نسخه آزمایشی!

چگونه ویدئوهای موفقی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشیم؟

فهرست مطالب

 

برای مدتی طولانی، تصاویر به عنوان بهترین منبع برای نشان دادن پیام‌ها به کار می‌رفتند. با این حال از زمانی که پلتفرم‌هایی همچون Vimeo و یوتیوب آغاز به کار کردند، ویدئو به یکی از بهترین منابع برای کاربران تبدیل شد. این یک موضوع عالی محسوب می‌شد چون ترکیبی از تصاویر، حرکات و موسیقی می‌توانست احساسات شما را بهتر از یک تصویر واحد به کاربران منتقل کند. این روزها زندگی ما انسان‌ها شلوغ‌تر از قبل شده است و شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از زندگیمان به کار می‌رود. همین امر باعث شده است با افرادی که دوستشان داریم راحت‌تر ارتباط برقرار کنیم یا اطلاعات مورد نیاز را از تجربه‌های دیگران به صورت آنلاین جمع‌آوری کنیم. در ابتدا فایل‌های ویدئویی فقط برای سرگرمی ایجاد می‌شدند اما زمانی که معیارها نشان داد این فایل‌ها می‌توانند تعامل زیادی با کاربر داشته باشند به یک عنصر ضروری برای بازاریابی هر کسب وکاری تبدیل شدند. شما می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک با ۲.۸ میلیارد کاربر یا اینستاگرام با ۱۱۱ میلیون کاربر به بازار عظیمی دست پیدا کنید. این شبکه‌های اجتماعی قدرت خودشان را خیلی خوب می‌دانند و همیشه بر روی الگوریتم‌هایی کار می‌کنند که بهشان اطمینان دهد هزاران اطلاعاتی که روزانه پست می‌شود به افراد خاصی که به پست‌های خاصی علاقه دارند می‌رسد.

 

 

به همین خاطر امروزه نه تنها ما باید فایل‌های ویدئویی را به کمپین‌هایمان اضافه کنیم بلکه باید بدانیم ویدئو برای موفقیت در رسانه‌های اجتماعی ضروری است. نگران نباشید. در این پست همه اطلاعاتی که برای رسیدن به این هدف نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 در این مقاله یاد خواهید گرفت:

  • ویدئو چگونه در ذهن بیننده کار می‌کند؟
  • چگونه می‌توان از قدرت داستان‌سرایی استفاده کرد؟
  • چه نوع ویدئو و رسانه اجتماعی برای شما مفید هستند؟
  • راهنمایی برای ایجاد ویدئوی موفق

 

چرا فایل‌های ویدئویی اینقدر تاثیرگذار هستند؟

 

می‌دانید وقتی ویدئویی را تماشا می‌کنیم دقیقا در ذهنمان چه می‌گذرد؟ اجازه دهید این موضوع را با زبان ساده توضیح دهیم:

زمانی که چشم، تصویری را دریافت می‌کند آن را به مغز می‌فرستد تا پردازش نماید. در همین زمان، این تصویر به مفاهیمی که قابل درک است تجزیه می‌شود. ویدئو هم حجم عظیمی از تصاویر را در خود دارد پس اطلاعات زیادی دارد که باید پردازش شود. دقیق و واضح بودن این اطلاعات بسیار مهم است در غیر اینصورت مغز آن را نادیده می‌گیرد.

مغز انسان تصاویر را ۶۰۰۰۰ بار سریع‌تر از متن پردازش می‌کند و به همین خاطر ۸۰ درصد از افراد دوست دارند به جای خواندن متن، ویدئو ببینند.

می‌توانیم این موضوع را به زبان بدن ربط دهیم. به همین خاطر است که ما انسان‌ها عاشق داستان هستیم و ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کنیم، آن را بهتر به خاطر می‌سپاریم و به راه حلی که ارائه می‌کند گوش فرا می‌دهیم. منبع دیگری که در ویدئو به کار می‌رود موسیقی است. با اضافه کردن موسیقی به ویدئو می‌توانیم حس خاصی در مخاطب ایجاد کنیم. زمانی که بازدیدکننده به موسیقی گوش می‌دهد پیامی که ارائه کرده‌اید را همیشه به خاطر می‌سپارد. احساسات برای ایجاد ویدئوی معنادار ضروری هستند و اگر با تجربه بازدیدکننده همخوانی داشته باشند قدرت زیادی خواهند داشت. هدف باید تولید ویدئوی ترغیب کننده باشد. حالا می‌دانید که باید داستان‌سرایی کنید.

