نسخه آزمایشی!

۱۲ نکته مهم در طراحی صفحات فرود به همراه نمونه های کاربردی

فهرست مطالب

در برخی از شرکت های طراحی سایت که هنوز قدرت صفحات فرود را درک نکرده اند اغلب بر روی صفحات اصلی تمرکز دارند. اما آژانس های تبلیغاتی یا شرکت های دیجیتال مارکتینگ با هوش و با تجربه می دانند که طراحی لندینگ پیج خلاقانه و سفارشی برای به حداکثر رساندن  تبدیل سرنخ ها به هنگام استفاده از تکنیک های بازاریابی درونگرا همچون سئو، ادوردز، رسانه های اجتماعی و جذب بازدیدکننده به سایت ضروری است.

حالا سوال مهمی که به ذهن خطور می کند این است: چه فاکتورهایی برای داشتن یک صفحه فرود موثر ضروری هستند؟ آیا داشتن یک صفحه فرود عالی امکان پذیر است؟ در این مقاله قصد داریم ۱۲ نکته برتر برای داشتن یک صفحه فرود عالی را با مرور کنیم و مثال هایی را برای این صفحات بیان نماییم.

سایت Salesforce.com نمونه ای از صفحه فرود عالی است

برای اینکه نکته اول را با هم مرور کنیم قصد داریم از مثالی استفاده نماییم. این مثال مربوط به صفحه تولید سرنخ سایت Salesforce.com برای جستجوکننده های خدمات CRM است که به دنبال سیستم های CRM می گردند.  صفحه فرود این سایت نشان دهنده فعالیت های خوبی است.  به عنوان مثال می توان فرمت خوبی در این صفحات مشاهده کرد. اگرچه این صفحه فرود ممکن است عالی نباشد اما  بسیار بهتر از سایر صفحات هستند. اگر چیزی را در مورد این صفحه فرود دوست ندارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم این صفحه فرود نشان دهنده تمرینات متعدد خوب است اما یک مشکل بزرگ دارد. 

 

این نوع صفحه فرود یک مشکل دارد که شما هم به احتمال زیاد متوجه آن شده اید. این صفحه واکنشگرا نیست و به همین خاطر نمی تواند عملکرد خوبی بر روی گوشی های هوشمند داشته باشد. به همین خاطر این صفحه فرود فرم طولانی تری دارد.

 

نوع اولیه طراحی سه ستونی بر روی گوشی های هوشمند کارکرد خوبی نخواهد داشت. به همین خاطر طراحی دوم صفحه واکنشگرای موبایلی است که به طور طبیعی طولانی تر است و می تواند تنها دو ستون را پشتیبانی کند. رفتار مشتری در طول سال ها تغییر کرده و به خاطر وجود صفحات فرود متعدد جلب نظر آن ها به جزییات نیز بسیار دشوارتر از قبل شده است.

به همین خاطر اینجا دو فاز جلب و جذب داده ها وجود دارد که در آن داده ها در صفحه بعدی جذب می شود. تست و بررسی های انجام شده نشان می دهد صفحات طولانی تر به همراه محتوای بیشتر می تواند برای سرمایه گذاری های بزرگ همچون شروع یک دوره آزمایشی بهتر باشد.

از آنجایی که جمع آوری داده ها در چنین شرایطی تا زمانی که کاربر متن را نخوانده، کاربردی و عملی نیست یک صفحه واکنشگرای موبایلی اضافه وجود دارد که کاربر را به بررسی دوره آزمایشی تشویق می کند.

لندینگ پیج فرود:

قبل از اینکه بخواهیم به دقت و با جزییات بیشتر نگاهی به بهترین تمرینات صفحات فرود بیندازیم باید تعریف صفحات فرود را بیان کنیم.

هر فردی با این اصطلاح آشنا نخواهد بود و پاسخ ساده ای هم برای آن وجود ندارد.

