نسخه آزمایشی!

ترندهای بازاریابی در موبایل برای سال ۲۰۱۹

فهرست مطالب

زمانی که صحبت از فناوری های موبایلی به میان می آید باید به هنگام اتخاذ این ترندها بتوانید خود را از سایر رقبا متمایز کنید و بالای قله باشید. به روزرسانی های مرتبط با این فناوری ها اغلب به نفع بازاریابان خواهد بود. در این مقاله سعی می کنیم حوزه بازاریابی در موبایل را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم در سال جدید باید به دنبال چه ترندهایی در این ناحیه از فناوری باشید. سعی می کنیم ترندهایی را در بازاریابی موبایلی بیان کنیم که در سال ۲۰۱۹ برجسته خواهد بود.

واقعیت افزوده(AR):

برندهای بزرگی همچون گوگل و اپل سعی می کنند برای نشان دادن دموی محصولات خود همچون آیفون ۸ و آیفون ایکس از قابلیتی به نام واقعیت افزوده استفاده کنند. این موضوع نشان می دهد چنین قابلیتی در سال جدید هم طرفداران بسیار زیادی خواهد داشت. با ارائه ARKit 2 شرکتی همچون اپل در حال تلاش برای ارائه پلتفرم بهبود یافته برای ایجاد اپلیکیشن های واقعیت افزوده برای سازمان ها و توسعه دهنده هاست.

با اینحال واقعیت افزوده در موبایل قابلیت و کاربرد خود را در سایر اپلیکیشن ها برای کسب وکارها توسعه خواهد داد. نمایش های هولوگرافی و سیمنارهای تعاملی تنها چند نمونه از نحوه توسعه این فناوری در پلتفرم های موبایلی هستند.

آن روزها که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تنها برای تولید اپلیکیشن های با کیفیت در دنیای بازی سازی به کار می رود دیگر به پایان رسیده است. با اینکه اپلیکیشن هایی همچون پوکمن گو و Real Strike توانستند پتانسیل بازی های مبتنی بر واقعیت افزوده را به خوبی نشان دهند اما استفاده از چنین قابلیت هایی در حوزه های شرکتی و خدمات رسانی به مشتریان نیز بسیار رایج شده و در حال توسعه است.

ناحیه آسیا و اقیانوس آرام جزو نواحی جغرافیایی است که در آن بازار واقعیت افزوده موبایلی به سرعت در حال رشد است و انتظار می رود ارزش این بازار تا سال ۲۰۲۲ به ۸۰ میلیارد دلار برسد. اپلیکیشن های اختصاصی واقعیت افزوده نیز از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۲ می توانند سه برابر رشد کنند. در سال بعد، تعداد کل اپلیکیشن های مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بیش از ۵ میلیارد خواهد بود. توسعه دهندگان نیز باید از این گزینه استفاده کنند تا بتوانند تجربه خوبی برای کاربران خود به وجود آورند. به همین خاطر است که بیشتر توسعه دهنده ها تلاش می کنند ماژول های واقعیت افزوده را در اپلیکیشن های خود به کار ببرند و به این طریق سطح تعامل را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:  چگونه بک لینک موثر بسازیم؟

هوش مصنوعی:

توسعه دهندگان با پیشرفت دنیای فناوری بیشتر از قبل به استفاده از هوش مصنوعی در اپلیکیشن های موبایلی روی می آورند. هوش مصنوعی به توسعه دهندگان کمک می کند سیستم خود را در طول مرحله توسعه امن سازند. این فناوری به افراد اجازه می دهد حفرات امنیتی را قبل از اینکه رخ دهند شناسایی نمایند. چنین فناوری می تواند در دنیای تجارت الکترونیک و جایی که هوش مصنوعی می تواند امنیت در پرداخت را بهبود ببخشد بسیار مفید باشد.