بیشتر بخوانید:  تاثیر محتوا در سئو و بازاریابی

داستان معناداری برای اشتراک‌گذاری انتخاب کنید:

داستان سرایی در هر ویدئویی بهترین تکنیک برای نشان دادن پیام به شیوه معنادار است. بعد از اینکه پیامتان را برای اشتراک‌گذاری انتخاب کردید به بافت، مشکل و راه حلی که بازدیدکننده می‌تواند به راحتی درک کند خوب فکر کنید. لازم نیست داستان طولانی بگویید. شما فقط به جزییاتی نیاز دارید که بتواند موقعیت‌تان را به طور خلاصه و شفاف توضیح دهد و افرادی که در موقعیت مشابهی نبوده‌اند هم بتوانند درکتان کنند و ترغیب شوند راه حل موجود بهترین راه حلی است که تا به حال ارائه شده است.

 

اگر تا به حال داستانی ننوشته‌اید یا حتی نمی‌دانید چگونه داستان سرایی کنید زیاد نگران نباشید. در ادامه نکاتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم که به شما کمک می‌کند داستان سرایی موفقی در ویدئوهایتان داشته باشید:

  1. ایده‌هایتان را بر روی کاغذ بنویسید. با رایانه کارتان را آغاز نکنید. همه افکارتان را کاوش کنید و ببینید چه چیزی برای پروژه‌تان بهترین گزینه است.
  2. این ویدئو درباره داستان مخاطبانتان است نه شما. درباره آن‌ها داستانی بنویسید و از آن‌ها به عنوان مثال استفاده کنید.
  3. داستان مستحکمی داشته باشید: برای مشتریان خود دنیای ایده‌آلی را شرح دهید که می‌تواند نتیجه استفاده یا خرید از راه حل شما باشد.
  • واقعیت دنیا را زمانی که افراد از راه‌حلتان استفاده نمی‌کنند به اشتراک بگذارید
  • حالا می‌توانید مشکلی که در حال حل کردنش هستید را به طور دقیق توضیح دهید
  • در نهایت راه‌حلتان را به اشتراک بگذارید.
  1. از طریق ویدئو یا تصاویر داده‌ها و شواهد خود را نشان دهید: اگر تصویر، ویدئو یا چیز دیگری دارید مطمئن شوید که آن را در اسلایدشوهای خود قرار می‌دهید. اگر لازم بود تصاویر و ویدئوهایتان را برش دهید تا جذاب‌تر شوند.
  2. فقط چیزی که نیاز هست را بگویید: از اطلاعات اضافی استفاده نکنید. دوره توجه افراد بسیار کوتاه است پس از این زمان برای برقراری ارتباط معنادار با مخاطب استفاده کنید.
  3. به عناصر اصلی داستان پایبند باشید: کاراکتر، کشمکش و هدف
  4. تغییرات را نشان دهید: مخاطبان را آگاه کنید، بهشان انگیزه بدهید و الهام بخششان باشید. یک ویدئوی موفق ویدئویی است که فراخوان اقدام به عمل دارد.
  5. با انجام کارهای غیر منتظره با افراد در تعامل باشید: جزییات غیر منتظره‌ای از ارائه خود نشان دهید که می‌تواند داستان‌تان را جذاب‌تر کند.
  6. احساسی در آن‌ها ایجاد کنید چون احساسات تاثیر عمیقی بر روی افراد می‌گذارد: کاری کنید بخندند، گریه کنند و بدانند چگونه می‌توانند بخشی از این داستان باشند.
  7. معتبر و قابل اعتماد باشید: هیچ داستانی بهتر از آنچه که زندگیش کرده‌اید نیست. درباره آن صادقانه برخورد کنید و احساسات واقعی خود را به اشتراک بگذارید.

 

ساختار ویدئو و بهترین شبکه اجتماعی برای آن:

این روزها انواع مختلفی از ویدئوها در سرتاسر وب منتشر می‌شوند اما تا به حال به این گزینه فکر کرده‌اید که کدام یک از آنها برایتان مناسب‌تر هستند؟ اصلا مهم نیست چه هدفی در سر دارید در ادامه انواع مختلفی از ویدئوها را که می‌توانید استفاده کنید را فهرست کرده‌ایم. بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید و آن را در یک شبکه اجتماعی مناسب به اشتراک بگذارید.

محصول یا خدمات جدیدی را معرفی کنید: از ویدئوهای معرفی در ارائه‌هایتان استفاده کنید و آن را در سایت یا شبکه اجتماعی بگنجانید. این نوع محتوا برای فیس بوک و یوتیوب عالی است.