تعریف صفحه فرود به شرح زیر است:

صفحه خاصی بر روی سایت که برای بازدیدکننده ارجاع شده از کمپین های بازاریابی طراحی شده و می تواند شما را به اهداف بازاریابی تان برساند.

هر چیزی که به عنوان صفحه فرود از آن یاد می شود می تواند نرخ تبدیل بازدیدکننده یک صفحه یا سری از صفحات را افزایش دهد و آن ها را به سمت سرنخ شدن یا فروش سوق دهد. در بیشتر موارد نتیجه استفاده از چنین مواردی، ایجاد یک فعالیت است و معمولا داده های مورد نیاز از طرف کاربر جذب می شود. در این شرایط بازدیدکننده فرم آنلاین را پر می کند و به یک سرنخ بازاریابی تبدیل می شود.

اهداف صفحات فرود:

یک لندینگ پیج موثر صفحه ای است که بتواند نیازهای شما را برآورده کند. پس اجازه دهید برخی از اهداف معمول که صفحات فرود باید برآورده سازد را برایتان بیان نماییم. اغلب بیشتر افراد بر این باورند که پاسخگویی همه چیز است. پس اهداف کامل نخواهد بود اما می تواند به جذب سرنخ به برخی از صفحات کمک کند. اهداف ارتباطی معمول که بر اساس ترتیب اهمیت و اولویت مرتب شده اند را در ادامه مشاهده می کنید:

  • دسترسی به ثبت نام کاربر که معمولا برای تولید سرنخ به کار می رود و در نهایت سرنخ را به فروش تبدیل می نماید.
  • تایید صلاحیت کاربر به منظور ارائه ارتباطات بازاریابی مرتبط
  • توضیح گزاره ارزشی ارائه شده توسط شرکت به بازدیدکنندگان مختلف سایت و متمایز کردن هر کدام در طول فرایند خرید. به عنوان مثال پاسخ دادن به سوالات بازدیدکنندگان
  • بیان کردن ارزش برندی که کمپین را اجرا می کند.
  • اگر بازدیدکننده نخواهد در حال حاضر معامله ای با شما داشته باشد به کمک این صفحات می توانید اطلاعات تماس آن ها را برای کانال های فروش سنتی دریافت کنید یا دلیلی به بازدیدکننده بدهید تا دوباره به سایت بازگردد و با محتوا و پیشنهادهای مرتبط تعامل داشته باشد.

در نظر گرفتن این اهداف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا برخی از اوقات تنها دو هدف اولیه و اصلی است که به جذب داده ها مرتبط است و عمدتا می تواند طراحی صفحه فرود را تعریف کند و اهداف ثانویه ممکن است همانند اهداف اولیه از اهمیت زیادی برخوردار نباشد. اکثریت قریب به اتفاق بازدیدکنندگان صفحات فرود واقعا به مشتری تبدیل نمی شوند. پس باید به آن ها تجربه لذت بخشی ارائه کنید تا دوباره به سایت باز گردند و با شما تعامل داشته باشند.

انواع مختلف صفحات فرود:

باید به خاطر داشته باشید که انواع مختلفی از صفحات فرود وجود دارد و هر کدام از آن ها بسته به اهداف کمپین و اینکه کمپین کوتاه مدت است یا بلند مدت ممکن است کارایی بهتری نسبت به دیگری داشته باشد.

شما سه انتخاب اصلی پیش روی خود دارید. اولین انتخاب، صفحه فرود ادغام شده در ساختار سایت است که با قابل استاندارد صفحات سایت همخوانی دارد و با منو سایت منطبق است. گزینه دوم صفحه فرود واحدی است که به طور اختصاصی برای کمپین شما طراحی شده و ظاهر و احساس متفاوتی دارد. در این نوع صفحه فرود معمولا نوار منو سایت حذف می شود. گزینه سوم صفحه فرود تب شده یا میکروسایت است که می تواند اطلاعات بیشتری برایتان فراهم آورد.

