نسخه آزمایشی!

آیا متخصصین سئو پاسخ این سوالات را میدانند؟

فهرست مطالب

جستجوی طبیعی بزرگترین منبع بازدید برای بیشتر وب سایت های B2B است. اکثر سایت ها بین ۴۰ درصد از ترافیک خود را از همین طریق به دست می آورند.

برای اینکه مطمئن شوید سایت شما به خوبی در موتورهای جستجو دیده می شود و بازدید خود را به حداکثر برسانید به کمک یک متخصص سئو نیاز خواهید داشت. اگر تصمیم دارید متخصص سئو را از بیرون از شرکت خود استخدام کنید، چگونه مطمئن خواهید شد که بهترین متخصص یا آژانس را برای نیازهای خود انتخاب می کنید؟ ابتدا از سایر صاحبان کسب وکارها و رهبران بازاریابی که در شبکه کاری شما قرار دارند منابع و مراجع تخصصی را سوال کنید. این موارد می تواند بهترین راهنما برای شما باشد. در مرحله دوم سعی کنید پژوهش هایی را به صورت آنلاین انجام دهید.  بعد از اینکه لیستی از مشاوران و آژانس های مرتبط با سئو را نوشتید باید از آنها ۱۵ سوال زیر را بپرسید تا مطمئن شوید بهترین منبع را برای نیازهای خود انتخاب می کنید و می توانید از  پتانسیل آنها نهایت استفاده را ببرید.

این مقاله در سه بخش تقدیم شما خواهد شد که در روزهای آتی میتوانید بخش های دیگر را در شرکت تبلیغاتی کروشه مشاهده کنید. بخش دوم: چگونه متخصص سئو را بشناسیم؟

۱.مهم ترین فاکتور در رتبه بندی موتورهای جستجو چیست و چگونه می توانید برای دستیابی به نتایج بهتر به ما کمک کنید؟

این سوال در مورد علم و دانش فرد یا آژانس مورد نظر نیست. در عوض این سوال به گونه ای طراحی شده است که می تواند مهارت های اجتماعی مشاور را به دست آورد. آیا آنها می توانند توضیح دقیقی در این مورد ارائه دهند و به گونه ای روشن و قابل درک این پاسخ را ارائه کنند؟  یا آنها از اصطلاحات تخصصی و مخفف ها استفاده می کنند؟

پاسخ مناسب: چیزهایی در مورد دو فاکتور برتر در رتبه بندی موتورهای جستجو( مرتبط بودن و اتوریتی؛ چیزهایی در مورد عناصر موجود در گوگل و سایر موتورهای جستجو که می تواند رتبه بندی سایت را تعیین کند، چیز هایی در مورد سه عنصر اصلی سئو (فنی، محتوا و سئوی خارجی یا همان Off-page)، شاید چیزهایی در مورد اینکه چگونه تمرینات اساسی بر روی سئو تاثیر دارد، نام بردن عناصری که ممکن است تاثیر ثابتی بر روی رتبه بندی سایت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  نقشه راه بازاریاب دیجیتال برای داشتن یک شغل موفق

پاسخ نامناسب: هر چیزی که نشان دهد آنها ۱) واقعا چیزی از سئو و مسائل مرتبط با آن نمی دانند ۲) ممکن است مسائلی را بدانند اما قادر به توضیح آنها در  قالب واژه های مناسب نیستند.

۳)آنها ممکن است چیزی ندانند اما باز هم تلاش می کنند پاسخی ارائه کنند.

یکی از مقالات مربوط به بهینه سازی را با عنوان چگونه مطالب خود را برای مخاطبان موبایل بهینه کنیم؟ را میتوانید مطالعه کنید.

۲.آیا می توانید داستان های موفق و مراجع مرتبط با سئو را فراهم کنید؟

هر متخصص سئوی مشهور و قابل اعتمادی قادر است به نمونه هایی در مورد موفقیت رتبه بندی و نیز نام افرادی که با آنها تماس داشته است را بیان کند. لطفا لیست مشتریان را از متخصصان سئو نخواهید. برخی از افراد دوست  ندارند نام شرکت هایی که با آنها کار کرده اند را بیان کنند.  تنها کسب وکارهای اندکی قادرند چنین لیستی را ارائه کنند. برخی از آنها به خاطر خطرات رقابتی از بیان این لیست خودداری می کنند.

۳.چه نوع ابزارهای آنلاینی را برای سئوی خود به کار می برید؟

همانطور که می دانید طیف وسیعی از ابزارها وجود دارد که به متخصصان سئو کمک می کند به صورت موثر و کارآمد بر روی فرایند سئو کار کنند. ابزارهایی همچون پیگیری رتبه بندی، پژوهش کلیدواژه ها و تجزیه و تحلیل لینک بیلدینگ ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.