بیشتر بخوانید:  6 دلیل ضرورت داشتن استراتژی رسانه های اجتماعی

بازخوردی را مطرح کنید یا اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید: ویدئوهای داستانی برای اشتراک‌گذاری آخرین خبرها عالی هستند. کاربران اینستاگرام و فیس بوک عاشق چنین مواردی هستند. می‌توانید نظرسنجی ایجاد کنید، نقل قولی بنویسید، پیشنهادی ارائه کنید، داستان سرایی نمایید یا تستیمونیال‌ها را ارائه کنید. این‌ها به صورت اسلایدشو نشان داده می‌شوند پس بیش از شش مورد را ایجاد نکنید چون بازدیدکنندگان همه‌اش را نمی بینند.

 

بینش‌های مهمی را به اشتراک بگذارید: اسلایدشوها بهترین گزینه برای توسعه جزییات یک پروژه هستند. به کمک شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر اطلاعات ارزشمندی ارائه کنید و بگویید چه راه حل‌هایی می‌خواهید در اختیارشان بگذارید.

 

فروش لحظه آخری را هم مدنظر داشته باشید: ویدئوهای فروش و پیشنهاد باید کوتاه و مستقیم باشند. آنها را جذاب تولید کنید و فراخوان اقدام به عملی در آن بگنجانید تا به شما کمک کند فروشتان را افزایش دهید. این موارد را بر روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

نگاهی کوتاه به مواردی که قرار است در آینده رخ دهد بیندازید: تیزر محتوایی عالی‌ترین گزینه برای اشتراک مواردی است که در آینده رخ می‌دهد. این نوع ویدئو برای فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام مناسب است.

محتوای قابل اشتراکی تولید کنید: نقل قول‌ها همیشه قابل اشتراک هستند. سعی کنید نقل قول‌های تعاملی به همراه عناصر انیمیشنی تولید کنید. این‌ها را بر روی  فیس‌بوک، اینستاگرام و پینترست به اشتراک بگذارید.

به مشتریانتان کمک کنید محصولاتتان را درک کنند:به صورت مرحله به مرحله به مشتریان کمک کنید نحوه استفاده از محصولات و خدماتتان را درک کنند. اطلاعات اضافی که فکر می کنید مفید است را در آن بگنجانید. این ها برای پینترست، فیس بوک و توییتر عالی هستند.

جزییات محصول را به صورت خاص نمایش دهید: مرور اجمالی بر روی محصولات و ارائه اطلاعات جزئی درباره آن می‌تواند مفید باشد. از این ویدئوها بر روی توییتر، فیس بوک، ردیت یا سایت خود استفاده کنید. فقط این ویدئوها نباید بیش از ۳۰ ثانیه باشند.

تجربیاتتان را به اشتراک بگذارید: تستیمونیال‌های مشتریان بهترین گزینه برای شما هستند. به کمک این‌ها ویدئویی بسازید و آن را در همه شبکه‌های اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید. این موارد به قابل اعتماد بودن برندتان کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید پول‌تان را بیشتر کنید از ویدئو بهره ببرید: ویدئوهای سرمایه گذاری برای اشتراک‌گذاری اهدافتان عالی هستند و نشان می‌دهند چه کاری انجام می‌دهید و از فالوورهایتان چه می‌خواهید. این ویدئوها برای جمع‌سپاری گزینه خوبی هستند.

از راهنمای زیر برای ایجاد ویدئوهای موفق کمک بگیرید:

هر ویدئویی باید از جنبه‌های زیبایی برند تبعیت کند. حتی اگر این ویدئو را با قالب تهیه می‌کنید مطمئن شوید که آن را سفارشی‌سازی می‌کنید. این تکنیک‌ها را مدنظر داشته باشید تا از لحاظ بصری هم ویدئوی جذابی داشته باشید.

رنگ‌ها: مطمئن شوید که از رنگ برند استفاده می‌کنید. در مواردی که رنگی ندارید باید حداقل چهار مورد را توسعه دهید و همیشه از یک تن بر روی طرح‌هایتان بهره ببرید. ببینید چه مواردی رنگ اصلی و چه مواردی رنگ ثانویه‌تان خواهد بود.

نکته‌های حرفه‌ای: اگر از ویدئوساز Placeit استفاده می‌کنید می‌توانید از color picker یا کد شش رقمی برندتان استفاده کنید.