بیشتر بخوانید:  12 اشتباه بزرگ در رسانه های اجتماعی

در ادامه سعی می کنیم مزایا و معایب هر کدام از صفحات فرود معرفی شده را با هم مرور کنیم.

گزینه اول: صفحه فرود ادغام شده در معماری و سبک سایت

این گزینه زمانی که در طول فرایند تولید محتوا هستید می تواند مفید باشد و صفحه فرود را بخشی از معماری اطلاعاتی سایت نماید. عیب گزینه اول این است که ممکن است به هنگام تبدیل ارجاعیات مستقیم و گشت و گذارهای انجام شده از جای دیگر سایت، کارکرد خیلی خوبی نداشته باشد. همچنین این گزینه باید برای جستجو بهینه سازی شود و همین امر هزینه های کمپین را افزایش می دهد. چنین صفحات فرودی در طبقه بندی های خاص یا صفحه محصولات مورد استفاده قرار می گیرند و به آن ها لینک دهی عمیق ) deep linking ( می گویند.

گزینه دوم: صفحات فرود سفارشی که بخشی از ساختار یا سبک اصلی سایت نیستند.

این نوع صفحات فرود زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که به جای محتوای استاندارد ، صفحات خاصی مورد نیاز باشد. در این شرایط تمرکز صفحات فرود بر روی تبدیل بازدیدکننده از کمپین های تبلیغاتی آنلاین خواهد بود. اگر یک کمپین برندینگ کوتاه مدت دارید بهتر است یک میکروسایت جداگانه از سایت اصلی طراحی نمایید که ظاهر و احساس متفاوتی به کاربر منتقل می کند.

این موضوع اغلب زمانی رخ می دهد که منابع را نتوان برای ایجاد میکروسایت در داخل سایت پیدا کرد یا صاحب سایت احساس کند ظاهر سایت فعلی و احساس آن نمی تواند تاثیر مورد نیاز را از برند بر روی کاربر ایجاد نماید. بنابراین این رویکرد بدین خاطر مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند نرخ تبدیل بالاتری ایجاد کند یا میکروسایتی را تولید نماید که با اهداف و سبک کمپین همترازتر است.

عیب چنین صفحات فرودی این است که نیازمند تلاش و نگهداری بیشتری است و اغلب به تجربه کاربری ضعیف تری منجر می شود زیرا ظاهر و احساس سایت طراحی شده از سایت اصلی متفاوت است. اگر این سایت یک سایت کاملا جداگانه با دامنه جداگانه است بزرگ ترین عیب چنین رویکردی این است که به خاطر اثر سندباکس گوگل ممکن است برای چند ماه در نتایج گوگل گنجانده نشود. به همین خاطر بهتر است سایت طراحی شده در همان دامنه اصلی قرار گیرد.

گزینه سوم: میکروسایت هایی با صفحات متعدد یا صفحات فرود تب دار

مشکلی که در گزینه دوم وجود دارد این است که بیشتر بازدیدکنندگان ورودی به صفحه مدنظر ممکن است در نقطه مناسبی از چرخه فروش نباشند و نتوانند به مشتری تبدیل شوند. بله چنین صفحات فرودی می توانند به خاطر سادگی خود می توانند نرخ تبدیل بازدیدهای تکی را افزایش دهند اما این ها اطلاعات کافی برای بازدیدکنندگان سایتی که در حالت و وضعیت خرید هستند فراهم نمی کنند.

اسکات برینکلر، متخصص بهینه سازی لندینگ پیج، مقاله ای در سایت searchengineland دارد که صفحات فرود این دسته بندی را بدین شکل بیان می کند.

تقابل این صفحات فرود در این است که آن ها شبیه صحبت هایی هستند که برای جلب توجه زده می شوند. این ها کم عمق هستند و به سادگی برای بستن معامله سفارشی سازی شده اند. بیشتر افراد به چنین رویکردی پاسخ خوبی نمی دهند. به همین خاطر است که نرخ خروج صفحات فرود به اعدادی همچون ۹۵ درصد افزایش می یابد.

