نسخه آزمایشی!

وایرفریم چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟

فهرست مطالب

بیشتر افراد بر این باورند که پروتوتایپ( نمونه اولیه)، وایرفریم و موکاپ سه موضوع یکسان هستند و اغلب تلاش می کنند این سه واژه را به جای یکدیگر به کار ببرند. مشکلی که در این دیدگاه ساده شده وجود دارد این است که آنها هرگز نمی توانند انتظار درستی از کار طراح تجربه کاربری داشته باشند و اغلب سردرگم می شوند. اشتباه گرفتن وایرفریم با نمونه اولیه همانند این است که فرض کنید یک طرح معماری و خانه دو موضوع یکسان هستند.

وایرفریم چیست؟

یک وایرفریم نمایش طرح و راهنمای تصویری از طرح است. این مورد باید به دقت نشان دهنده موارد زیر باشد:

• گروه اصلی محتوا

• ساختار اطلاعات( جایی که اطلاعات باید قرار داده شود)

• توصیف و تجسم اصلی کاربر( روابط کاربری)

به خاطر داشته باشید که وایر فریم تنها مجموعه بی معنی از جعبه های خاکستری نیست اگرچه ممکن است شبیه این مورد باشد. شما باید آنها را به عنوان ستون اصلی طراحی خود بدانید. وایرفریم باید در برگیرنده هر گونه اطلاعات مهمی از محصول نهایی باشد و همه چیز را به وضوح نشان دهد.

نمایش، یک واژه ضروری در این بحث است که به شما کمک می کند تعادل مناسبی را در طرح خود ایجاد کنید. شما نمی توانید در این مرحله جزییات کاملی از طرح را نشان دهید اما باید نمایش مستحکمی از طرح نهایی را ایجاد کنید که  همه نکات مهم در آن وجود داشته باشد.

جذب مخاطب در سایت با روانشناسی طراحی  مقاله ایست که در رابطه با طراحی میتواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:  چگونه بک لینک موثر بسازیم؟

در این مرحله شما یک مسیر برای کل پروژه و افرادی که در حال کار با شما هستند( توسعه دهندگان؛ طراحان بصری، کپی رایترها؛ مدیران پروژه) ایجاد می کنید. در حقیقت شما نقشه ای از یک شهر را ایجاد می کنید.  هر کدام از خیابان های موجود در این شهر بر روی نقشه نشان داده می شود اما واقعا ساده شده است.

زمانی که به یک نقشه نگاه می کنید می توانید معماری شهر را بفهمید اما نمی توانید زیبایی آن را درک کنید. وایرفریم باید به سرعت ایجاد شود و کل زمان شما باید صرف برقراری ارتباط با اعضای تیم و فکر کردن در مورد پروژه سپری شود. کار تولید وایرفریم باید سریع باشد. تجسم باید زیبایی شناسی باشد اما این گزینه بسیار ساده شده است.

سیاه، سفید و خاکستری رنگ هایی هستند که در این مرحله مورد استفاده قرار می گیرد. اگر آماده سازی یکی از موارد زمانبر باشد( به عنوان مثال انتخاب آیکون یا آپلود تصویر) باید آن را به یک روش ساده نشان دهید. به خاطر داشته باشید که یک طرح وایر فریم خوب می تواند کل مسیر را به خوبی در اختیار اعضای تیم بگذارد و همه چیز را روشن کند.

این مقاله نیز میتواند در رابطه با طراحی به شما کمک کند: استفاده موثر از فضای سفید در طراحی سایت

چه زمانی باید از وایر فریم استفاده کنیم؟

وایرفریم معمولا برای مستندسازی پروژه مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که این طرح به صورت استاتیک است باید به همراه کلمات نوشته شده باشد. با اینحال وایر فریم ممکن است به یک روش غیر رسمی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:  جستجوی صوتی بازاریابی دیجیتال را تغییر خواهد داد

از آنجایی که چنین طرح هایی به صورت ساده و سریع ایجاد می شوند؛ ممکن است به عنوان طرح روشنی برای ارتباط داخلی در میان اعضای تیم مورد استفاده قرار گیرد. اگر توسعه دهندگان از شما بپرسند که چه کاری باید انجام دهند؛ پاسخ به این سوال را می توانید از طریق وایرفریم فراهم کنید.

شما می توانید از سایت UXPin برای ایجاد و توسعه وایرفریم های خود استفاده کنید. وایرفریم ها به ندرت به عنوان ابزار تست مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود شما می توانید از این گزینه برای جمع آوری بازخورد در مراحل اولیه کار استفاده کنید. شما می توانید در این مرحله بینش کلی از طرح خود داشته باشید.وایرفریم هایی که در بافت کل طرح قرار می گیرند می توانند یک روش موثر در مراحل اولیه یک پروژه پیچیده باشند.

ادامه این مقاله به مقایسه وایرفریم، پروتوتایپ، موکاپ پرداخته ایم که در روز بعد در شرکت تبلیغاتی کروشه منتشر خواهد شد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.