فونت‌ها باید خوانا باشند: از آنجایی که ویدئوها به سرعت حرکت می‌کنند باید فونت‌هایتان خوانایی کافی را داشته باشد. توصیه می‌شود از فونت‌هایی که به سبک دستنوشته هستند خودداری کنید. از فونتی استفاده کنید که در همه ارتباط‌هایتان بهره می‌برید. اگر سایتی دارید می‌توانید از همان فونت استفاده کنید. معمولا بهترین گزینه برای انتخاب، گوگل فونت است چون انعطاف‌پذیری دارد.

بیشتر بخوانید:  چگونه یک کمپین بازاریابی یکپارچه اجرا کنیم؟

تصاویر یکپارچه: مطمئن شوید تصاویرتان کیفیت خوبی دارند. اگر از موک آپ، تصاویر استوک یا تصاویری که خودتان گرفته‌اید استفاده می‌کنید مطمئن شوید که کیفیت خوبی دارند.

 

نکته مهم این است که تصاویرتان یکپارچه باشند و از لحاظ بصری جذابیت کافی را ارائه نمایند. به عنوان مثال ممکن است تنها از ویدئوهای مدل، شات محصول یا تصویر استفاده کنید. اینها به خودتان بستگی دارد اما مطمئن شوید همه این تصاویر با هم همخوانی دارند و ایده‌ای که می‌خواهید منتقل کنید را پشتیبانی می‌کنند. اگر از تصویر و متن با هم استفاده می‌کنید یک عنصر باید عنصر دیگر را پشتیبانی کند. از تصویر به همراه اطلاعات بصری و متن بهره می‌برید بازدیدکننده ممکن است زمان کافی برای خواندن و درک همه شان را نداشته باشد.

تن عالی: اگر می‌توانید یک موسیقی خوب به ویدئو اضافه کنید و بهترین تن را انتخاب نمایید. زمانی که موسیقی‌هایتان را مرور می‌کنید مطمئن شوید گزینه‌ای را انتخاب می‌کنید که سبک برندتان را نشان می‌دهد. اگر موسیقی پیدا نکردید که در برنامه‌تان کار کند چیزی که دوست ندارید را انتخاب نمایید. موسیقی احساس را در افراد ایجاد می‌کند پس حس نادرست به مخاطبانتان ندهید. چه تنی برای ویدئوها مناسب است؟ ایده‌های زیر را مدنظر داشته باشید:

  • برای آموزش‌ها: تن‌های سرزنده افراد را تشویق می‌کند حس بهتری داشته باشند.
  • برای پیا‌م‌های انگیزشی: تن سودمند کاربر را به فعالیت وا می‌دارد.
  • برای تیزرها: موسیقی‌های پویا باعث می‌شود بازدیدکننده هیجان زده شود. بهتر است موسیقی را به ویدئو اعمال کنید و به آن گوش کنید. اگر حس خوبی داشتید آن را به کار ببرید.

تن ارتباطی‌تان:  این همان تنی است که شما به کمک آن با بازارتان ارتباط برقرار می‌کنید. به خاطر داشته باشید که تن شما به چیزی که می‌خواهید به مخاطب القا کنید و پیامی که می‌خواهید به دستش برسانید بستگی دارد. برند شما مثل یک انسان است. پس می‌توانید خودتان را سرزنده و جوان نشان دهید یا اینکه فردی جدی و قابل احترام معرفی کنید. چیزی که نشان می‌دهید به استراتژی برندتان بستگی دارد با اینحال باید همه این‌ها یکپارچه باشد.

تولید ویدئو ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید:

همه مواردی که در این مقاله گفتیم را کنار هم قرار دهید تا بتوانید ویدئوهایی برای رسانه‌های اجتماعی و سایر بخش‌ها بسازید. این کار ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید از یک فرد یا تیم حرفه‌ای هم برای تولید ویدئو کمک بگیرید.  Placeit یکی از ابزارهای موجود است:

  • به کمک این ابزار می‌توانید همه کارها را از روی مرورگر تنها با چند کلیک انجام دهید.
  • تصاویر با کیفیت‌تان را اعمال کنید تا مشکلی برای ویدئوتان پیش نیاید.
  • موسیقی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده حس و حال برندتان است.
  • در نهایت پالت رنگی برند را مدنظر داشته باشید تا ویدئوی تولیدی در بازار قابل شناسایی باشد

با همه نکاتی که در این مقاله بیان کردیم می‌توانید ویدئوهای موفقی برای رسانه‌های اجتماعی‌تان بسازید.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.