یکی از متخصصان بهینه سازی صفحات فرود در مقالات خود نمونه هایی از صفحات فرود تب دار و میکروسایت را ارائه می کند. می توانید ببینید که این ها بسیار شبیه رویکردی است که در آغاز مقاله در مورد سایت Salesforce بیان کردیم.

 

 

شرکت ها باید بدانند هزینه تولید صفحات فرود با نرخ تبدیل بالا و نتایج بهتر کمپین ها تعدیل می شود.

اگرچه این رویکرد بسیار شایع است اما من فکر می کنم اغلب برای راحتی کار به کار می رود هرچند در طولانی مدت می تواند هزینه بر باشد. یکی از مدیران سایت تجارت الکترونیک شرکت فناوری چند ملیتی که تلاش می کرد صدها متخصص بازاریابی سنتی و بازاریابی وب خود را به استفاده نکردن از صفحات فرود سفارشی آموزش دهد ، از صفحات فرودی استفاده می کرد که در سایت فعلی ادغام شده بود.

 

اغلب یک رویکرد درست یا غلط برای طراحی صفحات فرود وجود ندارد و مدیران سایت ها می توانند از رویکرد ترکیبی برای اینکار استفاده کنند. مثلا می توان صفحات فرود را تنها برای صفحات ادوردز با حجم بالا مورد استفاده قرار داد یا اینکه از صفحات فرود برای کمپین های آفلاین تبلیغاتی بزرگ استفاده نمود.

صفحه اصلی هم می تواند یک نوع لندینگ پیج باشد؟

توجه داشته باشید که صفحه فرود می تواند صفحه اصلی تان باشد هرچند این گزینه جزو بهترین تمرینات سنتی موجود نیست. اما اگر شرکتی طیف محدودی از محصولات را دارد یا هدف اصلی کمپین تولید آگاهی از برند است می توان از چنین مواردی استفاده کرد.

انواع ارجاع دهنده مختلف به صفحه فرود

برای اینکه صفحات فرود موثری داشته باشیم باید در مورد طیف کاملی از مکان هایی که کاربر ممکن است از طریق آن به صفحه ما برسد فکر کنیم. سه منشا اصلی برای تولید بازدیدکننده وجود دارد که در طراحی صفحات فرود می توان از آن ها استفاده کرد:

  • موقعیت های مرتبط با رسانه های آنلاین: بازدیدکنندگان ممکن است از طریق کلیک از یک ارجاع دهنده آنلاین همچون موتور جستجو، تبلیغات آنلاین، سایت های همکار یا کمپین های ایمیلی وارد صفحه فرود شما شوند. دو نوع اصلی از صفحات فرود برای این موقعیت ها وجود خواهد داشت
  • موقعیت های مرتبط با رسانه های افلاین: تبلیغات آفلاین یا پست مستقیم می تواند آدرس یک کمپین خاص را در اختیار کاربر قرار دهد.
  •  بازدیدکنندگانی که از جای دیگری از سایت به صفحه فرود می رسند: چنین بازدیدکنندگانی از صفحات به عنوان صفحه فرود استفاده نمی کنند و هنوز در صورت استفاده از استراتژی لینک دهی عمیق باید با شرایط سازگار شوند.

فاکتورهای موفقیت یک صفحه فرود:

برای اینکه صفحه فرود موفقی داشته باشید باید فاکتورهای زیر را با هم ترکیب نمایید:

  • قابلیت کاربردی بودن
  • قابلیت دسترسی پذیر بودن به راحتی
  • تشویق و تحریک
  • توسعه اعتماد در برند

۱۲ فاکتور موفقیت در طراحی صفحه فرود:

قبل از اینکه بخواهیم وارد حوزه فاکتورهای موفقیت صفحه فرود شویم باید به خاطر داشته باشید که این دستورالعمل ها تنها یک راهنما هستند و ممکن است استثناهایی داشته باشند. تنها روش برای اینکه مطمئن شوید روشی برای مخاطب و بازارتان کارساز و موثر است انجام تست هایی همچون مطالعه قابلیت کاربرد، تست A/B و تست چند متغیری است.

