نسخه آزمایشی!

چرا وقتی تولید محتوا را افزایش می دهیم تعامل کاربران افزایش پیدا نمی کند؟

فهرست مطالب

برای افزایش تعامل و حل مشکل چه اقداماتی باید کرد ؟

زمانی که برای اولین بار بازاریابی محتوایی وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شد، تازه و ابداعی بود و توانست قوانین بازاریابی سنتی را تغییر دهد. ایده بازاریابی درونگرا به نظر عجیب و غریب می رسید. ما اجازه دهیم مشتریان به سمت مان بیایند؟

بازاریابان با سال ها تمرین و تجربه در حوزه تماس سرد و پست مستقیم نمی توانستند خود را با فرایند تولید محتوا هماهنگ کنند. آن ها بر این باور بودند که تولید محتوا و اجازه دادن به مخاطب برای یافتن چنین محتوایی، نمی تواند به درستی کار کند.

با استراتژی هدفمندتر و اصلاح شده، بازاریابی درونگرا توانست سرنخ های بیشتری تولید کند، باعث افزایش نرخ تبدیل گردد و دسترسی مخاطبین به برند را افزایش دهد.

البته این موضوع با ظهور فناوری ها، پشتیبانی شد و تعداد پلتفرم های موجود برای برقراری ارتباط با مشتریان افزایش یافت. با وجود افزایش حجم بازاریابی محتوا، مشتریان به راحتی می توانستند خودشان شرکت های جدید را بیابند.

همین حجم از موفقیت، همه کسب وکارها را واداشت ، محتوای جدید و ارزشمندی برای آگاه کردن مشتریان ایجاد کنند، با مشتریان احتمالی به تعامل بپردازند و در نهایت به تبدیل مخاطبان برسند. رشد در محبوبیت چنین بازاریابی باعث ظهور تعداد زیادی محتوا در سرتاسر وب شد. برندها نیز به این باور رسیده بودند که رسانه تحویل محتوا در حال حاضر بسیار هوشمند است زیرا مشتریان می توانند آن را با سرعت بالایی مورد استفاده قرار دهند و حتی اطلاعات بیشتری نسبت به گذشته به دست آورند.

ابزارهای بازاریابی محتوایی را در این بخش بخوانید

چرا کانال های بیشتر به معنی تعامل بیشتر نیست؟

با افزایش حجم بازاریابی محتوا، نرخ تعامل ساکن باقی مانده است. گزینه های بیشتر بدین معنی نیست که افراد می توانند محتوای بیشتری مصرف کنند. مطالعه انجام شده توسط TrackMaven نشان می دهد مقدار محتوای تولید شده در سال گذشته، ۳۴ درصد بیشتر شده است اما نرخ تعامل به ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به نظر متخصصین، این بحران در تعامل شبیه پدیده پیشنهاد در تلویزیون است. تعداد کانال هایی که بازدیدکننده به طور میانگین می تواند از بین آن ها یکی را به دلخواه انتخاب کند به تدریج در حال افزایش است اما مقدار محتوایی که افراد واقعا مورد استفاده قرار می دهد یکسان باقی مانده است. این رویکرد نشان می دهد افراد به اندازه گذشته محتوا مصرف می کنند.

بیشتر بخوانید:  گزارش بازاریابی محتوا کسب و کارها در سال 2016

مقدار بازاریابی محتوا به این زودی ها کاهش نخواهد یافت. به همین خاطر برندها امیدوارند بتوانند یکی از انتخاب های مشتریان برای دریافت اطلاعات مورد نیازشان باشند و بتوانند استراتژی قدرتمندی برای تولید محتوا، پیام رسانی و سفر مشتری ایجاد نمایند .

شرکت های موفق، نیازهای مخاطبان خود را درک می کنند. هر چقدر این درک از نیازها بیشتر باشد، بهتر می توان فرصت های محتوایی را هدف قرار داد. روش هایی برای دسترسی موثر به مشتری وجود دارد اما استفاده از تاکتیک شخصی سازی بسیار کاربردی و عملی است.

استفاده از شخصی سازی برای رسیدن به مشتری:

شخصی سازی در بیشتر جوانب بازاریابی دیده می شود. ۹۴ درصد از افراد بر این باورند که این گزینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ۸۵ درصد برندها حداقل از یک شکل اساسی آن برای کسب وکار خود استفاده می کنند. چالشی که در این حوزه وجود دارد استفاده از شخصی سازی به گونه ای است که مشتریان با آن احساس راحتی کنند.

نظرسنجی انجام شده از بازاریابانی که از شخصی سازی استفاده کرده اند نشان می دهد ۴۰ درصد نمی توانند بینش سریعی به دست آورند،۳۹ درصد داده کافی ندارند و ۳۸ درصد در مورد داده های غیر دقیق نگران هستند.

علی رغم وجود چنین چالش هایی، بازاریابان بر روی موانع موجود فائق آمده اند تا بتوانند از شخصی سازی در محتوای خود استفاده نمایند. افرادی که بتوانند از این گزینه به خوبی استفاده کنند شاهد افزایش ۱۹ درصدی در فروش خود خواهند بود.

زمانی که مشتریان بدانند محتوای تولید شده، مرتبط و آموزنده است، برای کسب اطلاعات بیشتر دوباره به سایت باز می گردند.

یک روش عالی برای ایجاد محتوای آموزنده و مرتبط برای مشتریان خاص، یادگیری در مورد محتواهایی است که افراد به دنبال آن هستند و اینکه چگونه به این محتواها پاسخ می دهند و چگونه به آن دست می یابند.