هوش مصنوعی و اپلیکیشن های آن به خوبی در میان افراد شناخته شده اند. این فناوری بهره وری و کارایی دستورهای صوتی را بهبود می بخشد و می تواند تصمیم هایی که شما می گیرید را قبل از اجرا بر روی دستگاهتان پیش بینی نماید. این فناوری بهره وری و کارایی بازاریابان بر روی پلتفرم های موبایلی را هم بهبود می بخشد. فناوری هایی همچون فناوری pixel فیس بوک، به بازاریابان اجازه می دهد محصولات و خدمات خود را آنگونه که دوست دارند معرفی نمایند و در اختیار مخاطبان قرار دهند.

اپلیکیشن های موبایلی که دارای پشتیبانی درون ساخت از هوش مصنوعی هستند هم می توانند جزو موارد برجسته سال ۲۰۱۹ باشند. دستیاران دیجیتال با هوش همچون دستیار مجازی گوگل، سیری، الکسای آمازون نیز نشان دهنده تاثیر ربات ها بر روی زندگی روزمره افراد هستند. در حال حاضر از هر ۱۰ منزل یا کسب وکاری، ۴ موردش از هوش مصنوعی استفاده می کند و هر چقدر تکنیک های یادگیری ماشینی پیشرفته تر می شود خدمات رسانی به مشتریان نیز بهینه تر می گردد. به عنوان مثال اپلیکیشن خریدی که با قابلیت گفتگوی هوش مصنوعی مجهز شده است را در نظر بگیرید. این اپلیکیشن می تواند خریدار را هدایت کند و حتی به او کمک نماید تراکنش های مالی اش را تکمیل نماید.

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی توسعه اپلیکیشن های موبایلی مبتنی بر هوش مصنوعی رشد محبوبیت ربات های گفتگو بوده است.

تخمین زده شده است که اپلیکیشن های حاوی ربات های گفتگو می توانند سالانه ۷.۵ میلیارد دلار برای کسب وکارها نفع داشته باشند. ارزش صنعت هوش مصنوعی در جهان در سال ۲۰۱۹ از ۱.۲ تریلیون دلار عبور خواهد کرد. به همین خاطر ما باید به دنبال تولید هر چه بیشتر اپلیکیشن های هوشمند باشیم. هوش مصنوعی از جستجوی صوتی، پیش بینی متن برای تایپ اسان، پیشنهاد مسیر بر اساس اطلاعات GPS گرفته تا طبقه بندی ایمیل ها، ترجمه های سریع و درست، طبقه بندی تصاویر و ایمیل ها را می تواند مدیریت کند. این موضوع باعث می شود کارکرد اپلیکیشن های موبایلی بسیار راحت تر باشد.

بیشتر بخوانید:  5 نکته دیجیتال مارکتینگ برای سالن های زیبایی و آرایشگاه ها

اپلیکیشن های ابری:

ابر یکی از فناوری های ضروری برای توسعه اپلیکیشن های پیشرفته است. اپلیکیشن هایی که از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، اینترنت اشیا استفاده می کنند نیازمند فضای ذخیره سازی زیادی هستند. معمولا میزبانی این داده ها بر روی سرورهای داخلی غیر عملی و هزینه بر است. به همین خاطر سرویس های ابری می توانند راه حل ذخیره سازی خوبی برای چنین شرایطی باشند. کاربران موبایلی نیز همیشه فضای ذخیره سازی کافی بر روی دستگاه های خود ندارند و نمی توانند از اپلیکیشن هایی که نیازمند حجم زیادی از داده ها هستند استفاده کنند. در چنین شرایطی هم سرویس های ابری می توانند فضای ذخیره سازی خوبی را فراهم آورند و فضای گوشی را برای کاربران اپلیکیشن های مختلف ازاد سازند.

از مشتری تا متخصصان حرفه ای، هر فردی در مورد فناوری های ابری اطلاعاتی به گوشش رسیده است و می داند اینگونه خدمات چه تاثیری بر روی زندگیش دارد. این روزها رایانش ابری   جایگاه خود را در اپلیکیشن های موبایلی به دست آورده است. حالا می توانیم منتظر اپلیکیشن های موبایلی قدرتمندی باشیم که به طور مستقیم داده ها را از ابر می گیرند و فضای داخلی کمتری از گوشی های هوشمند دریافت می کنند. گوگل درایو، دراپ باکس و وان درایو جزو خدمات دهندگان برتر این حوزه هستند. یکی از تحقیقات انجام شده توسط سیسکو نشان می دهد اپلیکیشن های ابری ۹۰ درصد کل ترافیک موبایل تا سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص خواهد داد و ترافیک ابری موبایل ها رشد ۶۰ درصدی خواهد داشت.