بیشتر بخوانید:  8 ابزار فوق العاده برای بهبود بازاریابی در اینستاگرام

داشتن ابزارهای آنالیتیکی مناسب برای این شرایط ضروری است. حداقل باید بتوانید داده های مرتبط با بانس ریت یعنی کاربرانی که صفحه شما را بدون بازدید صفحات دیگر ترک کرده اند و نرخ تبدیل یعنی نسبت بازدیدکنندگانی که یک فعالیت خاص را تکمیل نموده اند برای منابع ارجاعی مختلف( همچون ارجاع از طریق رسانه های تبلیغی، جستجوی طبیعی یا تبلیغات آنلاین) بسنجید.

اینکار شما را قادر می سازد تست A/B را در مواردی که بازدیدکنندگان مختلف سایت صفحات متفاوتی را بازدید کرده اند تکمیل کنید و بونس ریت و نرخ تبدیل را ارزیابی نمایید. نکته دومی که باید مدنظر داشته باشید این است که راهنمایی ها و دستورالعمل های موجود به ناحیه قابل مشاهده صفحه نمایش کاربر بستگی دارد.

با اینکه بیشتر افراد هنوز هم برای رزولوشون ۱۰۶۴ در ۷۶۸ طراحی خود را انجام می دهند اما اخرین داده ها و اطلاعات موجود درباره رزولوشون صفحه نمایش نشان می دهد که بیش از سه چهارم این موارد در حال حاضر بیشتر از ۱۰۲۴ در ۷۶۸ رزولوشون دارند. برای آخرین آمار درصد نمایش صفحات بر اساس رزولیشن از سایت معتبر w۳schools می توانید استفاده کنید. هرچند این موضوع به طراح و مخاطب او بستگی دارد. پس بر روی داده های آنالیتیکی خود کار کنید. خوب حالا اجازه دهید ۱۲ راهنما و دستورالعمل برای داشتن صفحه فرود موثر را با هم مرور کنیم:

مرتبط بودن را فراموش نکنید:

برخلاف بازدیدهای معمولی که از طریق مرورگر انجام می شود، بازدیدکنندگانی که وارد صفحات فرود می شوند هدف یا نیت بسیار جهت داری در سر دارند. به همین خاطر اولین چیزی که باید انجام دهید این است که مرتبط بودن محتوای خود را به کاربر نشان دهید تا مطمئن شود جای درستی را انتخاب کرده است. وجود یک سرتیتر واضح نشان دهنده مرتبط بودن است و کاربر را به تعامل با صفحه وا می دارد. باید به بازدیدکننده خود نشان دهید مکان مناسبی را برای یافتن برند، محصول، تخفیف، اطلاعات یا تجربیاتی که در ذهن داشته انتخاب کرده است. پس سرتیتر باید دقیقا این موضوع را نشان دهد.

سایر پیام های کلیدی مرتبط بودن باید از طریق انتخاب سرتیتر مناسب و به کمک پنل هایی که چشم را به نواحی مختلف می کشانند قابل اسکن باشد. به عنوان مثال می توانید Huggies را بررسی کنید. تست های مختلف نشان می دهد فونت های بزرگ تر پاسخ بهتری ایجاد می کند. از آنجایی که صفحه فرود اولین تجربه ای است که کاربر از شرکت شما خواهد داشت باید به سوالات اصلی و پایه ای که در ذهن مشتری وجود دارد پاسخ دهید. از جمله این سوالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما چه کسی هستید؟
  •  چه کاری انجام می دهید؟
  •  در چه موقعیت و مکانی قرار دارید؟
  •  می توان به شما اعتماد کرد و چرا؟

می توانید همه این پیام ها را بر روی صفحه اصلی خود داشته باشید اما داشتن یک هدایت کننده مشابه منو بر روی صفحه فرود به افراد اجازه می دهد به پاسخ چنین سوالاتی دست پیدا کنند. گزینه های استاندارد برای منو همچون درباره ما یا تماس با ما هم می توانند به چنین اهدافی دست پیدا کنند.

