نسخه آزمایشی!

گیفوگرافیک چیست ؟ نوآوری با اینفوگرافیک انیمیشنی خلاقانه

فهرست مطالب

اینفوگرافیک انیمیشنی

راه های زیادی وجود دارد که دست آوردهای خود را به شکلی خلاقانه و جدید به نمایش بگذارید و کاری کنید که جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان شما داشته باشد. بحث ما در مورد گیفوگرافیک Gifographic است که در شبکه های اجتماعی ما با نام GIF یا بعضا گیف نیز شناخته می شود. در این مقاله شما درخواهید یافت که قدرت خلاقیت چگونه به شما کمک خواهد کرد و شما را قادر به درک اهمیت جلوه های بصری خواهد ساخت.

مفهوم GIF

فرمت (Graphic interchange Format : GIF) یک تصویر bitmap است که توسط شرکت CompuServe در سال ۱۹۸۷ معرفی شد. دلیل ورود آن به دنیای وب و اینترنت به خاطر پشتیبانی پلتفورم های مختلف از آن و قابلیت انتقال آن بود. این فرمت از ۸ بیت بر هر پیکسل در عکس پشتیبانی می کند، به یک عکس اجازه می دهد تا به پالت رنگ خود دسترسی داشته باشد و بیش از ۲۵۶ رنگ مختلف را از فضای رنگ ۲۴ بیت RGB انتخاب کند. علاوه بر این، این فرمت اجازه استفاده از انیمشین را می دهد و برای هر تصویر پالت رنگ جداگانه با بیش از ۲۵۶ رنگ در فریم ایجاد می کند. به این دلیل محدودیت های فرمت GIF این فرمت برای رنگ های قابل تکثیر در عکس ها مناسب نیست و دیگر عکس ها با رنگ های دنباله دار. در مقابل، این فرمت برای عکس های ساده تر مثل گرافیک ها یا لوگوها با رنگ ثابت بسیار مناسب است.
ما معمولا GIFها را به شکل یک تک عکس دیده ایم. اما تا به حال تصور کرده اید که چه اتفاقی رخ می دهد اگر عکس های ثابت و انیمیشن را با یکدیگر در یک فایل GIF ادغام کنیم؟ آیا این امکان پذیر خواهد بود؟ بله، این کار قابل انجام است. و باور کنید یا نه، در دنیای دیجیتال مارکتینگ استفاده از گیفوگرافیک یک برگ برنده است.

بیشتر بخوانید:  چرا آموزشگاهها و موسسه های آموزشی باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند؟

آغاز کار گیفوگرافیک GIFographic از کجا بود؟

دلیل یافتن Gifographic ها علاقه ما به درست کردن مجموعه های GIF بود. ما به دنبال ایده های جدیدی میگشتیم تا به این مقاله اضافه کنیم و گمان می کنیم این مطلب بسیار جذاب خواهد بود. در جستجوی اولیه، ما به مقاله ای از Neil Patel برخوردیم به نام “۷ مولفه اساسی که هر کمپین SEO نیاز دارد” که در آن در مورد اینکه چگونه یک Gifographic ترافیک وبسایت شما را بالا می برد صبحت کرده بود، مانند مثالی که در آن آورده شده بود: ۳۵۰۰۰۰ بازدیدکننده تنها در ۳۰ روز(یک خبر شگفت انگیز) برای Gifographic چگونه موتور یک خودرو کار می کند. این مقاله فاش کرد که Gifographic به شکلی باور نکردنی موثر هستند به دلیل قابلیت آن برای به دست آوردن تعداد بالایی اشتراک گذاری، لایک و گرفتن لینک که برای SEO و بهینه سازی سایت مثل طلا است. براساس این مقاله، اینفوگرافیک ها از دور خارج نشده اند ولی مثل گذشته تاثیرگذار نیستند. علاوه بر این، زمانی که شروع به جستجوی بیشتر کردیم، متوجه شدیم که مقاله Neil اولین مطلبی بود که در این مورد منتشر شده است.

Giographic از سال ۲۰۱۲ آغاز شده است

به شکل غافل گیرانه ای، در جریان باشید که Gifographic از سال ۲۰۱۲ در دنیای وب وجود داشته است. نام آن را اینفوگرافیک انیمیشنی گذاشته بودند که توسط شخصی که آن را در وبلاگ خود قرار داده بود به این نام معرفی شده بود. Jeca Martinez پستی به اسم “یک اینفوگرافیک انیمیشنی” منتشر کرده بود که پروژه کلاس تایپوگرافی برای میان ترمش بود. اما این پروژه باعث تولد Gifographic شد. او برای اولین بار در فیلیپین اینفوگرافیک انیمیشنی یا Gifographic را متولد کرد. با این وجود این کار از سال ۲۰۱۰ شروع شده بود، مفهوم اینفوگرافیک انیمیشنی به عنوان ویدیوگرافیک یا اینفوگرافیک در ویدیو معرفی شد. اما معادل با آن چیزی که برای اولین بار توسط Neil Patel منتشر کرد، نبود.
جدا از کار Jeca، ما پست شخصی به نام Matt Byrom را یافتیم که نام آن اینفوگرافیک انیمیشنی خلاقانه بود، که در زودتر از Neil پست شده بود اما نام Gifographic را به همراه نداشت.

بیشتر بخوانید:  برای دیجیتال مارکتینگ از کجا باید شروع کنیم؟

با استفاده از Gifographic ها می توانید تصاویر بسیار خلاقانه ای بسازید که بازدید کننده را به وجد می آورد و به یاد داشته باشید که هر چیزی در ابتدا بدون پیش زمینه سخت است اما با تلاش فراوان می توانید آن را به مسیر درست خود بیاورید.
پیشنهاد ما به شما استفاده از یک گیفوگرافیک یا همان اینفوگرافیک خلاقانه در نقشه راه دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان می باشد. برای مشاوره میتوانید فرم مشاوره دیجیتال مارکتینگ آژانس تبلیغاتی کروشه را تکمیل نمائید.

نمونه گیفوگرافیک های خلاقانه :

موتور یک ماشین چگونه کار می کند

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.