نسخه آزمایشی!

آژانس طراحی گرافیک یا طراح‌های فریلنسر؟

فهرست مطالب

آیا به عنوان مدیر درگیر این سوال بوده اید و هستید که کار با شرکت طراحی گرافیک بهتر است یا با فریلنسرها؟

پاسخ درست و ثابتی برای این سوال وجود ندارد اما هر دوی این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم با در نظر گرفتن موارد متعدد، در مورد همین موضوع صحبت کنیم. ما در آژانس تبلیغاتی کروشه اینکه بخواهیم این دو مورد را با هم مقایسه کنیم باید به شکل و بنیان تشکیل دهنده یک طراح خوشحال نگاهی بیندازیم تا بتوانیم آنها را با شرکت های تبلیغاتی و گرافیکی مقایسه کنیم.

این افراد بر روی چه پروژه‌هایی کار می‌کنند، تعداد ساعت‌هایی که باید بر روی پروژه کار کنند چقدر است، مقدار دستمزد دریافتی این افراد چگونه است، چقدر در کار خود آزاد هستند و از آن لذت می‌برند.

۱. کار/ حجم کار :

فریلنسر:

به عنوان یک فریلنسر شما می‌توانید زمان‌هایی که کار می‌کنید و نوع پروژه‌ای که می‌توانید بر روی آن فعالیت داشته باشید را انتخاب نمایید. البته این موارد با کارهای پشت صحنه‌ای همچون خود بازاریابی، انجام کارها به طور شخصی و ارسال ایمیل و تماس های تلفنی و چت های آنلاین درگیر خواهید بود. این موضوع بدین معنی است که شما کمتر وقت می‌کنید کاری که دوست دارید (طراحی) را انجام دهید.

آژانس طراحی گرافیک:

در یک آژانس طراحی گرافیک ، کارهای پشت صحنه برای شما انجام می‌شود. این موضوع بدین معنی است که می‌توانید کار طراحی را به خوبی انجام دهید اما این گزینه هم معایبی دارد.  یکی از معایب آن این است که نمی‌توانید زیاد روی نوع پروژه نظر دهید. با این حال اگر بتوانید شرکت طراحی گرافیک و تبلیغات مناسبی برای خود پیدا کنید قطعا این موضوع مشکل بزرگی برایتان نخواهد بود. مزیت دیگری که به هنگام کار با آژانس طراحی خواهید داشت این است که می‌توانید با برندهای بزرگ هم کار کنید. این کار باعث بهبود تجربه‌های کاری‌تان می‌شود.

بیشتر بخوانید:  چگونه به یک مشاور حرفه ای تبلیغاتی تبدیل شویم؟

تا زمانی که بتوانید روی پروژه هایی که دوست دارید کار کنید خوشحال خواهید بود. به همین خاطر مهم نیست که برای خودتان یا با یک آژانس طراحی همکاری می کنید. بیشتر افراد دوست دارند با یک آژانس طراحی همکاری کنند تا زمان بیشتری برای کار دلخواه خود یعنی طراحی داشته باشند.

۲. پاداش / آزادی عمل:

فریلنسر:

 هیچ چیزی به اندازه داشتن یک کسب وکارِ موفقِ شخصی نیست. به عنوان یک فریلنسر می‌توانید مشتریان خود را انتخاب کنید، نرخ خود را تنظیم نمایید و مهم‌تر از همه بر روی پروژه‌ای کار کنید که خودتان دوست دارید. این موضوع به شما اجازه می‌دهد انعطاف پذیری بیشتر، تعطیلات بیشتر و به طور کلی زندگی بهتری داشته باشید. پاداش نیز معمولا بهتر از کار با یک آژانس خواهد بود. هر چند این موضوع به تجربیات و کاری که انجام می‌دهید هم بستگی دارد.

شرکت طراحی گرافیک :

کار با یک آژانس تبلیغاتی نیز مزایای خود را در پی خواهد داشت. شاید بتوان گفت در این مورد، بزرگترین مزیت کار با آژانس‌ها امنیت شغلی است که به دست می‌آورید. واقعیت این است که شما می‌توانید از پرداخت حقوق و زمان پرداخت آن مطمئن باشید.  مزایای دیگری همچون داشتن بیمه، شرکت در جلسات مهم کاری و سایر موارد نیز وجود دارد.

به طور کلی در مورد پاداش و آزادی، فکر می‌کنم فریلنسری انتخاب بهتری است به خصوص اگر سفر کردن را دوست داشته باشید.

۳. فاکتور لذت بردن :

 فریلنسری:

آزادکاری به معنای کار کردن به تنهایی است به خصوص اگر کسی را در دفتر یا خانه‌تان نداشته باشید. با این حال، شما می‌توانید  آزادی بیشتری به دست آورید. این موضوع اساسا به این معنی است که می توانید با دوستان خود بیشتر سفر کنید و در مهمانی‌های آن‌ها شرکت نمایید.

بیشتر بخوانید:  نکات اصولی و فنی در طراحی نشانه-نوشته ( لوگوتایپ )[ بخش اول ]

آژانس طراحی گرافیک:

فضا و اتمسفر یک آژانس، سرزنده‌تر و شاداب تر از کار در خانه خواهد بود. شما می‌توانید با همکاران خود تعامل داشته باشید و با آن‌ها صحبت کنید.  همچنین می‌توانید با همکاران خود به تفریح بپردازید. با آن‌ها نهار بخورید، به سینما بروید، سفرهای یک روزه داشته باشید و در ورزش‌های مختلف با هم به رقابت بپردازید.

اگرچه این رای به نظر متعصبانه می‌رسد، اما قطعا کار در یک آژانس طراحی لذت بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

سخن نهایی:

اینکه تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید یا می‌خواهید کار خود را به فریلنسری یا کار در آژانس تغییر دهید زیاد مهم نیست. فقط باید مطمئن شوید که اهداف خود را به خوبی می‌شناسید و تحقیق کافی بر روی این موضوع انجام داده‌اید.  اگر می‌خواهید مسیر فریلنسری را انتخاب کنید می‌توانید از منابع موجود کمک بگیرید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.