عکس

این گزینه نیز یکی دیگر از صفحات فرودی است که نشان می دهد مرتبط بودن متن چقدر مهم است. تست و بررسی های انجام شده بر روی این صفحه فرود نتایج بسیار عالی را نشان داده است.

 

صفحه خود را با صفحات ارجاعی ادغام کنید:

سفر مشتری به سایت شما ممکن است از هر جایی آغاز شود. برای اینکه مرتبط بودن را به او نشان دهید به پایداری و ثبات در چیزهایی که می خوانند و انتظاراتی که برآورده شده است نیاز خواهید داشت. به همین خاطر در حوزه ارائه پیام، برندینگ و خلاق بودن صفحه فرود باید از طریق ارتباط ادغام شده ارائه شود.

این قانون بر روی تبلیغات آفلاین، تبلیغات تعاملی و ایمیل ها قابل اعمال است. پیام کلیدی بر روی صفحه فرود باید با پیام کلیدی صفحات ارجاعی هماهنگی داشته باشد. باز هم باید به بازدیدکننده خود نشان دهید برای یافتن برند، محصول، تخفیف ، اطلاعات یا تجربیاتی که به دنبالش بود مکان مناسبی را انتخاب کرده است. در این شرایط باز هم سرتیتر باید این موضوع را به خوبی نشان دهد. یا به عبارتی دیگر می توان گفت که اگر از یک تِم در بنرهای تبلیغاتی استفاده می کنید سعی کنید همان پیام،رنگ و طرح را در صفحات لندینگ خود پیاده سازی کنید.

جزییات کافی برای پشتیبانی از تصمیم گیری های کاربران فراهم کنید:

کل تجربه و محتوای شما باید بتواند پاسخ مناسبی را از طرف کاربر ایجاد کند. برای ما، یکی از مهم ترین جنبه های صفحه فرود این است که اطلاعات کافی بر روی صفحه فرود وجود داشته باشد. برای اینکه بتوانید اطلاعات مناسب برای کاربر خود فراهم کنید بهتر است از پرسوناهای طراحی وب برای تعیین اطلاعات مورد نیاز و خلا موجود استفاده نمایید.

در این شرایط باید ببینید کاربر شما چه دانشی دارد. توضیحی که برای محصولات فنی خود ارائه می کنید باید برای کاربر قابل درک باشد. همچنین به دانش ابزار فکر کنید که در آن صفحه فرود نیازمند استفاده از ابزارهای اضافی است . کاربر شما برای استفاده موثر از چنین ابزارهایی به چه دانشی نیاز دارد؟

کاربر را در سفرش جذب کنید:

طراحی شما باید گام بعدی را به طور واضح بیان کند و تعداد کلیک های مورد نیاز برای پاسخگویی را کاهش دهد.

هر کلیک اضافی نیازمند پاسخگویی از طرف کاربر است و اینکار نرخ پاسخ دادن را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد.

بهتر است گزینه جذب داده های اولیه را بر روی صفحات اول قرار دهید. به عنوان مثال Salesforce.com را مشاهده کنید. اگر مکانیسم پاسخگویی بر روی صفحه بعدی است از دکمه Call to action ها یا همان دکمه های فراخوان اقدام به عمل متعدد برای جذب پاسخ استفاده کنید زیرا برخی از کاربران به تصاویر و برخی به هایپرلینک های متنی بهتر پاسخ می دهند. تصاویر قابل کلیک انتخاب کنید . به عنوان مثال می توانید آن ها را شبیه دکمه طراحی نمایید. رویکرهای مبتنی بر فرم برای بهبود سفر مشتری عبارت است از :