پاسخ مناسب:پاسخی که نشان می دهد فرد از انواع مختلفی از ابزارها برای عملکردهای مختلف استفاده می کند. ابزارهای مختلفی وجود دارد که ممکن است توسط متخصص سئو اشاره گردد اما محبوب ترین ابزارهای رایگان همچون گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل باید در لیست آنها باشد.

بیشتر بخوانید:  تفاوت بین بازاریابی محتوایی و سئو چیست؟

پاسخ نامناسب: هر چیزی که به نظر عامی و نادرست برسد.

بخش سوم مقاله: هزینه سئو را چگونه در نظر بگیریم؟

۴. چگونه سئوی داخلی(On-page) را انجام می دهید؟

کیفیت و مرتبط بودن محتوای سایت شما یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی برتر در موتورهای جستجو محسوب می شود. بک لینک های با کیفیت و سئوی فنی قوی نیز بر روی محتوای ضعیف و نامناسب تاثیر زیادی نخواهد داشت. با این وجود حتی کتابی با محتوای عالی در صورت نداشتن عناوین مناسب، فهرست یا ایندکس ارزش زیادی کسب نخواهد کرد. سئوی داخلی یا همان سئوی On-page  همانند عناصر موجود در کتاب عمل می کند و به بازدیدکنندگان کمک می کند ساختار سایت را تشخیص دهند. تکنیک های بهنیه سازی On-page در پنج سال گذشته تغییر زیادی نکرده است . البته دو استثنا در این مورد وجود دارد. اولا متاتگ های کلمات کلیدی دیگر ارزشی برای سئوی سایت شما ندارد. امروزه بیشتر متخصصان سئو و ابزارها این گزینه را نادیده می گیرند. دوما، الگوریتم های موتور جستجو در جستجوی معنایی بسیار ماهرتر و خبره تر شده اند. این موضوع بدین معناست که آنها بهتر می توانند مترادف کلمات و قصد و نیت جستجو را درک کنند. کلیدواژه ها هنوز هم یک موضوع مهم در سئوی سایت محسوب می شوند اما چگالی کلیدواژه کمتر از قبل مورد توجه قرار می گیرد.

بهترین پاسخ: چیزهایی در مورد به کارگیری همه عناصر سئوی On-page، از محتوا ، هدینگ ها، لینک های داخلی برای ناوبری؛  تگ متا، تگ Alt بر روی تصاویر و آدرس صفحه مورد نظر. همچنین توسعه محتوای با کیفیت برای بازدید کننده که بتواند سوال خاصی را هدف قرار دهد.

پاسخ مناسب:  پاسخ متخصص سئو باید زیر مجموعه ای از مسائل بالا باشد.

بیشتر بخوانید:  استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

پاسخ نامناسب:هر چیزی که در مورد استفاده بیش از حد کلیدواژه ها(keyword stuffing) باشد یا سایر فعالیت های نامناسب را توضیح دهد.

۵. چگونه به لینک بیلدینگ مناسب دست پیدا می کنید؟

حوزه لینک بیلدینگ در طول سال های اخیر تغییر زیادی داشته است. در یک بازه زمانی، ایجاد لینک های بسیار از طریق  دایرکتوری های کم کیفیت می توانست برای افزایش رتبه بندی سایت مفید باشد.امروزه این فعالیت ها نه تنها مناسب نیست بلکه می تواند منجر به جریمه های مختلف از طرف گوگل یا سایر موتورهای جستجو شود. گوگل و بیشتر موتورهای جستجو، در حال حاضر تاکید بسیار زیادی بر روی کیفیت لینک های تولید شده دارند. متخصص سئوی شما باید از تاکتیک هایی استفاده کند که این موارد را منعکس می کند.

پاسخ مناسب: چیز هایی در مورد تمرکز بیشتر بر روی به دست آوردن لینک های با کیفیت. اینکار معمولا از طریق ایجاد محتوای با کیفیت و توسعه روابط با تاثیرگذارانی ایجاد می شود که می توانند به شما لینک دهند و محتوای موجود را به اشتراک بگذارند.این موضوع همچنین ممکن است در برگیرنده رویکردهایی همچون روابط رسانه ها، تجزیه و تحلیل بک لینک های رقابتی،  ساخت لینک به طور مستقیم در دایرکتوری هایی که توسط انسان ویرایش می شود؛  نوشتن پست مهمان در سایت های محبوب و سایت های تاثیرگذار باشد.

پاسخ نامناسب: هر رویکردی که هنوز بر روی کمیت لینک ها تمرکز دارد و کیفیت آن را نادیده می گیرد.  هر پاسخی که نشان دهد تلاش برای فریب دادن موتورهای جستجو یکی از اهداف اصلی سئوکار است. هر پاسخی که نشان دهد سئوکار از تکنیک های مخفی برای ساخت لینک استفاده می کند.بدتر از همه این است که سئوکار بخواهد لینک بخرد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید تا ما بتوانیم مقالات بهتری را برای پیشرفت آموزش دیجیتال مارکتینگ بر روی سایت کروشه قرار دهیم.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.