نسخه آزمایشی!

۱۱ روش برای طراحی یک بروشور موثر

فهرست مطالب

[ بخش اول ]

چگونه می توان یک بروشور موثر طراحی کرد؟ چگونه می توان مطالبی را روی بروشور نوشت که بتواند توجه خوانندگان را به خود جذب کند و آن ها را تشویق به پاسخگویی نماید؟ در این مقاله قصد داریم ترفندها و نکاتی در مورد طراحی و متن بروشورها بیان کنیم که استفاده از آن می تواند فروش مشتریانتان را افزایش دهد.

اگر قصد دارید بروشوری را طراحی کنید که باعث افزایش فروش شود و یک محصول یا خدماتی را معرفی نماید، به احتمال زیاد با دیدن این ترفندها شگفت زده خواهید شد. با این همه، زمانی که در حال توسعه و طراحی یک بروشور خاص هستید و تمامی هزینه های موجود همچون طراحی گرافیک، چاپ و عکاسی را در نظر می گیرید باید بدانید که حتی در صورت استفاده از خدمات چاپ ارزان قیمت، باز هم هزینه های زیادی را متقبل خواهید شد. اگر بخواهید بروشور طراحی شده را از طریق پست به دست مشتری برسانید باید این هزینه را نیز به هزینه های دیگر اضافه کنید. هزینه تنها چیزی نیست که باید به هنگام طراحی بروشور نگران آن باشید. هر متنی که شما بر روی کاغذ می نویسید می تواند بر روی احساسات مشتری تاثیر بگذارد. اگر این تاثیر منفی باشد، با خطر از دست دادن فروش و کاهش مشتری مواجه خواهید شد. حالا سوال اینجاست که برای داشتن یک طراحی موثر در مورد بروشور چه کاری می توان انجام داد؟ در زیر ۱۱ راز مهم برای داشتن یک بروشور موفق را مشاهده می کنید:

۱. مشتریان خود را بشناسید:
قبل از اینکه بخواهید زمانی را برای برنامه ریزی در مورد بروشور صرف کنید، مطمئن شوید که مشتریان خود را به خوبی بشناسید. چرا آنها می خواهند محصولات شما را بخرند؟ چه کار مهمی می توان برای آنها انجام داد؟ مهم ترین مشکلی که محصول یا خدمات شما می تواند برای آنها حل کند چیست؟ اگر پاسخ این سوالات را به خوبی نمی دانید، باید به دنبال آنها باشید. با فروشندگان خود صحبت کنید. نظر مشتریان خود را بپرسید. از پاسخ های آنها برای بهبود وضعیت موجود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  مزایا و معایب تبلیغ در تلویزیون

۲. بروشور خود را برای AIDA برنامه ریزی کنید:
عبارت AIDA ، مخفف توجه(Attention ) ، علاقه(Interest )، میل(Desire) و عمل(Action ) است. برای اینکه طراحی موثری داشته باشید، بروشور شما باید توجه مشتری را به خود جلب کند، علاقه آنها را به خواندن بیشتر کند، تمایل آنها را برای خرید محصول یا خدمات افزایش دهد و باعث شود عمل یا فعالیت خاصی همچون خریدن محصول یا خدمات را در مشتری ایجاد نماید.

۳. تصویری از ساختمان کاری خود را بر روی جلد بروشور قرار ندهید:
حتما شما هم در مورد ساختمان کاری خود و رشد شرکت بسیار مغرور هستید و می خواهید مشتریانتان نیز در این مورد اطلاعاتی داشته باشند اما مشتریان علاقه ای به دیدن ساختمان شما و بزرگی آن ندارند. تنها چیزی که برای آنها مهم است این است که محصول یا خدمات شما می تواند نیازهایشان را برآورده کند یا خیر. به همین خاطر نباید فضایی از بروشور را که می تواند برای فروش محصول یا متقاعد کردن مشتری برای خرید به کار رود به هدر بدهید. سعی کنید از این فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

۴. بفروشید، چیزی نگویید:
مشتریان شما به شرکت یا محصولات شما رغبتی نشان نخواهند داد مگر اینکه بدانند این محصولات یا خدمات قرار است نیازهای آنان را برطرف کند. بنابراین در این مورد خوب فکر کنید. چند نفر از مردم گوشی های هوشمند را به خاطر استفاده کردن از آنها می خرند؟ آنها این گوشی ها را بیشتر برای برقراری ارتباط بهتر خریداری می کنند و دوست دارند اطلاعات، تصاویر و احساسات خود را از طریق آن به اشتراک بگذراند. به همین خاطر نیز سازندگان گوشی های هوشمند و فراهم آورندگان خدمات سعی می کنند در گوشی هاس هوشمند خود امکان اشتراک گذاری، تصویر برداری، پیام رسانی و سایر مسائل مورد نیاز را بگنجانند تا مشتری بیشتری جذب کنند.

بیشتر بخوانید:  شرکت تبلیغاتی چیست؟

ادامه دارد …

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.