بلاک چین برای امنیت اپلیکیشن ها:

۷۵ درصد اپلیکیشن های موبایلی حتی نمی توانند تست های امنیتی ساده را هم پشت سر بگذارند. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد ۷۰.۶ درصد اپلیکیشن ها می توانند به فضای ذخیره سازی خارجی دسترسی داشته باشند و ۹۴.۷ درصد اپلیکیشن ها در برگیرنده روش های گزارش دهی هستند. هکرها دوست دارند از حفرات امنیتی موجود در اپلیکیشن های موبایلی برای دزیدن داده های حساس و اطلاعات شخصی استفاده نمایند. این گزینه یکی از ترندهای در حال توسعه منفی برای اپلیکیشن های موبایلی است که در سال بعد نیز شاهد آن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:  بیست چراغ روشن برای فکر کردن

دنیای مدرن بیشتر از قبل به سمت موبایل و دستگاه های موبایلی به پیش می رود و این موضوع تهدیدات مختلفی را هم ایجاد می کند. یکی از تحقیقات انجام شده توسط شرکت dell نشان می دهد ۲۲ درصد کارمندان در سازمان های کوچک و متوسط دستگاه های کاری خود در شرکت را گم کرده اند. در همین زمان یکی از مطالعات دیگر نشان می دهد تنها ۳۵ درصد از این افراد از پسورد یا پین کد برای امن کردن دستگاه های خود استفاده کرده اند. اگر دستگاهی که در شرکت مورد استفاده قرار می گیرد بدون پسورد باشد و به دست هکر بیفتد اتفاق ناگواری روی خواهد داد.

از آنجایی که کاربران داده های شخصی و مهمی در گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های خود دارند به سنجش ها و معیارهای امنیتی مهمی هم نیاز خواهند داشت. در سال ۲۰۱۹ توسعه دهندگان توجه ویژه ای به ایجاد قابلیت های امنیتی درون ساخت در اپلیکیشن های موبایلی خواهند داشت. مهم ترین فناوری که می تواند چنین امنیتی را فراهم کند و از اطلاعات کاربران محافظت نماید، رمزنگاری بلاک چین خواهد بود. رمزنگاری با فناوری بلاک چین بسیار پیچیده است. همین پیچیدگی است که باعث می شود هر فردی نتواند به داده ها و اطلاعات موجود در سیستم دسترسی داشته باشد.

این موضوع را می توان در هر سیستمی که نیازمند دسترسی کاربران مختلف است اجرا کرد. به عنوان مثال در بخش های مالی و حقوقی، معمولا نیاز به امضاهای مختلف بر روی سند یا قراردادها وجود دارد. از طریق بلاک چین، این اطلاعات را می توان بدون نیاز به برقراری ارتباط با افراد مختلف ویرایش کرد و به آن دسترسی داشت. تنها چیزی که در این شرایط نیاز است کد تاییدی است که بتواند برای تجزیه و تحلیل بلاک چین مورد استفاده قرار گیرد.

سخن نهایی:

چیزی که بازاریابان باید به فکرش باشند، به ترندهای موجود و تاثیرات آن ها بر روی کسب وکارهایشان بستگی دارد. باید از قبل برنامه ریزی مناسبی داشته باشید تا مطمئن شوید به روزرسانی های مرتبط را انجام می دهید یا خود را از رقبا متمایز می کنید. با انجام تحقیق و پژوهش می توانید راه حل هایی بیابید که در حال حاضر در اختیارتان قرار دارد. همیشه فعال باشید و به ترندهایی که در صنعت تان رخ می دهد خوب توجه کنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.