  • محدود کردن گزینه های موجود در هر صفحه می تواند یک تکنیک موثر برای جذب مشتری باشد.
  • جلب توجه کاربر در ۳۰ ثانیه اول از طریق سرتیتر بسیار مهم است. از سرنخ هایی استفاده کنید که نشان دهنده متن تبلیغ است.
  • اگر فرم چند صفحه ای دارید، کاربر را با سوالات اولیه راحت تر به گام های بعدی هدایت کنید.
  • از طریق عبارات و نقل قول ها اجازه دهید فرم قابل ذخیره کردن باشد.
  • از سرتیترهای پویای مرتبط با ارجاع دهنده استفاده کنید تا مرتبط بودن را به کاربر خود نشان دهید.
  • از فوکوس گروپ برای تصمیم گیری درباره مواردی که باید تست کنید استفاده نمایید. بازاریابانی که به مشکل بسیار نزدیک هستند ممکن است فاکتورهایی که برای مشتری اهمیت دارد را نادیده بگیرند.
بیشتر بخوانید:  تفاوت بین واکنش گرا بودن برای موبایل و موبایل فرندلی بودن چیست؟

صفحه فرود خیریه زیر می تواند نمونه خوبی در این حوزه باشد. به خاطر داشته باشید که کلمات به کار رفته برای تشکیل فراخوان های اقدام به عمل (CTA) برای ایجاد یک حس خوب که کاربر را به دنبال کردن سایت تشویق می کند بسیار ضروری هستند. این کلمات باید با نیازها و خواسته های کاربر همخوانی داشته باشد.

 

از طول صفحه مناسب استفاده کنید:

این گزینه یکی از مواردی است که راهنمایی کردن درباره آن کمی دشوار خواهد بود. طول صفحه یا طول متن مناسب چیزی است که می تواند خلا دانش بین آنچه کاربر می داند و آن چه شما به او می گویید را کم کند. برخی از طراحان توصیه می کنند محتوا باید در یک صفحه جای گیرد و در رزولوشون ۸۰۰ در ۶۰۰ نیاز به اسکرول کردن نداشته باشد. اما متن کوتاه اغلب با دستورالعمل شماره ۱ سازگار نیست. همچنین بررسی های انجام شده نشان می دهد صفحه می تواند قابل اسکرول کردن باشد. کاربر اگر ببینید صفحه قابل اسکرول کردن است حتما اینکار را انجام می دهد. با اینحال اگر اطلاعات کلیدی در برگیرنده مکانسیم پاسخگویی است بهتر است بالای خط تا قرار گیرد.

به طور خلاصه بسته به کاربر و کاری که انجام می دهید می توانید محتوا را کوتاه یا بلند انتخاب کنید. البته تنها روش برای به دست آوردن طول مناسب انجام تست است. یکی از تست های بازاریابی نشان می دهد متن های طولانی و بلند زمانی که قصد دارید بازدیدکننده را به صفحه محصولات از گوگل ادوردز جذب کنید عملکرد بهتری خواهد داشت.

از تصاویر گرافیکی معنادار استفاده کنید:

تصاویر و عناصر گرافیکی که در طراحی های خود به کار می برید باید با کمپین سازگار باشد و بتواند همدلی و همدردی با مخاطب را ایجاد کند. اهمیت تصاویر گرافیکی با کیفیت را فراموش نکنید. تصاویر استوک به ندرت برایتان کارساز و موثر خواهند بود. ارزیابی اینکه تصاویر گرافیکی چگونه می توانند بر روی نرخ تبدیل سایت اثر بگذارند کمی دشوار است پس باید تستی را ترتیب دهید و ببینید چه نتایجی از این بررسی ها به دست می آورید.

گزینه های منو را باید حذف کنید؟

دستورالعمل دیگری که باعث ایجاد اختلاف نظر بین افراد می شود حذف گزینه های منوست. حذف منو اغلب باعث افزایش نرخ تبدیل می شود زیرا انتخاب کمتر به افراد کمک می کند راحت تر تصمیم بگیرند اما برای افرادی که به چنین شرایطی پاسخ نمی دهند این موضوع باعث کاهش تجربه کاربری و پیشگیری از گشت و گذار سایر بخش های سایت می شود. بهتر است بین گزینه های مختلف تست انجام دهید و ببینید کاربر شما به کدام یک پاسخ مثبت می دهد.

