سالی می بینم که در آن افراد شروع به اشتراک گذاری زندگی واقعی خودشان خواهند کرد یا اینکار را ادامه خواهند داد.

گری بر این باور است که اینفلوئنسرها هم باید از ایجاد فید عالی دور شوند و به دنبال اعتبار بیشتر در این رسانه اجتماعی باشند. به عنوان یک اینفلوئنسر نباید منتظر بمانید تا فرد دیگری این کار را انجام دهد.  خودتان دست به کار شوید زیرا شما هستید که می توانید مشکلی را شناسایی کنید و در واقعیت این مشکل را برطرف نمایید. اینکار نه تنها به فالورهای شما کمک می کند بلکه از فشارهایی که بر شانه های شماست می کاهد. ارین سامر عکاس و مدیر  هنری می گوید:

در مورد زیبایی شناسی، فکر می کنم  فیلترهای  retro و vintage که در انتهای سال جاری نمونه های مختلف آن را دیدیم، در سال جدید هم محبوبیت رو به رشدی خواهند داشت.  فکر می کنم این نمونه ها گزینه های جایگزین بهتری برای موارد گردآوری شده و ویرایش شده هستند.

 

بر اساس گفته های کریستینا گالباتو، معتبر بودن بر روی اینستاگرام و سایر رسانه های اجتماعی چیزی بیشتر از به کار بردن تصاویر مختلف است. کسب اعتبار به شما کمک می کند خود را در میان رقبا متمایز کنید و به موفقیتی که در ذهن دارید برسید.  به خاطر فعالیت برندها و اینفلوئنسرهای متعدد بر روی این پلتفرم، دیگر ارسال پست ها و تصاویر زیبا کافی نخواهد بود. چیزی که شما را از سایرین متمایز می کند توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان به شیوه قابل اعتمادتری است. در استوری های اینستاگرام نیز این موضوع باید به خوبی نشان داده شود.

 

Edelmann نیز این موضوع را تایید کرده و می گوید: برندها با نشان دادن مشکلات محیطی و اجتماعی در فیدهای خود می توانند بحث های فرهنگی خوبی ایجاد کنند و به این طریق خود را در میان رقبا متمایز سازند.

 

پیش بینی پنجم: بازاریابی اینفلوئنسرها بیشتر از قبل شخصی سازی خواهد شد

بازاریابی اینفلوئنسرها در سال جدید هم محبوبیت خود را حفظ خواهد کرد. بر خلاف تبلیغات سنتی، بازاریابی اینفلوئنسرها به افراد کمک می کند از طریق منابع قابل اعتماد، کسب وکارشان را به مخاطبان جدید معرفی نمایند.  اما بر اساس گفته های برخی از متخصصان اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ دیگر همکاری با اینفلوئنسرهای بزرگی که فالورهای زیاد دارند کافی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:  افسانه نهم: صنعتی که من در آن فعالیت می‌کنم نمی‌تواند به خوبی از تبلیغات دیجیتال استفاده کند.

 

در حقیقت بر اساس گفته های ناتان چان میکرو اینفلوئنسرها هم در سال ۲۰۱۹ می توانند برای کسب وکارها مفید باشند. به منظور ایجاد تجربه تبلیغی قابل اعتمادتر، کسب وکارها و اینفلوئنسرها باید بیشتر از قبل به موارد علمی روی بیاورند و هر کانالی را برای اهداف جداگانه ای به کار ببرند.

Shane McCloskey مدیر فروش و همکاری در Influence.co در این باره چنین می نویسد: در سال ۲۰۱۹، اینفلوئنسرها از تکثیر محتوا بر روی پلتفرم های اجتماعی مختلف  دور خواهند شد و تلاش خواهند کرد هر پلتفرمی را به عنوان بخش منحصر به فرد قیف فروش خود ببینند و بر اساس آن مشتریان را به دست آورند و حفظ نمایند. از آنجایی که برندهای بسیاری به دنبال روش معتبر برای رسیدن به مشتریان هستند

اینفلوئنسرهایی که بتوانند پیام منحصر به فردی برای پلتفرم های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند در رشد مخاطبان و امن کردن تبلیغات برندها موفق تر خواهند بود. مت کرامپ  عکاس و مدیر هنری بیان می کند که اینستاگرام  در سال های آینده بهتر می تواند اینفلوئنسرهایی که برای افزایش جذابیت خود، اقدام به خرید لایک و فالور می کنند را جریمه نماید. او در این باره می گوید: در اواخر سال ۲۰۱۸ اینستاگرام اولین گام های خود را برای پیشگیری از انجام کارهای فریب آمیز برداشت  و تلاش کرد با نوتفیکیشن هایی افراد را از انجام چنین فعالیت هایی باز دارد.

 

بر اساس گفته های اینستاگرام، اکانت هایی که برای رشد مخاطبان خود همچنان از اپلیکیشن های ثالث استفاده کنند تحت تاثیر چنین جریمه هایی خواهند بود.  این موضوع می تواند به معنای کاهش تمایل یا غیر فعال کردن اکانت ها باشد. پس مراقب رفتارهای خود در اینستاگرام باشید.

اگر لایک یا فالور بخرید به احتمال زیاد روزهای بدی پیش رو خواهید داشت.

 

 پیش بینی ششم:  اینستاگرام ابزارهای جدیدی برای ارتباط کاربر- کاربر توسعه خواهد داد

در سال ۲۰۱۸ قابلیت های زیادی به دایرکت اینستاگرام اضافه شد. برخی از این قابلیت ها شامل ایجاد روش های جدید برای اشتراک گذاری و برقراری ارتباط با افراد بود. بر اساس گفته متخصصان، در سال جدید تعداد این قابلیت ها بیشتر هم خواهد شد.

 مت ناوار در این باره می گوید: این روزها تعداد افرادی که دوست دارند به شیوه خصوصی مطالب خود را بر روی رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند بیشتر شده است. برای هدف قرار دادن چنین نیازی، شاهد بروز ابزارها و قابلیت های بسیاری در اپلیکیشن های پیام رسانی خواهیم بود. این قابلیت ها به افراد اجازه خواهد داد به هنگام برقراری ارتباط در گروه های گفتگو یا اشتراک گذاری محتوا با دوستان خود گزینه های خلاقانه تری داشته باشند. او همچنین بیان می کند که امنیت جزو مهم ترین فاکتورهای اینستاگرام برای سال جدید خواهد بود.

 

در سال ۲۰۱۸  فیس بوک و سایر رسانه های اجتماعی در ایجاد حریم خصوصی و برقراری امنیت زیاد موفق نبودند. به همین خاطر رمزگذاری end-to-end برای پیام رسانی  در اپلیکیشن های محبوب اجتماعی قابل دسترس خواهد بود. این گزینه ها ممکن است در حال حاضر بر روی رسانه های اجتماعی وجود نداشته باشد یا به طور پیش فرض فعال نشده باشد.

سال ۲۰۱۸ سال پرباری برای اینستاگرام بود. با ارائه قابلیت ها و ابزار جدید باید منتظر باشیم و ببینیم در سال جدید چه تغییراتی در این پلتفرم محبوب ایجاد خواهد شد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.