اینکار همچنین به شناسایی نقطه لمس سفر خریداران کمک می کند و می تواند به ایجاد اطلاعات ارزشمندی منجر شود.

بیشتر بخوانید:  آیا متخصصین سئو پاسخ این سوالات را میدانند؟

به عنوان مثال اگر مشتریان شما دوست داشته باشند بر روی پست های لینکداین کامنت بگذارند و مقالات را بر روی فیس بوک اشتراک گذاری نمایند، شما می توانید آن ها را بر اساس موضوعاتی که بدان علاقه مند هستند در این مکان ها دوباره هدف قرار دهید.

از ترندها و گرایش های پایدار و ثابت در میان مخاطبان خود آغاز کنید تا جلوی چالش ها و مشکلات موجود را بگیرید. بعد از اینکه توانستید بنیان و اساس شخصی سازی را مدیریت کنید، قادر خواهید بود خود را با عادت های واقعی تر مشتریان وفق دهید.

کنترل تغییردر روند بازاریابی محتوایی

شخصی سازی چیزی بیشتر از دانستن جاهایی است که مشتریان بیشترین وقت خود را در آن سپری می کنند و موضوعاتی است که بر روی آن کلیک می کنند. به کمک شخصی سازی می توانید به مواردی که مورد علاقه افراد است دست پیدا کنید و در نهایت محتوای اضافی به آن ها ارائه نمایید و آن ها را به انتهای قیف هدایت کنید.

مهم ترین جنبه در هر نقطه ای از سفر محتوایی و استفاده از شخصی سازی، ارائه کنترل لازم به مشتریان است. با اینکه ۶۰ درصد مشتریان به خوبی می دانند که شخصی سازی در محتوای آنلاین نقش دارد اما ۲۹ درصدشان ترجیح می دهند کنترل اندکی بر روی آن داشته باشند و ۴۱ درصدشان ترجیح می دهد بر روی مواردی که شما پیشنهاد می کنید کنترل داشته باشند(به عنوان مثال کنترل حریم خصوصی، فرم های اختیاری با گزینه های موجود و محتوای شخصی سازی شده). اینکار شما را ملزم می کند برای رسیدن به مخاطبین وسیع تر، محتوا را برای جمعیت هدف مختلفی بنویسید و تهیه کنید.

کنترل، شخصی سازی را قربانی نمی کند اما به مشتری اجازه می دهد از مزایای این روش به نفع خود استفاده نماید. قابل اعتماد بودن و داشتن روابط توسعه یافته از ارائه کنترل درست به مشتری به دست می اید و اجازه می دهد شخصی سازی شفافی برای کسب نتایج موثرتر، داشته باشید.

انواع محتوا برای رسیدن به موفقیت:

قبل از اینکه بخواهید صنعت خود را با محتوا پر کنید یا برای وبلاگ و رسانه اجتماعی خود محتوای بی ارزش تولید کنید باید نوع محتوایی که برای مخاطبین هدف تان مهم است را شناسایی کنید و ببینید چه نوع محتوایی به تعامل بیشتر منجر می شود. باید از تولید محتوای بی ارزش و بدون طول عمر مفید خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:  تصمیمات گوگل در مورد توقف پاپ آپ های نفوذی موبایل ها

فرمت های محتوایی زیر به شما کمک می کند نرخ تعامل اندک را متوقف کنید و به موفقیت دست یابید:

  • کوتاه و شیرین: بانس ریت با نرخ پرش بالا یکی از مشکلات بزرگ مشاور دیجیتال مارکتینگ یا مشاور سئو و مدیریت در یک کسب و کار آنلاین است. بیشتر افراد تنها ۵۰ درصد مقالات آنلاین را قبل از خروج از صفحه مطالعه می کنند. اما اگر بتوانید پست های وبلاگی خود را به نصف کاهش دهید شاهد افزایش نرخ تبدیل خواهید بود.
  • پرسش و پاسخ: در شبکه های اجتماعی اگر سوالی بپرسید که بتواند به درستی در ذهن مشتریان قرار گیرد، مزایای زیادی به دست خواهید آورد. مطمئن شوید که پاسخ درستی به این سوالات می دهید. افراد را برای کشف پاسخ جامع تر به سایت هدایت کنید.
  • انجمن ها: افراد دوست دارند نظر خود را در مورد هر موضوعی به اشتراک بگذارند. به همین خاطر شرکت هایی که دارای انجمن هستند موفقیت بیشتری در تعامل با افراد دارند. بررسی جامعه موجود بهترین مکان برای کسب ایده برای تولید محتوا خواهد بود.
  • · هر چیزی که دارای عنصر تعاملی و بصری باشد می تواند مخاطبان و مشتریان احتمالی را به خود جذب نماید. از این موارد هوشمندانه و خلاقانه استفاده کنید تا محتوای ابداعی تولید نمایید.

به کار بردن این فرمت ها به همراه بینش کسب شده از شخصی سازی، ارتباط واقعی تری بین برند و مشتری ایجاد می کند. برای فرار از بحران تعامل که ناشی از افزایش حجم بازاریابی محتواست، می توانید اطلاعات را از مشتریان خود دریافت کنید و محتوای مناسبی برایشان تولید نمایید. این تاکتیک،به معنای انطباق شرایط موجود با تغییرات ایجاد شده است. بعد از این مراحل برای مرور فضای بازاریابی با درایت، هوش و مهارت آماده خواهید بود.

برای بهینه سازی محتوا تولید شده و افزایش تعامل کاربران می توانید با کارشناس های دیجیتال مارکتیگ آژانس تبلیغاتی کروشه از طریق فرم مشاوره دیجیتال مارکتینگ در ارتباط باشید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.