طراحی و طرح بندی سیال را مدنظر داشته باشید:

این موضوع باعث افزایش بهره وری در رزولوشون های دستگاه های مختلف می شود. این روزها به چنین طراحی ، طراحی واکنشگرا می گویند. اگرچه این روش به خرده فروشان کمک می کند در طبقه بندی موجود ،محصولات بیشتری را بالای خط تا نشان دهند اما کنترل کمتری بر روی طراحی وجود خواهد داشت. برای صفحات فرود طراحی ثابت و کنترل شده اغلب بهترین عملکرد را دارد.

بازاریابی موتورهای جستجو را به خاطر داشته باشید:

این گزینه سه جنبه مختلف دارد. اول از هر چیزی یک کمپین آفلاین می تواند شما را به سمت افرادی سوق دهد که در حال جستجوی برند یا کمپین شما هستند. مطمئن شوید که از جستجوی پولی و تجاری برای ارسال بازدیدکننده به صفحات مرتبط در طول کمپین استفاده می کنید.

ثانیا اگر صفحه در سایت ادغام شده و در طولانی مدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت، آن را برای عبارت های کلیدی جستجو بهینه سازی کنید. برای اینکار باید از تکنیک های بهینه سازی استاندارد موتورهای جستجو استفاده نمایید.

ثالثا گوگل ربات های گوگل ادبات را برای تست صفحات فرود ارسال می کند. پس باید مطمئن شوید که هدینگ ها، تایتل ها و متن بدنه در برگیرنده کلیدواژه هایی است که برای نشان دادن تبلیغ از آن استفاده می کنید و در متن تبلیغ می گنجانید.

افرادی که پاسخگو نیستند را هم مدنظر داشته باشید:

برای افرادی که عل رغم دقت شما در طراحی صفحه فرود باز هم بدان پاسخ نمی دهند، گزینه های دیگری فراهم آورید. یک شماره تلفن برجسته یا گزینه چت لایو برای این افراد ایجاد کنید. همچنین می توانید گزینه هایی برای گشت و گذار یا جستجو در مکان های دیگر سایت را در اختیارشان قرار دهید.

TIMITI:

TIMITI واژه ای است که توسط جیم استرن نویسنده سایت Web Metrics ابداع شده است. این واژه به معنای تلاش کردن، سنجیدن، به کار بردن است. بهره وری و کارایی محتوای آنلاین باید مورد بررسی قرار گیرد و به صورت منظم و مداوم طی فرایندهای مختلف بهینه شود. از آن جایی که وب یک رسانه جدید است و دسترسی به پلتفرم ها، رفتارهای کاربری و رویکردهای رقبا همگی به صورت مداوم تغییر می کنند، روشی که امروز مفید و موثر است ممکن است چند وقت دیگر برایتان کارساز نباشد.پس سعی کنید از ابزارهای تست همچون Google Website Optimizer استفاده کنید. بهینه سازی بخش کلیدی در طراحی صفحات فرود است.

طول عمر صفحات فرود خود را مدنظر داشته باشید:

صفحات فرود اغلب برای کمپین های کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرند. اگر چنین است باید به دقت زمان منقضی شدن لینک هایی که بدان می دهید را بررسی کنید.

ممکن است پیشنهادات شما قدیمی شده باشد یا کاربر آدرسی را وارد نماید که دیگر معتبر نیست. استفاده از صفحات خطای ۴۰۴ سفارشی برای مدیریت چنین مشکلاتی ضروری است. در نهایت باید به خاطر داشته باشید که همیشه و برای هر راهنمایی یک استثنا وجود دارد و برخی معتقدند دستورالعمل های مرتبط با قابلیت کاربرد صفحات فرود دیگر افسانه هستند.

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.